Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1086
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor flipje » Vr 21 Apr 2017, 13:17

Jurre schreef:Dus op basis van het feit dat er twee rangeerlocs van Nedtrain staan, leg jij de link dat de tankplaat in stand gehouden blijft? :wink:

Ja, want waarom zou je bestaande tankfaciliteiten opheffen? Er wordt toch gebruik van gemaakt..

dennistd
Berichten: 2135
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Vr 21 Apr 2017, 14:28

En die 700'en wil je echt niet naar Hengelo of Zutphen rijden om te tanken: ze hebben op eigen kracht een maximumsnelheid van 40km/h...
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Klaasje
Berichten: 6373
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Klaasje » Vr 21 Apr 2017, 15:20

Kan prima, aan de kant in Olst en Deventer.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2020
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Vr 21 Apr 2017, 17:32

Tussen Olst - Deventer heb je enkel spoor... lijkt mij niet dat het daar gaat passen. En zeker niet met de vertraging die de trein naar Zwolle met enige regelmaat heeft.
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1781
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor marvinkok » Vr 21 Apr 2017, 22:33

Hoe vaak tanken die dingen dan, anders laat je (bijvootneeld) 1x per week een tankwagen langsrijden..
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland

dennistd
Berichten: 2135
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Vr 21 Apr 2017, 23:00

Maar dat mag niet, want stel je voor dat er een druppel lekt of zo...
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Durashift
Berichten: 1768
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Durashift » Vr 21 Apr 2017, 23:21

Precies.. als men zo'n installatie buiten dienst stelt.. zal er (ooit) gesaneerd moeten worden. Dat kost ook geld.
Ik denk, afhankelijk van de termijn van vergunning en (veiligheid)certificering, dat men zo'n tankinstallatie beter in dienst kan houden.. ook al wordt er misschien een paar keer per maand gebruik van gemaakt. Zal allicht per jaar minder kosten dan een (grote) ontmanteling.

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 2201
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Gekko123 » Za 22 Apr 2017, 08:34

En ik vraag me af of NS wel de enige gebruiker is van die tankplaat. Wordt er niet stiekem af en toe ook getankt door wat goederenvervoerders?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34970
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Za 22 Apr 2017, 08:52

Of de tankplaats blijft durf ik echt niet te zeggen, wel heeft Zwolle op dit moment de tankplaats met de grootste tankcapaciteit van Nederland (300 kubieke meter).
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 2144
Lid geworden op: Vr 02 Okt 2015, 20:43

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor trolly » Za 22 Apr 2017, 09:28

Gekko123 schreef:En ik vraag me af of NS wel de enige gebruiker is van die tankplaat. Wordt er niet stiekem af en toe ook getankt door wat goederenvervoerders?

:Y ...of een stopmachine?
È pericoloso sporgersi.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 10895
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Wubbo » Za 22 Apr 2017, 13:41

Die tankplaat wordt niet beheerd door NS, zie het overzicht op de site van Vivens.

Klaasje
Berichten: 6373
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Klaasje » Za 22 Apr 2017, 15:33

Er wordt wel het een en ander verbouwd bij Zwolle. Als de tankplaats in de weg ligt zal de vraag of die elders terugkomt volledig afhangen van het verwachte gebruik. Grote kans dat één van de twee tankplaatsen het loodje legt.

ZO6176
Berichten: 780
Lid geworden op: Wo 02 Dec 2015, 20:20

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor ZO6176 » Zo 23 Apr 2017, 22:40

Heel vroeger toen de 8/900 Haarlem-Maastricht/Heerlen reed had Heerlen ook geen tankinstallatie tbv de 600 die daar gestationeerd stond. Het tanke gebeurde altijd in Maastricht en voor de overbrenging ging de 600 in het weekend op eigen kracht van Heerlen naar Maastricht in de nacht en terug op de vroege zondagsochtend. Dit was of voor aanvang dienst of net na de 1e trein dat weet ik niet meer. Leverde altijd leuke foto's op. Zo'n constructie zou met Zwolle en Hengelo natuurlijk ook kunnen.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34970
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Ma 24 Apr 2017, 12:17

Tegenwoordig heeft Heerlen wel een tankinstallatie en juist Maastricht niet meer :)
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1781
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor marvinkok » Di 16 Mei 2017, 21:56

Het was zijdelings in andere topic al ter sprake gekomen, maar vanaf december zal er geen Syntus maar Keolis Nederland op de treinen van Zwenzwoka staan. Ook het hoofdkantoor zal onder die naam opereren evenals de concessie Almere. De rest van de concessies dienen hun tijd gewoon als Syntus uit, dus per 2023 (einde Twente en Utrecht) zal de naam compleet verdwenen zijn.
Machinist en Buschauffeur Syntus Twente/Keolis Nederland

Dennenboom
Berichten: 607
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Dennenboom » Wo 17 Mei 2017, 15:09

Levert dat niet een nog grotere verwarring op bij het inchecken in Hengelo?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2020
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Wo 17 Mei 2017, 15:51

Was de bedoeling dat Arriva & Syntus/Keolis In ieder geval in Overijssel samen gaan in het in- & uitcheck systeem. Maar denk dat je straks vanuit emmen via Almelo, Hengelo En Zutphen naar Winterswijk/Tiel kan zonder omchecken
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

dennistd
Berichten: 2135
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Wo 17 Mei 2017, 16:37

Dat mag ik toch hopen van wel ja. Niet dat ze straks alleen Emmen-Zwolle, Zwolle-Kampen, Zwolle-Enschede en Almelo-Mariënberg als één incheckgebied gaan beschouwen en dat je in Hengelo over moet checken van 'Overijssel' op Syntus :')
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2020
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Wo 17 Mei 2017, 16:41

Anders krijg je als nog je 3 incheckpaaltje in Hengelo die ze willen voorkomen. Die ze in Almelo ook eillen voorkomen. En als ze de achterhoek ook in dit systeem zetten kan er ook weer 1 paaltje weg in Zutphen.

Zou anders wel raar staan op Zutphen paaltje voor inchecken Syntus/Keolis/Arriva In Overijsel en een paaltje voor Arriva/Breng/Abellio voor reizen in Gelderland
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5814
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Wo 17 Mei 2017, 17:47

Of iets raar staat is volgensmij allang geen criterium meer als het over de OV-chip gaat :')

starx
Berichten: 565
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor starx » Wo 17 Mei 2017, 19:14

Nu we het toch weer over de verschillende incheckpaaltjes hebben:

Zou het niet een idee zijn als de vervoerders, behalve NS, de paaltjes met elkaar gaan delen? Immers, als je NS hierbuiten laat, dan kun je onmiddellijk zien met welke vervoerder een bepaalde reis is gemaakt. De enige uitzondering hierop is dan volgens mij de driehoek Zwolle-Almelo-Mariënberg (kan met Syntus en Arriva), maar hiervoor kun volgens mij wel een verdeelsleutel opstellen.

Maar los daarvan is het de hoogste tijd dat er gewoon single check in/out komt. De vervoerders vind ik hierin wel extreem laks en volgens mij zijn er echt wel manieren die ACM-proof zijn.

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5814
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Wo 17 Mei 2017, 22:12

Je wil eigenlijk zeggen dat ook in Zutphen Arriva en Syntus de palen moeten delen want verder zijn er geen stations met drie vervoerders en sowieso tot het einde van de concessie HRN in 2025 blijft dat ook zo.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2020
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Wo 17 Mei 2017, 22:49

Als dat plan van Syntus en Arriva in Overijssel door gaat zouden ze Gelderland ook bij het systeem moeten betrekken. Anders krijg je in Zutphen zo'n situatie dat je moet omchecken omdat je in het gebied van een andere opdrachtgever/provincie bent
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2020
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 18 Mei 2017, 10:28

De sneltrein zal vanaf 2018 nog niet gaan rijden door uitgestelde werkzaamheden aan de sporen en perrons in Zwolle.

http://www.destentor.nl/zwolle/langer-w ... ~a3621c56/
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1086
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor flipje » Do 18 Mei 2017, 13:33

"Het is nog niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor de nieuwe Syntus-sneltrein die vanaf medio december zou gaan rijden tussen Zwolle en Enschede"


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 8 gasten