Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Geplaatst: zo 22 jun 2014, 14:06
Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Tristan schreef:(...) Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Weten we ook weer waar jij je geld mee verdient. ;-)Bee schreef:Ik zie eerlijk gezegd niet echt de relatie tussen "zakken met geld" en de plaatsing van de poortjes op Rta.
Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Dat de locatie en het aantal poortjes niet handig is ben ik met je eens. Maar kun je die tweede zin toelichten? En verder wat Marlies zegt, met zulke boude uitspraken maak je je stelling niet echt geloofwaardiger. Probeer eens wat minder stellig en extreem te discussiƫren en je zult zien dat je veel serieuzer genomen wordt. Maar dat terzijde.Tristan schreef:Iedereen had kunnen bedenken dat de locatie waar de poortjes op Rta nu staan voor het meest gevaarlijke situatie zou zorgen. Alleen degenen die verblind worden door zakken vol met geld, zagen dat gevaar niet.
Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.Geert schreef:Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Daarmee los je het probleem niet op dat een trein die wegens wat voor reden dan ook op spoor 1 binnen moet komen en reizigers voor hun overstap door de poortjes moeten.Bee schreef:In Hilversum heb je het probleem wel, maar dat is ook vrij eenvoudig op te lossen door de s5700 richting Utrecht naar spoor 2 te verplaatsen. Echt een dwingende reden om de s5700 op spoor 1 in plaats van spoor 2 te houden is er namelijk niet.
Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
Zo zou het moeten werken inderdaad en volgens mij werkt het ook zo (alle chipkaartdata uitpluizen is me te veel werk). Omchecken betekent het nieuwe geldende tarief betalen.marlies schreef:Nee, helaas, zowel bij via-reizen als bij overstappen op een andere vervoerder speelt dit ook. By design. Ik ben het daar ook niet mee eens, maar daar geldt het in ieder geval nog consistent ongeacht iets randoms als van welk spoor je trein vertrekt in combinatie met waar de poortjes staan.Geert schreef:Volgens mij geldt dit probleem niet meer zolang je 'omcheckt' binnen 35 minuten? Dit probleem zou immers ook kunnen spelen bij overstap regionale vervoeder <-> NS in verschillende kortingsperiodes en daarbij geldt dacht ik ook de overstapgrens. Correct me if I'm wrong.marlies schreef:Maar ik vind het eigenlijk niet acceptabel dat op sommige stations je NS-NS-overstap (door afgesloten perrons) kan betekenen dat je ineens een tariefswijziging krijgt (kortingsperiode begonnen of afgelopen) en op andere stations weer niet. Of nog erger: als een overstap die normaal cross-platform is op een dergelijk station wegens een spoorwijziging dat ineens niet is, kan het zijn dat je reis ineens behoorlijk duurder is om die reden. Dat is belachelijk.
Tenminste, als klopt wat in het verleden hier op dit forum is geschreven en iirc kwam dat toen uit betrouwbare bron.
Momenteel komen overstaps van het ene naar het andere perron hooguit bij werkzaamheden of verstoringen voor maar het zou zomaar kunnen dat dit over een paar jaar weer anders is. Wat dat betreft is het niet zo'n ideale situatie.Daniel schreef:Maar dan moet je dus wel de juiste trap nemen, ben ik zelf ook weleens de mist mee in gegaan toen de s4900 nog op het andere perron stond t.o.v. waar je uit Lelystad aankomt. Is dus wel iets wat bewegwijzering vereist.Bee schreef:Almere Centrum heeft die situatie nooit gehad, je kan van perron naar perron lopen zonder poortjes tegen te komen via de stationshal.
't hangt trouwens nog een beetje af van hoe ze de poortjes in Amersfoort neer gaan zetten of je daar ook zo'n situatie krijgt. In elk geval als ze ze net zo neerzetten als nu de paaltjes staan kan je voor sommige overstaps gaan uit- en inchecken.
Nee.groningen schreef:Heeft Glanerbrug eigenlijk wel in/uitcheckpaaltjes?
Wikipedia schreef:Er staan geen kaartlezers op de stations die alleen bediend worden door Duitse treinen: Enschede De Eschmarke, Glanerbrug en Eygelshoven Markt.