Pagina 19 van 136

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 03 aug 2019, 14:07
door cassie127
Als het goed is staat er een paar pagina's terug dat er een verplichte huisstijl is en zelfs hoe deze eruit ziet...

Merknaam zal RRReis worden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: ma 05 aug 2019, 11:23
door Statler Rail
Wel lastig voor al die Chinezen in Giethoorn: LLLeis.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 21:30
door regenmaker
Nog minder dan een week en we weten wie de nieuwe vervoerder wordt: klik.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: vr 20 sep 2019, 23:14
door gkw1969
regenmaker schreef:Nog minder dan een week en we weten wie de nieuwe vervoerder wordt: klik.
Sterker nog, dinsdag is de grote dag.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 19:39
door jensvdkroft
Ben erg benieuwd. Wie hopen jullie dat gaat winnen?

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 19:42
door isadora
De consument.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: za 21 sep 2019, 19:53
door Suus
Ik ken de biedingen niet, ik hoop vooral dat er een vervoerder wint die zoveel mogelijk van de sloopplannen van de provincies heeft kunnen voorkomen.

Maar vanuit het optiek van de markt zou het volgens mij het beste zijn als Connexxion wint, anders verdwijnt de meeste toekomst ook wel uit dat bedrijf.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 10:12
door regenmaker
Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen, mocht Keolis deze concessie verliezen dan hebben ze alleen nog Twente, Utrecht en Almere. In dat geval zal EBS of Keolis het gunstigst zijn voor de markt.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 12:59
door marvinkok
Keolis heeft ook zwenzwoka nog *trein*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 13:15
door regenmaker
Ik had bij Connexxion ook niet de Valleilijn meegerekend omdat ik even op busconcessies focuste. :)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 14:30
door busfanNL
regenmaker schreef:Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen, mocht Keolis deze concessie verliezen dan hebben ze alleen nog Twente, Utrecht en Almere. In dat geval zal EBS of Keolis het gunstigst zijn voor de markt.
Ja maar keolis gaat waarschijnlijk over een paar maanden ook wel een gooi doen naar gooi en vechtstreek denk ik want ten noorden ligt hun concessie Almere en er omheen hun Utrecht concessie. Ik zou Arriva of EBS wel leuk vinden. *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 14:36
door Karl
Maar het aantal concessies zegt vooral iets over het bedrijfsrisico: je kan dan namelijk werk kwijtraken. De omvang van een concessie is ook van belang. Groningen en Drenthe is wel iets anders dan Zaanstreek bijvoorbeeld.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 16:32
door Daniel
Je moet de omvang inderdaad wel meenemen: Keolis verliest in aantallen immers zelfs als ze IJssel-Vecht winnen alsnog een concessie. Maar het gebied waarin ze rijden zou in dat geval amper krimpen.
regenmaker schreef:Hoezo Connexxion? Conexxion/Hermes/OV Regio IJsselmond hebben nog 10 busconcessies in handen.
10 teveel dus ook naar mijn mening :p

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 19:25
door SuperGhost
Het mooiste zou zijn als de burgers in het concessiegebied zouden mogen stemmen welke wint. De rol van de aanbestedende provincie(s) is dan alleen nog het vaststellen van het budget en de minimumeisen en het vooraf controleren of het bid aan de eisen voldoet. Daarna kunnen de (overgebleven) vervoerders dan hun ideeën openbaren en kan de burger kiezen wat ze het beste vinden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 20:59
door JordiBrabant
Indirect, en idealistisch gezien, hebben de burgers al ervoor gestemd. De kleur van de Provinciale Staten maakt namelijk voor het PvE een echt verschil.
Om niets anders dan OV enthousiasme zou ik graag hebben dat Arriva wint, dan zou je namelijk als alle overige concessies hetzelfde bleven van Zuid-Limburg naar de Eemshaven alleen met Arriva kunnen reizen. Dat zou dan kunnen via Maastricht, Roermond, Nijmegen, Beneden-leeuwen, Kesteren, Arnhem, Apeldoorn, Hattem, Kampen, Emmeloord en Groningen, maar HOV GD gaat van Arriva naar Qbuzz, dus moet je de route aanpassen en via Leeuwarden gaan.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 21:22
door cassie127
En als Keolis blijft kun je van Coevorden/Steenwijk naar Amsterdam met alleen maar Keolis... En zelfs nog met een omweg via Arnhem en Utrecht is het mogelijk

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: zo 22 sep 2019, 22:09
door SuperGhost
JordiBrabant schreef:Indirect, en idealistisch gezien, hebben de burgers al ervoor gestemd.
Dat zou misschien opgegaan zijn als het een concessie voor de hele provincie Gelderland zou zijn bijvoorbeeld. Nu is het een concessie van een minderheid van Gelderland en een minderheid van Overijssel.
Daarnaast moet je je ook afvragen of één college wel een beslissing moet maken waar de 2 opeenvolgende college's niets meer aan kunnen veranderen...

Maar tot zo ver het filosofisch uitstapje :roll:

Ik ben vooral benieuwd wat het voor het lijnnet (en de bijbehorende frequenties) betekend.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 15:31
door marvinkok
Keolis is de winnaar, zojuist verscheen op het Intranet daar een bericht over

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 15:42
door Lijn65
https://www.keolis.nl/over-ons/nieuws/k ... echt-en-in

Keolis wint de aanbesteding IJssel-Vecht. Keolis gaat in deze concessie met 300 elektrische bussen rijden.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 15:46
door Abus

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 15:51
door Milco
Netjes Keolis! *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:09
door julsteren
KEOLIS *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:13
door regenmaker
Waar ik op had gehoopt! Keolis! *bus*

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:19
door marvinkok
Dat wordt gebak morgen!
Of zal het RRReistevlaai worden

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)

Geplaatst: di 24 sep 2019, 16:20
door nvdw
RRRmariakaakjes ;)