Pagina 32 van 59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 18:50
door cassie127
SilentScreamer schreef:Volgens mij is het drukste moment zelfs de Zondagavond, waar alle studenten uit het gehele noorden in deze trein stappen vanuit Zwolle naar Enschede.
Dat valt opzich wel mee. Ochtendspits is drukker

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 20:53
door jelmerrr
overigens rijden ze dan meestal ook niet met 3 maar met 2 stellen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:24
door JWM
Hoe lang zijn de Flirts waar Syntus mee gaat rijden?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:49
door dennistd
Op zondagavond wordt er deels met losse stellen gereden, dus dat is zeker niet het drukste moment van de week. Ja, misschien op basis van aantal reizigers per stel...

De lengtes zijn 63,2 en 80,7 meter. Met 171 respectievelijk 235 zitplaatsen, waar in beide gevallen 9 klapzitjes bij komen.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:51
door JWM
Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:53
door cassie127
En de 5 delige Flirts waarmee Eurobahn gaat rijden zijn dan 98,2 meter lang ga ik vanuit?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:56
door JWM
Wat is de link met deze concessie?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: di 22 aug 2017, 21:57
door dennistd
JWM schreef:Bedankt voor alle details, dus gewoon net als NS stellen met 3 en 4 bakken.
Klopt. NS heeft trouwens wel beduidend minder stoelen erin: 146/202. Scheelt dus 25/33 stoelen.
JWM schreef:Wat is de link met deze concessie?
Helemaal niets.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 16:00
door SilentScreamer
Er is meer helderheid gekomen door een vraag van Treinreiziger.nl:

- De sneltrein Zwolle - Enschede zal in december 2017 gaan rijden tussen Raalte - Enschede
- Na de zomer wordt spoor 8 op Zwolle geopend en zal de trein doorrijden naar Zwolle.
- Enkelvoudig inchecken wordt bepaald of het er gaat komen na de zomer.

http://www.treinreiziger.nl/sneltrein-z ... omer-2018/

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 17:20
door michel.vandenhof
Er komen 9 stuks 3-delig 7301-7309 en 7 stuks 4-delig 7401-7407. Er mag i.v.m. perronlengte met maximaal 7 bakken gereden worden. Voor opzending zal 8 bakken wel mogen vermoed ik. 9 of meer weet ik niet of dat overal past qua kruisingen, maar denk dat zelfs 12 bakken elkaar kan passeren.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 17:57
door Durashift
Welke zomer, de huidige of die in 2018 voor wat betreft single check in/out?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: wo 23 aug 2017, 20:35
door SilentScreamer
Dat is niet duidelijk, maar ik denk wel aanstaande. Lijkt me toch dat ze dit (ver) voor de concessie moeten weten. In ieder geval moeten ze besluiten wat ze gaan presenteren in december 2017.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 12:04
door starx
Die sneltrein Raalte - Enschede is weer typisch zo'n geval van iets dat halfbakken wordt ingevoerd. Is het nou zo moeilijk om iets langer te wachten en het dan in één keer goed te doen.

We moeten dus nog horen hoe de provincie het heeft opgelost, maar ik mag toch wel hopen dat ze niet NS gaan betalen om de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] leeg tussen Aml en Hgl te laten pendelen. Dat zou toch wel zonde van het geld zijn. En bovendien kun je het geld dan veel beter steken in nieuwe infra zodat het allemaal wel past. Bijvoorbeeld een keerspoor net buiten Almelo of een extra perron in Almelo.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 12:53
door CamilleKreemers
Er was nooit een probleem als de NS niet ingekort had.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 13:26
door Mikos
CamilleKreemers schreef:Er was nooit een probleem als de NS niet ingekort had.
Er was nooit een probleem als de provincie nog voor het doortrekken van de 7000 naar Enschede had betaald.
Er was nooit een probleem als de boel niet was gegund aan een ander bedrijf dan het bestaande en er zodoende geen verschillende vervoerders zouden rijden.
Er was nooit een probleem als er voldoende reizigers op Almelo de Riet en Borne in- en uit zouden stappen die een kwartierdienst rechtvaardigen buiten de spitsuren.

Zo kan ik het ook :wink:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 13:33
door cassie127
Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 13:51
door reisthijs
De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 14:57
door CamilleKreemers
wanneer gaat de sneltrein rijden dan?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 14:58
door regenmaker
Per december alleen Raalte - Enschede 1x/uur.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 15:15
door CamilleKreemers
ik doelde meer op welke dagen en tussen welke tijden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: do 24 aug 2017, 15:25
door regenmaker
Ik dacht maandag t/m vrijdag overdag. Maar 100% zeker ben ik niet.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 25 aug 2017, 14:03
door visgraat
reisthijs schreef:De lijn gaat weer open, maar gaat wel gelijk ook de baanvaksnelheid omhoog?
De dienstregeling is in elk geval nog niet aangepast aan een hogere snelheid, Zwolle-Kampen blijft 10 minuten.
Er komt toch een extra stop bij Stadshagen?

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 25 aug 2017, 14:06
door OV-Hobbyist
Ja, in december pas, als Keolis NL gaat rijden.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 25 aug 2017, 14:16
door visgraat
Dan zou nu inderdaad voor een korte tijd een dienstregeling kunnen komen, waarbij de rit waarschijnlijk 1 of 2 minuten korter duurt. Maar die tijd komt er dan weer bij vanaf december. Misschien dachten ze: laat maar even voor wat het is.

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Geplaatst: vr 25 aug 2017, 17:23
door Mikos
cassie127 schreef:Even iets andera. Maandag gaat het kamperlijntje weer open. Gaan de buffels daar dan ook 140 rijden aangezien de baanvak snelheid omhoog gaat
De baanvaksnelheid gaat direct bij heropening omhoog, maar alleen op het deel waar de baanvaksnelheid ook daadwerkelijk omhoog gaat. Van Zwolle naar Stadshagen v.v. blijft 100, van Stadshagen naar Kampen v.v. wordt 140. De tijdswinst is daarmee minimaal, voor de elektrische stellen van Syntus/Keolis waarschijnlijk net genoeg om de extra stop te Stadshagen in de bestaande rijtijd te kunnen maken.