Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
edje
Berichten: 26
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 16:15

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor edje » Do 07 Dec 2017, 11:13

MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.

Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2028
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 07 Dec 2017, 11:20

Bij een nieuwe vervoerder is het ook afwachten of er de eerste dagen wel optijd gereden wordt... duurt meestal even een paar dagen. Voorbeelden genoeg in iedergeval
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 2028
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Do 07 Dec 2017, 11:59

Provincie Overijssel: 'ProRail levert wanprestatie'
De provincie Overijssel is verbaasd over het handelen van ProRail. Overijssel is gisteravond pas ingelicht over de problemen op het traject tussen Zwolle en Kampen. "ProRail levert een wanprestatie", vertelt gedeputeerde Boerman.

Voor de provincie kwamen de problemen met de Kamperlijn uit de lucht vallen. Boerman is dan ook verbijsterd. "We zijn gisteravond pas ingelicht door ProRail."

De problemen kwamen pas aan het licht toen er treinen over het spoor reden. Boerman: "ProRail heeft vooraf onderzoek gedaan en voorbereidingen getroffen. De provincie kon deze problemen niet zien aankomen."

Lees verder: https://www.rtvoost.nl/nieuws/281413/pr ... nprestatie
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4409
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 07 Dec 2017, 14:14

In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 215
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor nsimmelink94 » Do 07 Dec 2017, 16:12

edje schreef:
MarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.

Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeft


Prutsrail dus. Zeker stiekem van NS de opdracht gekregen even te saboteren voor deze dienstregeling :') iets met zuur zijn :Y

Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 3168
Lid geworden op: Zo 13 Nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor isadora » Do 07 Dec 2017, 16:25

Werkelijk totaal onbezonnen reactie. :neg:
"There are three excellent theories for arguing with women...none of them work"

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 215
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor nsimmelink94 » Do 07 Dec 2017, 16:37

Ja, of het is bedoeld als humor, maar goed, stel je voor dat dat over het internet werkt :6

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 2371
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Mikos » Do 07 Dec 2017, 17:16

Totaal misplaatst. Doe het dan niet.

Jef400
Berichten: 4224
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Jef400 » Do 07 Dec 2017, 17:18

Uhm, je weet dat hier ov-functionarissen meelezen nsimmelink94?
Leven, en laten leven.

dennistd
Berichten: 2140
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Do 07 Dec 2017, 20:15

reisthijs schreef:In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.

4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.

In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
Maar niet als de treinen met twee treinstellen rijden :wink:
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 4409
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor reisthijs » Do 07 Dec 2017, 20:29

Dan moeten ze maar niet tegelijkertijd vertrekken. Volgens dienstregeling is dat toch ook nooit precies tegelijk?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

dennistd
Berichten: 2140
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Do 07 Dec 2017, 21:45

Klopt, meestal zit er één minuut tussen volgens planning. Maar in de praktijk is het vaak gelijk.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12337
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Meltrain » Do 07 Dec 2017, 22:15

Komen er eigenlijk conducteurs op deze treinen?
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 1087
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor flipje » Do 07 Dec 2017, 22:39

Van de Keolis Blauwnet website:
"Daarnaast reizen er altijd medewerkers Service & Veiligheid mee op onze treinen. Zij zijn er om de vragen van onze reizigers te beantwoorden, controleren vervoerbewijzen en grijpen in wanneer de situatie daar om vraagt. "

Dennenboom
Berichten: 610
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Dennenboom » Vr 08 Dec 2017, 07:40

Is het overigens geen idee om de treinen 1x per slag in Stadshagen te laten stoppen? Een rondje Kampen zou dan in een half uur wel moeten kunnen. Wellicht dat een enkele aansluiting in Zwolle er aan gaat omdat je dan daar 4 i.p.v. 6 minuten keertijd hebt, maar dan kun je in ieder geval Stadshagen bedienen. Bovendien zou je de mensen de optie mee kunnen geven om zonder meerkosten van Zwolle naar Stadshagen via Kampen te reizen (v.v) op die halve uren dat de trein er niet stopt. Met zo'n 22 minuten dan wel een lange reis, maar je kunt er als noodoplossing komen.

MarlinOV
Berichten: 18
Lid geworden op: Vr 10 Nov 2017, 15:03

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor MarlinOV » Vr 08 Dec 2017, 09:36

Dit idee wat jij schetst was ook ongeveer wat Keolis wilde gaan doen. Alleen Prorail wilde dat niet hebben, waardoor het hele plan niet door is gegaan.

ZipperZapper
Berichten: 139
Lid geworden op: Wo 11 Mar 2015, 16:58

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor ZipperZapper » Vr 08 Dec 2017, 23:05

Heeft NS eigenlijk nog plannen voor de Buffels, of zijn die dingen onverkoopbaar?
Er staan al behoorlijk veel stellen weg te rotten rondom station Hengelo en station Nijmegen, is het de bedoeling dat ze daar allemaal blijven staan tot ze uit elkaar vallen?

Selivio
Berichten: 14
Lid geworden op: Za 30 Apr 2016, 12:02

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Selivio » Vr 08 Dec 2017, 23:19

Gerucht is dat ze al verkocht zijn aan Roemenië.
Grt. Stefan

Lijn 45
Berichten: 1156
Lid geworden op: Do 02 Mar 2017, 12:06

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Lijn 45 » Za 09 Dec 2017, 08:31

Zou dat dan de eigenaar van de wadlopers daar zijn?

ZipperZapper
Berichten: 139
Lid geworden op: Wo 11 Mar 2015, 16:58

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor ZipperZapper » Za 09 Dec 2017, 12:27


Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 4414
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Z2N » Za 09 Dec 2017, 13:27

Zo kan je het zien, het was echter bedoeld als deel van het afscheid van het laatste dieselmaterieel van NS. :wink:
Rèile na h-Alba a 'miannachadh thu deagh thuras!

Flickr!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Daniel » Za 09 Dec 2017, 17:08

En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
Overigens viel op mijn laatste ritje met DM'90 net voor Zwolle de motor uit en de trein stil :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 5815
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor JWM » Za 09 Dec 2017, 17:33

En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.

:?:

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28338
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Daniel » Za 09 Dec 2017, 17:55

Vanaf 2006 was er een overschot aan dieselmaterieel waardoor er DM'90 tussen Zwolle en Groningen als stoptrein is gaan rijden, vervolgens is die dienst weer terug naar elektrisch materieel gegaan. Maar in december 2009 en januari 2010 keerden ze door materieeltekort als gevolg van het winterweer weer even terug op Zwolle - Groningen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 4108
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor MdJ » Za 09 Dec 2017, 18:13

Overschot aan dieselmaterieel bij NS, elektrisch materieel te kort.
Bij twijfel: gebruik beton.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten