Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Meltrain »

Vanaf aanstaande maandag gaat de frequentie van tramlijn 22 omhoog van 10x/uur naar 12x/uur. Het uiteindelijke doel is 16x/uur.
https://www.u-ov.info/meer-qbuzz/nieuws ... ker-rijden
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door teun »

Hoe meer hoe beter!

*trein*
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Zoals minimaal 1 keer per week had ik zojuist weer pauze in Bunnik. Daar trof ik onderstaande Setra aan, helemaal ontstickerd. Iemand een idee wat hier het plan mee is? Gaat deze ook naar Twente? Of Veluwe misschien? Of geven ze hem terug aan de leverancier?
Afbeelding
Afbeelding
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Daniel »

Het was de 1005, da's er eentje uit de serie die weggegaan is toen de nieuwe BYDs kwamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Durashift schreef:^^^ dat je van een collega kan weten waar deze zich tijdens werktijd bevind?

Ik denk het wel.. anders hebben veel (transport)bedrijven een probleem, denk ik. Op kantoor kunnen ze mij, als de wil er is, de hele dag volgen middels de GPS. :wink:

Vandaag werd ik zelfs na-gebeld.. nadat ik een actie in de boardcomputer had afgerond.. Of ik dat écht wel had uitgevoerd.. (A)
Eh,. ja.. > nou, dan kon het 'volgende vinkje' gezet worden in het systeem.. :X
Nou ja, een planner of iemand van de salarisadministratie zou natuurlijk een stuk meer moeten, ken dan een directe collega. Voor de planning is het handig om te weten welke dienst jij hebt, maar je collega-chauffeur/tandarts/vakkenvuller/conducteur gaat dat natuurlijk geen drol aan. Net zo min als je salaris, behalve dan weer de salarisadministratie.

Ik weet in ieder geval dat ze bij NS International een tijd geleden van de algemene roosters af zijn gestapt. Juist vanwege die AVG. Daardoor weten ze daar nu dus niet meer met wie ze op een trein zitten (los van dat dat nu natuurlijk onderling uitgewisseld wordt)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door marvinkok »

Wel grappig, bij Keolis D is juist een nieuwe applicatie live gegaan waardoor je nog beter kan zien wie op welke trein zit, met treinstelnummers en alles :')
"Wij" in Nederland kunnen alleen zien op de muurkrant van de eigen vestiging wie er werkt, vrij is en welke dienst ze eventueel hebben. Handig met ruilen of als je wil weten welke collega welke dienst doet om bijzonderheden door te geven. De 8 daagse voorplanning hangt/ligt dan ook gewoon uitgeprint op de vestiging. Volgens mij staat dat zelfs in de CAO ofzo dat het bekend dient te zijn..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Aking »

Welkom in NEEderlandistan *O*
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Citea 1880 spotte ik einde middag met pech (lekke band, denk ik aangezien de Euromaster assistentiewagen erachter stond) thv het Zonnehuis in Doorn.

@Tom98: kan je ook ff uitzoeken wie de Setra 1620 reed omstreeks half zeven vanavond? :wink:
Ik snap best dat de chauffeur de berm(mist)lampen aan de voorzijde ingeschakeld had (het regent, de straatverlichting was nog niet ingeschakeld, dus dat maakt het dan extra donker..) maar het mistachterlicht brandde ook. :(
Ik denk dat de beste man/vrouw de lichtschakelaar iets te ver uitgetrokken had.
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Als ik het lijnnummer en de plaats weet wel, indien het een chauffeur uit Ede betreft.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Durashift »

Op de heuvelrug, lijn 50. Het is maar een kwinkslag hoor.. nav de 'privacy discussie'.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Hainje »

Anders dit even via de PB afhandelen, want in principe gaat het hier verder niemand wat aan waar het gebeurde. :wink:
🍉
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Wat een idioten zitten er heel soms tussen qua rijstijl bij Syntus... Gelukkig zijn het er maar een paar en is er meestal niet veel op aan te merken, maar vanmorgen werd het niet echt een comfortabel ritje met heftig optrekken en remmen en door de bochten scheuren. En dientengevolge ook bij een meer haltes dan ooit tijd afwachten om vervolgens alsnog met -5 :!: op De Klomp aan te komen. Zelfs nu in de best rustige voorjaarsvakantie is dat nog nooit gelukt.
Toevallig heel herkenbaar op lijn 2 vanochtend: bus kwam met -4 bij de halte aan (gelukkig was ik ruim op tijd) en met -9 op Amersfoort CS. Ik had dus niet verwacht dat ik hier nog tijd voor koffie zou hebben...
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

En wie ziet net U-OV bus 4417 in Almere (Halte Tussen de Vaarten Midden) met volledige bestickering? Juist, Ikke, alleen wat doet ie hier? Schrok me dood
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door bartjemestrom »

Overdrijven is ook een vak :wink: doodschrikken om een bus?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Z2N »

Tram 22 rijdt vanaf vandaag elke vijf minuten, en U-OV vierde dat door rond lunchtijd de dienstregeling in het honderd te laten lopen. Als ik de reisinfo mag geloven heeft de boel een halfuurtje plat gelegen, gelukkig plan ik voor tentamens altijd een halfuurtje extra marge in. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Lijn 45 »

Pascal1998 schreef:En wie ziet net U-OV bus 4417 in Almere (Halte Tussen de Vaarten Midden) met volledige bestickering? Juist, Ikke, alleen wat doet ie hier? Schrok me dood
Op de Instastory van Tom523 stond een U-OV Amba met logo's van E&R op de achterkant. Wellicht was deze ook van E&R?
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Dat stond niet op deze nee
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door robertgvu »

Op 16 januari jl zijn circa 30 UOV-VDL's overgeschreven naar Womy. De 4417 is daar één van. Afgelopen zaterdag (29 februari) is de bus doorverkocht aan een nieuwe eigenaar. Misschien in de buurt van Almere??
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

Er staan meerdere U-OV Ambassadors op busgarage De Vaart in Almere en naar verluidt is dat voor het leerlingenvervoer in Almere (van BusiNext).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

@Milco Was dat niet van TCR iov CXX Tours? Kan mij alleen de CXX tours bussen herinneren hier
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Milco »

BusiNext heeft meerdere werkzaamheden in o.a. Almere en Brabant overgenomen van het failliete TCR ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Pascal1998 »

Oh, vandaar, ja, dan kan het inderdaad, misschien gewoon omstickeren en klaar, zal wel niet omgespoten worden denk ik dan
henrivanderweijden
Berichten: 720
Lid geworden op: do 02 jul 2009, 10:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door henrivanderweijden »

Lijn 280 van Veenendaal Station Centrum ri Rhenen v 10.25 uur valt uit vanwege een drukke ochtendspits.....
Volgende rit 11.21 uur.

In het verleden was lijn 80 chaos in de spits, nu de 280 ?
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door Tom98 »

Dat is op zich ook niet zo gek. Lijn (X)80 had altijd last van de verkeersdrukte bij Rhenen. Lijn 280 heeft dat uiteraard ook, maar die staat daarnaast ook nog eens in de file bij Maarsbergen. En dat kan lang duren kan ik je vertellen. Vorig jaar reed ik nog wel eens de 82 midden in de spits en heb door die file geregeld +20 opgelopen. (Nu heb ik altijd de laatste rit en dan valt het wel mee).
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Utrecht

Bericht door sirvinniei »

Tsja Rhenen zal wel in de spits onbegaanbaar blijven, in ieder geval tot de verbreding van de brug. Idem met Maarsbergen en de tunnel. Misschien toch maar weer eens de spoorlijn Amersfoort-Kesteren uit de ijskast trekken.
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten