Pagina 233 van 468

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 22:41
door Chrysa
Afbeelding

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 22:47
door Aking
:lol: _O-

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 00:32
door Durashift
Inderdaad... ik bedacht mij dat het weleens handig kan zijn om al die oude dubbel gelede's van GVU terug te kopen / huren en in te zetten op de 12 of 28.. zolang die tram niet gaat rijden..

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 00:38
door Chrysa
Waar zijn die gebleven dan?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 00:42
door Jonkervoort
Durashift schreef:Inderdaad... ik bedacht mij dat het weleens handig kan zijn om al die oude dubbel gelede's van GVU terug te kopen / huren en in te zetten op de 12 of 28.. zolang die tram niet gaat rijden..
Dat kon nog wel eens lastig gaan worden...
https://www.flickr.com/photos/autobuses/16802703025/
Durashift schreef:Vanmiddag (iets na het middaguur) in een Citaro G meegereden op lijn 28 vanaf P&R de Uithof naar CS Jaarbeurszijde. Instappen in een lege bus.. maar bij de 1e halte op de Uithof (na het UMC) was ie propvol met mensen. :shock:

Mijn hemel.. dacht ik.. op dit, toch wel 'dal' uur (al is dat naar collegetijd maatstaf misschien wel spits..??) is het al zo druk..
Rond 12.00 is altijd wel een drukker punt ja, de bussen richting De Uithof zitten dan ook altijd vrij vol. Tussen 10 en 11 en tussen 13 en 14 zijn de rustigste momenten voor beide kanten tegelijk

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 00:47
door Durashift
^^^^.. :pos:

Zou Womy nou die DAF sticker erop geplakt hebben??
:shock: :N

Het was ook maar een gedachte.. dat het niet zo realistisch is, begrijp ik wel.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 10:25
door dnmw2705
Het 'probleem' zou makkelijker te verhelpen zijn als lijn 28 naar Driebergen Zeist zou gaan rijden en lijn 27 naar Bilthoven. Lijn 71 en 31 rijden 2x in het uur waardoor ze dus niet volledig benut worden.

Veel studenten wonend in Zeist of Bilthoven/De Bilt moeten ook de 28 pakken om over te kunnen stapppen op Oorsprongpark omdat de 28 om de 7 minuten rijdt en de 31 en 71 2x/u

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 11:54
door nvdw
Durashift schreef:Zou Womy nou die DAF sticker erop geplakt hebben??
Zou goed kunnen. In Cuba is DAF een merknaam van allure, dat zegt meer dan 'Van Hool' ;)

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:30
door Daniel
dnmw2705 schreef:Het 'probleem' zou makkelijker te verhelpen zijn als lijn 28 naar Driebergen Zeist zou gaan rijden en lijn 27 naar Bilthoven. Lijn 71 en 31 rijden 2x in het uur waardoor ze dus niet volledig benut worden.
Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.
Overigens rijden zowel 71 als 31 toch echt 4x/uur in de spits, waarbij de spitsperiode altijd breder geweest is dan de ochtendspits op "normale" lijnen. Alleen naar Lunetten rijdt de 31 nog maar twee keer per uur in de spits, maar daar is juist de treinaansluitingsfunctie overgenomen door lijn 29 die 4x/uur is gaan rijden.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 13:20
door dnmw2705
Daniel schreef: Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.
Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.
Daniel schreef: Overigens rijden zowel 71 als 31 toch echt 4x/uur in de spits, waarbij de spitsperiode altijd breder geweest is dan de ochtendspits op "normale" lijnen. Alleen naar Lunetten rijdt de 31 nog maar twee keer per uur in de spits, maar daar is juist de treinaansluitingsfunctie overgenomen door lijn 29 die 4x/uur is gaan rijden.
In de spits ja, 4x/u met ook nog de 371. Het gaat er toch juist om dat de bussen niet overvol rijden.. Oplossing is dan doortrekken. Ja, dan zal het soms onnodig zijn, maar als de afvoer daardoor geleidelijker is...

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 13:39
door Wubbo
dnmw2705 schreef:
Daniel schreef: Wat lost een ander lijnnummer op de bus op? Dan gaan ze niet spontaan vaker rijden hoor.
Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.
Maar dan moeten die bussen toch alsnog terug?

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 14:09
door dnmw2705
Ja? Dan laat je hem toch gewoon rijden vanaf Station naar de Uithof. Zullen vast genoeg studenten zijn die als de 28 met huidige frequentie vanaf Driebergen gaan komen ipv door rijden naar Utrecht CS en daar de 12/28 pakken omdat de 71 maar 2x in het uur uur rijdt.

Er zijn al genoeg studenten(en forenzen) die via Driebergen reizen nu ze de 371 hebben. Dat zou eventueel ook nog kunnen met de 28

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 15:52
door Wubbo
Die studenten zijn echt niet genoeg om een 28 te vullen. En zelfs als ze dat wel zouden zijn, dan moeten die bussen vanaf de Uithof alsnog terug richting station. Kortom: je voorkomt er echt geen lege kilometers mee.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 17:06
door dnmw2705
Dan maar zo laten en lekker opgepropt zitten?
Als alle bussen vol moeten zitten om rendabel te zijn, dan gaat er heel veel verkeerd lijkt mij. Lege kilometers zullen echt wel mee vallen, maar omdat het niet geprobeerd is/wordt, kunnen we er ook niet over oordelen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 17:18
door Daniel
dnmw2705 schreef:Ik bedoelde doortrekken. Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.
Nee, want dan rijdt er weer een lege gelede bus terug naar De Uithof. Immers is het per richting niet op dezelfde tijd druk.
Nu zit er vaak ergens een koppeling met een mat-ritje om die gelede weer ergens anders heen te krijgen, na zo'n koppeling gaat dat niet zo makkelijk meer omdat je 28 natuurlijk nooit met een Amba kunt rijden.
Dnmw2705 schreef:In de spits ja, 4x/u met ook nog de 371. Het gaat er toch juist om dat de bussen niet overvol rijden.. Oplossing is dan doortrekken. Ja, dan zal het soms onnodig zijn, maar als de afvoer daardoor geleidelijker is...
Als je dat wilt voorkomen is een enkele versterkingsrit of inzet van een grotere bus op die rit een betere optie.
De oorzaak is immers toch vooral dat iedereen op hetzelfde moment naar De Uithof wil.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 18:44
door Wubbo
dnmw2705 schreef:Dan maar zo laten en lekker opgepropt zitten? n
Dat zeg ik niet. Je gebruikte het doorrijden naar Driebergen-Zeist om minder lege kilometers te maken en dat bestrijd ik. Ik heb het niet gehad over of het een probleem oplost of niet.
dnmw2705 schreef:Nu rijdt de 28 leeg op de Uithof om terug naar UCS te gaan. Als je de afvoer naar Driebergen Zeist daarmee combineert dan loopt het constant door.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: za 24 feb 2018, 19:07
door dnmw2705
Ik snap hem! Ik bedoelde met leegrijden dat ie vanaf Utrecht CS naar Uithof rijdt en op De Uithof leeg loopt en dan vanaf P+R weer volstroomt richting UCS.
Wellicht zit daar ook verwarring

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 07:19
door Ferdinand
Hal Motorbeurs en station Utrecht ontruimd na brandstichting op wc's

https://www.ad.nl/utrecht/hal-motorbeur ... ~ac24d637/

Het alarmsysteem werkt in ieder geval goed. Ondanks dat het een klein fikje was, toch terecht dat ze Utrecht CS hebben afgesloten.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 13:32
door candelaer
De laatste weken als ik de tram naar nieuwegein pak dan staat ie zowel op de heen en terugweg stil vlak voor de wisselstraat bij de remise. Weet iemand waarom dat zo is? Vroeger reed de tram altijd gewoon door en het is niet zo dat er elke keer kruisende bewegingen zijn.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: zo 25 feb 2018, 17:15
door Daniel
Veiligheidsmaatregel sinds de frontale botsingen daar, elke tram moet nu fysiek veilig gegeven worden door de verkeersleiding.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:08
door Stadsbus

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 12:13
door Meltrain
Wat een apparaat. :') Ik dacht even dat hij twee cabines heeft, maar dat blijkt toch niet het geval te zijn.
Maar het is in elk geval goed als verschillende types getest worden, om zodoende tot een beter resultaat te komen. :pos:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 15:21
door Littlebusdriver
Hij heeft wel veel minder ruimte nodig om bij een halte strak langs de stoep te komen. Bochten kan het apparaat ook strakker nemen. Dit alles doordat er vier sturende wielen onder zitten. In Berlijn hebben ze er ook mee proefgereden, dus testen kan geen kwaad.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 16:06
door isadora
Ik zie dat verband Berlijn <-> Utrecht niet zo.

Re: Alledaagse gebeurtenissen Regio Utrecht

Geplaatst: ma 26 feb 2018, 17:23
door Mdk
Gelukkig worden ditsoort apparaten nooit zo verkocht, maar de lessen uit het testen wel toegepast op "gewone" bussen. Meer sturende wielen, verder uit elkaar staande wielen ivm het vlakke oppervlak, datsoort gedoe.