Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Edwin »

Busfoto.nl schreef:Het combikaartje geeft alleen op de kalenderdag van inrijden recht op gratis OV naar en van de stad. Deze kost €4,50 per kaartje, die goed is voor het parkeren van een auto met tot 5 passagiers.

Wie langer dan 24 uur wil parkeren betaalt €4,50 per dag extra.

Stel je rijdt op maandag om 10:00 in. Dan kun je de hele dag tot einde dienst (01:00) met OV-reizen van en naar de stad. Ga je dinsdag terug naar de auto voor 10:00, dan hoef je alleen een extra regulier buskaartje te kopen naar de garage. Na tienen ook, maar dan betaal je dus ook €4,50 extra voor een dag parkeren.
Jeetje, dat is erg lastig te begrijpen voor de reiziger. Je kaartje om de parkeergarage uit te rijden is de dus 24 uur geldig, het recht op OV alleen die kalenderdag tot eind dienst. Is het recht op OV in de vorm van een wegwerp-ov-chipkaart of een (papieren) zichtkaart?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

Ik weet niet eens of dit werkelijk zo is. Zo interpreteer ik de teksten op de website slimutrecht.nl.

In sommige gevallen kan de P+R behoorlijk veel goedkoper zijn. Voor bezoekers aan het UMC valt dit wel mee; parkeren daar kost ongeveer een euro per uur. Pas bij bezoeken van 5 uur of langer is het duurder, maar het is de vraag of de moeite van een overstap op de bus opweegt tegen de lagere kosten. Dezelfde tarieven gelden voor de parkeergarage van de UU aan de Cambridgelaan.

De parkeergarage aan de Kruisstraat kost 2 euro per vijftig minuten. Wie dus langer dan 100 minuten parkeert is duurder uit, maar heeft daarentegen wel een langere reistijd. De parkeergarage aan de Jacobistraat kost 4 euro per uur, dus dan is de Uithof al snel goedkoper en mogelijk sneller qua reistijd met de auto. De andere parkeergarages in de stad, aantrekkelijk voor bezoekers uit Hilversum en Amersfoort, heb ik niet uitgezocht.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door reisthijs »

slimutrechtin.nl schreef:Het combikaartje is alleen op de dag van aankomst geldig als vervoerbewijs. Keert u later dan de eerste dag terug bij uw auto, dan moet u dus een regulier vervoerbewijs gebruiken.
Dat laat toch weinig ruimte voor interpretatie over.
Edwin schreef:Is het recht op OV in de vorm van een wegwerp-ov-chipkaart of een (papieren) zichtkaart?
Zichtkaart natuurlijk, wegwerp-chipkaarten kennen we hier niet:
slimutrechtin.nl schreef:U heeft geen OV-chipkaart nodig. Dus stap in, toon het kaartje aan de chauffeur en laat u comfortabel vervoeren naar het centrum en terug!
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Busfoto.nl »

http://www.ecomobiel.nl/assets/www.ecom ... trecht.pdf

Artikeltje uit FD over de electrische bussen van lijn 2.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht

Bericht door Daniel »

Op de Qbuzz-site is inmiddels de derde klanten-nieuwsbrief verschenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Busfoto.nl »

Was nog niet helemaal zeker, maar Qbuzz houdt dus ook Wijk bij Duurstede en Zeist aan als stalling. Of het dezelfde locaties als nu zijn weet ik niet.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

Ook dit seizoen staat de drukte tussen Amersfoort en Utrecht weer in de ergernis top 3. Is het niet een idee om in de toekomst toch maar weer een zonetrein te hebben Utrecht - Amersfoort als sprinter naar Zwolle en een extra sprinter Utrecht - Amersfoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Dat voegt niet zo veel toe, want de IC-kwartiersdienst is er juist gekomen nadat de s5600 overal ging stoppen en de extra stoptrein tussen Utrecht en Amersfoort verviel.
Op een of andere manier een extra trein er tussen stoppen zou je wel weer zo moeten doen dat de verdeling logisch blijft wil je de reizigers echt beter gaan verspreiden, dus dat wordt nog een aardige puzzel. Het lijkt me desondanks wel een efficiëntere oplossing omdat je anders gewoonweg komt te zitten met treinen die verderop op het traject veel te groot rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Suus »

Wat het vooral moeilijk maakt nog meer treinen in te passen op Utrecht - Amersfoort is de gelijkvloerse aansluiting bij Den Dolder, daardoor moet je gewoon gaten hebben tussen twee treinen die uit Amersfoort vertrekken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Daar loop je inderdaad hopeloos op vast. Voor Amersfoort > Utrecht zie ik eigenlijk alleen een mogelijkheid om iets kort achter de (12)500 aan te sturen, dat zou met een opvolging van 3 minuten bij Den Dolder net tussen de IC en de s5500 naar Utrecht passen. In het gat tussen de (1)1700 en de s5600 zit de overkruisende 5500 naar Baarn al, tussen de 5600 en de (12)500 in kom je al snel achter de Sprinter te hangen.
Een extra trein in het gat waarin de Sprinter Zwolle - Utrecht niet zit is daarnaast ook het gunstigst voor de verdeling (dan zit je op een aardig verdeelde 8x/uur). Volgende uitdaging echter: waar laat je die trein in Utrecht (zeker in het DSSU), je komt dan immers precies aan op het moment dat je de cross-platform op 8/9 en kort erop op 11/12 hebt dus eigenlijk is er dan in die corridor geen plek om een extra trein kwijt te kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

Vanuit Utrecht Centraal:
:07 IC Schothorst
:07 spr Baarn
:19 IC Groningen
:19 spr Amersfoort
:28 spr Zwolle (non-stop tot Amersfoort)
:37 IC Enschede
Volgens mij moet dat passen als de dive-under in Amersfoort en sporen 1 en 2 op Utrecht Centraal klaar zijn.

De sprinter Utrecht - Amersfoort staat niet lang in Amersfoort en kan daar binnen een paar minuten weer terug. Alleen op Bilthoven en Den Dolder is de verdeling over het uur iets minder goed, maar met 12 om 18 minuten ook niet heel slecht. Daarnaast heb je een spoor nodig voor de sprinters Utrecht - Amersfoort / Baarn en een apart spoor de trein Utrecht - Zwolle (sporen 1 en 2). Bij Den Dolder zitten de treinen elkaar niet in de weg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

En hoe ziet de tegenrichting er dan uit, want richting Amersfoort past alles wel (gezien je die kant op geen overkruising hebt). Het hele probleem is dat het erg lastig wordt om én goed uit te komen met de overkruising naar de Stichtse Lijn én met de opvolging richting Amersfoort.

Van jouw oplossing hebben relatief meer reizigers profijt (ook Utrecht -> Veluwelijn wordt sneller en Ut - Amfs is ook een verbinding die goed loopt en dan vaker rechtstreeks én snel kan), maar ik twijfel een beetje of het qua capaciteit de meest optimale is.
Is de reizigersvraag naar Bilthoven en Den Dolder zo groot dat dit die hele aparte sprinter rechtvaardigt? Door de vertrektijd is die immers compleet irrelevant voor de doorgaande reizigers naar Amersfoort, terwijl je met de extra sprinter niet gek veel plek vrijmaakt in de zonetrein naar Zwolle. Wellicht dat je ze beter kunt omwisselen, je kunt dan ook makkelijker dit aanbod alleen in de spits bieden maar tegelijk de kwartiersdienst op Bilthoven en Den Dolder handhaven (non-stop trein van .28 rijdt dan alleen in de spits, je hebt er met die minutenwijzigingen een mooie 10-minutendienst van gemaakt zonder dat het effect heeft op de drgl in de rest van het land)

Over de kering in Amersfoort hoef je dan geen zorgen te maken, je kunt daar probleemloos op 4a of 5a staan in de spits (zijn dan geheel niet in gebruik, op een voortrein voor de ICB na) en met de dive under in dienst kan je daar komen zonder het andere verkeer te hinderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

De sprinter Utrecht - Amersfoort is er dan ook voor de verbinding tussen Overvecht/Bilthoven/Den Dolder - Amersfoort te behouden. Je kan moeilijk vragen aan reizigers om om te reizen via Baarn of Utrecht. Omwisselen van de sprinters zou kunnen, maar dan zit je met een korte keertijd in Amersfoort en waarschijnlijk een ongelukkige aansluiting in Baarn. Andere wisselingen zijn lastig, omdat je vanuit Amersfoort richting Zwolle en Apeldoorn redelijk vast zit.

De kruising bij Den Dolder te kunnen. De trein richting Baarn kan ongeveer .20 uit Den Dolder vertrekken en daarmee voor de trein uit die .17 uit Amersfoort vertrekt.
Laatst gewijzigd door visgraat op do 10 okt 2013, 20:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Ik bedoel dat je om .19 de Sprinter naar Zwolle rijdt die op alle tussengelegen stations blijft stoppen en juist de doorgaande trein van .28 als losse pendel. Die laatste kan je dan alleen in de spits laten rijden. In de daluren laat je dan de IC naar Schothorst/Enschede weer gewoon om .05 vertrekken en heb je dan weer de nette kwartiersdienst, de verschuiving die je daar hebt toegepast is immers eigenlijk vooral het verplaatsen van een stukje van de lange stop in Amersfoort naar de keertijd in Utrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

Het lijkt me niet gewenst om een de trein Utrecht - Enschede in de spits net iets andere tijden te geven dan in de dal.
Verder heb je op die manier geen snelle verbindingen meer tussen Utrecht en NW-Veluwe en is de pendel alleen zinvol voor reizigers tussen Utrecht en Amersfoort. Voordeel is wel dat je in de dalperiode minder treinen nodig hebt. Echter heb je wel twee intercitytreinen nodig i.p.v. sprinters tussen Utrecht en Amersfoort. Dat maakt dat misschien toch duurder.
Al met al denk ik dat dit alternatief nadelig uitpakt t.o.v. dat wat ik voorstelde.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Zonnig »

Qbuzz en de NS willen het vervoer vanuit Amersfoort en verder in de richting van de Uithof via de nieuwe buslijn 72 laten lopen. Als je de stoptrein vanuit Zwolle tussen Amersfoort en Utrecht als sneltrein laat rijden ga je aan deze nieuwe optie voorbij. De NS en Qbuzz willen juist Utrecht Centraal en de buslijnen 11(28) & 12 juist gaan ontlasten. Het is dus niet aannemelijk dat deze trein als sneltrein gaat rijden. Daarnaast krijg je ook te maken met extra treinen op de momenten dat die niet nodig zijn. Eenvoud dat moet de optie zijn.

Maar toen de Hanzelijn er nog niet was, toen was het probleem tussen Amersfoort en Utrecht toch niet / minder groot aanwezig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

visgraat schreef:Het lijkt me niet gewenst om een de trein Utrecht - Enschede in de spits net iets andere tijden te geven dan in de dal.
Zijn de reizigers net gewend aan een mooie strakke kwartiersdienst, maak je er weer wat anders van. Vandaar dat het mij een beter idee leek in het dal wel gewoon het kwartiersinterval te handhaven.
en is de pendel alleen zinvol voor reizigers tussen Utrecht en Amersfoort. Voordeel is wel dat je in de dalperiode minder treinen nodig hebt. Echter heb je wel twee intercitytreinen nodig i.p.v. sprinters tussen Utrecht en Amersfoort. Dat maakt dat misschien toch duurder.
Nou is Utrecht - Amersfoort ook het traject waar je die capaciteit in de spits ook voor nodig hebt. De intercitytreinstellen die je nodig hebt kan je juist mooi vrijspelen doordat je de doorgaande treinen Rotterdam - Zwolle en Den Haag - Enschede wat kleiner kunt rijden. Het is immers behoorlijk wat efficiënter om een stel in de spits heen en weer te laten pendelen dan dat je die doorgaande treinen op sommige trajecten behoorlijk groot moet rijden terwijl het daar helemaal niet nodig is.

Je zou nog kunnen kiezen voor het doortrekken van die extra pendels de Veluwe op, immers is er ook nog altijd de wens in Harderwijk voor extra treinen. Maar dat maakt de inpassingspuzzel alleen maar lastiger.
Zonnig schreef:Maar toen de Hanzelijn er nog niet was, toen was het probleem tussen Amersfoort en Utrecht toch niet / minder groot aanwezig.
Toen was het capaciteitsprobleem inderdaad minder groot doordat je op de echt drukke momenten nog voortreinen had rijden. Daarmee profiteerde Ut - Amf deels mee met de capaciteit die vanaf Amersfoort nodig was (al begonnen er in de ochtendspits een stel voortreinen in Amersfoort ri. Rotterdam).
Met de nieuwe dienstregeling heeft NS een beetje raar geredeneerd welke reizigers er nu in die treinen op Ut - Amf zitten: daar is helemaal nog niet veel verkeer dat nu naar de Hanzelijn verplaatst is. Echter zijn er wel tijden waarop men van 16 bakken IRM naar 10 bakken is gegaan, da's een vrij forse reductie.
16 is echter weer veel te veel voorbij Amersfoort, dus blijft een pendel daar een efficiënte oplossing.

Wat betreft het vervoer naar De Uithof: dat loopt vanaf Amersfoort al via de 276 en 296, lijn 72 met overstap in Bilthoven zal dan niet echt sneller zijn. Lijn 72 is vooral een uitbreiding op een huidige spitsverbinding en daarmee toch ook voor een flink deel op het reizigersaanbod vanuit gemeente De Bilt zelf gericht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Klaasje »

Ik vind het wel interessant. Vanuit puur verkeerskundige redenen is een 10-20 ligging van IC's op Amsfoort-Utrecht die je in de spits aanvult met een pendel tot 10-10-10 interessant:
  • Dat past goed mits de overkruising van de Stichtse lijn rond te krijgen is.
  • Het maakt een mooiere dienstregeling op de Gooi- en Flevolijn mogelijk zonder de knoop Amf te slopen.
  • Het voorkomt gedeeltelijk lange treinen vanuit het Noorden en Oosten die niet nodig zijn.
  • De pendeltrein is qua materieelinzet veel robuuster omdat die minder gevoelig is voor verstoringen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Een 10/20 ligging past echter weer minder mooi met de aansluitingen in Utrecht vrees ik, waarbij het juist sinds dit jaar een groot voordeel is dat die op elk kwartier goed mogelijk zijn. Dat vond ik eigenlijk wel het mooiste uit de opzet van visgraat die er met een paar kleine minutenwijzigingen een 10 minutendienst van gemaakt had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

Inderdaad. Dat past beter in het schema. De treinen komen 12/18 binnen uit respectievelijk den Haag en Rotterdam, staan 5 minuten stil in Utrecht en rijden weer door. In de spits maak je er dan een zo goed als mogelijke 10 minutendienst van tussen Utrecht en Amersfoort met 12/9/9.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Goed, heb eens zitten puzzelen wat je hier voor dienstregeling kunt maken. Dit totaalplaatje is gebaseerd op de rijtijden in de dienstregelingen op Somda, relevante punten voor de kruisingen en inhalingen zijn ook toegevoegd.

Afbeelding

Kom nog wel het een en ander aan problemen tegen:
  • In de 5500 zit geen millimeter speling door de kruising in Soest, daarom heb ik die als basis genomen
  • De 5500 ri. Baarn zit een beetje klem: deze opzet zal wachttijd bij Blauwkapel Oost voor voldoende opvolgtijd opleveren, maar hij kan ook niet later weg vanwege de achteropkomende 4900 tussen Utrecht C en Blauwkapel.
  • De pendel-IC krijg ik er op Amersfoort -> Utrecht niet lekker in. Komt vooral omdat de 5600 muurvast zit om tussen de ICs te passen: veel meer dan de twee minuten later die ik 'm nu uit Amersfoort laat vertrekken kan niet. De pendel-IC zou daarom weer iets voor patroontijd moeten rijden om voldoende opvolgtijd te hebben, maar komt dan in de knoop met de Sprinter naar Baarn (kruising van 2 min. die er nu in staat kan vast niet)
  • De (1)1700 moet eerder in Amersfoort aankomen om de vertrektijd in m'n voorstel te halen. Mogelijk past dit niet in combinatie met de Valleilijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door visgraat »

Je hebt nu een 10-10-10 uitgewerkt. Daardoor heb je het zowel voor als achter Utrecht - Amersfoort lastig en ook nog daar tussen.

Vanuit Utrecht:
:07 IC Schothorst
:07 spr Baarn
:19 IC Groningen
:19 spr Zwolle
:28 spits IC

Vanuit Amersfoort:
:18 spits IC
:20 spr Utrecht C.
:27 IC Rotterdam C.
:39 IC Den Haag C.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Daniel »

Ik heb inderdaad vooral Klaasjes idee een beetje uitgewerkt, maar verderop levert dat niet zo gek veel problemen op. Heb vooral gespeeld met lange stops die wat korter geworden zijn en korte die wat langer geworden zijn om zo een redelijk net interval te krijgen. Zo zit bijvoorbeeld de IC Rotterdam - Leeuwarden op .17 om zo een haalbare kering te hebben in Utrecht (4 minuten).

Met jouw tijden voor de sprinter Utrecht - Zwolle wordt de kering te Utrecht trouwens wel erg kort, dat heeft bij mij verhindert verder te schuiven. Daarnaast is een opvolging van 2 minuten bij vertrek uit Amersfoort wel wat aan de krappe kant volgens mij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef: Wat betreft het vervoer naar De Uithof: dat loopt vanaf Amersfoort al via de 276 en 296, lijn 72 met overstap in Bilthoven zal dan niet echt sneller zijn. Lijn 72 is vooral een uitbreiding op een huidige spitsverbinding en daarmee toch ook voor een flink deel op het reizigersaanbod vanuit gemeente De Bilt zelf gericht.
Vanuit (een aantal wijken van) Amersfoort zijn de 276 en 296 inderdaad handig, maar voor reizigers uit Nijkerk en Putten enzo totaal niet aangezien de 276 en 296 niet op het station van Amersfoort komen.
Deze reizigers hebben dus zeker wat aan een overstap op Bilthoven op buslijn 72 als ze naar De Uithof willen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Openbaar vervoer regio Utrecht #3

Bericht door Wubbo »

@Daniel: in je voorstel vervalt de overstap vanuit Amersfoort richting Den Haag (die komt op 1 min, dat is te weinig). Amersfoort - Utrecht kan in beide richtingen in 14 minuten, misschien dat dat je helpt. Die 5 minuten kering in Utrecht van de s5600 is veel te krap, gezien de vertragingsgevoeligheid van de Veluwe is dat vragen om vertraging. Die 2 minuten op Den Dolder lijkt me technisch ook niet haalbaar: een doorgaande rijweg wordt 3 minuten van tevoren ingesteld, en omdat de Baarnse trein nog moet vertrekken en je daarna pas de doorgaande rijweg van de IC wil hebben lukt dat niet in 2 minuten. In Soest zit trouwens nog wel wat aan ruimte (een van de treinen staat daar lang stil, en van/naar het ene spoor is sneller dan van/naar het andere spoor) maar hoe dat precies zit weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten