Kwartierdienst valleilijn
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Kwartierdienst valleilijn
Ach als de geluidsterkte verdubbeld is dat maar 3dB extra.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Als ik dat filmpje zo zie en beluister dan vind ik die bewoners wel erg zielig doen.
Wat was er eerder de spoorlijn of de woningen.
Er kan denk ik wel wat gedaan worden aan het geluid, dat moet toch wat gereduceerd kunnen worden en anders kunnen er toch schermen geplaatst worden (maar dat zullen ze ook wel niet willen).
En de spoorlijn verleggen naar een plek langs de A30 is natuurlijk klink klare onzin. Dan ligt de spoorlijn niet meer centraal in de bebouwde kom.
Wat was er eerder de spoorlijn of de woningen.
Er kan denk ik wel wat gedaan worden aan het geluid, dat moet toch wat gereduceerd kunnen worden en anders kunnen er toch schermen geplaatst worden (maar dat zullen ze ook wel niet willen).
En de spoorlijn verleggen naar een plek langs de A30 is natuurlijk klink klare onzin. Dan ligt de spoorlijn niet meer centraal in de bebouwde kom.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Kwartierdienst valleilijn
Twee treinstellen hebben ook dubbel zo veel wielen als één treinstel, de aslast is dus gelijk. En de aslast, die is bepalend voor de hoeveelheid herrie en trillingen waar mensen last van kunnen hebben.trolly schreef:Kan iemand wat meer vertellen over de relatie tussen treingewicht en geluidsproductie? Als die bestaat, dan is verlengen van treinen uiteraard geen optie, want twee treinstellen wegen twee keer zoveel als één treinstel, en dan zou de herrie dus zomaar kunnen verdubbelen
De herrie verdubbelt dus niet, het duurt alleen wat langer voor de herrie voorbij is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Kwartierdienst valleilijn
Anders krijgen ze hun zin niet .Zonnig schreef:Als ik dat filmpje zo zie en beluister dan vind ik die bewoners wel erg zielig doen.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kwartierdienst valleilijn
Dan heb je het over de Breng-GTW's (diesels).Jurre schreef:GTW's hebben nooit gepland gereden tussen Amf en Ed, enkel tussen Amf en Bnz (en bij beperkingen eventueel wel inzet op de lange slag).Daniel schreef:Een Protos is inderdaad 20 ton zwaarder dan een Plan V, maar een SLT-IV is nog 20 ton zwaarder dan een Protos.
GTWs zijn echter weer aanzienlijk lichter, die wegen nog minder dan een Plan V.
Echter was er daarvoor ook nog een Valleilijn-GTW (de 5037) en die reed weldegelijk ook tot Ede-Wageningen. Deze GTW is afgelopen december over gegaan naar de Vechtdallijnen (Arriva) ter vervangen van het treinstel dat bij Dalfsen beschadigd raakte.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Nee, ook die GTW heeft nooit planmatig op de lange slag gezeten. Alleen bij verstoringen en beperkingen en dergelijke.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Als ik in google opzoek Connexxion GTW Ede-Wageningen dan krijg ik genoeg plaatjes te zien van de 5037 in Ed, in dit staat het, en hier staat het.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Dat is ook zo, mijn verwoording was niet geheel juist. In de eerste maanden van het treinstel is gebleken dat er teveel vertraging werd opgelopen bij optrekken als gevolg van glijden bij stations. Daarnaast zorgde de GTW ook voor vertraging bij het in- en uitstapproces, doordat deze slechts over drie deuren beschikt aan een zijde in plaats van vier bij de Protos.
Toen deze tekortkomingen duidelijk werden, is de GTW verbannen naar de korte slag, zodat de vertragingen minder doorwerken over de gehele lijn. Als er een Protos defect was, kwam het nog voor dat de GTW ook op de lange slag terechtkwam.
Toen deze tekortkomingen duidelijk werden, is de GTW verbannen naar de korte slag, zodat de vertragingen minder doorwerken over de gehele lijn. Als er een Protos defect was, kwam het nog voor dat de GTW ook op de lange slag terechtkwam.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kwartierdienst valleilijn
Maar je zei dat ze nooit structureel naar Ede-Wageningen hebben gereden, zoals je nu zelf ook al aangeeft, is dat dus niet waar
(en ja, ik ben een autist)
(en ja, ik ben een autist)
Re: Kwartierdienst valleilijn
regenmaker schreef:Ach als de geluidsterkte verdubbeld is dat maar 3dB extra.
Nou, da's dan ook mooi kut voor die meneren daar in Ede -o-reisthijs schreef:Twee treinstellen hebben ook dubbel zo veel wielen als één treinstel, de aslast is dus gelijk. En de aslast, die is bepalend voor de hoeveelheid herrie en trillingen waar mensen last van kunnen hebben.
De herrie verdubbelt dus niet, het duurt alleen wat langer voor de herrie voorbij is.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Kwartierdienst valleilijn
Je hebt dan wel dubbel zo veel geluidsbronnen en geluidsgolven kunnen elkaar weldegelijk versterken
Re: Kwartierdienst valleilijn
Ja daarom verbeterde ik mezelf dus ook. Het woord 'nooit' was overdreven, want in de beginperiode werd hij als het ware gelijk aan een Protos ingezet, maar dat is dus relatief snel teruggedraaid. Bij deze ter informatie dus!SuperGhost schreef:Maar je zei dat ze nooit structureel naar Ede-Wageningen hebben gereden, zoals je nu zelf ook al aangeeft, is dat dus niet waar
(en ja, ik ben een autist)
Re: Kwartierdienst valleilijn
Die spoorlijn ligt er al heel wat langer dan dat de mensen er wonen. Als je niet tegen lawaai kunt ga je maar ergens anders heen.
Ik doe ook maar wat
Re: Kwartierdienst valleilijn
Dat kan best, maar daarom hoeven ze er toch geen treinen op te laten rijden?
Dat is ook wel weer zo. De stakkerdsSuperGhost schreef:Je hebt dan wel dubbel zo veel geluidsbronnen en geluidsgolven kunnen elkaar weldegelijk versterken
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kwartierdienst valleilijn
Hier is hun website te vinden http://www.valleilijnede.nl/over-ons
en hier het onderzoek naar reizigersaantallen dat ze hebben gedaan https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1654482646
en hier het onderzoek naar reizigersaantallen dat ze hebben gedaan https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1654482646
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Kwartierdienst valleilijn
Dat is in dit geval echter totaal irrelevant aangezien ik de GTW erbij had gezet omdat de omwonenden stellen dat de Protossen zwaarder zijn dan de stellen die op andere vergelijkbare lijnen rijden. In veruit de meeste gevallen rijden op die andere regionale lijnen GTWs en zoals blijkt uit de vermeldde getallen zijn die inderdaad lichter dan een Protos.Jurre schreef:GTW's hebben nooit gepland gereden tussen Amf en Ed, enkel tussen Amf en Bnz (en bij beperkingen eventueel wel inzet op de lange slag).Daniel schreef:Een Protos is inderdaad 20 ton zwaarder dan een Plan V, maar een SLT-IV is nog 20 ton zwaarder dan een Protos.
GTWs zijn echter weer aanzienlijk lichter, die wegen nog minder dan een Plan V.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Kwartierdienst valleilijn
Als je in juni gaat meten dan heb je geen goed beeld van welke capaciteit nodig is. De examens zijn achter de rug en er zijn ook groepen reizigers die door het betere weer gaan fietsen (of de motor pakken).
Het zou de bewoners sieren als ze in de winter gaan meten dan kan het beeld wel eens (heel) anders zijn.
Het zou de bewoners sieren als ze in de winter gaan meten dan kan het beeld wel eens (heel) anders zijn.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Als het tot een eventuele rechtzaak komt hoop ik toch dat deze telling van tafel wordt gegooid als zijnde niet representatief.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Daar hebben deze kippenlijnklagers helemaal geen belang bij. Het telwerk (door wie?) moet aantonen dat een kwartierdienst niet noodzakelijk is. Of een frequentere dienstregeling wenselijk is, wordt natuurlijk volledig buiten beschouwing gelaten.Zonnig schreef:Het zou de bewoners sieren als ze in de winter gaan meten dan kan het beeld wel eens (heel) anders zijn.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Kwartierdienst valleilijn
Jammer dat de telcijfers tussen Amersfoort en Barneveld er niet bijstaan.sirvinniei schreef:Hier is hun website te vinden http://www.valleilijnede.nl/over-ons
en hier het onderzoek naar reizigersaantallen dat ze hebben gedaan https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1654482646
Daarnaast kan een spitskwartiersdienst toch aantrekkelijker zijn? Kunnen wellicht meer reizigers met de trein reizen.
EDIT: Ik bedenk me nu, dit is onderzocht in juni. Misschien moeten ze een week tussen de zomer- en kerstvakantie pakken buiten de vakanties.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Kwartierdienst valleilijn
Als je het materieel toch hebt staan kan je net zo goed ook in het dal rijden om de dienst aantrekkelijker te maken. Alleen in de spits rijden is relatief duur. Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat het ook niet erg efficient is om machinisten op te leiden voor korte spitsperiodes.
Bij busramingen wordt meestal november gepakt om een duidelijk beeld te krijgen van het aantal reizigers.
Bij busramingen wordt meestal november gepakt om een duidelijk beeld te krijgen van het aantal reizigers.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Kwartierdienst valleilijn
Sirvinnei, klopt, maar je wilt niet teveel meerkosten hebben als de inkomsten er niet naar zijn. De subsidie wil je zo doelmatig inzetten. Ik kan dus indenken dat bij uitbreiding dienstregeling en gelijke subsidie een vervoerder eerst alleen de spits doet.
Loopt dat goed, kan altijd daluren erbij. Overigens praat de actiegroep over extra stellen op twee ritten en dat kost net zo goed geld voor alleen de spits.
Loopt dat goed, kan altijd daluren erbij. Overigens praat de actiegroep over extra stellen op twee ritten en dat kost net zo goed geld voor alleen de spits.
Re: Kwartierdienst valleilijn
Ik dacht dat je specifiek doelde op de Connexxion GTW's. Maar zoals ik net ook al zei was mijn verwoording niet geheel juist, waarvan akte.Daniel schreef:Dat is in dit geval echter totaal irrelevant aangezien ik de GTW erbij had gezet omdat de omwonenden stellen dat de Protossen zwaarder zijn dan de stellen die op andere vergelijkbare lijnen rijden.Jurre schreef:GTW's hebben nooit gepland gereden tussen Amf en Ed, enkel tussen Amf en Bnz (en bij beperkingen eventueel wel inzet op de lange slag).Daniel schreef:Een Protos is inderdaad 20 ton zwaarder dan een Plan V, maar een SLT-IV is nog 20 ton zwaarder dan een Protos.
GTWs zijn echter weer aanzienlijk lichter, die wegen nog minder dan een Plan V.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten