Syntus? Keolis bedoel je?... Chauffeurs laten weten dat rijtijden niet gehaald worden doordat de Volvo's veel trager optrekken. En ook is de dienstregeling compleet omgegooid dus ik denk dat je een verkeerde vergelijking maakt en de praktijk bewijst dat ook. Of maak je ook gebruik van dezelfde papieren waarheid net als Arriva?gkw1969 schreef: ↑do 14 dec 2023, 18:05 Wat betreft lijn 9, die heeft nog steeds dezelfde 18 minuten rijtijd in de spits. Dezelfde tijd als bij Syntus. Het probleem zit hem, naar mijn idee, voornamelijk in het niet tijdig beschikbaar zijn van het voertuig na het laad proces. Nu weet ik niet waar Arriva mee gerekend heeft, maar we weten van Speedmaster dat ze na het laden 275km kunnen rijden. Maar hoe lang moet hij laden voordat hij dat kan?
Concessie Twente (2024-2028)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Keolis reed de concessie nog met oude naam en dat was toch echt Syntus, net als in Utrecht. En normaal zijn elektrische voertuigen sneller met optrekken dan een dieselvoertuig.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente (2024-2028)
1 bus op een laadgroep is in circa 2 uur vol.
Per laadgroep zijn er 3 laadpunten. Wanneer er 2 bussen op 1 laadgroep staan wordt door loadbalancing de stroom verdeeld maar duurt het laadproces per bus langer.
Op alle stallingen zijn daarom meerder laadgroepen zodat de bussen “snel” geladen kunnen worden.
Per laadgroep zijn er 3 laadpunten. Wanneer er 2 bussen op 1 laadgroep staan wordt door loadbalancing de stroom verdeeld maar duurt het laadproces per bus langer.
Op alle stallingen zijn daarom meerder laadgroepen zodat de bussen “snel” geladen kunnen worden.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Acceleratievermogen is gewoon een software-instelling; althans dat was het wel bij de BYD's in IJssel-Vecht die in het begin ook werden aangepast omdat ze traag waren waardoor ze opeens optrokken als een raket.
-
- Berichten: 193
- Lid geworden op: ma 07 nov 2016, 11:27
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Bussen hebben kracht genoeg kijkend naar de specificatie van Volvo:
Elektromotor, max. vermogen (kW) 200
Max. wielkoppel (Nm) 19,000
Dit is een absurde hoeveelheid kracht, dus dit zal inderdaad softwarematig wel aan te passen zijn, maar kost uiteraard weer accu capaciteit waar hier al de nodige discussie over is.
Elektromotor, max. vermogen (kW) 200
Max. wielkoppel (Nm) 19,000
Dit is een absurde hoeveelheid kracht, dus dit zal inderdaad softwarematig wel aan te passen zijn, maar kost uiteraard weer accu capaciteit waar hier al de nodige discussie over is.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
1. Zoals Milco al zei: Syntus reed de concessie Twente. Pas tijdens de concessie is de naam gewijzigd in Keolis, maar de concessie stond op naam van Syntus.RTBS schreef: ↑do 14 dec 2023, 18:45Syntus? Keolis bedoel je?... Chauffeurs laten weten dat rijtijden niet gehaald worden doordat de Volvo's veel trager optrekken. En ook is de dienstregeling compleet omgegooid dus ik denk dat je een verkeerde vergelijking maakt en de praktijk bewijst dat ook. Of maak je ook gebruik van dezelfde papieren waarheid net als Arriva?gkw1969 schreef: ↑do 14 dec 2023, 18:05 Wat betreft lijn 9, die heeft nog steeds dezelfde 18 minuten rijtijd in de spits. Dezelfde tijd als bij Syntus. Het probleem zit hem, naar mijn idee, voornamelijk in het niet tijdig beschikbaar zijn van het voertuig na het laad proces. Nu weet ik niet waar Arriva mee gerekend heeft, maar we weten van Speedmaster dat ze na het laden 275km kunnen rijden. Maar hoe lang moet hij laden voordat hij dat kan?
2. Hoe kun je op lijn 9 een verkeerde vergelijking maken? Toen ik in 2020 weg ging bij Syntus Twente hadden we 18 minuten voor lijn 9 in de spits en 16 minuten ‘s avonds. En dat is nog steeds zo. De bus die zo om 23.55 vertrekt is op papier om 00.11 in Hengelo.
Maar een anderen vraag RTBS: werk jij als buschauffeur in Twente?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Eens even iets heel iets anders. Hoe zit het met de omleiding (volgens Rrreis door werkzaamheden (die er helemaal niet zijn))van bus 64/65 die niet langs de Julianastraat en Almeloseweg gaan, al 1,5 jaar lang? Gaat dit ooit nog weer opgelost worden? Ik begreep dat er toendertijd iets met de hoogte van de drempels in die straten was.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Een aan de punctualieit gekoppelde koppel zou geweldig zijn. Lekker traag en veel bereik bij voldoende rijtijd. En bij vertraging ff wat meer koppel. En bij meer vertraging meer koppel.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Dat ligt nog steeds bij de gemeente Tubbergen: zij weigeren om de drempels te verlagen en tot die tijd weigeren de chauffeurs er langs te rijden.Jelmer4 schreef: ↑vr 15 dec 2023, 00:24 Eens even iets heel iets anders. Hoe zit het met de omleiding (volgens Rrreis door werkzaamheden (die er helemaal niet zijn))van bus 64/65 die niet langs de Julianastraat en Almeloseweg gaan, al 1,5 jaar lang? Gaat dit ooit nog weer opgelost worden? Ik begreep dat er toendertijd iets met de hoogte van de drempels in die straten was.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wel opvallend dat Arriva stelt dat chauffeurs geacht worden achteruit te kunnen rijden. In de basis waar natuurlijk, maar bij mijn eigen vervoerder moeten we daar eigenlijk de rijdienst voor bellen, zodat er iemand achter kan kijken.ArrivaBas schreef: ↑do 14 dec 2023, 11:28 https://www.rtvoost.nl/nieuws/2292654/k ... -in-twente
De vakbond is er ook als de kippen bij met zijn klaagzang. Wel kudo's voor de Tweet met een Brabantse Volvo in Enschede bij dit artikel.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
In Twente werd al jaren met een hele goede achteruitrijcamera gereden. Nu moet je het ineens zo goed als zonder doen, omdat de Volvo's weliswaar een camera hebben maar je daar in het donker vrijwel niets in ziet (en sowieso de hoek heel klein is). Niet zo vreemd dat chauffeurs er dan ineens veel meer moeite mee hebben....
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wij hebben geen achteruitrijcamera's op de bus en ook bij on mogen wij officieel niet achteruit rijden zonder dat er iemand aan de achterzijde meekijkt.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
In Schelluinen hebben we onze elektrische hokken ook gewoon achteruit moeten parkeren om te laden - zonder camera. Dat was dan weliswaar op de vestiging, maar in Venlo gebeurt datzelfde gewoon op de buffer naast het busstation.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Twente (2024-2028)
In het bezit van een rijbewijs D zou een buschauffeur gewoon naar achteren moeten kunnen rijden zonder begeleiding. Ik snap niet dat sommige teamleiders daar een probleem van maken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik denk dat dat gewoon een juridisch iets is. Mocht de bus toch iets raken, want je kunt natuurlijk niet alles achter de bus zien, dan is de vervoerder aansprakelijk.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Omdat het (vaak) gewoon bedrijfsregels zijn.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Stel voor om bij die laadunits dan een paar flinke schijnwerpers te plaatsen zodat het wel zichtbaar is in de achteruitrij camera's.
-
- Berichten: 49
- Lid geworden op: vr 04 nov 2022, 12:49
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Op de vestiging Ede (IJssel-Vecht) werd er ook achteruit geparkeerd met de BYD's om te kunnen laden, zo moeilijk was dat allemaal niet. Gewoon rustig naar achteren rijden, in je spiegels kijken of je recht tussen de lijntjes staat en dan reed je vanzelf met je achterwielen tegen 'drempels' die op het wegdek waren geplaatst zodat je niet te ver naar achteren reed (door het hek heen). Heb je geen achteruitrijcamera of terreinverlichting voor nodig.
Laatst gewijzigd door Sorry_geen_dienst op vr 15 dec 2023, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Twente (2024-2028)
We hebben het wel eens over vakmanschap bij machinisten. Waar is dan het vakmanschap gebleven van beroepschauffeurs? Er zijn zat plekken/stallingen waar er achteruit gereden moet worden, en een beroepschauffeur zou dat gewoon moeten kunnen zonder extra ogen of wat dan ook.
Grt. Stefan
- Nickipedia
- Berichten: 48
- Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Op de oude buffer in Apeldoorn geledes achteruit inparkeren, wat een schouwspel was dat soms als je pauze had
Stillstand ist der sicherste Betriebszustand
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Wat Stefan ook al zegt: het zijn bedrijfsregels. Achteruitrijden met een bus = verhoogd risico op schade die dan vrijwel altijd je eigen schuld is, en die kan de vervoerder vrijwel altijd zelf lappen: de bussen zijn alleen WA-verzekerd met een groot eigen risico.
In de praktijk wordt de soep niet zo heet gegeten als het de vervoerder beter uitkomt... of de chauffeur.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik zie toch vrij regelmatig een 62 (tegenwoordig 63) naar Borculo op station Enschede die achter de 74 naar Doetinchem staat even achteruit rijden omdat 'ie toch echt eerder weg moet...
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Even een andere vraag: Hoe staat het met die wedstrijd om de Arriva-Lintjes voor ZHO van een naam te voorzien?
Ik kan alleen de pagina nog terugvinden waar de wedstrijd liep: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/namen ... jd-twente/
Maar daar staat niks over een uitslag en ze rijden ook naamloos rond. Komt dat nog?
Ik kan alleen de pagina nog terugvinden waar de wedstrijd liep: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/namen ... jd-twente/
Maar daar staat niks over een uitslag en ze rijden ook naamloos rond. Komt dat nog?
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Arriva kennende zal dat nog wel even duren. Bij de nieuwe WINKs ging het wel snel, maar in Limburg was het een zooitje. Volgens mij zijn er nog steeds twee treinen die André Rieu heten. (En we zijn nu 7 jaar verder…)
Re: Concessie Twente (2024-2028)
Ik ben ook benieuwd, ik vind zelf dat ik namelijk een goede naam heb gevonden. Ondanks dat de naam van deze bestemming aan de Gelderse kant ligt.Dre schreef: ↑ma 18 dec 2023, 22:43 Even een andere vraag: Hoe staat het met die wedstrijd om de Arriva-Lintjes voor ZHO van een naam te voorzien?
Ik kan alleen de pagina nog terugvinden waar de wedstrijd liep: https://over.arriva.nl/ons-nieuws/namen ... jd-twente/
Maar daar staat niks over een uitslag en ze rijden ook naamloos rond. Komt dat nog?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten