Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
deadlock schreef:
Hoe kom je erbij dat opleidingsniveau een argument is voor de hoogte van het salaris? Wil je het telefoonnummer van Jonnie Boer? Kan je hem zelf vertellen dat hij zijn geld in moet gaan leveren.
Om de simpele reden dat wel iedereen schoonmaker kan worden maar niet iedereen professor in de wiskunde.
Wie een kunstje kan dat een ander niet kan verdient nu eenmaal meer.
€17,50 per maand voor Altijd Korting 55% plus nog de ritprijzen en die prijzen zijn ook niet mals. Je weet trouwens waarom er korting voor scholieren bestaat?
Dat is dus niet de hoofdprijs, de gewone reiziger betaalt aanzienlijk meer. Waarom er trouwens korting voor scholieren in de bus is en in de trein niet begrijp ik dus nog steeds niet.
Frans F schreef:Om de simpele reden dat wel iedereen schoonmaker kan worden maar niet iedereen professor in de wiskunde.
Wie een kunstje kan dat een ander niet kan verdient nu eenmaal meer.
Dat is echt een volslagen achterlijke reden. De meeste artsen zijn bijvoorbeeld achterlijke debielen terwijl ze zelf denken dat ze wetenschapper zijn, toch gaan radiologen met het achterlijke bedrag van €750.000,- per jaar naar huis. Opleidingsniveau zegt totaal niets over wat iemand hoort te verdienen. Het is een combinatie van factoren. Verantwoordelijkheid is een daar een belangrijke factor bij. De pilotenopleiding kan ook door iedere halve zool die Engels spreekt gevolgd worden maar het salaris wat er tegenover staat is leuk vanwege de verantwoordelijkheid.
Dat is dus niet de hoofdprijs, de gewone reiziger betaalt aanzienlijk meer.
Je snapt waarom er zoiets als scholierenkorting bestaat??
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Opleidingsniveau rechtstreeks correleren aan salaris is een gigantische oversimplificatie. Er zijn zat banen van MBO-niveau en lager waarmee goud geld verdiend kan worden. Aan sommige vaklui is een behoorlijk tekort en dan kun je dus flink verdienen. Zat loodgieters die het vergeleken met de gemiddelde HBO-er behoorlijk aardig doen bijvoorbeeld. En dan heb ik het nog over een relatief gewoon en veelvoorkomend beroep, als je diepzee onderwaterlasser bent verdien je naar verluid écht dikke centen. Al is dat natuurlijk mede vanwege de hoge risico's.
Frans F schreef:Nee, want waarom wel in de bus en niet in de trein?
Vanwaar deze valse vergelijking? Waarom wel hier en niet in Brazilië, waarom wel in de bus en niet in het vliegtuig? Waarom wel in de bus maar niet in de supermarkt?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Als de scholierenkorting nu ook in de trein geldig wordt dan is de provincie minder afhankelijk van parallele busverbindingen, zoals die in Overijssel veel zijn.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Erno-BE schreef:Als de scholierenkorting nu ook in de trein geldig wordt dan is de provincie minder afhankelijk van parallele busverbindingen, zoals die in Overijssel veel zijn.
en ineens snap ik waarom het minder extreem is in Groningen/Drenthe en Limburg.
Erno-BE schreef:Als de scholierenkorting nu ook in de trein geldig wordt dan is de provincie minder afhankelijk van parallele busverbindingen, zoals die in Overijssel veel zijn.
Die parallelle buslijnen zijn er vooral omdat die koters op iedere straathoek bij een boerderij opgehaald moeten worden en dan vervolgens naar enge scholen als het Greydanus gebracht moeten worden. Brrr.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Als de provincie die lijnen in stand wil houden en dat soort vervoer via lage tarieven ook nog eens wil subsidiëren moeten ze niet klagen dat ze geld te kort komen.
Wat ik alleen niet snap is waarom het personeel het nog steeds pikt dat provincies maar met kortingen strooien want uiteindelijk kost dat wel de chauffeurs vroeg of laat hun baan.
Frans F schreef:Als de provincie die lijnen in stand wil houden en dat soort vervoer via lage tarieven ook nog eens wil subsidiëren moeten ze niet klagen dat ze geld te kort komen.
Wat ik alleen niet snap is waarom het personeel het nog steeds pikt dat provincies maar met kortingen strooien want uiteindelijk kost dat wel de chauffeurs vroeg of laat hun baan.
Dat doen ze dus niet getuige de zakken die over de haltes zijn getrokken en de biljetten die in de bus aangeplakt zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Erno-BE schreef:Als de scholierenkorting nu ook in de trein geldig wordt dan is de provincie minder afhankelijk van parallele busverbindingen, zoals die in Overijssel veel zijn.
Die parallelle buslijnen zijn er vooral omdat die koters op iedere straathoek bij een boerderij opgehaald moeten worden en dan vervolgens naar enge scholen als het Greydanus gebracht moeten worden. Brrr.
Afstanden korter dan 16 kilometer zijn prima te fietsen, daar hoeven ze niet voor met de bus en daar hoeft de vervoersmaatschappij al helemaal geen extra bussen voor in te zetten. Afschaffen SOV voor als je binnen een straal van 13 kilometer van je onderwijsinstelling woont (tenzij je op kamers woont voor reizen Kamer-Ouderlijk Huis). Fietsen is gezond en je went na een paar weken echt aan de afstand.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Ja alsof die ENE kilometer DAN nog wat uitmaakt :')
Vergis je er overigens niet in hoeveel er al gefietst wordt in deze regio voor het woon-schoolverkeer. Wel eens rond de schoolrandtijden op een random provinciale weg in Overijssel (en Gelderland) staan posten? Ze staan nog net niet in de file. Dat busschoolverkeer is volgens mij alleen maar voor 'speciale' scholen. Voor kinnertjes die van hun Ouders per se niet naar een openbare maar naar een Gristelijke school moeten. Compleet zinloos imho...
Als ik een vergelijking met mijn eigen regio (Achterhoek) mag maken moet Arriva ook in de spits extra bussen inzetten op 's Heerenberg-Doetinchem en Doesburg-Doetinchem, afstanden die prima te fietsen zijn, maar door gratis OV worden jongeren niet gestimuleerd om te fietsen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe schreef:'s Zomers fiets ik elke dag 15 km heen en 15 km terug naar school. Ik vind het wel meevallen.
En in januari en februari als het heeft gesneeuwd of als het in november stormt en regent? Ik vind uitspraken als tot 16 kilometer kun je makkelijk fietsen weinig realistisch aangezien het niet altijd zomer is en juist in die zomer de scholen bijna twee maanden dicht zijn. Daarnaast hebben veel ouders daar bedenkingen tegen, nergens ter wereld sneuvelen zoveel scholieren in het verkeer als in Nederland.
Wel kun je mensen tot een betere afweging dwingen door te stoppen met kortingen voor scholieren op de korte afstand.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 13 mar 2014, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Erno-BE schreef:Als ik een vergelijking met mijn eigen regio (Achterhoek) mag maken moet Arriva ook in de spits extra bussen inzetten op 's Heerenberg-Doetinchem en Doesburg-Doetinchem, afstanden die prima te fietsen zijn, maar door gratis OV worden jongeren niet gestimuleerd om te fietsen.
Scholieren reizen bij mijn weten nergens gratis. Waarschijnlijk doel je op studenten die gebruik maken van een SOV-kaart, maar je moet wel bedenken dat die per km veel meer betalen dan een scholier die bijv. met 55% korting reist. In tegenstelling tot de scholierenkortingen heeft de SOV-kaart een zakelijke basis voor de busbedrijven en geen sociale. Als er allemaal studenten i.p.v. scholieren in de bus zou zitten zou het OV in Overijssel nu geen financiële problemen hebben.
Ja, maar dat geldt voor de totale bevolking, niet voor scholieren. De reden is simpel, in het buitenland gaan scholieren overal met bus of trein naar school, alleen in Nederland gaan de meesten met fiets.
BrengMe schreef:'s Zomers fiets ik elke dag 15 km heen en 15 km terug naar school. Ik vind het wel meevallen.
En in januari en februari als het heeft gesneeuwd of als het in november stormt en regent? Ik vind uitspraken als tot 16 kilometer kun je makkelijk fietsen weinig realistisch aangezien het niet altijd zomer is en juist in die zomer de scholen bijna twee maanden dicht zijn. Daarnaast hebben veel ouders daar bedenkingen tegen, nergens ter wereld sneuvelen zoveel scholieren in het verkeer als in Nederland.
Wel kun je mensen tot een betere afweging dwingen door te stoppen met kortingen voor scholieren op de korte afstand.
Dan pak ik wel de bus. Nu het weer lekker weer wordt pak ik de fiets. Die maanden die echt koud zijn vallen over het algemeen wel mee, in de lente en herfst is het wel te doen.