Pagina 13 van 65

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 05 sep 2022, 17:13
door Lijn 45
Misschien worden er nog een paar witte overgeplakt naar ComfortRRReis of ExpressRRReis.

En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 sep 2022, 17:30
door Meltrain
Dan lijkt het me minder werk om die Scania's om te nummeren. :p
De serie 3100 is nog vrij.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 sep 2022, 18:13
door CamilleKreemers
Lijn 45 schreef: ma 05 sep 2022, 17:13 Misschien worden er nog een paar witte overgeplakt naar ComfortRRReis of ExpressRRReis.

En EBS gaat natuurlijk de wagennummers aanpassen, want met de huidige series is er een dubbeling met de Scania's in Voorne-Putten.
Ik ben heel nieuwsgierig naar die ExpressRRReis. Zullen dat lijnen zijn zoals de 200, 70, 140 en 148?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 sep 2022, 18:23
door ovVeluwe
201 zou ook een kanshebber zijn voor een "upgrade". Keolis had in het originele plan staan om de 148 en 140 samen te voegen als ComfortRRReis C4, we zullen zien of EBS dit zal doorzetten.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: di 06 sep 2022, 18:34
door Milco
Het zal mij niets verbazen als de ExpressRRReis een soort Qliner gaat worden. Ik ga er vanuit dat een deel van de huidige ComfortRRReis wordt herstickerd naar de ExpressRRReis. Ben benieuwd! :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 08:06
door Selivio
Hmmm, er kwam een render onder mijn neus van een Ebusco 3.0 in rrreis paars/blauw/groene kleuren(van kop tot kont met 3 haken over de ramen naar voren wijzend). Wellicht extra bussen voor de expresrrreis(of een hobbyprojectje van een privepersoon, dat kan ook)?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 08:08
door teun
De bestellingen voor het IJsselmondse deel zullen er ook wel aan zitten te komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 09:09
door Roeland
Is er al iets bekend over het vervoerplan voor 2023?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 12:10
door Daniel
Heb ik nog niks over langs zien komen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 13:12
door BrengMe
Het vervoerplan ligt momenteel ter advisering bij de ROCOV's, kan ik als lid van het ROCOV Overijssel melden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 13:39
door Philip
Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 13:56
door Daniel
Da's niet gebruikelijk, maar je kunt natuurlijk altijd contact zoeken met de organisatie die jouw belangen in het ROCOV zou moeten vertegenwoordigen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 14:06
door Philip
Ik vraag me dat wel vaker af. In de regio Arnhem-Nijmegen is het Vervoerplan vorig jaar in juli al opgesteld. Vervolgens gaf het ROCOV op 24 september advies en reageerde Breng daar op 5 oktober op. Het ROCOV heeft echter pas op 9 november de stukken gepubliceerd. Dan ben je te laat om nog iets te kunnen doen.

Voor de regio Veluwe was het al veel eerder. Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 14:44
door sirvinniei
Het idee is dat het ROCOV de reiziger vertegenwoordigd. Dat ze hun advies later nog publiceren is puur ter inzage.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 15:42
door gkw1969
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.

Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.

Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 16:18
door Meltrain
Het verschilt heel erg per regio.
In MRDH werden (voor Corona) de vervoerplannen openbaar gepubliceerd. Mensen die een reactie wilden geven, moesten dat echter bij hun eigen gemeente doen en dat was ook niet altijd simpel.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 16:25
door Daniel
gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42 Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
De provincie Utrecht laat zien dat iets dergelijks wel degelijk haalbaar is. Daar gieten ze het in een enquête over de grootste wijzigingen zodat je niet met allemaal verschillende reacties komt te zitten, maar ze kunt groeperen.
Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.
Het MKB zit bij mijn weten niet in het ROCOV, de normale reizigers worden daarnaast ook nog wel via Rover vertegenwoordigd.
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 14:06 Dat gaf de kans om bij de Provinciale Staten in te spreken in de vergadering. Of het effect heeft gehad, durf ik niet te zeggen, maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om te proberen iets te veranderen.
Als je echt mee invloed wilt hebben dan kun je beter actief worden in een regionale Rover-afdeling bijvoorbeeld. Aan mensen die echt constructief mee kunnen denken is daar nooit een gebrek.

Hoewel dat ook geen garanties biedt: in Gelderland wordt wat minder makkelijk gedeeld binnen de organisaties in het ROCOV.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: vr 16 sep 2022, 16:31
door Philip
gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.

Het ROCOV is speciaal opgericht om de belangrijkste doelgroepen: ouderen, studenten, minder validen, MKB te vertegenwoordigen in het overleg.

Voor de hobbyist is het inderdaad niet leuk dat ze zo lang moet wachten op wat er gaat gebeuren. Maar voor de tijd van internet moest je gewoon wachten tot het busboekje uit was voordat je het wist.
Ik ben behoorlijk afhankelijk van een buslijn die als zeer zwak bekend staat. Dat is geen hobby, maar een behoorlijke invloed op je leven.

EBS had - nadat Qbuzz het bezwaar heeft ingetrokken - het vervoerplan gewoon moeten publiceren, desnoods met de opmerking dat reacties niet in behandeling worden genomen. Ook het ROCOV hoeft niet te reageren.

Op die manier geef je de burger de kans om bij belangenorganisaties, de politiek etc. zijn/haar zorgen kenbaar te maken. Het bewust niet publiceren van informatie om gezeur te voorkomen, is juist één van de hoofdoorzaken van afnemend vertrouwen.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: za 17 sep 2022, 19:25
door Lijn65
gkw1969 schreef: vr 16 sep 2022, 15:42
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 13:39 Fijn! Maar is het niet logischer om het Vervoerplan eerst te publiceren, zodat andere reizigers er ook wat van kunnen vinden en eventueel contact op kunnen nemen met het ROCOV?
Het is ondoenlijk om eerst alle reizigers te laten kijken naar het plan. Je krijgt dan duizenden en duizenden reacties omdat iedereen alleen maar naar zijn eigen situatie kijkt. En daar heeft niemand wat aan en kost onnoemelijk veel tijd om dat allemaal te organiseren.
In GD gebeurd het anders wel gewoon. Daar wordt normaal in mei het ontwerp vervoersplan gepubliceerd en daar mag iedereen reactie op geven. Dit jaar waren er 84 reacties.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 09:28
door Maxim
Vergeet niet dat er verschil is tussen het vervoerplan horend bij een aanbesteding, en een jaarlijks proces. Bij een aanbesteding ben je voor het overgrote deel gehouden aan wat je hebt aangeboden, wegwerkzaamheden ofzo daargelaten. Plus dat er soms ook heel praktische redenen zijn waarom nog niet gepubliceerd is, bijvoorbeeld omdat een bedrijf eerst nog het (nieuwe) personeel wil inlichten over de plannen voordat ze het uit de krant lezen ;)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: zo 18 sep 2022, 14:12
door JothamvW
Maar ook voor het Breng-gebied en Achterhoek-Rivierenland is nog niks gepubliceerd.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 19 sep 2022, 13:11
door Statler Rail
Philip schreef: vr 16 sep 2022, 16:31 Ik ben behoorlijk afhankelijk van een buslijn die als zeer zwak bekend staat. Dat is geen hobby, maar een behoorlijke invloed op je leven.
In de aanbesteding waren de lijnen al verdeeld in A-, B-, en C-lijnen, waarbij alleen de C-lijnen “zomaar” geschrapt konden worden. Maar dat waren maar een paar lijntjes, waar weinig mensen van afhankelijk zijn. Ben jij afhankelijk van zo’n C-lijn?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: ma 19 sep 2022, 18:05
door Philip
Nee, de lijn staat als B in de lijst, maar vorig jaar wilden ze 'm nog opheffen. (Lijn 101). Overigens mogen ook de B-lijnen 's avonds en in het weekend blijkbaar geschrapt worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 29 sep 2022, 07:46
door busfanNL
Gaat EBS nog gebruik maken van onderaannemers in deze concessie? Lijkt mij wel toch, in iedergeval voor de scholierenlijnen. Zijn er al namen bekend wie de eventuele onderaannemer wordt in dit gebied?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)

Geplaatst: do 29 sep 2022, 09:29
door cassie127
Nog een paar dagen geduld, dan komen verdere details voor dienstregeling 2023 naar buiten