Pagina 111 van 140

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 06 mar 2018, 12:48
door regenmaker
MarkHul schreef:Er staat ook bij de oude servicebalie in Apeldoorn een bord Keolis Wachtruimte. Is dit deel dan een openbare wachtruimte?
Dat zat ik me ook al af te vragen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 06 mar 2018, 15:23
door dennistd
Ja, dat is nu een openbare wachtruimte.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: di 06 mar 2018, 16:25
door Daniel
cassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weer :p

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 15:00
door cassie127
Daniel schreef:
cassie127 schreef:Maar busoverstappen laat nu ook nog dezelfde lijn in de tegenrichting zien enz.
Wacht maar tot je bus een keer veel te vroeg op een knooppunt is. Had ik laatst op de Utrechtse X80 en toen gaf hij een overstap op de bus waar ik al in zat weer :p
Inmiddels hebben de schermen in Overijssel ook een update gehad. De lay-out is nu precies hetzelfde als die in de blauwnet treinen. Overstap scherm is wel verbeterd, eerst werden er slechts 3 overstappen getoond

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 16:25
door Daniel
Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 16:38
door Mdk
overigens hebben de schermen nu 5 lijnen voor volgende haltes, maar worden er maar 4 getoont. ook de onderste, grotere lijn voor de eindbestemming word niet gebruikt (zoals dat eerder ook al niet gedaan werd)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 17:39
door regenmaker
Op de stadsdienst is die eindbestemming toch deels nutteloos. Hij geeft bij de ringlijnen namelijk de aankomsttijd op het station weer. Ook als die net is vertrokken vanaf het station.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 17:52
door ovVeluwe
Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 17:53
door MdJ
Dat ligt er ook aan dat de stadslijnen in Apeldoorn in de dienstregeling ook als doorgaande lijn is ingelegd, ipv halverwege een fictief eindpunt te hebben.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 19:44
door Daniel
MarkHul schreef:
Daniel schreef:Overigens zag ik vanmorgen een Veluwse CNG MAN op De Klomp die weliswaar een scherm in Keolis kleuren had, maar de kop met lijnnummer en bestemming was nog in oorspronkelijke stijl en niet zoals in Utrecht.
Utrechtse bussen hebben ook niet de echte Keolis stijl. De AllGO bussen hebben precies zo'n zelfde kop.
Tja, de vraag is natuurlijk wat de echte Keolis stijl is. Wat ik bedoelde is dat de bus die ik vanmorgen zag net zoals voorheen een blauwe rechthoek met wit lijnnummer erin bovenaan het scherm had staan (alleen dan nu donkerblauw ipv lichtblauw zoals voorheen). Niet het half afgeronde witte vlak voor het lijnnummer met blauw vlak voor de bestemming ernaast, dat was trouwens toch ook hoe het er in Almere uit zag (kan ik me even niet voor de geest halen).

Onder de kop zag het scherm er wel exact zo uit als in Utrecht, de kop zelf had wat meer weg zoals hij er in de Blauwnet treinen uit ziet (maar dan dus nog met een blok met lijnnummer erbij)

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 21:35
door ovVeluwe
Met het "echte" Keolis scherm doelde ik eigenlijk op de grote K in het scherm.

En Almere heeft ook niet zo'n afgerond deel. :wink:
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 21:37
door Daniel
Ah die K was me van buitenaf nog niet opgevallen. Maar die look zou ook voor de provincie Utrecht (als de schermen het überhaupt doen) een verbetering zijn. Ik zit nu 's middags steeds in een bus die op de schermen als bestemming "Amersfoort via A" heeft, dan heb je ook niet veel aan die via :mrgreen:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 22:06
door cassie127
Bus overstappen worden over meerdere pagina's getoond maar de treinen blijven maar bij 3. Verder heb ik op de stadsdienst van Zwolle ook gemerkt dat de aankomsttijd eindbestemming niet erg nuttig voor mensen die op het station moeten zijn aangezien de meeste lijnen na het station nog verder gaan

Voor de rest werken de schermen nu precies hetzelfde als in de keolis treinen. Alhoewel daar tussen de busaansluitingen ook de trein aansluitingen staan ipv voor beiden een aparte pagina

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 22:11
door Daniel
Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen :P (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden :P )

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 22:23
door ovVeluwe
In Apeldoorn worden alle overstappen binnen een uur getoond op 2 pagina's, zowel bus als trein. Echter staan de NSI en Arriva treinen ook bij busoverstappen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 22:48
door Mdk
Nooit echt op gelet, maar in utrecht en Almere is het dus ook zo, er staan 5 rijen uitgelijnd voor volgende haltes, maar de laatste wordt niet gebruikt, ook de eindhalterij wordt niet gebruikt.
Wat betreft de stad slijmen van apeldoorn is er eigenlijk altijd wel een fictief eindpunt, de een wat specifieker dan de ander. Bijv. Apenheul (lijn 2) en het businesspark in zuid (lijn 14), je kan toch halverwege overschakelen van het fictieve eindpunt naar Station Apeldoorn?

Ik moet zeggen dat u-ov wat mij betreft een schoolvoorbeeld is van Joe het wel moet, lekker veel haltes op het scherm, eindhalte aangegeven, ook goede extra info, soms wel iets teveel bullshit promofilmpjes, maar je kan niet alles hebben.

Edit, gek genoeg wordt de eindhalterij dus wel weergeven, maar de haltenaam niet.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: wo 07 mar 2018, 23:11
door cassie127
Daniel schreef:Je bedoelt drie overstappen per pagina dan dus? Wijkt die software in Utrecht toch meer af van de rest dan je zou denken want die toont iets van 9 overstappen.
Niet dat dat heel nuttig is. Stond vanmiddag bij Woudenberg de Poort in de X80 naar Amersfoort dus liefst twee keer een X80 naar Amersfoort bij de aansluitingen :P (en aan dezelfde lijn terug naar Scherpenzeel heb je ook niet veel als aansluiting, om maar weer in Gelderland te belanden :P )
Ja in de systemen van Overijssel staan de bus overstappen over 2 pagina's met meer dan 3 regels en een aparte pagina voor de treinen waar alleen de 1e drie vertrekkende treinen vermeld zijn.
In de blauwnet treinen staan de overstap mogelijkheden op de trein en de bus door elkaar heen in plaats van apart.
Ook in de blauwnet trein worden er maar 4 regels gebruikt maar daar gebruikt men een groter lettertype voor dan bij de schermen in de bus

Wel een heleboel vastgelopen schermen gezien sinds de wijzigingen in het systeem

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: do 08 mar 2018, 20:33
door Etienne
regenmaker schreef:Hoe zit het eigenlijk met die 2 MAN bussen van Besseling rijden die nog? Heb ze al een tijdje niet meer gezien.
In een Facebookgroep werd gemeld dat beide bussen op de A27 zuidwaarts gezien zijn; één op dieplader en de andere rijdend er achter aan. Vermoedelijk op weg naar Womy dus.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 06:25
door regenmaker
Dan denk ik dat de diensten zijn overgenomen door de extra amba's uit Overijssel.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 07:42
door Lijn 45
Als Besseling die ritten nog steeds zelf rijdt lijkt het me waarschijnlijker dat ze een van hun Utrechtse Setra's inzetten.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 07:52
door regenmaker
Ik denk zelf eerder dat de ritten weer door Syntus zelf worden gereden. Net als de ritten van Noot op de lijnen 106/107. Door de bezuinigingen in Overijssel hebben ze aardig wat materieel vrijgespeeld. Ook de amba's uit Almere kunnen binnenkort weer weg door de komst van de BYDs. Of zijn deze al weg/blijven deze?

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 07:55
door ovVeluwe
Wat betreft lijn 106, daar zag ik laatst nog steeds een Noot chauffeur op rijden. Kennelijk heeft Noot een Optare in bruikleen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 08:00
door regenmaker
Is op zich ook wel logisch, want anders zou je systemem zoals in Rijssen of Lutten moeten toepassen. Daar wisselt men de chauffeur (bijna) elke slag. Bijvoorbeeld bij lijn 29 naar Zwolle stapt de chauffeur in Lutten over op lijn 30 en de chauffeur van lijn 30 gaat naar lijn 29.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 08:12
door ovVeluwe
En terugkomend op lijn 102, ik vermoed dat Besseling nog steess op die lijn rijdt aangezien de ritten uit hun lijnenpakket geen realtime info tonen in OVinfo. Ik vermoed dat deze ritten worden gereden met een Setra touringcar met handheld, maar ben helaas iets te vroeg weg uit Apeldoorn om dit te bevestigen.

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Geplaatst: vr 09 mar 2018, 08:25
door regenmaker
Ik zie het ja, exact de rit om 7:14 vanuit Voorthuizen naar Apeldoorn en de rit van 8:00 terug naar Amersfoort. Ben benieuwd wat daar op rijdt.