Actuele dingen in Deventer

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Volgens dit bericht in de Stentor is de sloop van het ronde buschauffeursverblijf bij het busstation begonnen. Had niet door dat die inmiddels al verhuisd was naar de oude watertoren/Post T :)
Ik doe ook maar wat
Dave4055
Berichten: 122
Lid geworden op: zo 09 nov 2014, 15:31

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Dave4055 »

Het verblijf is nu inderdaad al een aantal weken leeg, maar het verblijf zit niet in het oude post T gebouw.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:Volgens dit bericht in de Stentor is de sloop van het ronde buschauffeursverblijf bij het busstation begonnen. Had niet door dat die inmiddels al verhuisd was naar de oude watertoren/Post T :)
Was vanochtend alleen nog maar puin van over :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Dave4055 schreef:Het verblijf is nu inderdaad al een aantal weken leeg, maar het verblijf zit niet in het oude post T gebouw.
Hmm, daar is altijd wel sprake van geweest maar dat komt later misschien nog. In het artikel staat ook alleen dat ze zijn verhuisd maar niet waarheen..
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door deadlock »

De brasserie op het vogeleiland natuurlijk :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
CX1000
Berichten: 175
Lid geworden op: di 19 nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door CX1000 »

Ik zag vandaag dat de poortjes geïnstalleerd werden. Het zijn lage poortjes zoals op Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Daniel »

Apart dat Deventer lage exemplaren krijgt, Amersfoort krijgt bv. weer hoge volgens de media en in beide gevallen gaat het om stations waar gewoon toezicht aanwezig is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Suus »

Idd opmerkelijk. Tot nu toen werden lage poortjes alleen geïnstalleerd op stations die 24/7 bemand zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Het station is dicht tijdens het nachtgat (dus deuren op slot), dus misschien daarom lage poortjes.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Daniel »

Maar is het ook nog bemenst in de late avond? In Amersfoort zijn bv. 's avonds laat de loketten al dicht (anders hadden ze vanachter hun balie de poortjes al in de gaten kunnen houden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

De winkeltjes zijn niet meer bemenst na 22/23 uur, maar er zijn altijd wel NS'ers en wat toezichthouders.
Ik ga morgen de situatie eens bekijken, maar de poortjes zullen hoe dan ook buiten het zicht van de loketmedewerkers staan, die zitten vrij diep in een hoek.
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Freek »

Lage poortjes worden ook geplaatst als dat architectonisch past/nodig is. Deventer past daar wel bij denk ik. Haarlem krijgt dacht ik ook lage poortjes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door ODRAIL »

De loketten zitten toch buiten het station (jullie weten wel wat ik bedoel)?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Die zijn sinds een half jaar ofzo weer terug naar binnen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Daniel »

Wat fotografisch bewijs van lage poortjes in Deventer: http://martijnvanvulpen.nl/fotos/351-foto-5
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Freek »

Ardan heb je al gezien of de poortjes al werken? De check in/uit niet of ze dicht zitten.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Ik ben nog niet wezen kijken :P Ga ik na het eten denk ik wel doen.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Aking »

Daniel schreef:Maar is het ook nog bemenst in de late avond? In Amersfoort zijn bv. 's avonds laat de loketten al dicht (anders hadden ze vanachter hun balie de poortjes al in de gaten kunnen houden)
Je hebt op het perron sowieso Plp zitten. Geen idee of die 24/7 aanwezig zijn, maar toch iig tot de laatste reizigerstrein lijkt me.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Ben even wezen kijken. Zoals op de foto in Daniels post al was te zien: poortjens. Bij elke rij komt een service- en alarmzuil.
Afbeelding
Via de galerijtjes links en rechts (van achteraan afkomend) kun je er nog langslopen, maar daar zal wel een glasplaat komen denk ik. Hier waar ik sta, voor de zij-ingang naar de bussen, staan geen poortjes.

De poortjes zijn nog niet in werking dus de mobiele cico's staan er nog. In de automaten is ook nog geen passagerecht te krijgen. De poortjes zijn voorzien van speciale scanners waarmee ook barcodes van internationale tickets uitgelezen kunnen worden (zoals bijvoorbeeld ook in Enschede).
Afbeelding

Bij de achteringang, ongeveer 10 meter naar binnen, is aan het nodige schrob- en schuurwerk en het kastje te zien waar hier de poortjesrij gaat komen. Ter hoogte van de trap en lift staan nog mobiele cico's. Bij de lift komt ook een s/a-zuil.
Afbeelding

Als laatste nog even een blik op het bouwterrein, het dak van de fietsenstalling zit erop. Wat die malle paal daar rechts van het midden doet weet ik niet.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Tochjo »

Ardan schreef:De poortjes zijn voorzien van speciale scanners waarmee ook barcodes van internationale tickets uitgelezen kunnen worden (zoals bijvoorbeeld ook in Enschede).
Op alle stations met poortjes staan ook poortjes die barcodes kunnen lezen. In principe zelfs in elke poortjesrij minstens één, maar ik geloof dat daar wel enkele uitzonderingen op bestaan.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Freek »

Ik denk dat Ardan wil aangeven dat alle poortjes een barcodereader hebben, wat klopt omdat de IC Berlijn er stopt.

Kan iemand een gil geven als de poortjes gebruikt kunnen worden en de mobiele apparatuur weg is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Daniel »

Ah, daar in Deventer dus ook zo'n mysterieuze ronde paal naast de poortjesrij. Die zag ik hier in Amersfoort ook al staan, maar geen idee waar die voor gaat dienen. De service- en alarmzuil wordt het niet want die zijn wel duidelijk te herkennen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Suus »

Die ronde paal is waarschijnlijk de knop waarmee in geval van nood alle poortjes in een keer geopend kunnen worden. Zie hier een foto van de paal op het Amstelstation.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Ardan »

Daniel schreef:Ah, daar in Deventer dus ook zo'n mysterieuze ronde paal naast de poortjesrij. Die zag ik hier in Amersfoort ook al staan, maar geen idee waar die voor gaat dienen. De service- en alarmzuil wordt het niet want die zijn wel duidelijk te herkennen.
Ik heb hem in het echt niet zien staan, maar afgaande op de eerste foto: bedoel je dat bruinige ding dat tegen de pilaar staat? Gezien de hoogte lijkt de verklaring van Bee me dan ook logisch inderdaad. Een glasplaat tussen die pilaar en de buitenmuur zal dan ook openzwiepen denk ik.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Actuele dingen in Deventer

Bericht door Daniel »

Die bedoel ik ja. Die staat hier neem ik aan dus ook binnen het door de poortjes af te sluiten gebied? In dat geval is de plaatsing gelijk aan hoe dat ding in Amersfoort staat en dus aannemelijk inderdaad voor de noodknop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten