EBS in financiële problemen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Suus » Di 12 Aug 2014, 14:06

Het is een beetje een slinkse manier van EBS om haar eigen fout ongedaan te maken met een stalling in Amsterdam-Noord. Dat kon CAO-technisch niet fatsoenlijk worden opgelost dus heeft ze nu deze manier van besparen doorgevoerd ten kostte van de reiziger.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 12 Aug 2014, 17:31

Allereerst heb ik een spijtbericht naar DSJM gestuurd.

Inhoudelijk heeft DSJM gelijk. De frequentie van de R-net bussen is na negen uur tot een minimaal niveau beperkt. Echter zijn niet alle avondritten op deze lijnen druk. Meestal kun je met een kwartiers-frequentie in een vierzitter plaats nemen. Daarvoor mijn rectificatie. Wat DSJM heeft gezegd over de vele tegenspits ritten klopt ook. Door de grootte van Purmerend is het mogelijk om vanaf de eindpunten in ongeveer 10 minuten op het stallingsterrein aanwezig te zijn. Wat verder het geval is, is dat het lijnennet in Waterland compleet op de schop is gegaan. De lijnen 371 t/m 374 zijn opgeheven en daarvoor in de plaats is de lijn 309 gekomen. Deze rijdt in totaal meer ritten dan dat de lijnen naar Amsterdam-West ooit gedaan hebben, zij het grotendeels naar Amsterdam-Sloterdijk. Voorts is ook de lijn 124 naar Landsmeer overgegaan in R-Net lijn 319. Voorts is het gele lijnennet op de schop gegaan. De lijn 103 rijdt tegenwoordig nog maar een uursfrequentie en rijdt een andere route door Purmerend heen, lijn 109 wordt weer eens spitslijn. De lijn 110 neemt de bediening van Purmerend-Volendam over en rijdt in Purmerend een uitgebreidere route. De lijn 118 houdt samen met de lijn 124 op te bestaan. Nieuw is de lijn 111 die overdag Maandag tot en met Zaterdag tussen Marken en Amsterdam-Noord gaat rijden.
Leven, en laten leven.

jesperhaverkamp
Berichten: 200
Lid geworden op: Zo 11 Mar 2012, 20:12

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor jesperhaverkamp » Di 12 Aug 2014, 17:38

En voor wie die nieuwe en gewijzigde lijnen een keer gratis wil proberen geeft EBS een gratis kaartje. Je moet alleen wel al direct je reisdatum geven en dat mag alleen in september. Zie website ebs. (ebs-ov.nl en natuurlijk niet ebsov.nl :D )

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Vinny » Di 12 Aug 2014, 21:12

2x per uur na 20.30 is gewoon een prima frequentie waar ze in veel andere concessiegebieden jaloers op zijn. Tegenspitsritten in de dienstregeling opnemen is een besparing die zo oud is als de weg naar Rome. Nee, ik lees vooral verzuurde reacties van mensen die vast niet de volledige kostprijs van het openbaar vervoer (willen) betalen, maar wel graag in een grote taxi vervoerd willen worden.
Zo werkt het dus niet in de wereld. De kosten zijn hoger dan de baten en dus moet er geschrapt worden. Er blijft een heel goed vervoersproduct over, er is dan ook totaal geen reden om herrie te gaan schoppen. :Y
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Natorious » Di 12 Aug 2014, 22:15

Misschien gaat EBS dan nu ook consequent langere voertuigen laten rijden op drukkere bussen i.p.v. gokken of er eentje komt *O*
Wat gaat er met die overgebleven Riekerpolder Bizzliner bussen gebeuren, nu die lijnen zijn opgeheven? Bus 309 zou met "gewone" voertuigen rijden, toch?
Ik denk dat de bussen naar Hoorn / Volendam-Edam het meeste kans maken.

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Wo 13 Aug 2014, 13:13

@JeffreyMeijer
Bericht ontvangen en excuses aanvaard, maar ik blijf niet begrijpen waarom je schreef dat mijn bijdrage niet klopte. Deze kwam gewoon uit de nieuwe dienstregeling van EBS en was na te trekken. Wel opmerkelijk dat je nu zelf twee dingen schrijft die echt niet kloppen. Lijn 103 rijdt geen andere route door Purmerend: blijft wat betreft de route ongewijzigd. En lijn 111 gaat niet tussen Marken en Amsterdam-Noord, maar tussen Monnickendam en Amsterdam-Noord rijden.

@Vinny
2x per uur na 20.30 is vooral op de lijnen 304 en 306 te laag. Van 20:30 tot 23:00 is het passagiersaanbod op deze lijnen vaak te groot is om deze bezuiniging te rechtvaardigen. Die ritten rijden vanaf Amsterdam vaak al ‘zitvol’ door de IJ-tunnel in de huidige dienstregeling (waarin rond 22:00 -en bij lijn 306 zelfs rond 23:00- de frequentie pas terug ging van 3-4x naar 2x per uur). Als je dan ziet dat er zometeen ’s morgens gestrooid wordt met tegenspitsritten die niets meer dan veredelde materiaalritten zijn en waar geen mens wat aan heeft, deugt dit niet. Die ritten mogen met de beste wil van de wereld geen dienstregelinguren genoemd worden om ze dan maar op tijden weg te snijden waar ze voor de passagiers veel meer gewenst zijn. Dit verhaal heeft helemaal een naar bijsmaakje omdat EBS het laat lijken alsof de nieuwe dienstregeling rozengeur en maneschijn is, terwijl er slinkse trucs uitgehaald worden. Dat de kosten hoger zijn dan de baten, heeft Egged volledig aan zichzelf te wijten. Ze wilden hier met busjes spelen en hadden hun huiswerk beter moeten doen. Voor de salarissen waarvoor de topmanagers werken, mag je toch wel verwachten dat ze wat getallen onder elkaar kunnen (laten) zetten.

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor ICE105 » Wo 13 Aug 2014, 20:38

Rijden de 304 en 306 nu in de avonduren met gelede bussen? Zo nee, dan kan met een efficientere inzet van gelede bussen iedereen straks in ieder geval mee.

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Do 14 Aug 2014, 14:21

Een enkeling is nu wat kunstgrepen aan het bedenken om het wegsnijden van nodige late ritten door EBS goed te praten, maar het is gewoon te krankzinnig wat hier gebeurt. Gelede bussen 's avonds zal trouwens niet eens lukken i.v.m. het aantal dat ze er daarvan hebben. De tegenspitstruc gebeurt niet alleen ’s morgens, zie ik nu. EBS rijdt met de 304, 307, 308, 315 en 319 ’s middags vrolijk elke 10 minuten gesubsidieerde dienstritten vanaf de Korenstraat, Melkwegbrug, Grote Kerk en Vogelwikkestraat, waar geen hond in zal zitten. Lijn 306 vertrekt tussen 16:00 en 17:30 zelfs elke 7,5 minuut van de M.L.Kingweg richting Amsterdam! Zo kan straks lekker de kostenpost MAT-ritten voor het grootste deel doorgehaald worden over de rug van de klanten. Volksverlakkerij.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 14 Aug 2014, 16:07

De politiek is hier kennelijk mee eens gegaan.

Ofyles2
Berichten: 53
Lid geworden op: Za 30 Aug 2008, 13:54

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Ofyles2 » Do 14 Aug 2014, 16:23

DSJM schreef:Een enkeling is nu wat kunstgrepen aan het bedenken om het wegsnijden van nodige late ritten door EBS goed te praten, maar het is gewoon te krankzinnig wat hier gebeurt. Gelede bussen 's avonds zal trouwens niet eens lukken i.v.m. het aantal dat ze er daarvan hebben. De tegenspitstruc gebeurt niet alleen ’s morgens, zie ik nu. EBS rijdt met de 304, 307, 308, 315 en 319 ’s middags vrolijk elke 10 minuten gesubsidieerde dienstritten vanaf de Korenstraat, Melkwegbrug, Grote Kerk en Vogelwikkestraat, waar geen hond in zal zitten. Lijn 306 vertrekt tussen 16:00 en 17:30 zelfs elke 7,5 minuut van de M.L.Kingweg richting Amsterdam! Zo kan straks lekker de kostenpost MAT-ritten voor het grootste deel doorgehaald worden over de rug van de klanten. Volksverlakkerij.


De nieuwe dienstregeling van EBS getuigt inderdaad van onderhandse trucjes, maar is het ook niet de schuld van Stadsregio Amsterdam die sociale partners had moeten raadplegen over het beginnen en eindigen van chauffeursdiensten bij verschillende garages?

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4472
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor JWM » Do 14 Aug 2014, 16:42

Nee.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Suus » Do 14 Aug 2014, 17:23

EBS is zelf verantwoordelijk geweest voor de inschrijving die ze hebben gedaan. Dat ze daarbij ernstige fouten hebben gemaakt is niet het probleem van de Stadsregio. Dat het probleem nu wel op de klant wordt afgeschoven is vervelend, maar een bedrijf failliet laten rijden en daarna tijdelijk zonder vervoer zitten is ook niet echt een ideale oplossing. Het is wel een goede lessons learned voor alle partijen, al vermoed ik dat EBS nog wel drie keer nadenkt voordat ze weer een avontuur aangaan in Nederland...
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 264
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Amsterdam

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Natorious » Do 14 Aug 2014, 18:47

DSJM schreef:Een enkeling is nu wat kunstgrepen aan het bedenken om het wegsnijden van nodige late ritten door EBS goed te praten, maar het is gewoon te krankzinnig wat hier gebeurt. Gelede bussen 's avonds zal trouwens niet eens lukken i.v.m. het aantal dat ze er daarvan hebben. De tegenspitstruc gebeurt niet alleen ’s morgens, zie ik nu. EBS rijdt met de 304, 307, 308, 315 en 319 ’s middags vrolijk elke 10 minuten gesubsidieerde dienstritten vanaf de Korenstraat, Melkwegbrug, Grote Kerk en Vogelwikkestraat, waar geen hond in zal zitten. Lijn 306 vertrekt tussen 16:00 en 17:30 zelfs elke 7,5 minuut van de M.L.Kingweg richting Amsterdam! Zo kan straks lekker de kostenpost MAT-ritten voor het grootste deel doorgehaald worden over de rug van de klanten. Volksverlakkerij.


Lijn 315 rijdt tussen 15:30 & 18:00 elke 6-10 minuten van Monnickendam naar A'dam
:')

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Do 14 Aug 2014, 19:05

In reactie op de vorige reageerders: de Stadsregio Amsterdam heeft een niet te onderschatten rol gespeeld bij de problemen die EBS nu heeft. Zij wisten als geen ander dat het financieel niet kon wat EBS wilde gaan doen in Waterland. Arriva heeft ook geen winst gemaakt in Waterland, en dat is nog voorzichtig uitgedrukt. De SRA wist dit. En dan wel handenwrijvend en grijnzend het nog "mooiere" bod van EBS accepteren, terwijl ze wisten dat dit stuk moest gaan lopen. Er zitten daar een mooi stel Farizeeërs bij de opdrachtgever.

Neemt niet weg dat door EBS is beweerd dat aan de hand van tellingen en een tegenvallende (=geen) reizigersgroei de hele dienstegelingstructuur moest veranderen volgens de zogenaamde "Greenfield Approach": zie bijv. hier, hier en hier. Lijnen moesten geschrapt worden, vaker overstappen was nodig voor de reizigers omdat de "parallelliteit" uit de dienstregeling moest en de frequentie naar bijv. De Rijp en Midden-Beemster op bepaalde tijden drastisch omlaag moest omdat de bezettingsgraad(!!!) te laag was. En nu komen ze met 'tig tegenspitsritten waarvan iedereen bij voorbaat al weet wat de bezettingsgraad zal zijn: nog lager dan laag. Dit is smeerlapperij die van geen kant klopt. Passagiers worden gewoon bij de neus genomen.
Laatst gewijzigd door DSJM op Do 14 Aug 2014, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.

CamilleKreemers
Berichten: 2330
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor CamilleKreemers » Do 14 Aug 2014, 21:37

Heeft Arriva hier dan een inschattingsfout gemaakt en al die jaren er geld bij gelegd?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Vinny » Do 14 Aug 2014, 22:26

Een "cowboy" mentaliteit is de enige mentaliteit waarmee je je toegang op de corporatistische openbaar vervoermarkt kan verschaffen in Nederland. Er is voor een vrije ondernemer in ieder geval geen droog brood in te verdienen. Daarvoor zijn de (personeels)kosten te hoog, de regelingen te beperkend, en de opbrengsten te laag. Dat is geen nieuw verhaal. Dat moet voor de mensen hier op het forum ondertussen gesneden koek zijn. Concessie Waterland was ooit één van de best lopende concessies van Nederland met een kostendekkingsgraad van 60%. Vermoedelijk is dat toch ook wel de reden geweest dat Egged zijn tanden hier wel wilde inzetten. Maar goed, Nederland is geen Israël. In het laatst genoemde land wordt veel meer met de bus gereisd, ook al omdat veel dienstplichtige soldaten per bus reizen en er nauwelijks concurrentie is van de trein.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Geert » Do 14 Aug 2014, 22:43

Beide lijken me zaken die Egged ook wel had kunnen ontdekken door een middagje met de bus in Nederland te reizen. Het lijkt me een stuk aannemelijker dat ze zich verkeken hebben op CAO-regelingen en dergelijke, als ik de verhalen zo lees.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Vinny » Do 14 Aug 2014, 23:20

Dat impliceerde ik ook met het eerste gedeelte van mijn post 8-)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Geert » Do 14 Aug 2014, 23:33

Dan snap ik het laatste deel van je reactie niet (als in: dat is dan toch niet relevant?).

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Do 14 Aug 2014, 23:46

Inderdaad Geert, naast dat de SRA kilo's boter op het hoofd heeft, dat daar volledig ongeschikte mensen beslissingen nemen over welke vervoerder het beste bod doet op een aanbesteding en dat die mensen totaal niet kijken of de exploitatie tijdens de concessieduur misschien wel eens in gevaar zou kunnen komen, is Egged verschrikkelijk nalatig geweest. Daar wordt ook met zo weinig mogelijk woorden over gerept. Of ja, toch, schoorvoetend wordt sinds begin van dit jaar toegegeven dat er "inschattingsfouten" zijn gemaakt, wat je reinste lariekoek is. Het valt me nog mee dat ze het verkleinwoord "inschattingsfoutjes" niet gebruiken. Maar er viel niets in te schatten, alles was keihard te berekenen. Alle belangrijke factoren waren vooraf bekend: kosten rijdend personeel, een logistieke situatie met intensieve spitsstromen in één richting, materieel, stallingskosten, overige facilitaire kosten, kader, brandstof, onderhoud, personeelskleding, gemiddeld ziekteverzuim, CAO-regels en andere wetgeving, etc., etc.. Van "inschattingsfouten" kan dus geen sprake zijn. Graag wordt de nadruk gelegd op de misser met de stalling in Amsterdam-Noord die niet door kon gaan door CAO-bepalingen of door wat voor redenen dan ook. Flauwekul, dat missertje alleen heeft EBS niet in zulk zwaar weer gebracht. Maar met zulke broodje aapverhalen kunnen ze de meeste mensen wel mooi voor de gek houden. Er zijn door gemakzucht en amateurisme hele grote blunders gemaakt, waar nu de verkeerde partij de dupe van wordt.

@CamilleKreemers
Ja, alleen was Arriva voor het bedrijfsresultaat niet alleen afhankelijk van de concessie Waterland. EBS als Nederlands bedrijf met één concessiegebied wel.

Ofyles2
Berichten: 53
Lid geworden op: Za 30 Aug 2008, 13:54

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor Ofyles2 » Do 14 Aug 2014, 23:53

Geert schreef:Beide lijken me zaken die Egged ook wel had kunnen ontdekken door een middagje met de bus in Nederland te reizen. Het lijkt me een stuk aannemelijker dat ze zich verkeken hebben op CAO-regelingen en dergelijke, als ik de verhalen zo lees.


Ik denk dat EBS nog goedkoper was uitgeweest als ze de busgarage in Edam/Volendam hadden opengehouden, hoorde op de eerste concessiedag een chauffeur klagen over MAT-ritten Marken-Purmerend.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor JeffreyMeijer » Vr 15 Aug 2014, 12:19

Die garage is sinds de start van Arriva in December 2004 gesloten.

Over de gehele discussie. Er wordt hier dus gezegd dat EBS over de rug van de passagiers om bezuinigd en dat dit volksverlakkerij is. Heeft men er bij stil gestaan dat er uiteindelijk ook een verbinding bij gekomen is? En dat deze lijn vaker rijdt dan alle opgeheven avondritten samen?
Leven, en laten leven.

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Vr 15 Aug 2014, 14:44

JeffreyMeijer schreef:Heeft men er bij stil gestaan dat er uiteindelijk ook een verbinding bij gekomen is? En dat deze lijn vaker rijdt dan alle opgeheven avondritten samen?

Je hebt het nou toch niet over de 309? Heb je er ook bij stil gestaan dat er in dat geval geen verbinding bij gekomen is, maar dat er in feite 4 lijnen op een bestaande verbinding gecomprimeerd zijn? Die vier andere lijnen reden 35 ritten en dat lijken er minder dan de 309, die er 73 rijdt. Maar van die 73 ritten rijden er maar 8 het hele traject van/naar Edam en Riekerpolder. Bovendien nam EBS bij die 35 ritten 371-372-373-374 zelf de MAT-kilometers voor haar rekening. De 4 geschrapte Bizzliners reden namelijk alleen in de spitsrichting hun DRU's. EBS heeft ook hier weer van dure MAT-kilometers nutteloze gesubsidieerde tegenspits dienstregelinguren gemaakt. Ze rijden evenveel (of eerder nog minder) kilometers dan voorheen en maken van de helft daarvan (de oude MAT-ritten) nog DRU's ook. Maar niemand heeft er iets aan dat lijn 309 's morgens als lijndienst van Sloterdijk naar Purmerend tuft en 's middags de andere kant op. Het ziet er bij de 309 misschien niet zo belachelijk uit als bijvoorbeeld bij de 306 die 's middags elke 7,5 minuut vanaf de M.L.Kingweg naar Amsterdam vertrekt, maar het is hetzelfde nare trucje weer. EBS kan hierdoor andere dure DRU's (zoals 's avonds) schrappen zonder dat het totale aantal DRU's op de tocht komt te staan en iemand kan zeggen dat ze hun DRU's niet rijden. Het is echt te smerig voor woorden wat ze doen. Daarbij: lijn 309 is een proefballonnetje dat alleen doordeweeks overdag en in de vroege avond rijdt en waarvoor nu al het scenario in een bureaulade klaar ligt om hem straks minder vaak te gaan laten rijden. Let op mijn woorden. Ik pak mijn glazen bol er even bij en voorspel dat vanaf komende december er alvast aardig wat ritjes 309 af zullen gaan en dat de lijn in december 2015 weer opgeheven wordt wegens een "te lage bezettingsgraad". En de SRA zal het weer goedvinden.

TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor TLP » Vr 15 Aug 2014, 16:51

Het zou ook best wel eens kunnen dat de vele nieuwe tegenspitsritten ten koste van de avondritten een gevolg zijn van het toch niet doorgang vinden van een lijn die in de allereerste versie van het vervoerplan nog genoemd werd: touristliner 333. Een lijn die voor de toeristen zou functioneren, maar ook heel duidelijk bestempeld werd als een lijn waarvan 'de ritten voor een groot deel met materieel worden gereden die anders leeg van/naar de garage rijden'.
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

DSJM
Berichten: 31
Lid geworden op: Wo 21 Dec 2011, 22:17

Re: EBS in financiële problemen

Berichtdoor DSJM » Vr 15 Aug 2014, 17:48

@TLP
Dit is geen argument. Die toeristenlijn zou nooit zo vaak hebben gaan rijden als het belachelijke aantal tegenspitsritten dat nu doorgevoerd wordt, nog geen fractie hiervan. Ik vraag me trouwens af of EBS naast de MAT-ritten aan begin/einde van de chauffeursdiensten van/naar de garage, sowieso nog wel MAT-ritten in het pakket heeft zitten. Zullen er niet veel meer zijn i.i.g., want volgens mij hebben ze bijna elke MAT-rit laten sponsoren door de SRA ten koste van andere, voor de passagiers meer gewenste ritten. Ik vraag me trouwens af welke markt EBS met die toeristenlijn voor ogen zou hebben gehad. Mensen die met een touroperator op reis zijn, gaan met of via die touroperator naar Volendam, Marken, etc.. De avontuurlijkere individuele toerist die toch al van plan was met het OV op pad te gaan, is wakker genoeg om de 315 of 316 op het busplatform aan de IJzijde te vinden. Hadden ze nietsvermoedende mensen soms de 333 in moeten gaan trekken voor de Nicolaaskerk? Ik weet niet wie er bij EBS verantwoordelijk is voor het marketingverhaal, maar die heeft flink zitten slapen de afgelopen jaren. EBS had al lang afspraken/deals moeten maken met internationale trein- en luchtvaartmaatschappijen. Een EBS Dagkaart of een Region Day Ticket standaard bij een retourtje Amsterdam of iets in die geest. Plattegrondje erbij waar ze de bussen kunnen vinden en gaan met die banaan.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten