EBS in financiële problemen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Geert »

Ja, oke, dat ben ik met je eens. Maar dat lokte de vraagstelling dan ook wel uit.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Thom91 »

Iedere kamerbrief is zo.

Ik heb hem overigens niet gelezen.
Komt wel goed schatje.
Graaf_Panto
Berichten: 35
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:05
Locatie: Monnickendam

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Graaf_Panto »

EBS komt met beter vervoerplan.

"Busmaatschappij EBS trekt het voorstel voor een nieuwe dienstregeling voor Waterland terug en komt met een nieuw plan. Het nieuwe voorstel moet minder nadelig zijn voor veel busreizigers in deze regio."

bron: Noordhollands dagblad
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door CamilleKreemers »

Laat de sterke punten in het plan wel overeind staan.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Frans F »

Laat EBS zich gewoon aan het contract houden en zo niet een nieuwe aanbesteding.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door hauptbahnhof »

Wat heb je daaraan?
Voordat er een nieuwe vervoerder goed en wel rijdt aldaar zal de concessieperiode grotendeels verstreken zijn. Bovendien, waarom nu wel nieuwe aanbesteding en bij de andere gevallen niet?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Jef400 »

Frans F schreef:Laat EBS zich gewoon aan het contract houden en zo niet een nieuwe aanbesteding.
Het vorige plan voldeed aan ALLE eisen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door TLP »

Bijna alle. De drie uitzonderingsgevallen (min. halfuursdienst op lijn 103, Bizzliners A'dam-West en (al vanaf december ontheffing) rijden tot min. 21:00 uur van lijn 121) zijn m.u.v. laatstgenoemde overigens duidelijk genoemd in de bijlage 3 evenals de extra haltes buiten het concessiegebied die bediend zullen gaan worden. Ik ga er dan ook vanuit dat de Stadsregio zoals gezegd een weloverwogen beslissing heeft genomen omtrent het goedkeuren van het vervoerplan, inckusief de paar afwijkingen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Milco »

Op de EBS-site een bericht dat RAR en gemeenten om advies is gevraagd over een verbeterde versie van het in januari ingediende vervoersplan, zie:
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -gevraagd/
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Rickingsh

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Rickingsh »

Bij het plan van lijn 309 heb ik toch nog zo m'n twijfels. Mij had het logischer geleken als deze de route van lijn 373 zou volgens richting Volendam/Edam (met of zonder lusje in Monnickendam), daar hebben ze namelijk in z'n geheel geen treinverbinding met West, terwijl het vanuit de Purmer Noord/Zuid nog prima te doen is met een overstap op station Purmerend of het Schouw.

Verder heb ik eigenlijk nooit het exacte doel van de 105/109 begrepen. EBS'ers die halteren op het Buikslotermeerplein kan ik begrijpen, maar veredeld stadsvervoer in Noord naar het Buiksloterwegveer blijf ik een vreemde bedoening vinden... :? Kan iemand mij vertellen waar dit goed voor is?

Voor de rest nog een vrij keurig vervoersplan :) Die 101 en 106 van het vorige plan waren waarschijnlijk nooit een groot succes geworden :') Blijft jammer van het wegvallen van de verbinding tussen de Grotenhuysweg en het station/centrum van Purmerend, maar ergens zullen toch offers moeten vallen, en dan is dit nog de minst kwade.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door tsov »

Volgens mij renderen die 105/109 met name doordat ze de scholen in Amsterdam-Noord verbinden met Purmerend en de onderweg gelegen dorpen (Ilpendam en Watergang).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Rickingsh

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Rickingsh »

Aha, op die fiets. Toch wel zonde van de kostbare DRU's dat ze dan ook buiten de schooltijden nog dienst doen naar Noord (wat gelukkig met de 109 grotendeels zal veranderen volgens het vervoersplan). Vraag me ook af wat er mis is met een overstapje op de 33/38 die toch zeer frequent rijden. Luxeservice als je het mij vraagt. Maar daar staat Waterland dan ook bekend om :lol:
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door CamilleKreemers »

ik weet het niet, het lijken me sowieso al dure DRU-uren, omdat de meeste bussen maximaal 5 `a 6 uur per werkdag rijdt. Er zitten nogal wat spitsritten in de R-netlijnen.
tsov
Berichten: 4083
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door tsov »

Overigens zijn de 105 en 109 ook de enige lijnen die vanuit Purmerend/Ilpendam naar het Buikslotermeerplein rijden, dat was me nog even ontschoten. De enkele keer dat die lijnen heb gezien of ermee heb gereisd was het allerminst luchtvervoer (niet dat het nou uitpuilende bussen waren, maargoed). Maar hoe representatief dat is weet ik niet.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Suus »

105 en 109 kunnen gewoon ingekort worden tot Buikslotermeerplein, de paar mensen die naar Centraal willen kunnen ook bus 33 pakken die 6 tot 12 keer per uur rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door BR628 »

Is het een idee dit topic (deels) te hernoemen/af te splitsen naar een centraal/algemeen topic over de EBS concessie Waterland. Ik heb steeds het idee dat er nieuws is omtrent de financiële situatie van EBS en dan blijkt het gewoon over inhoudelijke zaken te gaan wat voor mij in ieder geval minder interessant is. Aub wel het topic over de financiële problemen behouden, dan kan daar een evt nieuwsbericht in geplaatst worden.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Globetrotter »

Rickingsh

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Rickingsh »

Had 'm gelezen ja. Met andere woorden; we zitten nog zeker tot 2019 aan onze Israëlische vrienden vast :') Ze mogen van geluk spreken dat de hand ze boven het hoofd wordt gehouden, want in principe zijn alle voorgaande taferelen natuurlijk onacceptabel... Ach, zolang iedereen zonder al te veel problemen van A naar B wordt vervoerd valt het die 5 jaar nog wel uit te zitten. Denk dat Qbuzz daarna wel een goede kanshebber zou zijn voor Waterland :idea: Of weer een ander houtje-touwtje bedrijf, of natuurlijk CXX die geheel Noord-Holland weer in de tang krijgt, wie zal het zeggen? :lol:
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door CamilleKreemers »

Is het niet tegenwoordig in elk bedrijf zo, Syntus is al bijna failliet gegaan, net als Veolia Transport.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Vinny »

Nou ja, het tekent wel de financiële situatie in het hele openbaar vervoerwezen in Nederland. Er valt gewoon geen droog brood mee te verdienen, zeker nu het vervoer zich steeds meer richt op scholieren en studenten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door CamilleKreemers »

komt dat ook niet door de provincies, die alleen op die momenten nog OV willen laten bieden, Waterland heeft trouwens ook een grote spitsbult aan ritten. op 6 lijnen van 4 naar 12x/uur.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Suus »

De rendabiliteit van de lijnen in Waterland ligt wel erg hoog, omdat een grote bups reizigers relatief lange afstanden overbrugt in snelle lijnen. EBS kan daardoor relatief meer reizigers vervoeren per dienstregelingsuur dan Connexxion in de naastgelegen Zaanstreek, waar de lijnen continue door stedelijk gebied gaan.

Samen met Almere streekvervoer was Waterland altijd de meest rendabele streekconcessie van Nederland maar EBS heeft het toch voor elkaar gekregen het voor zichzelf te verprutsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door CamilleKreemers »

EBS kreeg bepaalde dingen voorgerekend door Inno-V. Die hebben echter geen rekening gehouden met MAT-ritten en CAO OV.
Hierdoor moesten vele matritten en dus kosten uit eigen portemonnee worden geboden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Jef400 »

Bee schreef:De rendabiliteit van de lijnen in Waterland ligt wel erg hoog, omdat een grote bups reizigers relatief lange afstanden overbrugt in snelle lijnen. EBS kan daardoor relatief meer reizigers vervoeren per dienstregelingsuur dan Connexxion in de naastgelegen Zaanstreek, waar de lijnen continue door stedelijk gebied gaan.

Samen met Almere streekvervoer was Waterland altijd de meest rendabele streekconcessie van Nederland maar EBS heeft het toch voor elkaar gekregen het voor zichzelf te verprutsen.
Het verprutsen van winst is al gang gezet toen Arriva hier vanaf 2004 reed.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: EBS in financiële problemen

Bericht door Vinny »

Ja. Terwijl de dienstregeling werd uitgebreid nam het aantal reizigers af. Zo gaat het natuurlijk niet goed met je business... ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 44 gasten