Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Michael 1988 » Do 19 Sep 2013, 22:18

webguy schreef:Die andere operator zou ook best Qbuzz kunnen zijn...

Dat stel ik toch ook (min of meer) voor. Maar er staat in het artikel toch echt GVU. Ik kan voor de rest niet echt wat info er zo 1,2,3 over vinden.

Daniel schreef:Zou het niet eerder een bestelling van Qbuzz zijn geweest in de verwachting dat de rechtszaken rond de gunning wel gewonnen zouden worden? Afbestellen kan immers ook wel gebeurd zijn omdat er geen verplichting voor hybrides meer is en het gewoonweg gunstiger was om een serie diesel DGBs te bestellen.

Persoonlijk had ik er voor gekozen om dan die vier toch nog in dienst te nemen en de rest aan te vullen met diesel, als deze bestelling inderdaad van Qbuzz is.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor ICE105 » Vr 20 Sep 2013, 11:00

Michael 1988 schreef:
Daniel schreef:Zou het niet eerder een bestelling van Qbuzz zijn geweest in de verwachting dat de rechtszaken rond de gunning wel gewonnen zouden worden? Afbestellen kan immers ook wel gebeurd zijn omdat er geen verplichting voor hybrides meer is en het gewoonweg gunstiger was om een serie diesel DGBs te bestellen.

Persoonlijk had ik er voor gekozen om dan die vier toch nog in dienst te nemen en de rest aan te vullen met diesel, als deze bestelling inderdaad van Qbuzz is.

Ik niet. Hybride is geen verplichting meer, maar wel duurder in aanschaf, dus weg er mee!
Daarnaast is zo'n kleine serie ook duurder in onderhoud omdat je vaste kosten maakt voor slechts 4 bussen.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 20 Sep 2013, 17:59

Misschien dat die kosten worden rechtgetrokken door het verbruik van de bussen, maar daar kan ik momenteel geen oordeel over trekken.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Vr 20 Sep 2013, 19:49

Vandaag las ik in het AD dat gisteren in de avondspits een bus op GVU-lijn 4 een uitslaande motorbrand heeft gehad op de busbaan in de Kruisstraat, dat zal wel einde verhaal zijn met nog maar een paar maanden te gaan tot de nieuwe concessie.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3726
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Z2N » Vr 20 Sep 2013, 23:22

ICE105 schreef:
Michael 1988 schreef:
Daniel schreef:Zou het niet eerder een bestelling van Qbuzz zijn geweest in de verwachting dat de rechtszaken rond de gunning wel gewonnen zouden worden? Afbestellen kan immers ook wel gebeurd zijn omdat er geen verplichting voor hybrides meer is en het gewoonweg gunstiger was om een serie diesel DGBs te bestellen.

Persoonlijk had ik er voor gekozen om dan die vier toch nog in dienst te nemen en de rest aan te vullen met diesel, als deze bestelling inderdaad van Qbuzz is.

Ik niet. Hybride is geen verplichting meer, maar wel duurder in aanschaf, dus weg er mee!
Daarnaast is zo'n kleine serie ook duurder in onderhoud omdat je vaste kosten maakt voor slechts 4 bussen.

Je hebt sowiezo hybride bussen, daar de gekozen DGBs van Van Hool (de ExquiCity) alleen als Hybride geleverd kan worden (naast trolley en brandstofcel).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Michael 1988 » Za 21 Sep 2013, 01:33

Plaatje op een paar pagina's terug geeft aan AGG300's (diesel dus). Op Wikipedia staat echter ExquiCity's, maar zelf heb ik daar nog geen bron over gevonden. Maar goed, het is nog geen december.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Busfoto.nl » Za 21 Sep 2013, 01:46

In tegenstelling tot de verwachting komen er geen Excuicitys, maar 17 AGG300-en met 5 deuren

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Michael 1988 » Za 21 Sep 2013, 01:50

BRU heeft het over AAG's. http://www.regioutrecht.nl/nieuws/Regio ... f-december

Echter spreekt modelbus inderdaad over AGG300's. Nou ja, de schaalmodellen van de dubbelgelede bussen zijn AGG300's.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Roy1970
Berichten: 25
Lid geworden op: Ma 27 Dec 2010, 20:38

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Roy1970 » Za 21 Sep 2013, 20:35

"Reizigers zijn sneltram spuugzat"

UTRECHT - Reizigers zijn woedend over de vele tramstoringen in Utrecht. Dat blijkt uit onderzoek van TotalOV. De reizigersorganisatie eist dat vervoersbedrijf Connexxion gedupeerde reizigers compenseert.

In de zomer is het traject in Utrecht grondig onder handen genomen, maar sindsdien ligt het tramverkeer regelmatig plat door storingen, zoals zaterdag ook weer. Daarnaast was er sprake van vertraging en te vroeg vertrokken trams.

Reizigers nemen volgens TotalOV liever de bus, maar het busstation is volgens hen bijna onvindbaar en totaal onduidelijk ingericht. Ook zijn er veel klachten over de gebrekkige communicatie en service van Connexxion.

Afgelopen vrijdag was er sprake van een dieptepunt. "Ruim 300 reizigers stonden te wachten op buslijn 77 ter hoogte van Mulitcopy. Dit zorgde voor gevaarlijke situaties met scooterrijders en fietsers die de menigte moesten ontwijken. Omdat er nergens plek was om te staan, stonden ze op het fietspad", stelt TotalOV.

Bron: RTV Utrecht

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1067153 ... ugzat.html

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Za 21 Sep 2013, 21:33

De afgelopen weken zijn er inderdaad elke week wel storingen op de tramlijn geweest, maar Connexxion kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat een vrachtwagen de bovenleiding vernield of een auto tegen de tram botst. De storingen zonder externe invloeden zijn bij mijn weten toch niet zo heel talrijk geweest.
Wat ze wel beter zouden kunnen doen is het vervangend vervoer: dat reizigers de reguliere lijnbus gaan gebruiken is natuurlijk logisch, zo makkelijk tuig je ook geen vervangende busdienst op in de spits, maar instrueer dan tenminste het personeel om die lijnbus niet zo vol te laten lopen dat de reizigers die normaal al met die bus reizen en instappen op de haltes waar de tram niet komt gedupeerd worden.

De laatste keer dat ik in de buurt van de sneltramhalte op het Jaarbeursplein was stonden daar trouwens enorme knalgele borden die naar het busstation verwijzen, dus onvindbaar?
Ik zou in ieder geval die reizigers die op het fietspad bij de Multicopy op lijn 77 stonden te wachten aanraden de grote blauwe borden bij de haltes wat beter te bekijken, want aan de verkeerde kant van de rijbaan kan je lang op een lijn 77 wachten :lol:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Geert » Za 21 Sep 2013, 22:23

Hoe is dit onderzoek uitgevoerd? Of is dit slechts de mening van de directeur van TotalOV (die toevallig uit Nieuwegein komt)?

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Zo 22 Sep 2013, 00:18

Net weer een storing... Voor de renovatie van de baan was het ook al ontzettend vaak raak. Zo net Stond een tram stil voor het jaarbeursplein (seinproblemen) de tram er achter waar ik in zat stond 4 meter van het perron van de halte graadt van toegezegd af. Hier hebben wij 30 min staan wachten. Heb nog gevraagd of de bestuurder zo vriendelijk wou zijn om een paar meter achteruit te rijden, dit mocht niet vanwege regels etc. Uiteindelijk mochten we er uit springen... Vind het zo bizar slecht geregeld. En het grappige is dat er vanochtend ook precies hetzelfde aan de hand was met reizigers die daar uit moesten stappen. mede dankzij het saneren van zowat alle overloop wissels ligt bij de kleinste verstoring de gehele lijn er uit.

Zie dagelijks op fb en Twitter meldingen over storingen. Ik denk dat het tram materieel gewoon op is. Maar het vaakst gaat het toch mis rond jaarbeursplein.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor ICE105 » Zo 22 Sep 2013, 14:42

010jongen schreef:de halte graadt van toegezegd af.

LOL :D
010jongen schreef:Zie dagelijks op fb en Twitter meldingen over storingen. Ik denk dat het tram materieel gewoon op is.

De trams, de infra of allebei?

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Karl » Zo 22 Sep 2013, 16:48

De infra is toch recent aangepast/veranderd/opnieuw aangelegd?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9543
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Wubbo » Zo 22 Sep 2013, 16:59

De site van TotalOV meldt dit over het onderzoek. Ik kan niet anders concluderen dan dat het onderzoek geen enkele wetenschappelijke betrouwbaarheid heeft, en raad de onderzoekers aan meer zorg te besteden aan zowel het onderzoek als de schrijfstijl.

Gebruikersavatar
Busfoto.nl
Berichten: 841
Lid geworden op: Za 27 Feb 2010, 03:26
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Busfoto.nl » Zo 22 Sep 2013, 17:14

In OV-magazine van 30 mei 2013 wordt trouwens gemeld dat de nieuwe dubbelgelede bussen vanwege een langere levertijd pas in juni 2014 worden vervangen. Ook de inductie- of electrische Optare's zouden pas volgend jaar geleverd worden.

Daarmee neem ik aan dat de huidige dubbelgelede's uit 2002-2004nog even in dienst blijven. Of ze in het wit/blauw blijven rijden wordt niet vermeld.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Zo 22 Sep 2013, 17:32

ICE105 schreef:
010jongen schreef:de halte graadt van toegezegd af.

LOL :D
010jongen schreef:Zie dagelijks op fb en Twitter meldingen over storingen. Ik denk dat het tram materieel gewoon op is.

De trams, de infra of allebei?

Spellingcontrole op de mobiel ook weer. Maar het gaat vaak over defecte trams.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Zo 22 Sep 2013, 18:04

Vaak? In het lijstje van TotalOV staat welgeteld één geval van een defecte tram. Ik had trouwens wel een langere lijst storingen verwacht in een artikel dat de reizigers het spuugzat zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Geert » Zo 22 Sep 2013, 18:15

Je kunt je ook afvragen hoe ernstig deze "storingen" zijn:
2 t/m 21 september 2013
Te vroeg vertrokken +- 2 min te vroeg vertrokken door onbekende oorzaak, zijn er meerdere keren voorgekomen dat de tram te vroeg vertrok.


De eisen zijn ook lachwekkend eerlijk gezegd :')

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor webguy » Zo 22 Sep 2013, 18:23

"OV Specialist Junior Jacky Vermeulen" is al eens eerder in het nieuws geweest ivm treinkaartjes. Klinkt als gevalletje flinke dosis realisme.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2110
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 22 Sep 2013, 19:22

Heel die lijst van klachten en de eis en oplossing van TotalOV kraak ik nu zo af (zoal je hieronder kunt lezen). Kom op zeg, ik had zelf ook veel erger verwacht dan dit. En wat is meerdere keren? 4, 5? Het artikel en de problemen zijn dus onduidelijk. Als sommige dingen dagelijks gebeuren en op een ergere mate zeg ik: "Oke, je hebt gelijk". Maar nu spreek ik toch even heel anders. Daarnaast vind ik persoonlijk de "te vroeg vertrekkingen" op een 15 minuten dienst toch wel erg overdreven.

6 september 2013
Defecte bovenkabel, Extra reistijd 60 minuten, Geen tramverkeer mogelijk tussen P+R Westraven-Utrecht Jaarbeursplein
16 september 2013
Tram ongeluk, extra reistijd 60 minuten, tramverkeer plat door een tramongeluk


Geen schuld van Connexxion, maar van een derde partij. Connexxion wordt hier dus onterecht beschuldigd :N

20 september 2013
Tram defect, extra reistijd 60 minuten, geen tramverkeer mogelijk voor gedurende 120 minuten


Een tram dat defect raakt kan altijd gebeuren. Zoiets kan ook gebeuren bij je auto, scooter of fiets (laatste lees o.a. lekke band). Dat de vertraging lang is, oke, maar het verslepen van een tram valt niet mee volgens mij.

Vertraging +- 5 min vertraging, door communicatiestoring, meerdere keren afgelopen 2 weken.

Wow, 5 minuten vertraging. Dat is erg zeg. Wat mij betreft mag er geroepen worden als het er 10 zijn.

Te vroeg vertrokken +- 2 min te vroeg vertrokken door onbekende oorzaak, zijn er meerdere keren voorgekomen dat de tram te vroeg vertrok.


Gevalletje van klok goed zetten of gewoon minimaal 5 minuten van te voren (gewoon op tijd dus) op de halte komen.

TotalOV | OV Specialist Jacky Vermeulen heeft een onderzoek uitgevoerd onder de Utrechtse openbaar vervoer reizigers, uit meerdere reacties blijkt dat reizigers helemaal klaar is met de sneltram in Utrecht, Nieuwegein en IJsselstein door de vele storingen/vertragingen. Ook worden meerdere reizigers agressief/emotioneel als zij reageren over de sneltram. De reiziger gaat meer te horen krijgen over TotalOV | OV Specialist Jacky Vermeulen, hij gaat zich 100% inzetten voor de openbaar vervoer reizigers.


Hoeveel reizigers pakte hij? 10, 20? Ik heb zelf een paar keer een enquette meegemaakt in een redelijk volle bus. Een persoon die de enquettes had, kwam een keer niet verder dan 10 man (alleen de twee vierzits voorin de bus), terwijl er minimaal 40 in de bus zaten (alle zitplaatsen waren bezet en een enkeling stond). Met een steekproef krijg je nooit een duidelijk beeld over zo'n situatie en over de mening van de mensen. Dat zal ook nooit lukken hoe je het ook doet.

TotalOV eist dat Connexion geschenkdagkaart uitdeelt aan de gedupeerde reizigers, deze reizigers zijn te achterhalen via het in en uitcheck systeem van TLS.


Uhm.... ooit gedacht aan anonieme kaarten en papieren kaartjes (als die laatste nog verkrijgbaar zijn bij Connexxion Utrecht). Deze reizigers zijn ook gedupeerd en niet te achterhalen. Volgens mij mogen persoonsgegevens zelfs niet bewaard worden door vervoersbedrijven. Maar dat laatste kan ik mij in vergissen.


Bij storingen die langer duren van +- 30 minuten, dient direct binnen 30 minuten extra bussen ingezet te worden. De voorkeur heeft op buslijn 74 en 77, omdat reizigers deze buslijn in praktijk als vervangend vervoer gebruiken bij storingen.


Dit is een belachelijke oplossing. Ten eerste kun je niet binnen 30 minuten in de spits extra bussen op de been krijgen, want zelf zal Connexxion en GVU (en in de toekomst Qbuzz) niet die extra bussen en chauffeurs/personeel zo bij de hand hebben (tenminste genoeg bussen en personeel). Daarvoor moeten dus chauffeurs worden opgeroepen. Wat wel mogelijk is, is dat monteurs, trambestuurders en mogelijk controleurs gaan rijden (heb bij Arriva in Brabant een paar keer gezien dat een controleur een lijn reed of zelfs een monteur een bus naar het station toe bracht), maar die moeten dan wel een geschikte rijbewijs ervoor hebben. Ten tweede kun je binnen 30 minuten ook geen extern bedrijf met bussen laten komen of bussen met personeel paraat laten staan. Die bussen worden ook dagelijks gebruikt en personeel staat ook niet zomaar reserve. Dus deze oplossing is belachelijk en (financieel) onmogelijk. Om nog te gaan verlangen dat Connexxion en in de toekomst Qbuzz minstens 4 bussen (schatting) met chauffeurs dagelijks reserve moet laten staan, voor als een keer de tram uitvalt is echt gewoon belachelijk en een van de meest domme ideeën die ik ooit heb gehoord. Zo te horen heeft die "specialist" nergens verstand van en roept maar wat.

Ps. Sorry dat ik mijn uitingen hier op uit, maar het is wel even mijn mening die sommigen misschien ook wel delen. Ook kon ik helaas niet daar reageren op de website.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Daniel » Zo 22 Sep 2013, 19:42

Bij de echt langdurige storingen (die keer met de defecte bovenleiding) reden er trouwens keurig pendelbussen, maar daar hoor ik TotalOV ook nergens over.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor nvdw » Zo 22 Sep 2013, 20:42

Even los van het TotalOV-verhaal kan ik me best voorstellen dat het geduld van frequente sneltramgebruikers nogal op de proef wordt gesteld. Zeker de Utrechtse sneltram heeft nul uitwijkmogelijkheden bij verstoringen en dan ligt de dienst er zomaar een uur uit. Bovendien zit je - vooral in de spits - dan met bergen mensen die zich niet met een handjevol bussen laten vervoeren. De ervaren reiziger holt wel richting Busstation Oost of West afhankelijk van zijn bestemming maar een aanzienlijk deel van de reizigers, en dan met name op het traject Jaarbeursplein-Kanaleneiland, staat op een 'eilandje' zonder direct alternatief.

010jongen
Berichten: 667
Lid geworden op: Ma 25 Apr 2011, 19:56

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor 010jongen » Zo 22 Sep 2013, 21:08

Het is gewoon al jaren zo dat er vaak storingen zijn, blij dat ik niet meer zo vaak mee hoef. Vaak duurt zo een storing niet al te lang, maar als het dan gebeurt is er totaal geen informatie te bekennen en ligt de halve lijn er uit.
Vraag het eens aan frequente gebruikers en dan krijg je al gauw genoeg geklaag.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Berichtdoor Meltrain » Zo 22 Sep 2013, 21:28

De meeste dingen die genoemd worden vind ik inderdaad overdreven, maar voor te vroeg vertrekken vanaf het beginpunt bestaan in mijn ogen nooit excuses.
Bij tussenliggende haltes kan ik het nog begrijpen, als een tram of bus anders de doorstroming belemmert.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten