Pagina 150 van 280

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 11:56
door fogeltje
Bussen die over de Waalkade rijden, gaan niet via Plein 1944 maar het Joris Ivensplein.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 14:12
door Nitein-Repart
SuperGhost schreef:
Frank schreef:Tegenwoordig reis ik amper met die bus, maar een paar jaar geleden zou hij ideaal voor me geweest zijn. Rechtstreeks van Elst naar Heyendaal in Nijmegen, dat doet me denken aan de goede oude tijd van lijn 212. Heyendaal is wel een zodanige bestemming dat je er graag vanuit verschillende punten vanuit de regio een rechtstreekse buslijn heen wil hebben, ook al rijdt 'ie eerst via het station. Bovendien geef je reizigers uit Brakkenstein met lijn 14 een overstaploze verbinding met het centrum van Nijmegen. Ondanks dat er veel bussen richting centrum rijden blijft dat toch altijd een veel gevraagd iets.
Helemaal met je eens. Vrijwel alle plaatsen en wijken willen een rechtstreekse verbinding met Nijmegen Centrum en met Heyendaal.

Wat betreft lijn 14: die is prima zo. Het enige dat ik zou veranderen is de 2 ritten per uur die 'slechts' op Nijmegen CS-Brakkenstein rijden weghalen uit lijn 14 en vast maken aan lijn 33 (die dan waarschijnlijk lijn 15 zou gaan heten gok ik zo). Deze kunnen dan alsnog met lijn 14 een kwartiersdienst Nijmegen CS-Brakkenstein kunnen verzorgen, maar zorgen dan ook nog eens voor een kwartiersdienst (Lent-)Centrum-Brakkenstein en voor een rechtstreekse verbinding van Haalderen, Gendt, Doornenburg en Angeren met Heyendaal.

Overigens gaat lijn 14 in de nieuwe dienstregeling hoogstwaarschijnlijk niet meer via de Burchtstraat rijden, maar gaat die weer over de Waalkade rijden (net zoals lijnen 33, 80 en 82). Of Plein 1944 dan ook nog aangedaan wordt weet ik niet, kan ook zijn dat ze rechtstreeks van de Waalkade naar CS rijden (grote kans van wel lijkt me).
Hier ben ik het mee eens. Verder zou ik lijn 99 (Nijmegen-Uden) tussen Dukenburg en Centraal ook via Heijendaal laten rijden (reizigers richting Nijmegen Centrum zullen in Dukenburg moeten overstappen).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 14:17
door fogeltje
Reizigers naar Heyendaal kunnen juist in Dukenburg overstappen. Laat 99 gewoon zoals hij is. Mensen uit lijn 99 hebben al de optie in Grave over te stappen op lijn 9. Niet alles hoeft via Heyendaal te gaan. Op een gegeven moment is het daar ook gewoon vol. Lijn 13/15 rijdt nb vier keer per uur vanaf Dukenburg en lijn 11/12 zit er ook nog tussen (hoewel ze wel vlak na elkaar komen).

Arriva zal er bovendien ook niet op zitten te wachten, want dan is de huidige omloop niet te halen (werkdagen buiten de spitsen en zaterdag overdag rijdt lijn 99 direct terug vanuit Nijmegen, als hij via Heyendaal gaat rijden dan is dat niet mogelijk en krijg je lange pauze in Nijmegen).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: ma 28 jul 2014, 17:24
door Frank
Lijn 99 is prima zo. Hoogstens moet 'ie iets vaker rijden of moet 'ie als sneldienst over de Graafseweg gaan. Via Heyendaal lijkt me geen goed plan. Daar rijdt lijn 9 ook al.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: di 29 jul 2014, 16:46
door Frank
Omdat alle verschillende routeideeën het topic nogal over begonnen te nemen is daar nu een apart topic voor: viewtopic.php?f=35&t=10626

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 20:00
door Trolley0144
Volgens mij is Breng met bussen aan het schuiven want tegenwoordig rijden de 5343,5344,5345,5347,5349 in Arnhem rond ipv in Nijmegen.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 20:05
door Milco
Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat lijn 1 in Arnhem een aantal donderdagen een omleiding rijdt en daardoor met gewone bussen gereden wordt in plaats van met trolleybussen? Ook lijn 3 gaat binnenkort dacht ik een omleiding rijden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 20:34
door Srananbloke
Er rijden ook nog steeds een paar CXX-Citaro's rond.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 20:55
door SuperGhost
Milco schreef:Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat lijn 1 in Arnhem een aantal donderdagen een omleiding rijdt en daardoor met gewone bussen gereden wordt in plaats van met trolleybussen? Ook lijn 3 gaat binnenkort dacht ik een omleiding rijden.
Denk het niet (geheel), want al weken rijden er op de Nijmeegse stadslijnen blauwe (Arnhemse) bussen rond.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 22:03
door Srananbloke
Ik heb vanmiddag even gewandeld langs een deel van de verlengde route in Arnhem-zuid waar lijn 2 vanaf december gaat rijden. Hier de aanleg van een nieuwe trolleylijn in beeld (telefoonfoto-alert!).

1. Rotonde Huissensestraat thv winkelcentrum Drieslag. Vanaf het centrum volgt lijn 2 straks de route van lijn 3 tot deze rotonde, en gaat vervolgens rechtsaf richting het St. Gangulphusplein.
Afbeelding

2. St. Gangulphusplein.
Afbeelding

3. St. Laurentiuslaan.
Afbeelding

4. Koppelstraat thv zwembad De Koppel. Hier niks nieuws, hier wordt de bovenleiding gebruikt die er al vele jaren ongebruikt bijhangt.
Afbeelding

5. Bij het N325-viaduct voegt lijn 2 zich samen met de bovenleiding van lijn 7 en volgt straks dezelfde route richting Kronenburg en Rijkerswoerd....
Afbeelding

6. ...Tot deze kruising in Rijkerwoerd, vlak voor halte Otis Reddingplein, waar lijn 2 straks de busbaan Lange Akkers opgaat over de A325.
Afbeelding

7. Heuveltje op.
Afbeelding

8. Heuveltje af.
Afbeelding

9. Op de Limburgsingel, Maastrichtsingel en Venlosingel in De Laar Oost is er nog niks aangelegd. Wel zijn er hier en daar gaten gegraven voor de plaatsing van masten. De aanleg wordt hervat op de Randweg. Met trolleymasten die de lantaarns hebben vervangen.
Afbeelding

10. Een flauw bochtje naar rechts over de Randweg, en lijn 2 sluit straks aan op de bestaande keerlus op de rotonde bij de Brabantweg (De Laar West).
Afbeelding

11. Hier gaat lijn 2 straks verder als lijn 6 richting CS/Elsweide en vice versa.
Afbeelding

12. That's all folks.
Afbeelding


Wat mij opviel (en alleen met het blote oog goed valt te zien) is dat het korte stukje oude infrastructuur op de Koppelstraat die voor deze verlenging wordt gebruikt volledig intact is gebleven. De nieuwe bovenleiding gaat over in de oude en verderop bij het N325-viaduct weer in nieuwe. Kennelijk is trolleybovenleiding niet gevoelig voor vele jaren van onbruik en allerlei weersomstandigheden. Kunnen bovenleidingsdeskundigen hier meer over vertellen?

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: do 31 jul 2014, 22:23
door fogeltje
Mooie foto's *bus*

Mij viel vandaag in Nijmegen een DRIS op die niet zo D is. De DRIS bij Nijmegen, Tolhuis 11e straat toont gewoon de vertrektijd zonder vertraging en hoewel de bus nog niet geweest was, verdween deze en werd vervangen door de volgende. Het ging om een simpele DRIS met twee regels (een voor lijnnummer, een voor bestemming). Heeft iemand dit meer opgemerkt?

Ook is de nieuwe lijn 107 compleet afwezig op station Dukenburg. Hij staat niet op de halteborden en er hangen geen vertrekstaten. Uiteraard is Breng verwittigd.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 08:27
door peter s
Dan doen ze in Meijhorst ook vaak.
Op vierdaagse vrijdag gaven ze gewoon de vertrektijden aan terwijl er meer dan twee uur geen bussen waren geweest.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 08:47
door lint41
Trolley0144 schreef:Volgens mij is Breng met bussen aan het schuiven want tegenwoordig rijden de 5343,5344,5345,5347,5349 in Arnhem rond ipv in Nijmegen.
Ik heb gelezen (in een van de Facebookgroepen denk ik) dat er een aantal bussen (tijdelijk?) geruild zijn tussen Arnhem en Nijmegen om de kilometerstanden wat meer gelijk te trekken.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 09:15
door Wolfje98
Klopt, In Nijmegen maken de Man meer kilometers dan in Arnhem. En aangezien er afspraken zijn gemaakt in het leasecontract hoeveel kilometers de bussen mogen maken worden er nu bussen omgeruild. Via Facebook kreeg ik te horen dat het om de volgende bussen gaat:
Van Arnhem naar Nijmegen:
5300,5301,5302,5303,5304,5305,5306,
5307,5308,5309,5311,5312,5313,5324, 5327,5329,5330,5331,5381,5382,

Van Nijmegen naar Arnhem:
5339,5342,5343,5344,5401,5402,5403, 5404,5406,5407,5409,5412,5413,5414, 5415,5416,5417,5420,5421,5422,5423

En mooie foto's van de trolley ficering van lijn 2!

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 10:57
door Frank
Leuke foto's inderdaad van de route van de toekomstige lijn 2. Afgelopen maandag heb ik die route toevallig ook gefietst (nou ja, toevallig...), maar geen foto's gemaakt, maar ik heb nu toch het verslag :P . Je kunt trouwens goed zien waar nieuwe bovenleiding hangt, want het glinstert heel erg als de zon erop schijnt.

Overigens dacht ik dat bovenleiding die tijdenlang ongebruikt is toch vervangen moet worden, maar zeker weten doe ik het niet. Bij lijn 2 tussen station Arnhem en de Hoogkamp heeft het ook een tijdje geduurd voordat er weer trolleybussen konden rijden terwijl de bovenleiding er daar volgens mij ook nog (grotendeels) hing.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 11:21
door Srananbloke
Klopt. In Hoogkamp en de Burgemeesterswijk was de bovenleiding nog volledig intact, er moest alleen nog een stukje nieuw traject op het Burgemeestersplein en de Zijpendaalseweg worden aangelegd.

Ja vandaar mijn vraag over de houdbaarheidsdatum van bovenleiding. Op de kruising Zeegsingel-Koppelstraat zie je duidelijk de overgang tussen nieuwe (glinsterende) bovenleiding en de bestaande (zwarte) bovenleiding, waardoor het lijkt alsof een stukje traject geen vervangende bovenleiding heeft gekregen. Daarnaast zie je ter hoogte van de Orionsingelflat de bovenleiding een beetje slordig hangen, maar dat is al vele jaren het geval. Ik kan me vergissen, er is nog genoeg werk te verrichten. Maar zoals ik het nu zie lijkt het wel alsof oude bovenleiding niet zo snel verslijt als het lijkt.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 13:29
door SuperGhost
peter s schreef:Dan doen ze in Meijhorst ook vaak.
Op vierdaagse vrijdag gaven ze gewoon de vertrektijden aan terwijl er meer dan twee uur geen bussen waren geweest.
In Heyendaal doen ze dat anders, daar hebben rond de 4Daagse gewoon 2 weken gestaan dat er helemaal geen bussen vertrokken, terwijl er slechts op 3 dagen alleen 's ochtends geen bussen reden.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 18:39
door Meltrain
Gaan dan vanaf eind dit jaar alle ritten van lijn 2 verder als lijn 6 en de helft van de ritten van lijn 6 verder als lijn 2?
Mooie foto's verder. :pos:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 18:49
door Frank
Dat is wel de bedoeling volgens mij.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 19:32
door SuperGhost
Ze moeten inderdaad gekoppeld gaan rijden, over de frequenties weet ik verder niets.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 19:57
door Srananbloke
Ik verwacht dat lijn 6 zijn kwartiersdienst behoudt. Lijn 2 blijft een halfuursdienst.

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 21:13
door sirvinniei
een trolley met een halfuurdienst.
Bijzonder

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: vr 01 aug 2014, 22:58
door SuperGhost
Een trolley is sowieso al bijzonder in Nederland.

Maar de huidige lijn 2 heeft ook slechts een halfuursdienst hoor :wink:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 02 aug 2014, 08:43
door Srananbloke
sirvinniei schreef:een trolley met een halfuurdienst.
Bijzonder
Meer dan dat is in het geval van lijn 2 niet nodig. De reizigersaantallen in de Hoogkamp zijn daarvoor te laag, en er ontstaat straks een kwartiersdienst met de lijnen 4 (De Laar Oost) en 14 (Centrum-Kronenburg).

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Geplaatst: za 02 aug 2014, 15:08
door SuperGhost
Volgens mij werd lijn 4 toch geschrapt en overgenomen door de verlengde trolleylijn 2? Ze zijn toch niet voor niets bezig om een bovenleiding aan te leggen op de route van lijn 4?