Pagina 2 van 2

Re: A6 krijgt twee keer drie rijstroken

Geplaatst: za 15 mar 2014, 23:27
door Vinny
Ik zou dat dan toch echt in Lelystad-Zuid bouwen. In Lelystad Centrum zit het de overige functies van het station veel te veel in de weg. Overigens is het idee van Marlies niet zo heel gek natuurlijk, zijn meerdere vliegvelden die een vergelijkbaar systeem hebben en voor het ooit geplande vliegveld in zee (voor de kust bij IJmuiden) werd ook een vergelijkbaar model voorzien.

Re: A6 krijgt twee keer drie rijstroken

Geplaatst: za 15 mar 2014, 23:42
door Somoht
marlies schreef:Vanuit een psychologisch oogpunt valt er nog wel wat te zeggen om Lelystad-Zuid af te bouwen onder de naam Lelystad Airport, er een vertrekhalletje neer te zetten en vervolgens ingecheckte passagiers vanaf dat punt met de bus naar het daadwerkelijke vliegveld te brengen naar voorbij de douane. Slaat natuurlijk nergens op, maar geeft denk ik wel een heel andere beleving qua bereikbaarheid. Maar ja, dat zou ik alleen doen als je toch al een nieuwe hal moet bouwen en da's geloof ik niet aan de orde.
Ik vermoed dat er zowiezo een nieuwe hal moet komen, het huidige gebouw wat voor terminal moet doorgaan is nogal klein. Rondom Lelystad Centrum is er nauwelijks ruimte (helaas, P+R/K+R faciliteiten zijn nu al bagger en stropen het verkeer op)