EBS in financiële problemen
Re: EBS in financiële problemen
Het saneren (=gezond maken) van een patiënt gaat altijd gepaard met veel pijn. :Y
Ik denk dat er goede lessen uit te trekken zijn. De jaren '80 toen gemeentevervoerbedrijven als de RET en het GVB blanco checks kregen van de gemeente terwijl de prestaties ergens tussen waardeloos en bizar slecht lagen wil ik echt niet meer terug hebben. De dreiging van openbare aanbesteding heeft het GVB in Amsterdam al een heel stuk efficiënter, gezonder en goedkoper gemaakt maar we zijn er natuurlijk nog lang niet.
Ik denk dat er goede lessen uit te trekken zijn. De jaren '80 toen gemeentevervoerbedrijven als de RET en het GVB blanco checks kregen van de gemeente terwijl de prestaties ergens tussen waardeloos en bizar slecht lagen wil ik echt niet meer terug hebben. De dreiging van openbare aanbesteding heeft het GVB in Amsterdam al een heel stuk efficiënter, gezonder en goedkoper gemaakt maar we zijn er natuurlijk nog lang niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: EBS in financiële problemen
Voor EBS sprekend, als de afdeling Waterland onhoudbaar is dan is een nieuwe aanbesteding m.i. onontkoombaar.
Eventjes maar weer iets on-topics zeggen ...
Eventjes maar weer iets on-topics zeggen ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: EBS in financiële problemen
dan zijn we ook weer een jaar verder
Re: EBS in financiële problemen
Zitten we toch alweer halverwege de concessieduur.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
Afgelopen week op IJ-zijde.
GVB de nieuwe vervoerder
(helaas niet scherp bij uitvergroten GVB-logo)
Re: EBS in financiële problemen
Rijden die EBS bussen dan niet meer.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: EBS in financiële problemen
Foto is volgens mij gephotoshopt en als grap bedoeld, dus ja EBS rijdt nog steeds ;)
Re: EBS in financiële problemen
Foto is absoluut niet gefotoshopt.Michael 1988 schreef:Foto is volgens mij gephotoshopt en als grap bedoeld, dus ja EBS rijdt nog steeds ;)
Staat daar gewoon naast het info hokje van EBS die daar nog gewoon rijdt.
Zal wel foutje zijn van de dombo die de sticker heeft besteld.
Ben benieuwd of iemand van EBS het al heeft gezien en laat aanpassen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: EBS in financiële problemen
Nou dan mogen ze het hele bord opnieuw bestickeren. De cijfers staan wel erg scheef en er is wel erg veel geel tussen de cijfers en de bestemming. Ik denk eerder dat het een foutje is van de dombo die de stickers heeft geplakt.
Re: EBS in financiële problemen
Een tweetje naar GVB is verstuurd. Antwoord kan wel even duren.
Re: EBS in financiële problemen
Binnen de gemeente Amsterdam is het GVB verantwoordelijk voor de haltebebording. Normaal staan bovenop de haltes borden die met een doorzichtig plasticje gevuld worden, waarop de lijnnummers staan. Alleen bij tijdelijke haltes staan dit soort gele standaardborden, zoals hier op het tijdelijke busstation IJzijde (voor enkele maanden staat EBS aan IJzijde Oost, de 'normale' haltes staan op IJzijde West). Die borden worden dus, zoals alle borden, door het GVB geleverd. Blijkbaar zijn de nummertjes per abuis op GVB-stickers gedrukt, in plaats van op blanco stickers. Of ze hebben er maling aan, aangezien het maar een tijdelijke situatie is.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: EBS in financiële problemen
En nummer bovenaan en alleen de eindbestemming onderaan het bord is ook iets gebruikelijks bij het GVB. Ik ken de halteborden niet anders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: EBS in financiële problemen
Stickeren is ouderwets en daarbij duur.Michael 1988 schreef:Nou dan mogen ze het hele bord opnieuw bestickeren. De cijfers staan wel erg scheef en er is wel erg veel geel tussen de cijfers en de bestemming. Ik denk eerder dat het een foutje is van de dombo die de stickers heeft geplakt.
Gewoon nieuwe plaat erin.
Hermes/sre vermelden ook niet meer de route, alleen eindpunt. Route staat immers ook op de haltestaat.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: EBS in financiële problemen
Goh te laaginschrijven. Dat hebben we nog niet eerder gehad in Nederland.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: EBS in financiële problemen
Maar dan kan dit nog veel beter. Want dit ziet er niet uit.huibf schreef:Stickeren is ouderwets en daarbij duur.Michael 1988 schreef:Nou dan mogen ze het hele bord opnieuw bestickeren. De cijfers staan wel erg scheef en er is wel erg veel geel tussen de cijfers en de bestemming. Ik denk eerder dat het een foutje is van de dombo die de stickers heeft geplakt.
Gewoon nieuwe plaat erin.
Hermes/sre vermelden ook niet meer de route, alleen eindpunt. Route staat immers ook op de haltestaat.
Re: EBS in financiële problemen
En waarom altijd de bestemmingen in van die kleine prutslettertjes?
Re: EBS in financiële problemen
Michael, ik ben het met je eens, maar het GVB maakt altijd haltebordjes die er niet uitzien bij tijdelijke halteverschuivingen. Dat is dus normaal, ook als ze voor hun eigen organisatie die dingen moeten neerzetten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: EBS in financiële problemen
Maar goed, dit gaat over de financieën van EBS en niet over hoe slecht GVB tijdelijke halteborden kan maken.
Re: EBS in financiële problemen
Er is momenteel geen sprake van overnames van lijnen van EBS naar GVB. Fijne dag!
Re: EBS in financiële problemen
Daar waren we al achter meneer Groningen. Dat kan ook niet want het GVB heeft amper genoeg materieel om hun eigen lijnen rijdend te houden, laat staan de lijnen van EBS. Op het einde ging de discussie over halteborden van het GVB, niet over het overnemen van lijnen. U ook een prettige dag! :Dgroningen schreef:Er is momenteel geen sprake van overnames van lijnen van EBS naar GVB. Fijne dag!
Re: EBS in financiële problemen
Als er al een vorm van samenwerking zal ontstaan, zou dat door een fusie en/of samenwerking moeten gebeuren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: EBS in financiële problemen
De enige relatie die er tussen het bedrijf is/was, is dat EBS Nederland is opgericht door een oud-manager van het GVB die vond dat het streekvervoer anders moest...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: EBS in financiële problemen
Connexxion heeft nog een vloot GVU en Twents bussen overstaan tot de komst van eventuele nieuwe bussen, mochten ze het over willen nemen ;-)
Voor spotters zou het leuk zijn haha.
Voor spotters zou het leuk zijn haha.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: EBS in financiële problemen
Ik zie eerder gebeuren, dat de bussen en chauffeurs overgenomen woden door een andere partij, die de dienstregeling gaat voortzetten, mocht EBS in gebreke blijven. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. Deze vervoerder gaat de concessie tot het einde voortzetten, al dan niet in een ietwat aangepaste vorm, qua dienstregeling en routes in overleg met de concessieverlener, OF de concessieverlener laat opnieuw vervoerders inschrijven, voor een nieuwe concessieperiode van 8 of 10 jaar. Maar dan ben je al gauw 2 jaar verder voor die concessiehouder kan gaan rijden.
Re: EBS in financiële problemen
Snijden in dienstregelingen lijkt mij een heilloze weg: als je dat doet, is er toch een risico dat je minder reizigers trekt, waardoor je nog verder moet gaan snijden?
Daarnaast: heb je als vervoerder met één concessie ook niet hogere kosten? Je hebt immers maar één concessie die ook zaken als het hoofdkantoor, onderhoud, inkoop en de klantenservice moeten laten draaien. En dan helpt het dus niet mee als je te laag biedt. ;)
Daarnaast: heb je als vervoerder met één concessie ook niet hogere kosten? Je hebt immers maar één concessie die ook zaken als het hoofdkantoor, onderhoud, inkoop en de klantenservice moeten laten draaien. En dan helpt het dus niet mee als je te laag biedt. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 186 gasten