Zo te zien op de plaatjes op prorail.nl/projecten/keerspoor-wijchen gaat dat gewoon over het bestaande overpad in het station. Er komt geen nieuw overpad bij. Als de situatie niet onveiliger wordt hoeft er niet meteen tunnel te komen.Aking schreef:Opmerkelijk... Ik dacht dat onze grote debesteoverwegisgeenoverwegvrienden juist van elke mogelijke overweg af wilden? :')Het perron wordt bereikbaar met een overpad over het spoor.
Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhem
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Uit de aanvraag bij het Locov blijkt dat het om pendeltreinen Wijchen-Nijmegen (nieuwe serie 17600) gaat die dus niet naar Arnhem doorrijden.
Wat ik me afvraag is of die spitsuurtreinen in beide richtingen gaan rijden of alleen in de spitsrichting. In het laatste geval zou je de hele dienst met één treinstel (losse Plan V?) kunnen rijden.
Wat ik me afvraag is of die spitsuurtreinen in beide richtingen gaan rijden of alleen in de spitsrichting. In het laatste geval zou je de hele dienst met één treinstel (losse Plan V?) kunnen rijden.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Het serienummer 17600 doet wel vermoeden dat deze in de toekomst wel met de 7600 te maken heeft: een koppeling in Nijmegen of een kwartiersdienst samen tussen Nijmegen en Arnhem bijvoorbeeld. Anders zou wel de 14400 hiervoor gebruikt zijn.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Het probleem is schijnbaar dat sommigen het traject Oss - 's-Hertogenbosch drukker vinden en daar komen geen extra treinen. Ik kan dat verder niet goed beoordelen, maar het blijkt wel (uit verhalen) dat in Wijchen vaker mensen op het perron moeten achterblijven, dus dat ze daar iets aan doen is wel terecht lijkt me. Als dat ding pendelt tussen Nijmegen en Wijchen dan moet dat met één treinstel te doen zijn. De NS kan vast nog ergens een Plan V opgraven zonder dat er meteen treinstellen uit de 4400 gehaald moeten worden (en dan gaat Wijchen weer zeuren dat ze met oude treinen worden afgescheept).Freek schreef:Er wordt niet mee betaald aan deze trein door de Stadsregio. Een 15' dienst is bovendien niet gek gezien de reizigersaantallen, dus wat is het probleem.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Het risico is inderdaad dat de versterkingstreinen voor NS een reden worden om in de materieelinzet bij de 4400 nog verder te gaan snijden dan de laatste jaren al gebeurd is. Recentelijk zijn er trouwens ook weer capaciteitsproblemen tussen de spitsen omdat NS bij de kleine wijzigingen begin deze maand een aantal 4400-treinen overdag heeft uitgekleed tot een losse Plan V en dat is domweg te weinig. En tegelijkertijd rijden veel IC's tussen de spitsen halfleeg (of nog erger).
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Eens dat een losse Plan V meestal niet toereikend is. Tenminste uit mijn ervaring van tot twee jaar terug. Als die pendel met een enkel los treinstel kan worden uitgevoerd, dan zal er hopelijk niet gesneden worden in de 4400.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
De knip van Tiel-Arnhem in Elst gaat niet door: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4272977
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Goed gebruik van "Betuwelijn". :pos:
Dat mag ook eens gezegd worden.
Dat mag ook eens gezegd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3662
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Positief nieuws op de vroege ochtend.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Mooi ook dat het derde spoor aan de spoorlijn Arnhem-Nijmegen gekoppeld wordt, heeft het tenminste nog enig nut.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Een enkele keer zegeviert het gezonde verstand.dennistd schreef:De knip van Tiel-Arnhem in Elst gaat niet door: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4272977
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Indeed ;)Meltrain schreef:Goed gebruik van "Betuwelijn". :pos:
Dat mag ook eens gezegd worden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Dat is zeker een opsteker al ben ik benieuwd of de rit Tiel-Elst echt sneller wordt. Er zit namelijk behoorlijk wat lucht in de dienstregeling vanwege de enkelsporige stukken
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ik snap het niet helemaal meer. Al een tijdje niet trouwens. Zijn ze nu een derde spoor aan het bouwen om het twee jaar niet te gebruiken en dan alsnog alles uit te breiden? Goede beslissing dat de trein door blijft rijden, daar niet van, maar had het niet meteen gekund?
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ja en nee. Ja natuurlijk had het eerder gekund, maar dan moest wel iemand de oplossing bedenken en de maatregel financieren. Dat is dan ook weer de nee. Een deel van de financiering komt waarschijnlijk uit het voorjaarsakkoord, dat geld was er eerder niet. Het derde perronspoor is dus gemaakt in een andere tijd, en moest gemaakt worden omdat de planning aangaf dat in 2015 de Ijssellijn versneld zou worden. Dat is o.a. weer uitgesteld door het onderzoek naar deze maatregelen. Kortom, het lijkt nu samen te komen, maar dat is in de besluitvorming niet zo geweest.
Spoorknip bij Elst vervalt, trein blijft rechtstreeks
Spoorknip bij Elst vervalt, trein blijft rechtstreeks
ELST/ZETTEN/TIEL - De treinverbinding Tiel-Arnhem vice versa blijft rechtstreeks en zal niet bij Elst 'geknipt' worden. Dit kan omdat er meer ruimte in de bezetting op het spoor is gevonden en 4 investeringen worden gedaan.
Het leek er de afgelopen jaren op dat de rechtstreekse verbinding tussen de Betuwe en Arnhem zou worden gedegradeerd tot een pendeldienst Elst-Tiel. Er moeten immers meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen gaan rijden. Lees verder
ELST/ZETTEN/TIEL - De treinverbinding Tiel-Arnhem vice versa blijft rechtstreeks en zal niet bij Elst 'geknipt' worden. Dit kan omdat er meer ruimte in de bezetting op het spoor is gevonden en 4 investeringen worden gedaan.
Het leek er de afgelopen jaren op dat de rechtstreekse verbinding tussen de Betuwe en Arnhem zou worden gedegradeerd tot een pendeldienst Elst-Tiel. Er moeten immers meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen gaan rijden. Lees verder
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Wat wordt er precies aangepast aan welk perron in Arnhem?
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Dat is één van de vragen waar ik misschien nog wel een antwoord op kan geven . Volgens mij krijgt spoor 4 een a- en een b-gedeelte (net als bij spoor 6 dus eigenlijk al het geval is). Dan kan daar in de toekomst zowel de trein uit Tiel keren als een andere Sprinter uit Nijmegen.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ah ok, zou ook wel logisch zijn ja :) En volgens mij is de ruimte voor een dergelijke aanpassing ook gewoon aanwezig, dus niet zo moeilijk te realiseren.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Klopt. Ik weet alleen niet of het alleen een scheiding is in fases, of dat er ook nog een extra wissel komt zodat er ook nog om elkaar heen gereden kan worden (zoals nu op spoor 6).
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Zover ik gelezen heb komt er zelfs een heel spoor bij, namelijk het middenspoor 5 zodat de treinen om elkaar heen kunnen rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Ik ben alleen wel benieuwd of spoor 5 dan ook doorgaand wordt, of dat er een spoor 5a en 5b komen die niet met elkaar verbonden zijn. Ik bedoel dus of de oranje verbinding wel of niet aangelegd wordt. Zonder spaar je 2 wissels uit:
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
En juist op dat oranje lijntje staat geloof ik nu ook een bovenleidingspaal of zoiets in de weg.
Re: Eind 2014 elk kwartier een trein tussen Wijchen en Arnhe
Een direct gevolg voor het derde spoor te Elst heeft het volgens mij nog niet, maar een interessante (en voorspelbare) ontwikkeling is het wel:
Meer: http://www.gelderlander.nl/regio/betuwe ... -1.4332132De Gelderlander schreef:Einde Elst-Centraal nu zwart-op-wit
CDA en D66 hebben zwart-op-wit gezet wat er aan zat te komen: stopzetting van alle initiatieven voor de bouw van een nieuw raadhuis én een parkeergarage naast station Elst en ontbinding van de aannemersovereenkomst.
Re: Spoorknip bij Elst vervalt, trein blijft rechtstreeks
Kom geregeld op station Elst maar het lijkt er niet op dat het derde spoor direct wordt aangesloten op het hoofdspoor. Is het inderdaad al zeker dat dit gaat gebeuren of gebeurt dit op een later moment?wouter15 schreef:Spoorknip bij Elst vervalt, trein blijft rechtstreeks
ELST/ZETTEN/TIEL - De treinverbinding Tiel-Arnhem vice versa blijft rechtstreeks en zal niet bij Elst 'geknipt' worden. Dit kan omdat er meer ruimte in de bezetting op het spoor is gevonden en 4 investeringen worden gedaan.
Het leek er de afgelopen jaren op dat de rechtstreekse verbinding tussen de Betuwe en Arnhem zou worden gedegradeerd tot een pendeldienst Elst-Tiel. Er moeten immers meer treinen tussen Arnhem en Nijmegen gaan rijden. Lees verder
Wat ik begrepen heb is dat het derde spoor eind dit jaar klaar zou moeten zijn. Wordt het dan ook al meteen in gebruik genomen of gaat het er eerst twee jaar ongebruikt bijliggen (totdat er daadwerkelijk meer treinen gaan rijden)?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten