Het gaat nu over de wisselende routes in het midden van de lijn, dat levert sneller vertraging op dan wisselende eindbestemmingen omdat die prominenter op de film staan.Frank schreef:Dat een lijn meerdere eindbestemmingen heeft (meer dan twee zeg maar) is wel vaker voorgekomen
Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Logischer (en wenselijker) zeker wel. Nu weet ik niet of de s7500 en s7600 officieel onder het beheer van de provincie vallen, maar ik verwacht van niet. Als deze diensten onder het HRN vallen, dan denk ik niet dat NS zin heeft om daar aan mee te werken en zie ik ook niet 1-2-3 treinen in Breng-uitvoering verschijnen.Erno-BE schreef:Nu is Breng een formule van de SAN, zou het niet logischer zijnn om de s7500 en s7600 ook onder de Breng-formule te laten vallen (beide treinseries blijven van NS)?
🍉
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik ben het volledig met je eens. Zoals ik eerder al zei:Erno-BE schreef:Maar ik weet trouwens niet waarom men lijn 31 opgewaderd heeft tot BrengDirect lijn. Groyendeels parallel aan het spoor. Zou eerder kiezen om lijn 52 (arnhem-wageningen) op te waarderen tot lijn 352 BrengDirect.
Lijn 52 opwaarderen komt later. Lijn 300 en 331 zijn de eerste twee lijnen van BrengDirect, dat moeten er zes worden.BrengMe schreef:Dat is een van de redenen waarom ik tegen lijn 331 ben. De lijn rijdt parallel aan de sprinter Zutphen-Nijmegen en concurreert dus met de trein. Trein en bus moeten elkaar aanvullen, niet concurreren. Ik zie geen visgraatmodel in het netwerk. Naar mijn mening is dat een groot gemis.Cremers.R1995 schreef:...steeds meer mensen in Elst zien lijn 331 als een volwaardige concurrent van de trein...
Mee eens, maar vergeet niet dat in Nijmegen ook een stadstraject is (CS-Weezenhof). Ik denk dat je dat beter kan knippen.Erno-BE schreef:Tussen Arnhem C en Ijsseloord/Velp Zuid kan beter een stadsdienst rijden. Zie niet in waarom de buslijn helemaal uit Nijmegen moet komen. Vooral niet vanwege paralleliteit met de spoorlijn.
s7500 en s7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.Hainje schreef:Logischer (en wenselijker) zeker wel. Nu weet ik niet of de s7500 en s7600 officieel onder het beheer van de provincie vallen, maar ik verwacht van niet. Als deze diensten onder het HRN vallen, dan denk ik niet dat NS zin heeft om daar aan mee te werken en zie ik ook niet 1-2-3 treinen in Breng-uitvoering verschijnen.Erno-BE schreef:Nu is Breng een formule van de SAN, zou het niet logischer zijnn om de s7500 en s7600 ook onder de Breng-formule te laten vallen (beide treinseries blijven van NS)?
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Daar zijn sinds invoering van lijn 3(31) veel klachten over geweest, veel bussen te laat, Arnhemse chauffeurs die de route in Dukenburg-West niet kennen etc. Dat laatste is nu voor een deel wel opgelost. Maar vertraging van de streekroute werkt nog wel eens vaker door, dat zal aan de Arnhemse kant niet anders zijn denk ik. Lijn 14 heeft overigens in Nijmegen hetzelfde probleem. Toen ik nog regelmatig op de uni rondliep zorgde ik altijd dat mijn reizen niet afgestemd waren op doorgaande ritten van lijn 14 maar op losse slagen CS - Brakkenstein of andere lijnen, dat was betrouwbaarder.BrengMe schreef:Mee eens, maar vergeet niet dat in Nijmegen ook een stadstraject is (CS-Weezenhof). Ik denk dat je dat beter kan knippen.
Ik ben dan ook geen voorstander van het koppelen van streeklijnen aan stadslijnen, tenminste niet in grote steden zoals Arnhem of Nijmegen (of Eindhoven). Dat is in mijn ogen alleen een oplossing voor kleinere steden zonder eigen volwaardige stadsdienst (zoals Oss of Helmond).
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
@BrengMe,
ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering. Ben meer voorstander van HOV-lijnen tussen belangrijke punten waar het met de trein moeilijker komen is, zoals Arnhem-Wageningen (hogere frequentie op de rustige uren, betere aansluiting richting Doetinchem en Zutphen in Arnhem, zodat het serieus kan concurreren met de s3000/s3100 + lijn 88) en Arnhem-Apeldoorn (zelfde verhaal, maar ook aansluiting richting Nijmegen, zodat het serieus kan concurreren met s3600 + s17800), maar beide zijn al ingetekent.
Hoe wil men trouwens van Zevenaar naar Elst komen?
En die HOV Nijmegen-Kleve: liever een trein. Ik weet niet of de ex-Syntus-Lintjes gemoderniseerd kunnen worden en Duits kunnen worden gemaakt.
Verder zie ik niet veel heil in die lange lijnen, veel te vertragingsgevoelig. Liever strakke lijnen tussen belangrijke stations.
ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering. Ben meer voorstander van HOV-lijnen tussen belangrijke punten waar het met de trein moeilijker komen is, zoals Arnhem-Wageningen (hogere frequentie op de rustige uren, betere aansluiting richting Doetinchem en Zutphen in Arnhem, zodat het serieus kan concurreren met de s3000/s3100 + lijn 88) en Arnhem-Apeldoorn (zelfde verhaal, maar ook aansluiting richting Nijmegen, zodat het serieus kan concurreren met s3600 + s17800), maar beide zijn al ingetekent.
Hoe wil men trouwens van Zevenaar naar Elst komen?
En die HOV Nijmegen-Kleve: liever een trein. Ik weet niet of de ex-Syntus-Lintjes gemoderniseerd kunnen worden en Duits kunnen worden gemaakt.
Verder zie ik niet veel heil in die lange lijnen, veel te vertragingsgevoelig. Liever strakke lijnen tussen belangrijke stations.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik bedoel eigenlijk meer om de SGMm en PLan V die op de s7500 en s7600 om te spuiten in Breng-huisstijl. Want die twee treinseries behoren ook tot het stadsregionaal vervoer Arnhem-Nijmegen en één product lijkt mij logischer.7500 en 7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
In Nijmegen heeft koppelen bij het CS wel een voordeel: je krijgt vanaf meer plekken een rechtstreekse verbinding met de Burchtstraat. Er is ook wat geklaag (geweest) dat lijn 4 bijvoorbeeld niet naar het centrum rijdt; dat zou je met een koppeling aan een andere lijn op kunnen lossen zonder dat het extra bussen kost. Ook al gaat 'ie dan straks misschien over de Waalkade. Ik ben zeker geen tegenstander van het koppelen van stads- en streeklijnen, zeker niet als je daarmee een rechtstreekse verbinding met belangrijke punten in de stad krijgt. Dat lijn 14 naar Heyendaal rijdt is ideaal, hoewel ik sinds die koppeling welgeteld één keer op de uni ben geweest :? .
De koppelingen van de 331 zijn wel enigszins opmerkelijk. Waarschijnlijk is oorspronkelijk alleen geëist dat de 331 naar station Dukenburg ging rijden en heeft men dan ook maar besloten de lijn ook een wijk in te laten rijden. Oorspronkelijk was het eindpunt bij Lindenholt-West gepland trouwens, maar daar kan de bus de tijd voor de terugrit niet goed afwachten voor zover ik het begrepen heb. De koppeling heeft er wel voor gezorgd dat er vanaf de Weezenhof weer naar de Burchtstraat kan worden gereisd. Waarom de koppeling te Arnhem CS er is weet ik zo niet, maar de 31 heeft dat vroeger ook al wel eens gedaan. Ik ben in ieder geval wel blij met de verbinding naar het Velperplein, al komt de 14 daar ook.
De koppelingen van de 331 zijn wel enigszins opmerkelijk. Waarschijnlijk is oorspronkelijk alleen geëist dat de 331 naar station Dukenburg ging rijden en heeft men dan ook maar besloten de lijn ook een wijk in te laten rijden. Oorspronkelijk was het eindpunt bij Lindenholt-West gepland trouwens, maar daar kan de bus de tijd voor de terugrit niet goed afwachten voor zover ik het begrepen heb. De koppeling heeft er wel voor gezorgd dat er vanaf de Weezenhof weer naar de Burchtstraat kan worden gereisd. Waarom de koppeling te Arnhem CS er is weet ik zo niet, maar de 31 heeft dat vroeger ook al wel eens gedaan. Ik ben in ieder geval wel blij met de verbinding naar het Velperplein, al komt de 14 daar ook.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Aan de andere kant lijkt me het terugkeren van de vroegere kwartierdienst tussen Arnhem en Duiven me wel wenselijk. Die is afgeschaft met de komst van station Westervoort. Ik ken de regio niet zo goed, maar ik betwijfel wel of één hoogfrequente lijn daar de oplossing gaat zijn. De lijnen 60 en 62 rijden nu verschillende routes door Duiven; met een hoogfrequente lijn gaat één van de routes ongetwijfeld verloren. Je zou er ook aan kunnen denken een aantal nieuwe plaatsen met regulier openbaar vervoer te gaan bedienen. Loo en Groessen (1000 en 2000 inwoners) bijvoorbeeld of Pannerden (stopt in sommige jaargetijden in de spits viermaal per uur een buurtbus, er lijkt dus wel enige vraag naar openbaar vervoer te zijn). Ik noem maar wat geks, maar je zou een lijn alternerend de huidige route van lijn 60 en de route via Pannerden kunnen laten rijden.Erno-BE schreef:@BrengMe,
ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering.
Richting Wageningen rijdt al haast een HOV-lijn, lijn 52. Die rijdt zesmaal per uur in de spits en de rest van de dag viermaal per uur. Het enige wat je echt zou moeten wijzigen zijn de frequenties 's avonds en op zondag. Eenmaal per uur is dan wel wat schraaltjes.
De verbinding tussen Elst en Zevenaar moet er komen via de doorgetrokken A15 denk ik. Die is pas over een aantal jaren klaar. Ik zie er niet zoveel in, waarschijnlijk wordt het de eerste HOV-lijn met kleine busjes .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
@ Erno-BE, over het HOV netwerk ben ik het met je eens.
Erno-BE schreef:ik kan het kaartje helaas niet groter maken, maar zie ik dat men een HOV-lijn Arnhem-Zevenaar willen introduceren. Lijkt me gezien de paralleliteit met de spoorlijn niet de nuttigste investering.
Stadsregio Arnhem-Nijmegen schreef:3. Zevenaar-Arnhem (‘IJsselsprinter’)
De haalbaarheid van een HOV-busverbinding tussen Zevenaar en Arnhem over de A12 is onderzocht. Uit het onderzoek blijkt dat de IJsselsprinter tussen Zevenaar en Arnhem via de A12 op korte termijn niet haalbaar is. De marktpotentie is te gering, en de investeringen voor de aanleg van P+R terreinen en het geschikt maken van de vluchtstrook langs de A12 voor de bus zijn te hoog. (bron)
Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.Erno-BE schreef:En die HOV Nijmegen-Kleve: liever een trein. Ik weet niet of de ex-Syntus-Lintjes gemoderniseerd kunnen worden en Duits kunnen worden gemaakt.
Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.Frank schreef:De verbinding tussen Elst en Zevenaar moet er komen via de doorgetrokken A15 denk ik. Die is pas over een aantal jaren klaar. Ik zie er niet zoveel in, waarschijnlijk wordt het de eerste HOV-lijn met kleine busjes .
Dat begrijp ik, en ik vind het ook een goed idee, maar ze worden door NS gereden en ik denk niet dat die mee gaat werken. Bovendien lijkt het dan alsof de treinen onderdeel zijn van de stadsregio en ik denk niet dat NS daar blij mee zal zijn.Erno-BE schreef:Ik bedoel eigenlijk meer om de SGMm en PLan V die op de s7500 en s7600 om te spuiten in Breng-huisstijl. Want die twee treinseries behoren ook tot het stadsregionaal vervoer Arnhem-Nijmegen en één product lijkt mij logischer.7500 en 7600 zijn onderdeel van het HRN. Dat gaat het dus niet worden.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De aansluitingen richting Doetinchem, Zutphen (en Nijmegen) zijn nu vrij ruim (tot een kwartier), dat mag wat strakker. Verder kun je denken aan busbanen en betere doorstroming, daar doel ik voornamelijk op Arnhem-Oosterbeek waar lijn 1 ook profijt van heeft. Nu is er nauwelijks verschil met lijn 51, aangezien deze om rijdt, lijkt mij dat er wel wat winst te halen valt bij lijn 52. 's Avonds en op zondag ook ieder half uur lijn 52 laten rijden. Dit is ook gunstig voor de concurrentiepositie van Breng. Aangezien op zondag Syntus met lijn 88 ieder kwartier rijdt en er ook aansluiting is op de IC naar Arnhem, gaan de reizigers Arnhem-Wageningen via Ede reizen.Richting Wageningen rijdt al haast een HOV-lijn, lijn 52. Die rijdt zesmaal per uur in de spits en de rest van de dag viermaal per uur. Het enige wat je echt zou moeten wijzigen zijn de frequenties 's avonds en op zondag. Eenmaal per uur is dan wel wat schraaltjes.
NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.
Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En toch bestaan deze plannen echt, ik zal de bronnen even opzoeken.Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als Nederland die verbinding echt zou willen dan zouden ze die drie LINTtjes misschien kunnen leveren door die ex-Syntus dingen op te lappen.Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Enigste wat echt zoden aan de dijk zet is een treinverbinding vanuit Doetinchem via Zevenaar over de Betuweroute naar Nijmegen, maar dit kost aardig wat infra en ik had dit voorgestelt op een andere internetforum, maar dit idee werd verworden, aangezien er een veel grotere stroom naar Arnhem/Utrecht gaat en de reizigers dan moeten overstappen op een buitenlandse trein uit Duitsland in Zevenaar.BrengMe schreef:En toch bestaan deze plannen echt, ik zal de bronnen even opzoeken.Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.Als het treinen worden wordt de Duitse trein vanuit Kleve doorgetrokken.Niet haalbaar, de relatie Achterhoek-Nijmegen (toch voornamelijk studenten van de RUN (en HAN)) zou waarschijnlijk toch sneller zijn via Arnhem, gezien de reistijd per IC tussen de Gelderse steden slechts 13 minuten bedraagt, de aansluiting vlot en betrouwbaar is en Arnhem-Zevenaar ook slechts 15 minuten is. Een bus door de Lingewaard kan waarschijnlijk nooit de reistijd Achterhoek-Nijmegen verkorten, zeker niet als er niet doorgereden wordt naar Nijmegen.Klopt, moet gaan rijden over de doorgetrokken A15.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Kan dat technisch gezien overigens wel? Vanuit Duitsland gezien buigt de Betuweroute eerder af dan dat de lijn uit Winterswijk erbij komt toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De Betuweroute takt pas aan de westkant van station Zevenaar af. Ander probleem: de verbindingsbogen nabij Elst liggen hier toch aan de verkeerde kant voor? En qua ruimte is er daar ook niet echt veel plek geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Als ik sporenplan bekijk en mijn eigen kennis van station Zevenaar zeg ik dat de aansluiting van het reguliere spoor en de betuweroute toch echt tussen de Grens en de aftakking van de lijn naar Doetinchem in zet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Owwacht, iets te ver uitgezoomd op Google Maps. De daadwerkelijke aansluiting ligt inderdaad net voor station Zevenaar (echter wel bijna naast de aansluiting van het spoor uit Doetinchem). De lijnen liggen echter wel tot na Zevenaar naast elkaar waarbij de Betuweroute een stukje tunnel heeft t.h.v. het station.
Qua ruimte zou een aansluiting westelijk van Zevenaar echter nog wel moeten kunnen met een beetje goede wil.
Qua ruimte zou een aansluiting westelijk van Zevenaar echter nog wel moeten kunnen met een beetje goede wil.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
En dan rijd je door een tunnel met een vluchtweg geschikt voor 1 of 2 personen die ook nog eens een rookmasker bij de hand hebben. Dan is een trein vol studenten even heel wat anders...
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Tegen de tijd dat er misschien ooit weer een trein rijdt van Nijmegen naar Kleve is er nog heel veel water door de Waal gestroomd en waarschijnlijk de boel in Duitsland ook wel weer aan aanbesteding toe (loopt tot december 2025 aan die zijde volgens mij).fogeltje schreef:Als Nederland die verbinding echt zou willen dan zouden ze die drie LINTtjes misschien kunnen leveren door die ex-Syntus dingen op te lappen.Erno-BE schreef:NordWestBahn heeft te weinig Lintjes voor doortrekking, er zijn toch minstens 3 Lintjes extra nodig om de RE10 door te trekken naar Nijmegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
December 2025 is nog heel ver weg.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De reactivering van de spoorlijn Nijmegen-Kleve waarschijnlijk ook.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Vooral de stadsregio ligt erg dwars alsmede de Groesbeekse politiek. Volgens mij zijn de Duitsers, de provincie Gelderland en de lokale bevolking wel voorstander van doortrekking van de RE10.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
De stadsregio ligt volgens mij niet dwars. Volgens mij zijn het ook de kosten die te veel wegen ten opzichte van de opbrengsten.
http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... gen-kleve/
http://www.degroesbeek.nl/lokaal-nieuws ... gen-kleve/
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Het is vooral Groesbeek dat dwarsligt omdat ze goederentreinen door het dorp vrezen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG
Ik las vanochtend in de Busfoto Emailgroep dat volgend jaar waarschijnlijk de Citaro's vervangen worden door MAN's. Dit vanwege de slechte rijeigenschappen van de Citaro's.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten