Pagina 156 van 469

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: di 28 apr 2015, 09:48
door Globetrotter
Daniel schreef:Da´s een ex-GVU Van Hool newAG300, zag ´m vanmorgen weer richting CS Centrumzijde rijden.
Zeker zo'n witte met Pouw Vervoer XXL erop?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: di 28 apr 2015, 10:19
door Daniel
Klopt!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: wo 29 apr 2015, 23:10
door Busfoto.nl
Plattegrond van het nieuwe, definitieve busstation Jaarbeurszijde zoals deze er over ongeveer een jaar ligt.

Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: do 30 apr 2015, 08:07
door Daniel
Wat ligt dat busstation nog ver naar buiten eigenlijk t.o.v. de noordelijke roltrap (die ook maar naar één van de twee perrons gaat). Die roltrap lijkt daarmee een wel erg beperkte functie te hebben.
Voor wat betreft de toeleidende route gaat het hard trouwens: de brug tussen de Dichtersbaan en de Vondellaan begint ondertussen al aardig vorm te krijgen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 08:02
door Daniel
Ah, er zit duidelijk geen censuur op Ubuzz... stond vanmorgen met de bus die ik had achter een dubbelgelede bij de Bleekstraat en kon zo op de schermen nog een artikeltje over de fraude bij Qbuzz lezen :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 21:29
door Globetrotter
Busfoto.nl schreef:Plattegrond van het nieuwe, definitieve busstation Jaarbeurszijde zoals deze er over ongeveer een jaar ligt.

Afbeelding
Veel veiliger! De busbaan hoeft nu nog maar 1 keer overgestoken te worden ipv de huidige situatie waarin er voor de bussen langs overgestoken moet worden. Daarbij komt ook nog dat sinds de opening van de Valeriusbusbaan het zebrapad op het busstation Jaarbeurszijde smaller is geworden, omdat bussen soms een deel van het zebrapad gebruiken om de bocht van instaphalte naar uitstaphalte Jaarbeurszijde, richting Valeriusbaan, moeten maken.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 21:33
door Daniel
Busreizigers hoeven zelfs helemaal nergens de busbaan over te steken, immers krijgen beide halteperrons hun eigen roltrap en lift. Kan je nu al zien: de lift en roltrap die je nu kunt gebruiken om bij de bussen aan de Jaarbeurszijde te komen zijn de toekomstige toegangen tot het westelijke perron en tussen de bouwketen kan je de roltrappen en lift naar het oostelijke perron ook al zien liggen.
Je hebt wel een hoop kruisingen tussen de bussen onderling. En in tegenstelling tot bij de treinen kan je bij de bussen wel droog instappen zo te zien...
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 01 mei 2015, 21:42
door Globetrotter
Dat is helemaal mooi :D

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: za 02 mei 2015, 14:41
door nvdw
Ik ben heel benieuwd!

Mooie Alliance-bussen in de profieltekening ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: do 07 mei 2015, 15:23
door Daniel
Weliswaar niet heel alledaags, maar vanmiddag was er blijkbaar een ex-GVU dubbelgelede op Utrecht Centraal voor een bijzonder doel. Zag deze foto op Twitter langskomen...
Afbeelding

Edit: de hiervoor ingezette bus stond omstreeks 16.30 uur in de stalling aan de Europalaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 19:05
door Daniel
Vanmiddag omstreeks 16.30 uur stonden er opeens heel veel ex-GVU dubbelgeledes in de stalling aan de Europalaan. Toch wel zeker een stuk of 8. Wat is men daarmee van plan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 19:18
door Globetrotter
Daniel schreef:Vanmiddag omstreeks 16.30 uur stonden er opeens heel veel ex-GVU dubbelgeledes in de stalling aan de Europalaan. Toch wel zeker een stuk of 8. Wat is men daarmee van plan?
Misschien nog meer huwelijksaanzoeken :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: vr 08 mei 2015, 22:26
door ovforens
Versterking voor lijn 12. Nee. Zou wel leuk zijn. Terrein aan de Remiseweg in Nieuwegein is einde huurperiode, ruimte schijnt nodig te zijn voor de verbouwing van de tramremise. Totdat ze allemaal verkocht zijn staat er een aantal aan de Europalaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: ma 11 mei 2015, 13:40
door robertgvu
ovforens schreef:Versterking voor lijn 12. Nee. Zou wel leuk zijn. Terrein aan de Remiseweg in Nieuwegein is einde huurperiode, ruimte schijnt nodig te zijn voor de verbouwing van de tramremise. Totdat ze allemaal verkocht zijn staat er een aantal aan de Europalaan.
Vanochtend even naar de Remiseweg gegaan. Er staat inmiddels niet veel ex-GVU meer. Ik ben niet verder gekomen dan 4108, 4110, 4111, 4114, 4122, 4123, 4132 (ex-Novio). Volgens mijn contact staan zij klaar voor verkoop met als gevolg export.
Er stond nog slechts één dubbelgelede, de 4260. Ben vervolgens met de bus langs de Europalaan gereden en zag een plukje blauwe dubbelgelede's staan. Op de plek waar zij ook stonden in het eerste QBuzz-halfjaar toen zij nog op de 12 en 28 reden. Het waren er zeker geen negentien!

Later nog toevallig tot twee keer toe op de Waterlinieweg een oude bekende gezien, de 9149 van Connexxion Tours. De eerste keer leeg richting verkeersplein Lunetten, de tweede keer de andere kant op met passagiers aan boord.

Zag later vanmiddag ook nog Berkhof-gelede's van de 7800-serie in deze contreien. Ik vermoed dat het in ieder geval iets te maken heeft met het vervoer van bestuurders die bussen afleveren dan wel weghalen van de Remiseweg.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: ma 11 mei 2015, 18:04
door MR92
De 9149 en de 7800-serie hebben gereden tussen P+R Westraven en het Spoorwegmuseum t.b.v. jawel.. Het Spoorwegmuseum..

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: ma 11 mei 2015, 21:53
door robertgvu
Mooi! Dank voor de reactie en opheldering! Is er wellicht nog iemand die meer info heeft over de toekomst van de dubbelgeledes? Van alle twintig (4251-4270) is het kenteken overgeschreven op 24 maart jl! Het zou toch mooi zijn om anderhalf jaar na het verdwijnen van GVU de laatste restjes aan wagenparkgegevens boven tafel te krijgen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: ma 11 mei 2015, 23:08
door Daniel
Het artikel in het AD over het huwelijksaanzoek met zo'n dubbelgelede had het erover dat ze verkocht zouden zijn aan een sloper, maar kennelijk kon die er dan niet direct iets mee want dan was het wat zinloos geweest ze eerst allemaal naar de Europalaan te rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: di 12 mei 2015, 12:31
door ovforens
Gaat er mogelijk nog een aantal naar Cuba (aantal onbekend). Womy kan ze gezien de oppervlakte per bus niet allemaal tegelijkertijd kwijt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 02:26
door Suus
De gemeente Utrecht heeft dinsdag hun toekomstvisie voor het stedelijk mobiliteitsnetwerk voor het eerst getoond bij een inspraakbijeenkomst:http://www.utrecht.nl/aantrekkelijk-en- ... m-regelen/

Wat ik ervan meekreeg via de Twitters is dat ze een tweede tramlijn naar de Uithof door het centrum plannen, een nieuw kopstation Oostknoop op de Maliebaanlijn en een tweede route voor de sneltram tussen Kanaleneiland en het centraal station.

In de nog verdere toekomst, na 2025, denkt men dan ook nog aan het vertrammen van andere stedelijke trajecten, zoals naar Overvecht en Zuilen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 07:32
door Tjekken
De plannen die je noemt zijn al jaren geleden getoond, ik weet zo uit mijn hoofd niet meer in welk document maar ik zal het even opzoeken ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 07:53
door Tjekken
De oude plannen staan hier. Mooi overzicht op pagina 51. Alleen wordt er niks gezegd over een kopstation op de maliebaanlijn, lijkt me ook hoogst onlogisch om daar iets mee te gaan doen :p

https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... J7NVlHlX0g

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: wo 13 mei 2015, 10:39
door Suus
Het gaat hier om een nieuw integraal mobiliteitsbeleid dat eind dit jaar openbaar zou moeten worden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: do 14 mei 2015, 10:30
door Globetrotter
Bee schreef:De gemeente Utrecht heeft dinsdag hun toekomstvisie voor het stedelijk mobiliteitsnetwerk voor het eerst getoond bij een inspraakbijeenkomst:http://www.utrecht.nl/aantrekkelijk-en- ... m-regelen/

Wat ik ervan meekreeg via de Twitters is dat ze een tweede tramlijn naar de Uithof door het centrum plannen, een nieuw kopstation Oostknoop op de Maliebaanlijn en een tweede route voor de sneltram tussen Kanaleneiland en het centraal station.

In de nog verdere toekomst, na 2025, denkt men dan ook nog aan het vertrammen van andere stedelijke trajecten, zoals naar Overvecht en Zuilen.
Ik vraag me af in hoeverre het woord 'visie' als 'uitvoerbare plannen' geïnterpreteerd moet worden. Een tramverbinding door het centrum en een tramverbinding naar Overvecht en Zuilen......... Hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat de tram naar De Uithof er kwam?

Wat betreft de Oostknoop op de Maliebaanlijn. Waarom hebben ze dan een tijdje terug het spoor tussen de Koningsweg en de splitsing Den Bosch/ Nijmegen bij de Waterlinieweg verwijderd?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: do 14 mei 2015, 11:01
door Zugführer
Aansluiting in het zuiden is erg problematisch nu er (bijna) een tramlijn ligt en van twee kanten vier sporen waarvan een deel door dive-unders gaat.
Ik heb wel eens gedacht over sprinters vanuit het noorden naar Maliebaan te laten rijden met een station bij bushalte Oorsprongpark. Voor reizigers naar de Uithof wat gunstiger, voor het centrum maakt het weinig uit. Je ontlast Utrecht Centraal er een beetje mee, maar het belang van Utrecht Centraal als nationale knoop lijkt me zwaarder wegen.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Geplaatst: do 14 mei 2015, 11:40
door Suus
Ik kan mij ook herinneren dat we niet zo lang geleden nog een discussie hebben gehad over het eventuele nut van de Maliebaanlijn. Ik vind het ook niet echt een nuttige toevoeging maar het is wel in de ontwerpplannen terecht gekomen blijkbaar.