Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Post »

Ja dat is het enige probleem met dit idee.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ferdinand »

Wat raar zeg dat bus 105 blijft rijden over de N310 tussen Otterlo en de aansluiting met de N311 tijdens de werkzaamheden. Het hele wegdek ligt eraf en er zitten nogal wat pijnlijke hobbeltjes nu in de weg. Ook moeten constant werkvoertuigen omzeild worden.
Laatst gewijzigd door Ferdinand op di 23 okt 2018, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Het is dat of zo'n 10km omrijden schat ik. Morgen wordt er overigens wel omgereden via Hoenderloo en Deelen, maar dat heeft zoveel extra rijtijd tot gevolg dat lijn 105 is ingekort tot Papendal. Hier kan vervolgens overgestapt worden op lijn 10.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Waarom dan niet vanuit Deelen rechtstreeks naar Arnhem rijden (desnoods eindig je dan bij het ziekenhuis)? Nu rijdt je vervolgens half om Arnhem heen om de reizigers dan ver van Arnhem af op lijn 10 af te zetten, terwijl iedereen naar Arnhem wil.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Acht jaar geleden hadden we ook een langdurige omleiding via Deelen, toen reed een chauffeur van van Kooten het stuk 's Kooningsjaght - Centraal Station en stapte de chauffeur van Syntus over op de eerste bus die terug kwam. De rijtijd was dermate lang dat er anders nieuwe diensten moesten komen. Er is ook eens een variant geweest dat lijn 105 eindigte bij Golf Links, dit lijkt me voor een kortdurige omleiding de beste keuze. Vanavond op Arnhem Centraal was er geen informatie te vinden over het niet rijden van lijn 105 en er stond een hand vol reizigers te wachten...
Groeten,
Nick
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door aj80 »

Idee was zo om Ede / Apeldoorn / Barneveld <> Papendal te blijven bedienen. Doorgaande reizigers naar Ahm konden met de 9 en 10 of via Ede en de trein. Tot Golflinks was ook een optie en dan met 91/231 verder, echter dan moesten de 'Papendallers' x km om. Info in Ahm was ook lastig te plaatsen, waardoor menig reiziger verward was. Gelukkig was het slechts één dag.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Politieke steun voor eurokaartje in Apeldoornse stadsbus

De terugkeer van het eurokaartje in het Apeldoornse stadsvervoer komt een stuk dichterbij, nu daar brede steun voor blijkt te zijn binnen de Apeldoornse gemeenteraad.

De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Gekko123 »

Berichten over de nieuwe dienstregeling afgesplitst, klik
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

In Twente rijden nog altijd 6 Optares rond hoor (lijnen 7,10,12 en 51) en dat gaat voorlopig ook nog niet veranderen volgens mij. Leasecontract schijnt tot (en met?) 2020 te lopen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Ah oké. Geen idee hoe ik er dan bijkom dat ze er niet meer waren in Twente... :oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden?
Ik vermoed tot eind 2020.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door julsteren »

Milco schreef:Hoe lang blijven de Optares op de Veluwe eigenlijk nog rijden? In de Achterhoek en Twente zijn ze inmiddels uitgerangeerd en de Optare in Almere is mogelijk niet meer in dienst (en juist daarom vervangen door de 2301).
Syntus Twente mishandeldt mij gemiddeld 4 tot 5 keer per week om zo'n geval in te zetten op de lijn 51 die om 6:18 uit Hengelo koers zet richting Almelo, dus in Twente rijden ze (helaas) nog wel. In de Achterhoek zijn de Optares inderdaad weg, die hadden ook maar een enkelbladsdeur en een wat comfortabeler interieur, en waren best prima te doen.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Mishandelt nog wel. Moet je nagaan hoe vaak ik dan mishandeld word in de week. :X
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door julsteren »

Gezien je woonlocatie wel wat vaker wellicht :') in vergelijking met een Citea is het best wel reiziger mishandelen, een niet nader te noemen medeforumlid had gister zijn Optare ingewisseld voor een Ambassador, omdat de verwarming stuk was. Was met het weer van gister ook geen verkeerde handeling.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Lijn 45 »

In vergelijking met een Sprinter City 77 en een Rošero vond ik de Optares nog best wel meevallen. :Y
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dylanwild94 »

Het kan altijd erger en dat noemen we dan VDL procity. :Y
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door julsteren »

Die zijn gelukkig wel weg :P daarbij zijn die BYD's in NHN echt een enorme vooruitgang *bus*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ferdinand »

Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.

Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Dennenboom »

Maar als men als bezuinigingsmaatregel de frequentie van een stadsbus terugbrengt naar een uurdienst, is de fiets en vaak ook de benenwagen een sneller alternatief (wachttijd meegerekend). Dat is overbodig maken op termijn.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Ferdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.

Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Ik ben pas erg... Ik fiets naar de dichtstbijzijnde bushalte neem voor 2 kilometer de bus en stap daarover op de trein (terwijl het station slechts 7 tot 9 minuten fietsen is) :X
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door SuperGhost »

Ferdinand schreef:Ik vond die Optare wel geinig eigenlijk. Ze zien er vanbuiten heel bijzonder uit, maar niet per se lelijk. Je hebt geen last van een laag plafond zoals bij de Mercedes-Benz Sprinter en Midcity (ik ben nogal lang).
Ik heb hem eens meegenomen tussen Harderwijk en Nijkerk toen het treinvervangend vervoer weer eens vertraagd was. Het beste aan de wagentjes is dat ze veel vermogen hebben. Dat lag misschien aan de chauffeur, want die trapte constant het gaspedaal hard in en die dingen maakten enorm veel lawaai.
Dat is juist de ramp aan die Optare's (vanuit reizigersoogpunt), ze maken enorm veel herrie. Daarnaast zijn die trillingen die je voelt als de bus stil staat ook behoorlijk, zeker achterin de bus.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door julsteren »

Ferdinand schreef:
Niet per se slechte bussen, maar als je er iedere dag in zit is het denk ik niet fijn. Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
(al mag ik niet zeiken, ik pak soms voor niet eens 5 kilometer ook de buurtbus)
Ik reis helaas niet naar Hengelo, dan had ik wel de fiets gepakt, gezien ik dagelijks naar Almelo reis is dat een ander verhaal, ik fiets liever niet door een bos zonder lantarenpalen of kilometers om.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

regenmaker schreef:
Ferdinand schreef:Van Borne naar Hengelo kun je trouwens toch ook gewoon de fiets pakken? ;)
Als iedereen zo zou denken dan zou de stadsbus in verschillende plaatsen overbodig worden. ;)
Dat is op veel plekken dan ook al gebeurt ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten