Kom er al geruime tijd eens in de zoveel tijd eentje zonder lijnkleuren tegen.
Daniel schreef:Dat is niet het definitieve PvE he Jonkervoort
nvdw schreef:In een voorruit mag een scheur in het gezichtsveld zitten, mits deze tussen begin en eind geen vertakkingen heeft. Zie Regeling Voertuigen.
Regeling Voertuigen schreef:Artikel 5.3a.42
Eisen
Wijze van Keuren
1.
De voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten van bussen mogen geen beschadigingen of verkleuringen vertonen. Ten aanzien van de voorruit is het bepaalde in bijlage VIII, artikelen 96 tot en met 100, van toepassing.
Bijlage VIII schreef:Artikel 98
1. In het vlak voor het directe gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 99, de volgende beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 8 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer dan 30 mm.
2. In het vlak voor het indirecte gezichtsveld mogen, in afwijking van artikel 99, de volgende beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn:
a. enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte;
b. oppervlakkige krassen waarvan de breedte niet meer dan 8 mm bedraagt;
c. beschadigingen of verkleuringen waarvan de afmetingen zodanig zijn, dat een denkbeeldig getrokken cirkel om de gehele beschadiging of verkleuring heen een diameter heeft van niet meer dan 100 mm.
3. Onder de in het eerste en tweede lid vermelde enkelvoudige scheuren worden scheuren verstaan die in de gezichtsvelden geen vertakkingen vertonen tussen begin- en eindpunt, zoals weergegeven in figuur 22.
4. In het randvlak mogen beschadigingen of verkleuringen aanwezig zijn.
5. Indien een beschadiging of verkleuring doorloopt in de verschillende te beoordelen vlakken van de ruit, dan moet alleen dat deel van de beschadiging of verkleuring in ogenschouw worden genomen dat in het te beoordelen vlak aanwezig is.
Daniel schreef:De beide Citaro LEs waren vanmiddag weereens weg van de Europalaan, terwijl ze er de afgelopen tijd consequent stonden als ik er langs kwam.
Gaan die dingen nu eindelijk een keer rijden op de ritten waarvoor ze in het geel gestoken zijn (voor alleen instructie hadden ze immers elke willekeurige kleur bus kunnen gebruiken)
Jonkervoort schreef:Pfffffft. Als het aan mij ligt blijft lijn 126 bestaan, maar een gelede bus..... is nou ook wel weer een béétje overdreven.
Zugführer schreef:Jonkervoort schreef:Pfffffft. Als het aan mij ligt blijft lijn 126 bestaan, maar een gelede bus..... is nou ook wel weer een béétje overdreven.
Zal wel komen door de koppeling met lijn 24 die weer met wat anders gekoppeld is...
Ik snap niet zo goed dat ze de hele lijn niet onder lijnnummer 24 rijden, misschien wordt de lijn daar wat aantrekkelijker van. Heb er nog nooit veel mensen in zien zitten.
Zugführer schreef:Jonkervoort schreef:Pfffffft. Als het aan mij ligt blijft lijn 126 bestaan, maar een gelede bus..... is nou ook wel weer een béétje overdreven.
Zal wel komen door de koppeling met lijn 24 die weer met wat anders gekoppeld is...
Ik snap niet zo goed dat ze de hele lijn niet onder lijnnummer 24 rijden, misschien wordt de lijn daar wat aantrekkelijker van. Heb er nog nooit veel mensen in zien zitten.
Zo gaat de nieuwe tram van De Uithoflijn eruit zien.
CAF levert 27 lagevloertrams van het type URBOS 100, dit tramtype rijdt onder andere in Belgrado, Nantes, Zaragoza, en Belgrado.
De enkele trams zijn circa 33 meter lang en hebben een totale capaciteit 216 reizigers. Ze hebben 62 zitplaatsen en twee rolstoelplaatsen.
De trams zijn standaard uitgerust met airconditioning en informatieschermen. de trams gaan gekoppeld rijden en ze krijgen de geel/ grijze huisstijl van U-OV.
Terug naar “OV in West-Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten