Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Wanneer moet dat allemaal vertrekken vanaf het ADO-stadion
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
voor mij gaat de wekker vannacht om 3.15 om dat personeelvervoer vanuit Rijswijk morgen mee te helpen te rijden...
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Geen idee, mijn rooster is momenteel zo verandelijk als het weer.Etienne schreef:Wanneer moet dat allemaal vertrekken vanaf het ADO-stadion
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
de kans op aanpassingen is zo groot, dat het zelfs rit voor rit anders kan zijn...
de mensen van de coördinatie bepalen en die kunnen dus per rit kiezen voor alternatieve routes of tijden.
ook tijdens het rijden kan nog gekozen worden voor een andere route, mocht de geplande route toch niet voortgezet kunnen worden.
wordt dus een zeer gevarieerde businzet de komende dagen...
de mensen van de coördinatie bepalen en die kunnen dus per rit kiezen voor alternatieve routes of tijden.
ook tijdens het rijden kan nog gekozen worden voor een andere route, mocht de geplande route toch niet voortgezet kunnen worden.
wordt dus een zeer gevarieerde businzet de komende dagen...
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Vraag of dat efficienter is, nog afgezien van de matige robuustheid die je zelf ook al lijkt te zien.Daniel schreef: Had mij veel efficiënter geleken om Utrecht - Den Haag los te knippen van de doorgaande series en minstens op de huidige sterkte (liefst versterkt) te rijden.
Verder is het natuurlijk raar om een overstap af te dwingen in een verbinding waar je juist meer wil vervoeren, nog afgezien van de disfunctionaliteit van Utrecht als overstapstation. Dat zit zeker in de spits normaal al aan zijn grenzen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Met de overstap zal het op zich wel meevallen. Er zijn namelijk relatief veel minder reizigers die met de series waar het om gaat over Utrecht heen reizen richting Den Haag.
In elk geval is het al gauw effectiever te pendelen dan je extra materieel helemaal heen en weer naar Enschede te laten gaan. Combineren en splitsen gaat je sowieso niet lukken in de korte kering in Utrecht, maar eventueel zou dat nog in Amersfoort kunnen met omrangeren via de Bokkeduinen. Al zou het ideetje van de s11600 en s1700 omruilen ten westen van Amersfoort dan praktischer zijn.
In elk geval is het al gauw effectiever te pendelen dan je extra materieel helemaal heen en weer naar Enschede te laten gaan. Combineren en splitsen gaat je sowieso niet lukken in de korte kering in Utrecht, maar eventueel zou dat nog in Amersfoort kunnen met omrangeren via de Bokkeduinen. Al zou het ideetje van de s11600 en s1700 omruilen ten westen van Amersfoort dan praktischer zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Dan moet je wel leven met de beperking van de lengte van Amersfoort Schothorst (10 bakken volgens mij).
Maar goed, het gaat toch niet beter worden, we zullen het moeten doen met een niet tot nauwelijks versterkte treindienst. Dat wordt uit de spits blijven...
Maar goed, het gaat toch niet beter worden, we zullen het moeten doen met een niet tot nauwelijks versterkte treindienst. Dat wordt uit de spits blijven...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Inmiddels staat dit op nu.nl...
Jaja... een veelvoorkomende lengte daar van 7 bakken zou dus niet langer kunnen terwijl er ook tienbakstreinen voorkomenTreinen tussen Utrecht en Den Haag worden niet verlengd. De treinen rijden daar al op maximale lengte en extra verlengen zou betekenen dat de perrons niet lang genoeg zijn, meldt de NS.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ja, Bee, dit zet Den Haag en Nederland ZO GOED OP DE KAART. Fuck al die vrijheden: http://m.at5.nl/artikelen/124009/vanaf- ... terdammers
Dit soort maatregelen worden er niet eens in New York tijdens de Algemene Vergadering van de VN genomen.
Meest nutteloze en meest vooraf gefaalde top aller tijden.
Dit soort maatregelen worden er niet eens in New York tijdens de Algemene Vergadering van de VN genomen.
Meest nutteloze en meest vooraf gefaalde top aller tijden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
(A)De NS drukt reizigers op het hart tijdens de top zoveel mogelijk buiten de spits richting Den Haag te reizen. Via de websites en apps van de NS en RijdenDeTreinen kunnen reizigers actuele informatie over vertrektijden en treinlengtes krijgen.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ik blijf me verbazen dat zo'n top niet ergens op de Schotse hooglanden of voor mijn part vliegbasis Volkel of Leeuwarden wordt gehouden.deadlock schreef:Ja, Bee, dit zet Den Haag en Nederland ZO GOED OP DE KAART. Fuck al die vrijheden: http://m.at5.nl/artikelen/124009/vanaf- ... terdammers
Dit soort maatregelen worden er niet eens in New York tijdens de Algemene Vergadering van de VN genomen.
Meest nutteloze en meest vooraf gefaalde top aller tijden.
Het is een spectrum.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Tussen Ut en Gvc heeft ,de 9800 ook een paar dagen met 10 bakken SLT gereden. En nu rijd er SLT 4 of 6. Verlengen kan dus nog best.Daniel schreef:Inmiddels staat dit op nu.nl...Jaja... een veelvoorkomende lengte daar van 7 bakken zou dus niet langer kunnen terwijl er ook tienbakstreinen voorkomenTreinen tussen Utrecht en Den Haag worden niet verlengd. De treinen rijden daar al op maximale lengte en extra verlengen zou betekenen dat de perrons niet lang genoeg zijn, meldt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Op Somda is een lijstje geplaatst met de inkortingen, waaronder er bizar genoeg ook enkele invloed hebben op de trajecten Rotterdam - Den Haag en Den Haag - Leiden:
Maandag ingekort naar...
IRM4: t819, t1563, t3054, t2867
IRM6: t520, t555, t559, t854, t859, t3067, t2663, t2665
IRM4+4: t856
ICM3+3: t1718
ICM3+4: t527, t1926
ICM4+4: t2116
Dinsdag ingekort naar...
IRM4: t725, t821, t2118, t2644, t2867, t3054, t3130, t3530, t12728
IRM6: t718, t761, t854, t859, t3052, t12720
IRM4+4: t856, t860, t863, t3054
ICM4: t1751, t9117
ICM3+3: t527
ICM3+4: t1665, t2827, t1554
ICM4+4: t765, t1522, t12724
Maandag ingekort naar...
IRM4: t819, t1563, t3054, t2867
IRM6: t520, t555, t559, t854, t859, t3067, t2663, t2665
IRM4+4: t856
ICM3+3: t1718
ICM3+4: t527, t1926
ICM4+4: t2116
Dinsdag ingekort naar...
IRM4: t725, t821, t2118, t2644, t2867, t3054, t3130, t3530, t12728
IRM6: t718, t761, t854, t859, t3052, t12720
IRM4+4: t856, t860, t863, t3054
ICM4: t1751, t9117
ICM3+3: t527
ICM3+4: t1665, t2827, t1554
ICM4+4: t765, t1522, t12724
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Mag hopen dat deze treinen nog bijgestuurd worden. Die eerste die ik quote is om kwart voor vijf en de laatste om kwart over vijf op Den Haag HS richting Leiden, dat lijkt me een van de drukste treinen op dat tijdstip midden in de warzone :') :XDaniel schreef:Maandag ingekort naar...
IRM6: t2663, t2665
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Gekke Nederlanders met hun "een trein moet perse volledig langs elk perron passen".
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Jij zegt het, ik dacht het Marlies.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
En die ICM-4 die ik 's ochtends heb en die IRM-4 die ik 's middags heb tussen Utrecht en Den Haag kunnen inderdaad ook echt niet langer. Een half uur later kan er via precies dezelfde route natuurlijk wel een langere trein rijden, dan zijn de perrons namelijk langer.Daniel schreef:Inmiddels staat dit op nu.nl...Jaja... een veelvoorkomende lengte daar van 7 bakken zou dus niet langer kunnen terwijl er ook tienbakstreinen voorkomenTreinen tussen Utrecht en Den Haag worden niet verlengd. De treinen rijden daar al op maximale lengte en extra verlengen zou betekenen dat de perrons niet lang genoeg zijn, meldt de NS.
NS, doe eens niet alsof je reizigers dom zijn en lieg niet zo, daar prikt iedereen doorheen.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ik denk eerder dat zo'n mededeling door iemand wordt gedaan die totaal niks weet over materieellengtes en ervan uit gaat dat de treinen (in de spits) altijd op volle lengte rijden.
Dat soort dingen zie je ook vaak bij de klantenservice van OV-bedrijven.
Dat soort dingen zie je ook vaak bij de klantenservice van OV-bedrijven.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Misschien, maar dan moet je je als woordvoerder van een bedrijf misschien eens wat meer verdiepen in de core business. Ideetje hoor. :N
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Heeft iemand zich ook afgevraagd of dit alles wel nodig is? Uit ervaring blijkt namelijk keer op keer dat als de overheid waarschuwt voor een verkeerschaos mensen massaal wegblijven. Veel mensen zullen maandag/dinsdag thuiswerken of een vrije dag nemen en het aantal dagjesmensen dat naar Den Haag gaat zal vrijwel 0 zijn. Grote kans dat de verlengde treinen leeg blijven en de reizigers in de verkorte treinen elders in het land als haringen in een ton moeten staan.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Eenzelfde lijstje met de verlengde treinen, eveneens van Somda...
Maandag verlengd naar..
IRM4+4: 2233, 2239, 2241, 2243, 2245, 2145, 2251, 12748, 750.
IRM6+4: 2622, 2237, 2642, 2257, 2644, 2261, 2648, 2263, 2650.
IRM6+6: 718, 722.
Dinsdag verlengd naar..
IRM6: 2151, 2153, 2642, 12748, 12764.
IRM4+4: 2149, 738, 2251, 2638, 2255, 2259, 2159, 750, 12752, 2167, 2171, 12760, 2273, 762, 2275, 2662.
IRM6+4: 2249, 2636, 2644, 2646, 2261, 2648, 2263, 2265, 2267, 12756, 2269, 2658, 2660.
IRM6+6: 2652, 2654, 2656.
ICM3+4: 2155.
Maandag verlengd naar..
IRM4+4: 2233, 2239, 2241, 2243, 2245, 2145, 2251, 12748, 750.
IRM6+4: 2622, 2237, 2642, 2257, 2644, 2261, 2648, 2263, 2650.
IRM6+6: 718, 722.
Dinsdag verlengd naar..
IRM6: 2151, 2153, 2642, 12748, 12764.
IRM4+4: 2149, 738, 2251, 2638, 2255, 2259, 2159, 750, 12752, 2167, 2171, 12760, 2273, 762, 2275, 2662.
IRM6+4: 2249, 2636, 2644, 2646, 2261, 2648, 2263, 2265, 2267, 12756, 2269, 2658, 2660.
IRM6+6: 2652, 2654, 2656.
ICM3+4: 2155.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6473
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ik hoef maandag gelukkig niet naar Delft en dinsdag moet ik naar Zwolle in de loop van de middag en 's avonds weer terug dus ik geloof dat ik de dans aardig ontspring dan.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Ik heb het in mijn leven één keer meegemaakt dat de trein zolang was dat die niet langs het perron paste in Nederland. Vervolgens stopte de trein gewoon twee keer omdat het niet werd gecommuniceerd en er wat mensen uit wilden stappen op een plek waar dat niet kon.marlies schreef:Gekke Nederlanders met hun "een trein moet perse volledig langs elk perron passen".
Was overigens een situatie waarin de intercity's door een verstoring waren opgeheven en er in de overgebleven treinseries wel allemaal VIRM-VI/IV treinen "verdwaald" raakten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Vroeger kwam dat in de normale dienstregeling voor. Tot in de jaren 70 waren bijv. de perrons op Koog Bloemwijk te kort voor 8 bakken en als je daar wilde uitstappen moest je verplicht in het voorste treinstel gaan zitten, de rest stopte niet langs het perron. Ik herinner me nog dat dat op de metalen treinaanwijzer in Amsterdam altijd met een bordje werd aangegeven dat onder het bestemmingsbordje werd gehangen.Vinny schreef: Ik heb het in mijn leven één keer meegemaakt dat de trein zolang was dat die niet langs het perron paste in Nederland.
Re: Nuclear Security Summit (NSS) in Den Haag
Soms heb ik het idee dat een aantal forumleden, ik zal geen namen noemen, niets anders consumeert dan citroenen en azijn. Waar is het positivisme gebleven?
Ja, de nucleaire top is een zegen voor ons land en ja, dat gaat gepaard met overlast. Maar het is stiekem een vrijbrief voor onze overheid om 260 miljoen euro in onze economie te pompen, want bijna alle uitgaven komen ten goede van het Nederlandse bedrijfsleven. De gasten slapen in Nederlandse hotels, krijgen biologisch eten uit Nederland en drinken Nederlandse wijn. Dit is een flink steuntje in de rug voor behoorlijk wat Nederlandse bedrijven.
Ook voor de reputatie van Den Haag als een van de belangrijkste steden voor de VN is dit een belangrijke top. Nu al heeft Den Haag een internationaal befaamde positie door het vredespaleis en de daar gevestigde instituten, het The Hague Academy of International Law, het Joegoslaviëtribunaal etc. Een belangrijke internationale conferentie waarbij echte stappen worden gemaakt in het atoombomvrij maken van deze wereld zal deze positie nog verder verankeren en de Nederlandse economie veel geld opleveren. De internationale instituten trekken veel expats aan die vaak zeer draagkrachtig zijn en dus ook flink wat geld uitgeven.
Dat vooral de treinen tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam worden versterkt is ook volledig verklaarbaar. De A4 en A44 worden (gedeeltelijk) afgesloten waardoor je een aanzienlijk deel van je capaciteit kwijt bent. Dat speelt bij andere snelwegen niet. Dus de treinen op de A4-as versterken lijkt mij de absolute kernprioriteit. Helaas kan je niet zomaar even een blik treinstellen opentrekken als je er tijdelijk meer nodig hebt, dus heb je elders overlast.
Ja, de nucleaire top is een zegen voor ons land en ja, dat gaat gepaard met overlast. Maar het is stiekem een vrijbrief voor onze overheid om 260 miljoen euro in onze economie te pompen, want bijna alle uitgaven komen ten goede van het Nederlandse bedrijfsleven. De gasten slapen in Nederlandse hotels, krijgen biologisch eten uit Nederland en drinken Nederlandse wijn. Dit is een flink steuntje in de rug voor behoorlijk wat Nederlandse bedrijven.
Ook voor de reputatie van Den Haag als een van de belangrijkste steden voor de VN is dit een belangrijke top. Nu al heeft Den Haag een internationaal befaamde positie door het vredespaleis en de daar gevestigde instituten, het The Hague Academy of International Law, het Joegoslaviëtribunaal etc. Een belangrijke internationale conferentie waarbij echte stappen worden gemaakt in het atoombomvrij maken van deze wereld zal deze positie nog verder verankeren en de Nederlandse economie veel geld opleveren. De internationale instituten trekken veel expats aan die vaak zeer draagkrachtig zijn en dus ook flink wat geld uitgeven.
Dat vooral de treinen tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam worden versterkt is ook volledig verklaarbaar. De A4 en A44 worden (gedeeltelijk) afgesloten waardoor je een aanzienlijk deel van je capaciteit kwijt bent. Dat speelt bij andere snelwegen niet. Dus de treinen op de A4-as versterken lijkt mij de absolute kernprioriteit. Helaas kan je niet zomaar even een blik treinstellen opentrekken als je er tijdelijk meer nodig hebt, dus heb je elders overlast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten