Pagina 116 van 468

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 07:35
door robertgvu
Busfoto.nl schreef:Lijn 31 deed het al even tijdens de zomervakantie, maar rijdt ook vanaf 1 september nog maar eenmaal per halfuur. Kennelijk heeft het niet-stoppen van een van de Sprinters in een richting per half uur op station Lunetten een flinke invloed op het aantal reizigers.

Jammer dat een spoorwegongeluk in Amsterdam, waardoor er niet meer conflicterend wordt gepland door Prorail, invloed op de loop van de bussen in ons provinciestadje.
Ik ben bang dat ik oud word, weet echter niet beter of lijn 31 heeft sinds het begin in 1989 nooit een hogere frequentie gehad dan 30'.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 08:18
door waldo79
De stop van s6000 komt weer terug.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 09:38
door reisthijs
microshit schreef:Maar neem aan dat na de grootste werkzaamheden daar toch weer 4x/u gestopt gaat worden?
6x/u in 2017.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 09:54
door lint41
Wat me ook nu ineens opvalt is dat sinds de zomerdienst lijn 252 niet meer gekoppeld zit aan lijn 30, maar aan lijn 31 op de Uithof. Dit blijft ook zo vanaf september.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 11:09
door Suus
waldo79 schreef:De stop van s6000 komt weer terug.
Pas als de viersporigheid wordt opgeleverd, dus eind 2015.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 11:16
door reisthijs
De viersporigheid wordt pas eind 2016 opgeleverd...

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 11:35
door Daniel
lint41 schreef:Wat me ook nu ineens opvalt is dat sinds de zomerdienst lijn 252 niet meer gekoppeld zit aan lijn 30, maar aan lijn 31 op de Uithof. Dit blijft ook zo vanaf september.
Was voor mij ook enigzins een verrassing, maar zo kan de doorkoppeling natuurlijk wel wat consequenter worden doorgevoerd. En het komt waarschijnlijk ook beter uit met de gelede bussen die lang niet op elke rit van 30 zitten maar voor 252 tegenwoordig wel nodig blijken (aannemelijk omdat met een QB-pas de 252 de enige aantrekkelijke verbinding naar De Uithof vanuit Amersfoort is, met de UB-pas kon je voorheen ook de Connexxion-spitslijnen nog gebruiken)

Overigens is er sprake van een volledige koppeling van die lijnen zo lijkt het: in de ochtendspits zie ik geregeld een "31 Geen Dienst" in Amersfoort aankomen. Dat is natuurlijk ook iets wat je met een koppeling aan 31 wel lukt maar met een koppeling aan 30 niet, dan is de spits immers ondertussen voorbij tegen de tijd dat je weer in Amersfoort kunt zijn.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 13:13
door waldo79
Bee schreef:
waldo79 schreef:De stop van s6000 komt weer terug.
Pas als de viersporigheid wordt opgeleverd, dus eind 2015.
Dat impliceer ik ook met mijn uitspraak, maar zoals reisthijs aangeeft wordt dat nog een extra jaartje wachten :)
Heb het gevoel dat de aanleg van die viersporigheid niet heel vlot verloopt :N

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 13:21
door lint41
Daniel schreef:Overigens is er sprake van een volledige koppeling van die lijnen zo lijkt het: in de ochtendspits zie ik geregeld een "31 Geen Dienst" in Amersfoort aankomen. Dat is natuurlijk ook iets wat je met een koppeling aan 31 wel lukt maar met een koppeling aan 30 niet, dan is de spits immers ondertussen voorbij tegen de tijd dat je weer in Amersfoort kunt zijn.
Dat laatste volg ik even niet: waarom is de spits voor lijn 30 anders dan voor de 31? Voor de vakantie zag ik trouwens vaak een "252 Geen Dienst"-stadsbus de N237 opdraaien, die waren aannemelijk afkomstig van een 30. Overigens geldt inderdaad dat alle ritten van de 31 aan een 252 gekoppeld zitten, andersom uiteraard niet want de 252 heeft iets bredere bedieningstijden.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 13:28
door Daniel
De spits is voor de 31 niet anders dan voor de 30, maar 31 is qua route wel een stukje korter en dus sneller heen en weer. (En er zijn ook nog ritten van 30 die bij Leidsche Rijn overgaan op 10 als ik me niet vergis)

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 15:14
door Suus
waldo79 schreef:Heb het gevoel dat de aanleg van die viersporigheid niet heel vlot verloopt :N
In vergelijking met een ander groot spoorproject dat ik regelmatig aanschouw (verbouwing/verdubbeling Schiphol - Duivendrecht) gaat het daar niet echt snel nee...

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 15:22
door lint41
Daniel schreef:De spits is voor de 31 niet anders dan voor de 30, maar 31 is qua route wel een stukje korter en dus sneller heen en weer. (En er zijn ook nog ritten van 30 die bij Leidsche Rijn overgaan op 10 als ik me niet vergis)
De afstand Uithof - Amersfoort blijft echter gewoon gelijk in beide gevallen, maar de (spitsritten van de) 30 hebben dus nog latere aankomsten op de Uithof dan de 31. Nu is de koppeling vanuit de kant van de 31 bekeken volledig en vanuit de 252 onvolledig (vanwege de spitsranden), eerst was hij van beide kanten onvolledig.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 16:01
door Tjekken
waldo79 schreef:
Bee schreef:
waldo79 schreef:De stop van s6000 komt weer terug.
Pas als de viersporigheid wordt opgeleverd, dus eind 2015.
Dat impliceer ik ook met mijn uitspraak, maar zoals reisthijs aangeeft wordt dat nog een extra jaartje wachten :)
Heb het gevoel dat de aanleg van die viersporigheid niet heel vlot verloopt :N
Het spoor is eind 2015 klaar maar er mag pas eind 2016 op gereden worden omdat de Raad van State het tracebesluit had vernietigd omdat ProRail het trillingsonderzoek niet goed heeft gedaan ;)

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 16:24
door waldo79
Ah, dat verklaart een hoop.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 16:47
door Globetrotter
Reizigers van de s6000 kunnen natuurlijk in Houten overstappen op 281.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 16:53
door reisthijs
Dat zou een goed idee zijn geweest als s6000 ook altijd aansluiting zou geven op lijn 281.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 16:55
door Globetrotter
Vanaf volgende week gaat die in de spits weer om het kwartier rijden.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 20:02
door Daniel
lint41 schreef:De afstand Uithof - Amersfoort blijft echter gewoon gelijk in beide gevallen
Uiteraard, maar dat maakt niet uit in dit geval. Je zit immers met de omloop: 30 rijdt in elk geval deels met standaardbussen, maar voor de 252 heb je zoals gezegd tegenwoordig geledes nodig. Omdat een gelede bus die van 252 af komt op lijn 30 eerst helemaal heen en weer naar Leidsche Rijn moet voordat hij weer leeg terug naar Amersfoort kan ben je die bus een behoorlijke tijd kwijt (lees: zo'n 1,5 uur). Heen en weer met lijn 31 kost maar 45 minuten en daarnaast rijdt die lijn toch al geleed, dus dat is toch wel een stukje efficiƫnter.

Overigens was de koppeling met lijn 30 tot voor de zomer niet volledig maar ging het maar om drie ritten als ik me niet vergis. Je gaat nu dus sowieso van een mengbedrijf standaard/geleed naar vrijwel volledig geleed, da's al een vooruitgang.

Een bijeffect van deze aanpassing lijkt trouwens te zijn dat er geen Ambassadors meer op lijn 10 rijden (en dan vermoedelijk ook niet meer op 30?). Ik heb ze althans de laatste tijd niet meer gezien. Die kwamen er onder meer via die koppeling 252-30 op terecht.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 21:05
door matje82
de 252 is ook zo druk, omdat deze 's middags in Zeist precies even laat vertrekt als de 52 richting Amersfoort. In Zeist staat dan een hele groep te wachten en die neemt de 252 omdat die een stuk sneller is. Als het beter verspreid zou zijn zouden meer mensen de 52 nemen. Ook in de ochtend is het niet goed gespreid.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: wo 27 aug 2014, 21:20
door Daniel
Klopt ja, ze zitten vrij kort op elkaar in Amersfoort (maar de 252 gaat wel als laatste dan). Desondanks valt mij ook op dat er reizigers zijn "verdwenen" in de 276 en 296 (die kom ik vaak tegen als ik naar het station loop om daar vervolgens de MAT-rit van de 252 te spotten). Dat kan goed te maken hebben met de abonnementen.
Zeker de 276 en 296 hadden een behoorlijk aantal instappers met UB-pas namelijk en daarnaast is het ook voor sterabonnementhouders uiteraard voordeliger om volledig met Qbuzz te reizen.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: do 28 aug 2014, 01:08
door microshit
robertgvu schreef:
Busfoto.nl schreef:Lijn 31 deed het al even tijdens de zomervakantie, maar rijdt ook vanaf 1 september nog maar eenmaal per halfuur. Kennelijk heeft het niet-stoppen van een van de Sprinters in een richting per half uur op station Lunetten een flinke invloed op het aantal reizigers.

Jammer dat een spoorwegongeluk in Amsterdam, waardoor er niet meer conflicterend wordt gepland door Prorail, invloed op de loop van de bussen in ons provinciestadje.
Ik ben bang dat ik oud word, weet echter niet beter of lijn 31 heeft sinds het begin in 1989 nooit een hogere frequentie gehad dan 30'.
Sowieso sinds 2009 '15, tijd met DGG zelfs :p

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: do 28 aug 2014, 07:10
door MR92
De Ambassadors rijden nog steeds op de 10/30. Net zoals voor de zomervakantie dienstregeling. Ik zou alleen is in de nieuwe diensten moeten opzoeken of dit blijft, want ergens uit bronnen hoorde ik weer dat de 10 en 30 volledig terug gaan naar stadsvervoer.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: do 28 aug 2014, 08:31
door Carlos0_0
MR92 schreef:De Ambassadors rijden nog steeds op de 10/30. Net zoals voor de zomervakantie dienstregeling. Ik zou alleen is in de nieuwe diensten moeten opzoeken of dit blijft, want ergens uit bronnen hoorde ik weer dat de 10 en 30 volledig terug gaan naar stadsvervoer.
Ik zie lijn 30 iedere dag alleen maar in de stadbussen rijden en geen Ambassadors, ik zie er uiteraard maar een paar maar toch.
Ik heb lijn 30 al een lange tijd niet meer met een Ambassadors gezien.

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: do 28 aug 2014, 09:36
door robertgvu
microshit schreef:
robertgvu schreef:
Busfoto.nl schreef:Lijn 31 deed het al even tijdens de zomervakantie, maar rijdt ook vanaf 1 september nog maar eenmaal per halfuur. Kennelijk heeft het niet-stoppen van een van de Sprinters in een richting per half uur op station Lunetten een flinke invloed op het aantal reizigers.

Jammer dat een spoorwegongeluk in Amsterdam, waardoor er niet meer conflicterend wordt gepland door Prorail, invloed op de loop van de bussen in ons provinciestadje.
Ik ben bang dat ik oud word, weet echter niet beter of lijn 31 heeft sinds het begin in 1989 nooit een hogere frequentie gehad dan 30'.
Sowieso sinds 2009 '15, tijd met DGG zelfs :p
Dank! Vanaf 2009 heb ik mij eigenlijk alleen nog maar geconcentreerd op het bijhouden van de beschrijving van wagenpark en lijnennet. Dat zal de verklaring zijn. Ik heb nog even mijn fotobestand gecontroleerd. Ik heb dgb's op lijn 31 gefotografeerd in de jaren 2005 t/m 2007 (uitsluitend met hun oorspronkelijke 900-nummers).

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Geplaatst: do 28 aug 2014, 11:07
door rm7
MR92 schreef:De Ambassadors rijden nog steeds op de 10/30. Net zoals voor de zomervakantie dienstregeling. Ik zou alleen is in de nieuwe diensten moeten opzoeken of dit blijft, want ergens uit bronnen hoorde ik weer dat de 10 en 30 volledig terug gaan naar stadsvervoer.
Lijn 10 en 30 worden ook in de winterdienst door zowel het stadsvervoer als het streekvervoer gezamenlijk gereden. Vanuit Wijk zelfs met een gelede streekwagen. :)