Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Durashift
Berichten: 3789
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Durashift » do 31 okt 2019, 00:03

Nou, lijkt mij meer dat de bestuurder vanaf de Laan van Maarschalkerweerd de bocht aldaar gemist heeft en zodoende op de trambaan richting USP gekomen is. Lijkt mij aannemelijker dan dat wat de politie geschreven heeft.

https://www.google.nl/maps/place/Weg+to ... d5.1562332

Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 2931
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Lijn 45 » vr 01 nov 2019, 16:52

Vanaf maandag zijn er werkzaamheden aan de busbuffer in Amersfoort. Op het busstation hangen daarom brieven waarop staat dat de bussen mogelijk van andere haltes vertrekken.

Tom98
Berichten: 119
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Tom98 » vr 01 nov 2019, 17:03

Dat klopt. Door de werkzaamheden is er minder ruimte op de buffer, dus bussen die een korte keertijd hebben en waarvan de chauffeur niet hoeft te wisselen rijden dus gelijk door naar de halte van de volgende rit. Kan zijn dat deze nog bezet is, en dan moet je dus op de naastgelegen halte staan.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » vr 01 nov 2019, 17:30

Kunnen die DRIPs daar eindelijk hun D een waar gaan maken, normaal is station Amersfoort immers zo statisch als wat in perrongebruik.

Overigens valt me op dat op Veenendaal-De Klomp nog niet begonnen is aan het extra perron voor de nieuwe dienstregeling. Weliswaar zijn de keertijden voor de bussen waarvoor bufferen niet zinvol is vrij kort, maar je komt daar toch met een hoop bussen tegelijk te zitten: als 83 er nog staat heb je tegelijk ook nog een aankomende X80 en een 87 die op X80 keert op het busstation.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Tom98
Berichten: 119
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Tom98 » vr 01 nov 2019, 18:21

De werkzaamheden op De Klomp zullen van maandag 11 t/m zaterdag 29 november plaatsvinden. Vrijdagavond de 28e en zaterdag de 29 geldt een gehele afsluiting voor alle verkeer.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

yordietje
Berichten: 359
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor yordietje » zo 03 nov 2019, 17:20

Ik ben benieuwd!
Zie wel in oost al haltes staan.

Overigens ook benieuwd of het straks vanuit Veenendaal makkelijker is naar Amersfoort met de nieuwe dienstregeling.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11264
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Aking » zo 03 nov 2019, 17:22

Door uitgelopen werkzaamheden rijden er geen trams, en volgens U-OV zouden er vervangende bussen moeten rijden.

Maar na een fokking uur bij de Vasco da Gamalaan te hebben gestaan ben ik toch maar naar het Europaplein gelopen...

#kudtns -o-
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » zo 03 nov 2019, 17:39

Ze hebben het inderdaad in één tweet over vervangende bussen, maar in een andere tweet over het gebruik moeten maken van lijn 74 en 77. Niet echt duidelijke informatie dus. En hoe je in IJsselstein moet komen moet je zelf maar uitzoeken.

Ik las trouwens dat het helemaal geen uitgelopen werkzaamheden zijn, maar om een hardnekkige stroomstoring die is ontstaan nadat ze afgelopen nacht iets aan de stroomvoorziening bij de remise hadden aangepast.

yordietje schreef:Overigens ook benieuwd of het straks vanuit Veenendaal makkelijker is naar Amersfoort met de nieuwe dienstregeling.

Op zich wel, maar voor Veenendaal net de verkeerde kant op: vanuit Amersfoort kan je 6x/uur naar Veenendaal maar andersom sluit in de spitsrichting lijn 50 op dezelfde X80 aan als de 87 die verder rijdt als die X80.
Het meest bijzondere fenomeen in Veenendaal is er overigens in de daluren, avond en het weekend: dan kan je met lijn 280 van Veenendaal Centrum via Veenendaal Centrum naar Veenendaal Centrum reizen :lol: Vanuit Rhenen komt die namelijk aan op de Kerkewijk, rijdt vervolgens een rondje over het Stationsplein (met haltering!) en eindigt weer op de Kerkewijk. En pas op die halte richting Rhenen heeft 'ie zijn wachttijd tot de volgende rit begint.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 11264
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: Utca030
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Aking » zo 03 nov 2019, 18:36

Daniel schreef:Ze hebben het inderdaad in één tweet over vervangende bussen, maar in een andere tweet over het gebruik moeten maken van lijn 74 en 77. Niet echt duidelijke informatie dus. En hoe je in IJsselstein moet komen moet je zelf maar uitzoeken.

Ik heb in mijn uur op de beneluxlaan geloof ik 3-4 bussen 60/61 voorbij zien komen richting Europaplein, maar richting 5 meiplein zag ik alleen één gelede bus langsrijden toen ik nog op de Vasco da Gamalaan liep.

Dus er reed wel iets aan trambussen, maar om nou te zeggen dat het allemaal lekker liep :X
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

sirvinniei
Berichten: 2267
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » zo 03 nov 2019, 22:15

Tom98 schreef:De werkzaamheden op De Klomp zullen van maandag 11 t/m zaterdag 29 november plaatsvinden. Vrijdagavond de 28e en zaterdag de 29 geldt een gehele afsluiting voor alle verkeer.

Gaat de hele tunnel op de schop?
Ik heb geen onderschrift

Tom98
Berichten: 119
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Tom98 » zo 03 nov 2019, 23:22

Voor zover mij bekend zijn de werkzaamheden alleen op het busstation, dus gebeurt er niets aan de tunnel.
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

dennistd
Berichten: 3432
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor dennistd » ma 04 nov 2019, 01:24

Een afsluiting van de tunnel (uitgezonderd fietsers en bussen) zou geen slecht idee zijn trouwens, zeker niet nu die nieuwe tunnel er ligt. Scheelt veel verkeerschaos volgens mij.

yordietje
Berichten: 359
Lid geworden op: do 19 jan 2017, 17:01

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor yordietje » ma 04 nov 2019, 11:29

Daniel schreef:Ze hebben het inderdaad in één tweet over vervangende bussen, maar in een andere tweet over het gebruik moeten maken van lijn 74 en 77. Niet echt duidelijke informatie dus. En hoe je in IJsselstein moet komen moet je zelf maar uitzoeken.

Ik las trouwens dat het helemaal geen uitgelopen werkzaamheden zijn, maar om een hardnekkige stroomstoring die is ontstaan nadat ze afgelopen nacht iets aan de stroomvoorziening bij de remise hadden aangepast.

yordietje schreef:Overigens ook benieuwd of het straks vanuit Veenendaal makkelijker is naar Amersfoort met de nieuwe dienstregeling.

Op zich wel, maar voor Veenendaal net de verkeerde kant op: vanuit Amersfoort kan je 6x/uur naar Veenendaal maar andersom sluit in de spitsrichting lijn 50 op dezelfde X80 aan als de 87 die verder rijdt als die X80.
Het meest bijzondere fenomeen in Veenendaal is er overigens in de daluren, avond en het weekend: dan kan je met lijn 280 van Veenendaal Centrum via Veenendaal Centrum naar Veenendaal Centrum reizen :lol: Vanuit Rhenen komt die namelijk aan op de Kerkewijk, rijdt vervolgens een rondje over het Stationsplein (met haltering!) en eindigt weer op de Kerkewijk. En pas op die halte richting Rhenen heeft 'ie zijn wachttijd tot de volgende rit begint.


En lijn 280 komt weer bij de Dennenlaan. Scheelt mij weer naar het station lopen. En lijn X80 gaat dan toch maar tot Veenendaal de klomp? Dus als je bij de Dennenlaan bijvoorbeeld wilt komen moet je overstappen op de 50 of 87?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » ma 04 nov 2019, 12:39

X80 rijdt in de spits door als 87, de andere helft van de ritten sluit aan op lijn 50 ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

henrivanderweijden
Berichten: 108
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor henrivanderweijden » ma 04 nov 2019, 14:20

En tussen de spits sluit x80 NIET aan op de 50 en matig tot slecht op de 87. Op zondag rijdt lijn 87 niet. S avonds rijdt de 87 ook niet en de 50 eens per uur, zonder goede aansluiting overigens.
Kortom, voor de doorgaande reiziger (of het er nou veel of weinig zijn) wordt het er niet beter op.
Verder, als je al van de 87 gebruik kan maken, zal het tarief wel omhoog gaan want de 87 rijdt een langere route dan de 80 nu.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » ma 04 nov 2019, 17:08

Tja, da's het nadeel van het aanpakken van de aansluitkwaliteit op De Klomp door de aankomst van de (X)80 te vervroegen, daar wordt de overstap op 50 alleen maar langer van.
En dat terwijl het werkelijke probleem op de (X)80 daarmee niet wordt aangepakt, want die heeft simpelweg een uitermate bijzondere rijtijdverdeling: vanmorgen had ik eens een niet-spitsrit die op drie haltes voor Scherpenzeel tijd af stond te wachten, vervolgens totaal geen bijzondere drukte of verkeersdrukte heeft ondervonden, en alsnog vertraagd op De Klomp arriveerde.

Al krijg je die aansluiting van (X)80 op 50 natuurlijk nooit korter dan 15 minuten als je ook op de trein wilt blijven aansluiten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

sirvinniei
Berichten: 2267
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » ma 04 nov 2019, 17:17

Vooral de zondag wordt straks dramatisch voor reizigers tussen Amersfoort en Veenendaal: 25 minuten overstaptijd op Klp (waar het uberhaupt al een ellende is om te moeten wachten)

Ik zou zeggen:
>leg snel een busroute door Veenendaal Oost aan
>leg de 85 om via Veenendaal Oost
>leg de 280 om via Petenbos Oost
>schaf lijn 87 af
>zet de DRUs in om lijn 280 ook in het dal te laten rijden
>laat lijn 80 om en om zijn huidige route en de route van lijn 280 aandoen
>gebruik evt. overgebleven DRUs voor scholierenritten Scherpenzeel/Renswoude>middelbare scholen Veenendaal
>laat x80 in een 10/20 patroon op beide intercity's apart aansluiten
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » ma 04 nov 2019, 17:31

sirvinniei schreef:leg snel een busroute door Veenendaal Oost aan
>leg de 85 om via Veenendaal Oost

Waarom omleggen, de 85 lijkt Veenendaal Oost met de huidige route beter te ontsluiten dan 87 gaat doen.

>leg de 280 om via Petenbos Oost
>schaf lijn 87 af

Het jammere is dat je zo geen aansluiting op De Klomp kunt bieden, maar aan de andere kant komt die er alleen richting Utrecht dus kan de aansluiting op Veenendaal Centrum die verbinding ook bieden. Wel wordt het wat heen en weer rijden om vanaf Veenendaal Centrum op de route door Petenbos te komen.

>zet de DRUs in om lijn 280 ook in het dal te laten rijden
>laat lijn 80 om en om zijn huidige route en de route van lijn 280 aandoen

Bedoel je hier dat je de 80 vanaf De Klomp 1x/uur naar Rhenen door wil laten rijden? Dat lijkt me op zich ook de meest efficiënte optie, want dan bedien je nog reizigers terwijl de 280 tussen Veenendaal en Woudenberg niks bedient.

gebruik evt. overgebleven DRUs voor scholierenritten Scherpenzeel/Renswoude>middelbare scholen Veenendaal

Dat lijkt me geldverspilling voor een reizigersstroom die er vooral bij slecht weer is.

>laat x80 in een 10/20 patroon op beide intercity's apart aansluiten

Eens! Dat is de enige manier om echt wat aan overbezette ritten te doen en dan zit er tenminste ook 4x/uur iemand in de bus in plaats van 2x/uur een overvolle en 2x/uur een lege bus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

sirvinniei
Berichten: 2267
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » ma 04 nov 2019, 19:25

anders leggen: een weg omleggen Hoeft dus niet per se "om" te zijn :wink:

Ik bedoelde dat lijn 80 1x per uur Amersfoort-Leusden-Woudenberg-Scherpenzeel-Klp rijdt en 1x per uur Amersfoort-Leusden-Woudenberg-A12-Veenendaal-Rhenen(-Kesteren) rijdt. Doorrijden van lijn 80 kan ook. Ik denk echter dat er een grotere reizigerspotentie tussen Veenendaal en Amersfoort zit dan tussen Scherpenzeel/Renswoude en Klp/Amersfoort. Leuke bijkomstigheid is dat Maarsbergen de hele week door bediend wordt.
Er wordt bij de nieuwe 280 10 minuten sneller gereden dan bij de huidige 80 en daar zit vast vertraging in bij Maarsbergen.

Het omrijden naar Vndc valt wel mee, als de stoplichten in ieder geval meewerken.

De 10/20 is niet meer nodig als er niet direct als 87 doorgereden hoeft te worden.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » ma 04 nov 2019, 19:33

sirvinniei schreef:Ik bedoelde dat lijn 80 1x per uur Amersfoort-Leusden-Woudenberg-Scherpenzeel-Klp rijdt en 1x per uur Amersfoort-Leusden-Woudenberg-A12-Veenendaal-Rhenen(-Kesteren) rijdt. Doorrijden van lijn 80 kan ook. Ik denk echter dat er een grotere reizigerspotentie tussen Veenendaal en Amersfoort zit dan tussen Scherpenzeel/Renswoude en Klp/Amersfoort.

Dat lijkt me een wat verwarrende oplossing eerlijk gezegd. En als er zo'n grote reizigerspotentie tussen Veenendaal en Amersfoort zou zijn, waarom zou de (X)80 dan ingekort zijn?!?
Kennelijk is daar dan toch helemaal niet zoveel vraag.

Al kan ik dan weer niet zien waar de volle bus op X80 ri. Amersfoort die ik elke ochtend in Renswoude tegen kom qua inhoud vandaan komt, maar dat lijkt op z'n minst vanaf De Klomp te komen of het moet allemaal bij Renswoude Kerkstraat ingestapt zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

sirvinniei
Berichten: 2267
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor sirvinniei » ma 04 nov 2019, 21:12

Omdat de huidige verbinding in oncomfortabel en langzaam is en lijn 280 alleen in de spits rijdt. De signalen die ik van mensen heb gekregen die het dagelijks reisden is als een soort "moetje", waarbij er ook, afhankelijk van het moment van de dag: 80, 280 of voor sommige reizigers trein. Met alleen (2)80 creëer je een eenvoudig product en scheidt je de vervoersstromen.

Het punt is vooral dat er in Renswoude en Scherpenzeel niet zoveel reizigers zijn en dit 's avonds en op zaterdag overbediend wordt. Het grootste deel stapt al uit tussen Woudenberg en Amersfoort. Door de lijn te splitsen in twee takken kan je de relatief lege ritten (die met de extra overstap nog groter worden) gebruiken om een nieuw reizigers potentieel aan te snijden.
Ik heb geen onderschrift

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32842
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Daniel » ma 04 nov 2019, 21:33

sirvinniei schreef:Omdat de huidige verbinding in oncomfortabel en langzaam is en lijn 280 alleen in de spits rijdt.

Wat is er zo oncomfortabel aan de huidige verbinding dan?

Langzaam gaat sowieso niet echt op: de 280 doet er 48 minuten over en de 80 doet er 56 minuten over (traject Amersfoort CS - Veenendaal Centrum), dat verschil is met 8 minuten dus relatief klein. Overigens kom ik zojuist tot de enigszins bizarre conclusie dat lijn X80 op een of andere manier net zo snel als de 80 is tussen Amersfoort en Veenendaal, terwijl de route tussen Amersfoort en Woudenberg toch echt aanmerkelijk sneller is.
Lijkt me dat daar toch simpeler ingrepen mogelijk zijn om de reis sneller te maken, bijvoorbeeld al dat nutteloze tijd afwachten uit de dienstregeling halen (dat verkleint het verschil in de spits al tot 5 minuten).

Opmerkelijk is trouwens ook wel dat lijn X80 rond het middaguur 2 minuten langzamer is dan in de spits, dat zou je toch eerder andersom verwachten.

Het punt is vooral dat er in Renswoude en Scherpenzeel niet zoveel reizigers zijn en dit 's avonds en op zaterdag overbediend wordt. Het grootste deel stapt al uit tussen Woudenberg en Amersfoort. Door de lijn te splitsen in twee takken kan je de relatief lege ritten (die met de extra overstap nog groter worden) gebruiken om een nieuw reizigers potentieel aan te snijden.

Je mist hier het punt dat er op lijn 80 geen sprake is van één reizigersstroom. Inderdaad, er stapt veel in Leusden en Woudenberg uit (dat is zelfs in de spits zo met de meeste reizigers die in Amersfoort in de bus zitten), maar er stapt vervolgens in Scherpenzeel en Renswoude ook weer het nodige in. Tijdens de avonduren zijn die stromen wat eenzijdiger, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat er ook dan nog redelijk wat reizigers vanuit De Klomp richting Renswoude/Scherpenzeel reizen. En die frequentie dan maar gelijk naar een uurdienst verlagen zorgt natuurlijk ook wel weer voor het wegjagen van de reizigers die er zijn!

Overigens zie je dat fenomeen in de spits nog wat meer uitvergroot: ik ben zelf in de middagspits de enige reiziger die het hele traject van De Klomp naar Amersfoort in de bus zit, maar toch zie je dat die bus vol van De Klomp vertrekt en ook weer vol in Amersfoort aankomt.
Als je wat leegs op de X80 wilt schrappen, begin dan maar eens met de verdichtingsritten tussen Scherpenzeel en Amersfoort. Daar zit werkelijk geen hond in... vandaag weer met 3 passagiers op de 298 naar Woudenberg gereisd (daar rijdt volgend jaar een X80 én een 298 :? ) om daar over te stappen op een korte rit van X80 met ook maar een handvol passagiers.

En qua versnellen: met wat extra haltes langs de N224 (en een lusje langs De Voorposten, daar ligt net als bij Woudenberg Europaweg een rotonde naast) zou je al een aantrekkelijker verbinding voor doorgaande reizigers krijgen. Met de combi 298 - X80 zoals ik vanmiddag maakte scheelt dat al 5 minuten, dan kom je samen met realistischer rijtijden akelig dicht in de buurt van de 48 minuten voor lijn 280.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 5589
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Milco » ma 04 nov 2019, 21:56

Daniel schreef:Als je wat leegs op de X80 wilt schrappen, begin dan maar eens met de verdichtingsritten tussen Scherpenzeel en Amersfoort. Daar zit werkelijk geen hond in...

Zijn deze ritten dan in beide richtingen leeg? Ik kan me voorstellen dat er in de middag weinig "extra" mensen van Scherpenzeel naar Amersfoort reizen, maar dat er andersom, vanuit de grote stad waar veel mensen werken, veelal naar de nabijgelegen kernen wordt gereisd. En ook al rijdt een bus in een richting vol, hij moet toch weer terug en dan kan dat leeg of met een dienstrit.
Medewerker Operations & Payroll Services bij USG People

Mijn websites:
http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 02-11-2019
http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-10-2019
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html

Tom98
Berichten: 119
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor Tom98 » ma 04 nov 2019, 22:03

Daniel, ik denk dat toevallig de rijtijd van de rit die jij neemt erg ruim is. Ik heb zelf de (X)80 talloze keren gereden en ik sta vrijwel nooit echt de tijd af te wachten. Af en toe een keer maximaal 2 minuten bij De Poort ofzo. Maar over het algemeen is de (X)80 een erg krappe lijn.
Ik zie dat jij het elke keer hebt over ''nutteloos tijd afwachten''. Vind ik bijzonder, herken ik totaal niet. Wat mij betreft moet deze lijn zelfs (veel) meer extra tijd krijgen, maar dat zal helaas niet gebeuren denk ik :|
Buschauffeur Syntus Twente en Syntus Utrecht

SuperGhost
Berichten: 2937
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Berichtdoor SuperGhost » ma 04 nov 2019, 22:12

Daniel schreef:Overigens kom ik zojuist tot de enigszins bizarre conclusie dat lijn X80 op een of andere manier net zo snel als de 80 is tussen Amersfoort en Veenendaal, terwijl de route tussen Amersfoort en Woudenberg toch echt aanmerkelijk sneller is.
De 80 rijdt dan ook alleen op rustige momenten en de X80 op de drukke momenten. En vergis je ook niet hoe druk de Kersenbaan-Utrechtseweg/Arnhemseweg kunnen zijn, aangezien dat de invalsweg naar het centrum van Amersfoort is vanuit niet alleen Woudenberg, maar ook vanaf de A28 uit zuidelijke richting.

Maar ik denk dat als de 80 ook doordeweeks overdag zou rijden, hij dan wel meer rijtijd nodig zou hebben dan de X80.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten