Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Z2N »

Ik kreeg zojuist over de mail een uitnodiging voor het 'U-OV Panel', een onderzoek waarin reizigers af en toe een vragenlijst toegestuurd krijgen. Ik had er nog niet van gehoord, zijn er hier op het forum andere mensen die eraan meedoen?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Mja, zit zelf ook in dat U-OV panel. Erg veel vragenlijsten zijn er nog niet langsgekomen trouwens.

U-OV heeft trouwens ook een reclamespotje nu zag ik. Je zou raar opkijken als je dat als reiziger in 't echt tegenkomt...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tX_ueguBExI[/youtube]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Roeland »

Ik zag deze week een paar keer een gelede Connexxionbus rijden op lijn 81 (Veenendaal - Driebergen - Woudenberg). Maar ik kan me niet voorstellen dat op lijn 81 die extra zitplaatsen zo nodig zijn (daarnaaast kan ik me trouwens ook niet voorstellen, dat je met een gelede fatsoenlijk de hobbelroute in Amerongen kunt rijden, maar dat terzijde).
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Wellicht dat het omlooptechnisch het handigste was om het zo te doen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Ik zag hier laatst berichten over het afbreken van bestemmingen op de bestemmingsdisplays van Ambassadors. Vanmiddag zag ik een lijn 59 op station Hilversum welke op het zijdisplay het volgende toonde:

Zei
via L. Vuu

Dit lijkt me echter verkeerd gekalibreerd, anders wordt het wel erg onduidelijk. Verder valt het me op dat sommige chauffeurs van lijn 58/59 niet goed bekend zijn met busstation Hilversum. Meerdere halteren op halte A, waar toch duidelijk bijstaat ''halte A alleen voor lijn 320''.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Tjekken »

Op het scherm in de bus met vertrektijden van de bussen op Utrecht CS stonden nu ook de haltes (A1, B7 etc.) achter de vertrektijd :D
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door microshit »

Al best een tijdje eigenlijk. Zelfde trucje volgens mij ook bij Vianen Lekbrug.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door MR92 »

Over het algemeen word er niet moeilijk over het halteren van lijn 58/59 op de halte A in Hilversum. Je staat er meestal maar 4-5 minuten.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Aking »

Ik dacht dat lijn 7 op CS jaarbeurszijde over ging op lijn 21, maar ik zit nu in een bus die van lijn 25 af komt...
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

MR92 schreef:Over het algemeen word er niet moeilijk over het halteren van lijn 58/59 op de halte A in Hilversum. Je staat er meestal maar 4-5 minuten.
Dat zijn jouw woorden. Er staan vaak 2 Citea's achter elkaar op die halte. Als lijn 58/59 er al staat moet die tweede Citea uitwijken naar het aankomstperron en een rondje maken en wachten tot lijn 58/59 weg is. Onnodig. Daarnaast kan op de DRIP van halte A enkel lijn 101 en 320 weergegeven worden, dus staat de bus ook niet aangegeven op de halte.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Wubbo »

Wie bedenkt er een DRIP (Dynamisch Reizigers Informatie Paneel) dat niet dynamisch is? :(
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Gekko123 »

Dat vraag ik mij ook af. Enige reden die ik kan verzinnen is de leeftijd van die panelen. Als het een van de oudste panelen in het land zijn kan het best te maken hebben met de leeftijd...
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Nee, die dingen zijn net nieuw (zomer 2014). Er zijn vier vertrekperrons in Hilversum. De DRIP op perron A toont enkel lijn 101 en 320. Dit zijn de buslijnen direct naar Huizen. De DRIP's op perrons B t/m D tonen allen dezelfde informatie van de overige bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Nuttig... dan kan je toch net zo goed geen DRIPs ophangen en het houden bij het overzichtsscherm wat er toch staat?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Jurre »

Ik denk dat het nog geüpgrade wordt, gezien nog steeds niet het gehele systeem in gebruik is.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Roeland schreef:Ik zag deze week een paar keer een gelede Connexxionbus rijden op lijn 81 (Veenendaal - Driebergen - Woudenberg). Maar ik kan me niet voorstellen dat op lijn 81 die extra zitplaatsen zo nodig zijn (daarnaaast kan ik me trouwens ook niet voorstellen, dat je met een gelede fatsoenlijk de hobbelroute in Amerongen kunt rijden, maar dat terzijde).
kunnen ze die route niet gewoon straktrekken? ik zie echt de meerwaarde niet van die kleine stukjes om. het is niet alsof de dorpen tussen Rhenen en Zeist echt 2 verschillende routes nodig hebben. Ook austerlitz vind ik vet om en zou ik liever met een buurtbus bediend worden maar dat is een ander verhaal
Ik heb geen onderschrift
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Roeland »

Die rondjes op lijn 81 in Amerongen en Leerum mogen er van mij direct uit. Bijkomend voordeel is dat de route buiten de spits dan 88 minuten wordt en daardoor efficiënter kan worden gereden dan nu met 95 minuten (= buiten de spits 45 minuten omkeertijd op De Klomp)
De lus door Austerlitz heeft volgens mij wel nut, omdat de dorpskern daar echt te ver van de provincialeweg af ligt.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Ik snap dat austerlitz ver van de provinciale weg ligt, daarom stelde ik ook een buurtbus voor ;)
Austerlitz is ook echt zo'n dorp waar je niet met een amba doorheen wilt rijden.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Mwoh, gaat prima met een Amba door Austerlitz hoor. Maargoed, als je de route ziet daar is het inderdaad wel duidelijk waarom de rit de ene richting op op het ene halfuur rijdt en de rit de andere kant op op het andere halfuur... kruisen kan je er absoluut niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Het lijkt mij veel beter om met sprinters te rijden, de reizigersaantallen zullen in zulk soort dorpjes waarschijnlijk toch niet boven de 8 komen. (maar daarvoor zou je wel lijn 81 moeten splitsen)

Trouwens, ik las bij de wijzingen dat er ritten van lijn 83 worden geschrapt. Welke ritten zijn dat want op de connexxion site zie ik nog alle ritten terugkomen in de nieuwe dienstregeling.
Ik heb geen onderschrift
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Mwa, 't laatst zag ik op een zaterdag de laatste rit naar Austerlitz nog nog met een mannetje of 12 vertrekken.
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Maar die gingen vast niet allemaal naar austerlitz. En voor doorgaande reizigers is austerlitz een aardig stuk om.
Als je naar het aantal inwoners van austerlitz kijkt is het vergelijkbaar met overberg, en die moet het met een buurtbus doen (die nog geen eens voor de concessie rijdt)
Laatst gewijzigd door sirvinniei op za 29 nov 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Trouwens, ik las bij de wijzingen dat er ritten van lijn 83 worden geschrapt. Welke ritten zijn dat want op de connexxion site zie ik nog alle ritten terugkomen in de nieuwe dienstregeling.
Dat vroeg ik me een week of twee geleden ook al af... kon ze ook niet vinden toen ik bezig was deze concessie op de wiki bij te werken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jonkervoort »

Was er iets aan de hand met de tram vandaag? Ik kwam op de afrit v/d A2 richting IJsselstein een Ambassador tegen die '61 IJsselstein' filmde (gewoon in dienst, met een paar passagiers, lijnnummer ook keurig in het in het groen weergegeven).
sirvinniei
Berichten: 3638
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Pim-AllianceB95 schreef:Mwa, 't laatst zag ik op een zaterdag de laatste rit naar Austerlitz nog nog met een mannetje of 12 vertrekken.
Als aanvulling op mijn vorige reactie: de vorige keer toen ik de 81 van driebergen-zeist richting Woudenberg nam stapte praktisch iedereen in zeist uit. M'n ervaringen met de 81 vanuit Woudenberg bevestigen dat
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten