Pagina 231 van 468

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 03 feb 2018, 23:59
door Durashift
Suus schreef:Volgens mij loopt dit project al dusdanig lang dat de Provincie het project in de schoenen geschoven krijgt terwijl de BRU, een bestuursorgaan dat matig functioneerde, iets heeft opgezet dat uiteindelijk vragen was om problemen.
(..)

Dus..
http://www.regioutrecht.nl/bestuur schreef:
Wettelijke verandering

Met het aannemen van de Wet Afschaffing Plusregio’s door de Eerste Kamer gaan per 1 januari 2015 de verantwoordelijk voor het mobiliteitsbeleid van de stedelijke Utrechtse regio en de bijbehorende taken en middelen over naar de provincie Utrecht.
De veranderingen

Bestuur Regio Utrecht blijft als gemeenschappelijke regeling voorlopig bestaan, zonder de plus voor verkeer & vervoertaken. BRU is in 2015 in transformatie: het bestuur blijft actief om het jaar 2014 af te sluiten en het besluit over regionale samenwerking in de toekomst voor te bereiden
.. De landelijke politiek besluit tot iets.. waardoor de provincie taken, projecten en verantwoordelijkheden erbij krijgt..
Het zou kunnen dat de bijbehorende medewerkers meeverhuisd zijn.. OF juist niet. Beide kan een verklaring zijn :?: (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 09:32
door Richard38
Mevrouw Verbeek-Nijhof krijgt het zwaar te verduren...

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1718222/

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 12:23
door Littlebusdriver
Op Skycrapercity schrijft iemand dat de fietsenstalling niet volgens bestek is gebouwd; te breed. Daardoor is er te weinig vrije ruimte naaste de tram. En daardoor moeten de rails iets verschuiven naar een plek die eerst onderheid moet worden. Daarom duurt het lang. Verder heeft een aannemer een verkeerd type rails gelegd, te breed, en de oplossing is afslijpen. Nu zijn er vragen over de levensduur ervan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 14:33
door ICE105
op Skyrcrapercity lees ik
Ander nieuws dat het vinkje mij nog vertelde: de tram kan niet rijden tot Vaartsche Rijn omdat de veiligheidsregio en NS hebben aangegeven dat ze never nooit de mensenstroom uit de tram aankan in dat gebied. Niet op de perrons, niet op de straat, niet met ander vervoer voor het laatste stuk (NS sprinter of bussen).
Dat je de lijn 12 niet kan vervangen voor een tram vanaf Vaartsche Rijn snap ik. Maar naast lijn 12 overdag een 10 min dienst met de tram vanaf Vaartsche Rijn vooral gericht op de Sprinter reizigers uit Veenendaal en Geldermalsen zou toch wel moeten kunnen?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 14:41
door Durashift
Littlebusdriver schreef:Op Skycrapercity schrijft iemand dat de fietsenstalling niet volgens bestek is gebouwd; te breed. (..) Verder heeft een aannemer een verkeerd type rails gelegd, te breed, en de oplossing is afslijpen. Nu zijn er vragen over de levensduur ervan.
Goh.. als dit waarheid is.. wie heeft dan toezicht op het bestek gehouden.. OF is akkoord gegaan met overschrijding daarvan.. (zonder duidelijk de consequenties te weten..)?? > Gemeente Utrecht toch?

Ligt er op het gehele tracé een te brede rails?
Hoe is zoiets dan weer mogelijk..??
Heeft CAF er dan nét smallere wielen onder gebakken of wat..??
:roll:


Het klinkt mij wel aannemelijk dat dit soort 'praktische' zaken voor de vertraging zorgen.. alleen lees je dát dan weer niet in een audit rapport.. Nee, d'r zal eerst een BOT sessie op directieniveau moeten komen.. :roll: :roll: :N

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 15:54
door dennistd
ICE105 schreef:op Skyrcrapercity lees ik
Ander nieuws dat het vinkje mij nog vertelde: de tram kan niet rijden tot Vaartsche Rijn omdat de veiligheidsregio en NS hebben aangegeven dat ze never nooit de mensenstroom uit de tram aankan in dat gebied. Niet op de perrons, niet op de straat, niet met ander vervoer voor het laatste stuk (NS sprinter of bussen).
Dat je de lijn 12 niet kan vervangen voor een tram vanaf Vaartsche Rijn snap ik. Maar naast lijn 12 overdag een 10 min dienst met de tram vanaf Vaartsche Rijn vooral gericht op de Sprinter reizigers uit Veenendaal en Geldermalsen zou toch wel moeten kunnen?
Dan heb je alleen geen werkplaats voor onderhoud e.d.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 15:58
door Mdk
is er geen mogelijkheid om een soort pendelsprinter centraal - vaarsche rijn in de dienstregeling in te passen? of zit dat traject er te vol voor?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 16:05
door Durashift
Nah, zoals ik het lees is het station Vaartsche Rijn gebouwd op een X- aantal reizigers per dag / uur ... en wordt dat getal met de aanwas van duizenden studenten (op piek momenten) overschreden en dus kan het niet.

Veiligheidsjihad dingetje.. :roll:

Wat betreft het 'geen werkplaats hebben'.. daar zal wel een oplossing voor bedacht zijn.. omdat het idee van rijden tot daar waar de rails (nu) nog ophoudt al eerder is geopperd én dat er nu ook al testritten plaats vinden.. Die CAF's zijn toch op één of andere manier op het spoor gekomen.. :?:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 16:08
door Aking
Een tram is natuurlijk nog wel ter plaatse te onderhouden, of in het ergste geval per dieplader op een neer te kachelen. Dat wordt met 10/20/30/50/100 trams toch een stukje lastiger (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 16:26
door Durashift
Heeft de provincie al over nagedacht: :)
https://www.uithoflijn.nl/algemeen/veelgestelde-vragen/ schreef:
Van wie worden de trams?

De OV-autoriteit provincie Utrecht heeft de tramstellen voor de Uithoflijn zelf aangeschaft en verhuurt ze aan de vervoerder van de Uithoflijn, U-OV. Eind 2016 besloot de provincie om de SUNIJ-lijn (Sneltram Utrecht-Nieuwegein/IJsselstein) met de Uithoflijn te verbinden. Vanaf 2020 reis je zonder overstappen met de tram tussen Nieuwegein/IJsselstein en P+R De Uithof via Utrecht Centraal. Het onderhoud van de trams gebeurt op de remise in Nieuwegein of de opstelsporen bij P+R De Uithof.
Het zijn ook maar 27 stellen.. geen idee hoe frequent groot onderhoud aan wielstellen etc. gedaan moet worden.. maar lijkt mij dat je zoiets dan toch in een soort pendeldienst op en af de dieplader kan krijgen. :lol:

In het begin zullen er wel opstartproblemen zijn.. vooral software technisch van aard, denk ik. Hoef je geen remise voor te hebben denk ik.. OBD poort en een krachtige computer helpt beter dan, denk ik. (A)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 16:53
door Daniel
Durashift schreef:Nah, zoals ik het lees is het station Vaartsche Rijn gebouwd op een X- aantal reizigers per dag / uur ... en wordt dat getal met de aanwas van duizenden studenten (op piek momenten) overschreden en dus kan het niet.
Dat zou alleen gebeuren als je iedereen op Vaartsche Rijn op een pendelbus zou laten overstappen. De reizigers uit de richting Geldermalsen en evt Driebergen moet het aankunnen want het was sowieso al de bedoeling dat die vanaf de dienstregeling waarin de Uithoflijn start daar over gingen stappen.
Hetzelfde geldt voor wat lijn 29 aan overstappers aanvoert.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 18:00
door Chrysa
Lijn 12 naar de Uithof krijgt numerus fixus

Lees hier...

_O-

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 18:22
door Durashift
:D *bus* *O*

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 18:42
door Littlebusdriver
Daniel schreef: Dat zou alleen gebeuren als je iedereen op Vaartsche Rijn op een pendelbus zou laten overstappen. De reizigers uit de richting Geldermalsen en evt Driebergen moet het aankunnen want het was sowieso al de bedoeling dat die vanaf de dienstregeling waarin de Uithoflijn start daar over gingen stappen.
Hetzelfde geldt voor wat lijn 29 aan overstappers aanvoert.
Nee, de bedoeling was dat de tram door zou rijden naar CS. Een deel stapt uit op Vaartsche Rijn op de door jou genoemde treinen en bus. Nú zou de tram tót Vaartsche Rijn rijden. Dan stapt íedereen uit de tram. Daar zijn de wegen, trottoirs, perrons, etc dus niet op berekend. Met een voetbalwedstrijd in het stadion kan dit ook problemen geven bij de afvoer.

Het is beroerd, maar de beste oplossing voor nu is bus 12 te laten rijden. En op net overige traject lekker oefenen zodat er nog minder opstartproblemen zijn op dat stuk.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 19:41
door Daniel
Het idee was eerder juist het idee dat de tram alvast beperkt zou gaan rijden tussen Vaartsche Rijn en De Uithof en tegelijk ook lijn 12 zou blijven rijden, dan zie ik zogauw niet waar die capaciteitsproblemen vandaan zouden moeten komen. Voor reizigers naar de meeste bestemmingen is lijn 12 dan immers nogsteeds het handigst.
Sinds de laatste dienstregelingswissel gaat de overstap uit Geldermalsen al via Vaartsche Rijn trouwens, toen is de 31 namelijk in frequentie verlaagd en niet meer aansluitend op alle treinen terwijl de 29 bij Vaartsche Rijn die aansluitingen wel biedt.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 19:47
door Aking
Kom je met de combi tram/12 niet in de knel op de gecombineerde tram/busbaan in de Uithof?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 04 feb 2018, 20:03
door Daniel
't zal daar dan vast druk worden, maar bij alle haltes op De Uithof kunnen de trams halterende bussen inhalen. Alle bushaltes hebben haltehavens gekregen namelijk, terwijl de trams direct aan de bus/trambaan halteren.
Uitzondering is bij het UMC waar de bussen direct aan de busbaan halteren terwijl de trams aan de buitenkant van het perron langs gaan.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 08:07
door Ferdinand
Niet normaal dat ze de verkeerde spoorstaven hebben gebruikt! Ik hoop dat ze niet op de hele lijn de verkeerde hebben gebruikt!

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 08:11
door Mdk
Als dat zo was hadden ze die testritten niet kunnen rijden :wink:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 17:20
door dnmw2705
Het lijkt erop dat Qbuzz/U-OV tegenwoordig de kv1 data aanpast bij langdurige omleidingen. Sinds deze week zijn de haltes Geroplein en Lindelaan verdwenen uit de routes van lijn 251, 412 en 452. Hiervoor zijn de haltes van lijn 52 en 53 die op de route vanaf Handelscentrum naar Busstation liggen opgenomen. Zelfs is er een 'noodhalte Dalweg' geïntegreerd.
Tijden kijken ook aangepast. Dit is eigenlijk wel iets van meer van deze tijd is, in mijn ogen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 17:45
door Daniel
Dat doen ze al langer. De omleiding van lijn 2 in het centrum was ook in de dienstregeling opgenomen, net als de langdurige op lijn 65 vorig jaar.
Voordeel is dat de schermen in de bussen ook netjes de tijdelijke haltes aangeven en je er ook kunt uitchecken.

Re: RE: Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 21:36
door Ferdinand
dnmw2705 schreef:Het lijkt erop dat Qbuzz/U-OV tegenwoordig de kv1 data aanpast bij langdurige omleidingen. Sinds deze week zijn de haltes Geroplein en Lindelaan verdwenen uit de routes van lijn 251, 412 en 452. Hiervoor zijn de haltes van lijn 52 en 53 die op de route vanaf Handelscentrum naar Busstation liggen opgenomen. Zelfs is er een 'noodhalte Dalweg' geïntegreerd.
Tijden kijken ook aangepast. Dit is eigenlijk wel iets van meer van deze tijd is, in mijn ogen
Zou het denk je in de praktijk ook mogelijk zijn om bij de Nepveulaan op te stappen op de 56?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 05 feb 2018, 22:11
door dnmw2705
Vrees van niet, maar je kan altijd je hand uitsteken als de 56 langs rijdt. Vaak zijn chauffeurs de moeilijkste mensen niet, al zou ik de gok niet wagen als je naar school moet. Syntus heeft het niet in de dienstregeling geïntegreerd helaas, U-OV dus schijnbaar wel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: di 06 feb 2018, 19:45
door Daniel
Wiel van Utrechtse stadsbus breekt af
UTRECHT - In Utrecht is een wiel van een stadsbus afgebroken. Rond tien uur vanmorgen reed een chauffeur van lijn 8 vanaf het Smaragdplein rechtsaf de Briljantlaan op. In de bocht ging het mis. Het linker achterwiel bleek te zijn afgebroken. De bus kon niet meer verplaatst worden.
Handhavers van vervoerder U-OV kwamen het verkeer in goede banen leiden. Verder gingen een monteur van het bedrijf en een berger aan de slag. Uiteindelijk is de naaf vervangen zodat de bus op eigen kracht verder kon.

Lees verder

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: di 06 feb 2018, 21:55
door Ferdinand
Dat hoor je nou ook niet echt vaak!