Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ach ja, Qbuzz had ook geen ervaring met Heulieuz, EBS had ook nog geen ervaring met Mercedes voor ze met Haaglanden begonnen.
Geen enkel bedrijf heeft ervaring met een merk wat hij nog nooit eerder heeft gehad.
Geen enkel bedrijf heeft ervaring met een merk wat hij nog nooit eerder heeft gehad.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ze zijn nu terug in Haaglanden zo te zien. 5171 en 5172 rijden nu daarzo.Daniel schreef: Gisteren zag ik zogauw al geen Citaro's meer op de kaart van busposities.nl
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke stallingen worden gebruikt binnen deze concessie? Ik kom niet verder dan Zwolle, Apeldoorn, Dedemsvaart, Harderwijk en Deventer. En bij start van Ijssel-Vecht met Zwartsluis, Lelystad en Emmeloord
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ja Heulieuz was ook al zo'n goede keuze van Qbuzz. De bussen rijden na een aantal jaar nog niet probleemloos. Nog steeds moeten er in Groningen vaak oude diesel bussen of VDL's inspringen zodat er toch nog een bus rijd...
Laatst gewijzigd door Lange_Dre op wo 21 dec 2022, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik heb op lijn 8 al maanden niets anders dan die stokbroden zien rijden, in tegenstelling tot lijn 1 die volledig met ebusco 2.0/2.1 zou moeten rijden, waar zeer regelmatig een citaro op zit.
Maargoed we dwalen wel wat af zo...
Maargoed we dwalen wel wat af zo...
Bij twijfel altijd klagen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vandaag met een aantal buurtbusen gereisd in deze concessie en alle ritten waren gratis, omdat de OV-chip nog niet goed ingeregeld was
Daarnaast zijn nog niet alle Volkswagen Crafters geleverd; op lijn 515 en lijn 504 rijdt een leenbusje van Noot.
Daarnaast zijn nog niet alle Volkswagen Crafters geleverd; op lijn 515 en lijn 504 rijdt een leenbusje van Noot.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Ik had vandaag ritje met lijn 8. Inchecken lukte wel maar uitchecken niet. Iedereen behalve SOV moet maar 4 euro betalen voor busritje...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Mijn rit met lijn 15 vanmiddag was tot mijn stomme verbazing haast zitvol bij vertrek in Apd, dat heb ik in vele jaren nog nooit meegemaakt op deze lijn Weliswaar was een K7U-midibus voorgeschoteld, waar ik tot nu toe altijd sinds de start van RRReis een 'gewone' K9UB trof hierop, maar ook als het een K9UB was geweest had die spectaculair vol gezeten voor lijn 15-begrippen. In mijn ervaring kan je het aantal mensen in lijn 15 altijd op één hand tellen, inclusief chauffeur
Op mijn terugrit richting centrum kwamen twee bussen op rij (zowel lijn 2 als 15) niet opdagen, hoewel ik 5 minuten voor vertrek van de eerste bus al zicht op de halte had. De reisinfo zei geen boe of ba over vervroeging/vertraging, uitval of wat dan ook. Uiteindelijk heb ik me, 12 resp. 5 minuten na gepland vertrek van de bus, terug naar huis gespoed en daar de voor mij veel te kleine fiets van m'n moeder geleend, want mijn tandartsafspraak wachtte niet.
Ik was tijdens het wachten wel getuige van het jaarlijkse vervangen van de papieren lijnennetkaart en vertrektijden op mijn halte! Werd uitgevoerd door twee mannen in een busje met Syntus-logo
Op mijn terugrit richting centrum kwamen twee bussen op rij (zowel lijn 2 als 15) niet opdagen, hoewel ik 5 minuten voor vertrek van de eerste bus al zicht op de halte had. De reisinfo zei geen boe of ba over vervroeging/vertraging, uitval of wat dan ook. Uiteindelijk heb ik me, 12 resp. 5 minuten na gepland vertrek van de bus, terug naar huis gespoed en daar de voor mij veel te kleine fiets van m'n moeder geleend, want mijn tandartsafspraak wachtte niet.
Ik was tijdens het wachten wel getuige van het jaarlijkse vervangen van de papieren lijnennetkaart en vertrektijden op mijn halte! Werd uitgevoerd door twee mannen in een busje met Syntus-logo
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Kwam waarschijnlijk door een defecte trein tussen Apeldoorn en Deventer.
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... n-deventer
https://www.rijdendetreinen.nl/storinge ... n-deventer
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Mensen in Breecamp zijn boos dat lijn 11 in het weekend en 's avonds is vervangen voor reserveerRRReis https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... buslijn-11
Ik heb geen onderschrift
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hoeveel klagers reizen ook daadwerkelijk in de avonduren met de bus?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Vermoedelijk heel weinig. De lijn 3 die volgens het artikel twee keer zo vaak is gaan rijden kan trouwens ook alleen maar 2x zo vaak gereserveerd worden, want dat is op die momenten ook een belbus.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Welke lijn 8? Er zijn er drie in deze concessie.
Vanaf station Zwolle hoeft toch niet gereserveerd te worden? Dat betekent dat er dus wel altijd een bus klaar moet staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Oeps ik bedoel Apeldoorn. Bedankt voor je oplettendheid.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
https://www.rrreis.nl/reserveerrrreissirvinniei schreef: ↑za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Hiervoor bestaat de site: uitcheckgemist.nl
Vervoerders verwijzen hier ook naar op hun website
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Dat lees ik ook, maar ik zie ook dat het lijnoverzicht nog niet is bijgewerkt. Zo ontbreekt lijn 11 in Zwolle en staat lijn 6 in Ede er nog tussen.Milco schreef: ↑za 24 dec 2022, 09:09https://www.rrreis.nl/reserveerrrreissirvinniei schreef: ↑za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er klopt wel meer nog niet aan die website. In de disclaimer staat nog vermeld dat Keolis Nederland de penvoerder is, maar ik heb in deze draad ergens gelezen dat de site al een paar weken geleden is overgedragen.
Afgelopen maandag was ik in Apeldoorn en zag op de buffer van het station de (Keolis)infrawagen staan, helemaal vol met dozen met nieuwe EBS en Hermes vertrekstaten. Dus ze zijn er mee bezig.
Afgelopen maandag was ik in Apeldoorn en zag op de buffer van het station de (Keolis)infrawagen staan, helemaal vol met dozen met nieuwe EBS en Hermes vertrekstaten. Dus ze zijn er mee bezig.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Aha, niet goed gekeken.Milco schreef: ↑za 24 dec 2022, 09:09https://www.rrreis.nl/reserveerrrreissirvinniei schreef: ↑za 24 dec 2022, 01:01 Volgens mij gold dat alleen onofficieel voor de stadsbus van Harderwijk (op basis van een advies van het rocov), als EBS dat al overgenomen heeft.
Kan op de website niks over reserveringsvrij reizen vinden.
Hier lees ik het volgende: "Vertrek je vanaf het station in Zwolle of Apeldoorn? Dan hoef je niet van tevoren te reserveren. Op deze punten staat de bus gereed."
Dus juist de bus naar Harderwijk staat niet standaard klaar?
"Het station in Zwolle" klinkt overigens ook wel ambigu, maar ik neem aan dat ze niet Stadshagen bedoelen en lijn 11 dus ook gewoon gereserveerd moet worden"
Het is trouwens wel een verschraling in het weekend, dan reizen er ook overdag veel mensen naar het station. Vraag me af waarom er niet in de ochtend dan een paar ritten vast rijden.
Ik heb geen onderschrift
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Er wordt gesproken over de afstand tot station Stadshagen, maar vanuit Breecamp kan je ‘s avonds en in het weekend ook gewoon vanaf de provinciale weg N331 (halte: “Breecamp”) met streeklijn 71 reizen, of anders lopen naar een halte van lijn 1. Voor die enkeling die per se in de wijk zelf wil opstappen is er dus een reserveerRRReis. Volgens mij is dat een prima bediening.sirvinniei schreef: ↑vr 23 dec 2022, 18:15 Mensen in Breecamp zijn boos dat lijn 11 in het weekend en 's avonds is vervangen voor reserveerRRReis https://www.stadshagennieuws.nl/nieuws/ ... buslijn-11
Het is natuurlijk ook een “tussenjaar”, aangezien IJsselmond pas volgend jaar instroomt. Dan gaan lijn 171 en 174 bij Breecamp Stadshagen in en gaat lijn 11 naar Oosterenk rijden. Dat 11 nog naar het station rijdt is dus sowieso maar tijdelijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Wat ook wel vaak gebeurd bij dat soort bedieningen in de stille uren is dat dit leuk bedacht wordt door de vervoerder, maar bij de reizigers in de betreffende wijk helemaal niet bekend is.
Je ziet het vaak zat op stadsbussen: dan loopt iemand gewoon naar de halte die ze altijd zien als ze naar de supermarkt wandelen. Vaak weten ze nog niet eens waar ze moeten kijken voor andere reisopties. Zelfs in deze tijd van apps en reisplanners zie je nog geregeld iemand die even bij de bushalte gaat kijken om de vertrektijden op te schrijven.
Je ziet het vaak zat op stadsbussen: dan loopt iemand gewoon naar de halte die ze altijd zien als ze naar de supermarkt wandelen. Vaak weten ze nog niet eens waar ze moeten kijken voor andere reisopties. Zelfs in deze tijd van apps en reisplanners zie je nog geregeld iemand die even bij de bushalte gaat kijken om de vertrektijden op te schrijven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Maar lijn 171 en 174 rijden in elk geval niet 's avonds en tijdens het weekend (en mogelijk ook niet tijdens de doordeweekse daluren).Statler Rail schreef: ↑za 24 dec 2022, 21:13 Het is natuurlijk ook een “tussenjaar”, aangezien IJsselmond pas volgend jaar instroomt. Dan gaan lijn 171 en 174 bij Breecamp Stadshagen in en gaat lijn 11 naar Oosterenk rijden. Dat 11 nog naar het station rijdt is dus sowieso maar tijdelijk.
Dus dat in het weekend de haltes in Breecamp zelf alleen door ReserveerRRReis bediend worden is wel definitief .
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie IJssel-Vecht (2023-2035)
Het is de bedoeling dat lijn 71 in de toekomst via Breekamp gaat rijden, maar dat mocht niet in het eerste jaar omdat het een A-lijn is.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten