Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Bakpapier »

Dat met uitchecken is wel een goed argument, maar meestal heb ik daar geen problemen mee tenzij ik zó ver reis, dat het voordeliger is om simpelweg niet uit te checken. En als zuunige Zeeuw ben ik van mening dat als iets voordeliger is, je het niet moet laten ;)

(dat het niet mag is in dezen maar jammer, dan had men het opladen als je al bent ingecheckt maar moeten faciliteren)
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door zone5324bericht... »

Bakpapier schreef:
zone5324bericht... schreef:maar daar willen de vervoerders juist zoveel mogelijk vanaf, want mensen kosten geld en daar moet meer moeite voor genomen worden, dan poortjes die veel minder (persoonlijke) aandacht nodig hebben.

het gaat de bedrijven (eigenlijk alle bedrijven) tegenwoordig meer en en meer om eigen gemak dan om sociaal belang...

bij NS ook nog wel te begrijpen met personeel wat eigenlijk veel te duur is in vergelijking met andere vervoerders en zeker in vergelijking met andere sectoren.
Maar die mensen leveren ook geld op, door dingen te kopen bij de winkels die toegankelijk zijn buiten de poortjes. Krijgt de NS daar niet een deel van? OF zitten die winkels daar slechts parasitair?

En juist studenten willen niet altijd aan automatisch opladen omdat geen geld. Nu is dat bij mij persoonlijk geen probleem maar ik ken genoeg mensen die op het einde van de maand echt op hun centen moeten letten (ik heb dat eerder ook wel gehad overigens).

Verder zou er zowel binnen als buiten het ov chipkaartgebied een automaat moeten staan, eventueel alleen maar voor opladen die binnen het OV gebied. Is op leiden ook zo.
had het over het personeel toen ik het over "die mensen" had.
reizigers wil NS nog wel hebben, maar inderdaad liever alleen voor het commerciële gedeelte... ;-)

maar misschien wordt straks met betalen achteraf het probleem ook opgelost als je bij het uitchecken opeens een te laag saldo op de kaart hebt.
of een andere manier van contactloos betalen.

ik denk, dat de reis- en betaalmogelijkheden heel snel nog zullen veranderen.

weer typisch Nederland om na invoer van een systeem, waarvoor heel veel kosten gemaakt zijn, snel weer nieuwe dingen in te voeren...
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door zone5324bericht... »

het is toch eigenlijk ook te gek voor woorden hoe NS met het reizen met de OVC-kaart om gaat.

je zou gewoon met voldoende saldo in moeten kunnen checken en altijd uit moeten kunnen checken.
als dan blijkt, dat je saldo negatief is, moet je dus voor de volgende reis opwaarderen.
klaar.

zo gaat het in het stad-/streekvervoer ook.
en daar is het vaak zelfs lastiger om met een negatief saldo te staan, want je kunt bij haltes meestal niet opwaarderen (zoals dat op stations wel altijd kan).
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Bluearrow »

MdJ schreef:
Bluearrow schreef: Allemaal heel leuk en aardig, en op zich natuurlijk niks mis mee. Alleen heeft de NS dus in al zijn wijsheid besloten dat er 'binnen de poortjes' dus géén oplaadpunten zijn. Kortom, dan sta je op het station en je komt er niet meer uit.
Wat doet dat rare geel/blauwe rechthoekig apparaat tegenover de poortjes op perron 1/2 dan? (binnen de poortjes...)

Hoelang staat dat ding er dan? Ik kom niet zo vaak in Enschede. Maar het personeel verwees mij dus naar (heel leuk) de kaartautomaat in de stationshal......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door MdJ »

Al een paar weken, zo niet een paar maanden.
Bij twijfel: gebruik beton.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door visgraat »

zone5324bericht... schreef:het is toch eigenlijk ook te gek voor woorden hoe NS met het reizen met de OVC-kaart om gaat.

je zou gewoon met voldoende saldo in moeten kunnen checken en altijd uit moeten kunnen checken.
als dan blijkt, dat je saldo negatief is, moet je dus voor de volgende reis opwaarderen.
klaar.

zo gaat het in het stad-/streekvervoer ook.
en daar is het vaak zelfs lastiger om met een negatief saldo te staan, want je kunt bij haltes meestal niet opwaarderen (zoals dat op stations wel altijd kan).
Wel kunnen inchecken en niet kunnen uitchecken is inderdaad raar.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door marlies »

Ja, veel personeel weet/wist ook niet dat dat kon voorkomen. Ik heb het ook een keer gehad in het begin toen ik nog geen automatisch opladen had ingesteld.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Bluearrow »

MdJ schreef:
Bluearrow schreef:
MdJ schreef:
Bluearrow schreef: Allemaal heel leuk en aardig, en op zich natuurlijk niks mis mee. Alleen heeft de NS dus in al zijn wijsheid besloten dat er 'binnen de poortjes' dus géén oplaadpunten zijn. Kortom, dan sta je op het station en je komt er niet meer uit.
Wat doet dat rare geel/blauwe rechthoekig apparaat tegenover de poortjes op perron 1/2 dan? (binnen de poortjes...)
Hoelang staat dat ding er dan? Ik kom niet zo vaak in Enschede. Maar het personeel verwees mij dus naar (heel leuk) de kaartautomaat in de stationshal......
Al een paar weken, zo niet een paar maanden.
Tsja....ik spreek (bij mijn bezoek aan Enschede) over bijna drie maanden geleden, en toen stond die automaat daar echt nog niet......vandaar ook dat men mij verwees naar de stationshal. Misschien gaan ze het ooit eens leren bij de NS :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door webguy »

Het gaat vooral mis bij het laden van een product - meeste mensen merken het na de klassewissel geloof ik. Is wel een beetje rare situatie ja, de vraag is of het verwijderen van een checkin fout is...
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Heel herkenbaar (staat bovendien ook al sinds het begin in mijn lijst van 50 #ovchipkaart #fails:

NS-poortjes: Voor je het weet zit je klem

De toegangspoortjes op de NS-stations kunnen gevaarlijk zijn. Het probleem is dat je bekneld kunt raken in het poortje, en dat is de afgelopen maanden een aantal mensen overkomen. Eén van hen liep zelfs een hersenschudding op in het toegangspoortje.

Bron: RTL Nieuws
Laatst gewijzigd door Tristan op zo 07 sep 2014, 14:36, 2 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Abracadabram »

Ik snap het probleem niet helemaal. Die poortjes worden hier in Rotterdam al jaren gebruikt en nu ze door de NS gebruikt worden zijn ze ineens levensgevaarlijk?

Als we alle techniek niet meer zouden gebruiken die mensen af en toe eens bezeren gebruikte we liften, roltrappen en elektrische schuifdeuren ook niet meer. Soms zijn mensen behoorlijk kleinzerig
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Michael 1988 »

Het is een feit dat in sommige (vooral modernere) liften en roltrappen een beveiligingssysteem gebouwd zit. Waarom zoiets niet in de poortjes van NS zit kan ik aan de ene kant begrijpen (zwart reizen). Maar wel een stom systeem, dat wel.

(aangepast omdat het dus wel ging om ingecheckte mensen)
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Abracadabram schreef:Ik snap het probleem niet helemaal. Die poortjes worden hier in Rotterdam al jaren gebruikt en nu ze door de NS gebruikt worden zijn ze ineens levensgevaarlijk?
Ook in de Rotterdamse metro kun je klem komen te zitten. Ik spreek uit ervaring. Goed, ik heb er zelf geen verwondingen aan overgehouden, maar pijnlijk was het wel.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door WSM »

Ik dacht dat bij NS veiligheid voor alles ging?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier op basis van enkele ongelukkige incidenten een ramp wordt opgeklopt.

Ik maak al jaren gebruik van OV-chippoortjes bij het reizen met trein en metro en nooit last gehad van poortjes die mij intiem wilden knuffelen. Ik heb meer last van zwartrijders die moedwillig de poortjes slopen waardoor ze niet goed meer functioneren, die mensen zouden ze een week lang treinen moeten laten schoonmaken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Tristan »

Bee schreef:Ik heb meer last van zwartrijders die moedwillig de poortjes slopen waardoor ze niet goed meer functioneren, die mensen zouden ze een week lang treinen moeten laten schoonmaken.
En daarmee geef je die agressievelingen, de groep die je graag geweerd ziet, toegang tot het station (dus dan hebben de poortjes geen doel meer. Dat hebben ze sowieso niet, maar dat even terzijde), waar ze hun gang dus kunnen gaan, ook al staan ze onder toezicht van bewakers.

Gevaarlijke, agressievelingen straffen: ja; gevaarlijke poortjes: nee.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Jef400 »

Ik begrijp ook niet waardoor specifiek de poortjes van de NS onveilig zouden zijn. Dan zouden andere tourniquets ook levensgevaarlijk moeten zijn. Bijvoorbeeld bij het GVB, maar ook in stadions en dergelijke.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Suus »

Tristan schreef:
Bee schreef:Ik heb meer last van zwartrijders die moedwillig de poortjes slopen waardoor ze niet goed meer functioneren, die mensen zouden ze een week lang treinen moeten laten schoonmaken.
En daarmee geef je die agressievelingen, de groep die je graag geweerd ziet, toegang tot het station.
Nee? Dat zeg ik namelijk niet. Ik zeg dat ze mensen die poortjes slopen treinen moeten laten schoonmaken, maar ik zeg nergens waar ze dat zouden moeten doen. Het kan ook ergens anders dan op een station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door waldo79 »

JeffreyMeijer schreef: Bijvoorbeeld bij het GVB, maar ook in stadions en dergelijke.
Gelukkig noem je hier stadions...En in het buitenland willen tourniquets ook hard terugklappen.
In Htn heb ik ook al gesloten tourniquets meegemaakt...na het gebruik van mijn ov-chipkaart bleef het tourniquet een aantal seconden geopend. Genoeg om er doorheen te lopen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Vinny »

Provincialen die nooit in Parijs geweest zijn. Als je daar eenmaal gesandwicht wordt tussen dichtklappende poortjes, je bagagge en een puber die zich een gratis ritje door de ondergrondse wil toeeigenen, dan vallen de perikelen te Woerden Centraal enorm mee. Hier worden van muggenbeten schotwonden gemaakt ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Bakpapier »

Typisch Nederlands geneuzel weer, die 'gevaarlijke' poortjes ...
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Freek »

Volgens mij doet het bureau alleen punten die veiliger kunnen, dat wil niet zeggen dat ze onveilig zijn.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door waldo79 »

Wat bedoel je met "doet"?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door Freek »

Goede vraag, ik zie dat ik een woordje ben vergeten. Wat ik wilde zeggen was dat het bureau alleen punten aanreikt die de NS kan verbeteren. Daarbij ging ik er vanuit de link naar RTL dezelfde link was als deze http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... de_1044956. In dat artikel wordt een onderzoek aangehaald waaruit blijkt dat de poortjes veiliger kunnen. Mijn punt is dat er nergens staat en het onderzoeksbureau dus ook nergens zegt dat de poortjes onveilig zijn, enkel dat ze veiliger kunnen.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes

Bericht door waldo79 »

Verbeteren kan altijd. Zeggen dat de poortjes onveilig zijn is wen te grove versimpeling van het rapport.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten