Revisie LINTen
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Revisie LINTen
Al zou ik het logischer vinden dat de nieuwe dienstregeling de eerste zondag van januari (als 1 januari op een zondag valt dan 8 januari) ingaat, ipv de tweede zondag van december.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Revisie LINTen
Dus geen vervoerkundige, maar ambtelijke logica.Frans F schreef:Er is een simpele reden voor: de budgetten voor OV worden bijna overal per kalenderjaar vastgesteld. Omdat je niet wilt wisselen tijdens de feestdagen zelf is half december of begin januari daarom de meest logische keuze.busburger schreef: Ik begrijp overigens niets van deze datumkeuze. Tot en met 2001 gold een ingangsdatum eind mei/begin juni. Ik las ergens dat ARRIVA-directeur Frank van Setten (voorheen Syntus en VEOLIA) onlangs op het Europese niveau een aantal goede argumenten heeft gegeven om naar zo'n datum terug te keren.
Re: Revisie LINTen
Ik vind het huidige moment op zich prima, denk dat een perfect moment niet bestaat. Wat wel vervelend is, is dat het te ver van de jaarwisseling afligt om van "Dienstregeling 2014" te kunnen spreken, wat wel consistent gebeurt. Dat is wel wat verwarrend, wat dat betreft zouden ze beter gewoon van de nieuwe dienstregeling kunnen spreken en daarbij de datum noemen waarop 'ie ingaat.
Dat de treinen overgingen op "dienstregeling 2014" en de bussen hier pas in de eerste week van januari is ook maar verwarrend.
Dat de treinen overgingen op "dienstregeling 2014" en de bussen hier pas in de eerste week van januari is ook maar verwarrend.
Re: Revisie LINTen
Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.
Re: Revisie LINTen
Dat is wel knap: er is in de stoelopstelling namelijk helemaal niks veranderd voor zover ik weetFrans F schreef:Gisteren in zowel een verbouwde Lint van Arriva als in een van Syntus gezeten.
Wat een wereld van verschil qua beenruimte.
Wel heeft Arriva een deel eerste klas, maar om daar aan het tafeltje te kunnen werken heb je armen van 2 meter nodig... Er is gewoon een rij stoelen tussenuit gehaald en een rij is omgedraaid.
Re: Revisie LINTen
Arriva heeft toch echt nieuwe stoelen met een grotere steek.
Re: Revisie LINTen
Voor de geïnteresseerden, op dit moment zijn de volgende LINTen (weer) actief:
Syntus (Twents): 36, 38 - 45
Arriva Limburg: 24 - 30, 32, 35, 37
Arriva Aml - Hdb: 33 en 34
Syntus (Twents): 36, 38 - 45
Arriva Limburg: 24 - 30, 32, 35, 37
Arriva Aml - Hdb: 33 en 34
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie LINTen
Worden deze stellen ook vernummerd?
Re: Revisie LINTen
Nee, Arriva gebruikt dezelfde nummers die de stellen al hadden uit hun Syntus-tijd.
Sterker nog, de 235 en 237, die tijdelijk bij Veolia Transport hebben gereden, raken de eerste 2 weer kwijt.
Sterker nog, de 235 en 237, die tijdelijk bij Veolia Transport hebben gereden, raken de eerste 2 weer kwijt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie LINTen
Van meer 50% stil aan de kant naar meer dan 50% weer in dienst.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Revisie LINTen
sterker nog er staan er nog maar 3 aan de kant. :pos:
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Revisie LINTen
Mooi. Die stellen zij nog veel te jong om al afgedankt te worden. Net als DM'90 trouwens...
Goh.
Re: Revisie LINTen
Dan zit ik nog liever in een lint dan in een dm90.... Die dingen zijn bloedheet in de zomer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Revisie LINTen
Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.
Re: Revisie LINTen
Over het algemeen komt dat minder vaak voor dan een hete trein... en dat is dm90 echt elke dag als het richting de 25°c gaat
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Revisie LINTen
LINTen ook niet. Alle LINTen zijn diesels in Nederland, wat van Syntus afkomstig is in ieder geval :)Dennenboom schreef:Maar hebben geen last van rijp op de bovenleiding.
Re: Revisie LINTen
Alle LINTen zijn diesels. Als je een elektrische trein wil moet je iets anders kopen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie LINTen
Ik lees op de onderstaande site dat er 1 LINT toestel in de neutrale Arriva kleuren gaat rijden en op verschillende concessies ingezet kan worden. Heeft iemand toevallig dit toestel al gespot? En zo ja welk nummer heeft die?
http://martijnvanvulpen.nl/materieel/an ... radia-lint
http://martijnvanvulpen.nl/materieel/an ... radia-lint
Re: Revisie LINTen
Als dat waar zou zijn zou het een heel slimme zet zijn van Arriva, ze zitten vooral in de Achterhoek krap in de stellen. Als het ding al gespot zou zijn geweest dan was dat heus wel ergens hier al voorbij gekomen. Het zal dan nog wel gebeuren moeten. ALS het waar is.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Revisie LINTen
Ik denk dan in de eerste plaats dat het wel handig is voor Almelo-Hardenberg. Dat ze daar geen GTW meer in hoeven te zetten als de vaste Linten defect of in onderhoud zijn.
@Suus, dat alle Linten diesels zijn klopt niet meer sinds de iLint op waterstof er is.
@Suus, dat alle Linten diesels zijn klopt niet meer sinds de iLint op waterstof er is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Revisie LINTen
Ik heb dus begrepen dat Arriva in 2018 twee D-GTW's van Breng gaat overnemen als er nieuwe treinen voor de Valleilijn zijn geleverd. Die twee zouden dan naar Almelo - Hardenberg kunnen gaan
@Reisthijs: Die iLINT is deze maand pas voor het eerst echt in proefritten ingezet en heeft nog niet harder dan 80 km/uur gereden.
@Reisthijs: Die iLINT is deze maand pas voor het eerst echt in proefritten ingezet en heeft nog niet harder dan 80 km/uur gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten