Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Wat ik bedoelde te zeggen: er rijden nu twee lijnen van Deventer naar Raalte, de ene via Wesepe, de andere via Heeten. Schrap je één van beide dan komt één van beide dorpjes zonder bus te zitten.
Maar het klopt wat jullie zeggen: primaire functie van de 165 is de verbinding Deventer-Raalte (goed bezet ook). Dat Wesepe daar toevallig tussen ligt is voor de inwoners mooi meegenomen. De lijn schampt Wesepe nu inderdaad, maar reed er dwars doorheen tot in 2010 (?) de rondweg om Wesepe klaar was.
Lijn 4 heeft lang maar van Deventer tot Heeten gelopen. De lijn loopt langs mijn werk en ik zie er altijd wel volk inzitten, ondanks de overdreven toeristische route in Deventer. Dat lijn 4 is doorgetrokken naar Raalte is puur om ook een verbinding Heeten-Raalte te bieden. Dat was een jaar op proef, toen weer teruggedraaid, maar weer een jaar later is die weer teruggekomen. Blijkbaar is daar toch een behoefte aan maar het feit dat de verbinding Deventer-Raalte ook via Heeten geboden wordt is puur door Heeten zelf, niet doordat het nou zo'n snelle verbinding tussen Deventer en Raalte is.
Maar het klopt wat jullie zeggen: primaire functie van de 165 is de verbinding Deventer-Raalte (goed bezet ook). Dat Wesepe daar toevallig tussen ligt is voor de inwoners mooi meegenomen. De lijn schampt Wesepe nu inderdaad, maar reed er dwars doorheen tot in 2010 (?) de rondweg om Wesepe klaar was.
Lijn 4 heeft lang maar van Deventer tot Heeten gelopen. De lijn loopt langs mijn werk en ik zie er altijd wel volk inzitten, ondanks de overdreven toeristische route in Deventer. Dat lijn 4 is doorgetrokken naar Raalte is puur om ook een verbinding Heeten-Raalte te bieden. Dat was een jaar op proef, toen weer teruggedraaid, maar weer een jaar later is die weer teruggekomen. Blijkbaar is daar toch een behoefte aan maar het feit dat de verbinding Deventer-Raalte ook via Heeten geboden wordt is puur door Heeten zelf, niet doordat het nou zo'n snelle verbinding tussen Deventer en Raalte is.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ironisch genoeg rijdt trouwens naar nieuw-heeten trouwens wel op zaterdag een bus en naar heeten niet
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Welk deel van lijn 162 wil je schrappen dan?regenmaker schreef:Daarnaast kan lijn 162 ook deels geschrapt worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De ritten in de daluren.Meltrain schreef:Welk deel van lijn 162 wil je schrappen dan?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Daar zullen de bewoners van Lemelerveld vast zijn blij mee zijn. Ze hebben eindelijk hun bus naar Dalfsen maar hebben daar voor al de verbindingen (164 Heino & 162 Ommen) moeten inleveren en kregen daar een veel lagere frequentie voor terug en 1 scholierenrit naar Zwolle. -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Is overigens wel een mooie route lijn 162, maar vaak in de daluren rustig. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Waarom rijdt lijn 29 dan 4x/uur tussen Dedemsvaart en Zwolle in daluren? Zo druk lijkt me die verbinding ook niet. Beter zou dan nog 2x/uur lijn 83 en 2x/uur lijn 29 zijn (bespaart ongeveer 3,5 ton bij DRU=100 euro). Hiermee heeft het lint Dedemsvaart - Balkbrug en Zwolle ook 4 ritten per uur een verbinding en krijgt Dedemsvaart ook snelle ritten naar Zwolle.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ja, dat zei je op de vorige pagina ook al.
Waaruit concludeer je dat lijn 29 niet druk is tijdens de daluren? Bene je een dagelijks gebruiker of heb je toevallig de reizgersaantallen?
Waaruit concludeer je dat lijn 29 niet druk is tijdens de daluren? Bene je een dagelijks gebruiker of heb je toevallig de reizgersaantallen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
geen van beiden, een kennis van mij zegt het en woont in Balkbrug tegenwoordig. Hij vindt de stadsdienst van Zwolle enorm druk en daar zei iemand van dat het rustig was. Het is dus een aanname. Daarnaast zie ik een snelle verbinding tussen Dedemsvaart (12.000 inwoners) en Zwolle wel als een groeikans.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vanmiddag kon lijn 9 vanaf het Deltion (V 14:10) na ongeveer 250 meter niet meer verder ivm een klapband -o- . Heb alleen niet kunnen zien welk busnummer het was... Stond wel midden op de Zwartewaterallee stil
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Syntus bezuinigt door knippen van buslijnen Holtenbroek en Aa-landen
ZWOLLE - Vanaf komende maand rijdt er geen rechtstreekse buslijn meer tussen de Aa-landen en Holtenbroek. Dat levert busbedrijf Syntus een grote besparing op. Het busbedrijf moet bezuinigen in opdracht van de provincie, omdat er al jaren miljoenentekorten zijn op het busvervoer.
Syntus moet al zo veel mogelijk besparen, vooruitlopend op grote veranderingen in 2018, als het huidige contract voor het busvervoer in West-Overijssel opnieuw aanbesteed wordt.
Lees verder: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/sy ... -1.5433661
ZWOLLE - Vanaf komende maand rijdt er geen rechtstreekse buslijn meer tussen de Aa-landen en Holtenbroek. Dat levert busbedrijf Syntus een grote besparing op. Het busbedrijf moet bezuinigen in opdracht van de provincie, omdat er al jaren miljoenentekorten zijn op het busvervoer.
Syntus moet al zo veel mogelijk besparen, vooruitlopend op grote veranderingen in 2018, als het huidige contract voor het busvervoer in West-Overijssel opnieuw aanbesteed wordt.
Lees verder: http://www.destentor.nl/regio/zwolle/sy ... -1.5433661
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Kan iemand me even uitleggen op welke wijze hier een bezuiniging wordt behaald?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Geen flauw idee. Volgens het krantenbericht zullen de lijnen 2 en 4 elkaar zelfs ergens blijven overlappen en een overstap bieden...
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik vermoed dat je het Apeldoornse systeem wellicht krijgt: lijnen die in één richting een rondje door de wijk maken en dan terugkeren.
Nu heb je (als ik het goed begrijp) dat lijn 4 van station naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt, dan overgaat in lijn 2 die het rondje tegen de klok in door Holtenbroek maakt en dan naar station terugkeert.
Lijn 2 doet dit precies omgekeerd.
Straks krijg je dus denk ik dat lijn 4 naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt en dan direct terug rijdt naar het station en lijn 2 hetzelfde doet, maar dan door Holtenbroek. Door beide wijken verdwijnt dan het rondje door de wijk in de andere richting. Hoewel de lijnen op zich even vaak rijden, verdwijnen er in het rondje zelf dus wel bussen (in plaats van 2x linksom en 2x rechtsom, heb je alleen nog 2x rechtsom). Daar zit hem denk ik de bezuiniging.
Nu heb je (als ik het goed begrijp) dat lijn 4 van station naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt, dan overgaat in lijn 2 die het rondje tegen de klok in door Holtenbroek maakt en dan naar station terugkeert.
Lijn 2 doet dit precies omgekeerd.
Straks krijg je dus denk ik dat lijn 4 naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt en dan direct terug rijdt naar het station en lijn 2 hetzelfde doet, maar dan door Holtenbroek. Door beide wijken verdwijnt dan het rondje door de wijk in de andere richting. Hoewel de lijnen op zich even vaak rijden, verdwijnen er in het rondje zelf dus wel bussen (in plaats van 2x linksom en 2x rechtsom, heb je alleen nog 2x rechtsom). Daar zit hem denk ik de bezuiniging.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Volgens mij gaan ze in Raalte ook wat wijzigen aan een van de busroutes. Zag namelijk van de week ineens 2 nieuwe halte borden aan de Zwolseweg (in de buurt van de huidige halte van lijn 513) met een oranje zak er overheen.... Ben nu wel benieuwd wat er op het bord staat....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Hee dat zou zomaar eens kunnen ja. Geen idee hoe je anders zou kunnen bezuinigen erop. Zal lijn 2 na het rondje wel rechtdoor blijven gaan de Lassuslaan op en dan richting station.SuperGhost schreef:Ik vermoed dat je het Apeldoornse systeem wellicht krijgt: lijnen die in één richting een rondje door de wijk maken en dan terugkeren.
Nu heb je (als ik het goed begrijp) dat lijn 4 van station naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt, dan overgaat in lijn 2 die het rondje tegen de klok in door Holtenbroek maakt en dan naar station terugkeert.
Lijn 2 doet dit precies omgekeerd.
Straks krijg je dus denk ik dat lijn 4 naar Aa-landen rijdt, een rondje tegen de klok in maakt en dan direct terug rijdt naar het station en lijn 2 hetzelfde doet, maar dan door Holtenbroek. Door beide wijken verdwijnt dan het rondje door de wijk in de andere richting. Hoewel de lijnen op zich even vaak rijden, verdwijnen er in het rondje zelf dus wel bussen (in plaats van 2x linksom en 2x rechtsom, heb je alleen nog 2x rechtsom). Daar zit hem denk ik de bezuiniging.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
AH, oke, dus daar zit de besparing in.
Overdag bij 4x/uur scheelt dit een bus dan (anders snap ik ook niet waar die besparing zit.). In de avonduren scheelt dat waarschijnlijk dan die lange stilstanden van lijn 2 en 4 op het station (momenteel tussen de 9 en 13! minuten). Je scheelt dus in de dure avonduren ook flink in de kosten, omdat de bus gewoon sneller doorrijdt.
Dank voor uitleg.
Overdag bij 4x/uur scheelt dit een bus dan (anders snap ik ook niet waar die besparing zit.). In de avonduren scheelt dat waarschijnlijk dan die lange stilstanden van lijn 2 en 4 op het station (momenteel tussen de 9 en 13! minuten). Je scheelt dus in de dure avonduren ook flink in de kosten, omdat de bus gewoon sneller doorrijdt.
Dank voor uitleg.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Even terug komen op mijn eigen bericht... Lijn 4 (Raalte - Hetten - Schalkhaar - Deventer) gaat een andere route rijden. En ik heb gelijk maar even gekeken bij andere streeklijnen wat de wijzigingen zijn:cassie127 schreef:Volgens mij gaan ze in Raalte ook wat wijzigen aan een van de busroutes. Zag namelijk van de week ineens 2 nieuwe halte borden aan de Zwolseweg (in de buurt van de huidige halte van lijn 513) met een oranje zak er overheen.... Ben nu wel benieuwd wat er op het bord staat....
Wijzigingen
Lijn 4 Raalte - Heeten - Schalkhaar - Deventer
Maandag t/m vrijdag
Rijdt in Raalte een nieuwe route hierdoor vervallen de volgende haltes voor deze lijn: Postkantoor, Westdorplaan, Pauluskerk & De Hoven. Ook zal deze lijn een nieuwe halte aan doen: Ceintuurbaan.
De bussen vertrekken vanuit Raalte 1 minuut eerder.
Lijn 29, 30, 40 & 83
Hier heb ik nog niet naar wijzigingen gekeken.
Lijn 160 Deventer - Bathmen - Holten - Rijssen
Maandag t/m zondag
De ritten die vanuit Deventer tot Bathmen rijden vertrekken 2 minuten later uit Deventer.
De ritten die beginnen in Bathmen vertrekken 1 minuut later uit Bathmen.
Lijn 161 Zwolle - Wijhe - Olst - Deventer
Maandag t/m vrijdag
De ritten vanuit Zwolle vertrekken 4 tot 5 minuten later.
Lijn 162 Raalte - Lemelerveld - Dalfsen
Geen grote wijzigingen
Lijn 165 Raalte - Wesepe - Deventer
Maandag t/m vrijdag
Alle ritten van Raalte naar Deventer die rijden tot 12:30 beginnen voortaan 4 tot 6 minuten eerder en vertrekken allemaal om :21 & :51. De ritten na 12:30 vertrekken voortaan 2 minuten later om :05 & :35
Alle ritten van Deventer naar Raalte die rijden tot 12:30 vertrekken 6 minuten eerder uit Deventer om :23 & :53.
Vanaf 12:30 vertrekken de bussen 4 minuten later uit Deventer om :07 & :37
Zondag
De bussen van Raalte naar Deventer vertrekken in de ochtend 6 minuten eerder. In de middag vertrekken de bussen 2 minuten later.
Van Deventer naar Raalte vertrekken de bussen in de ochtend 4 minuten eerder. En in de middag 1 minuut eerder.
Lijn 166 Raalte - Heino - Zwolle
Geen grote wijzigingen
Lijn 167 Ommen - Dalfsen - Zwolle
Geen grote wijzigingen
Lijn 503 Buurtbus Heino - Liederholthuis - Laag Zuthem - Zwolle Zuid
Geen grote wijzigingen
Lijn 563 Buurtbus Raalte - Broekland - Wijhe
Geen grote wijzigingen
Lijn 590 Buurtbus Nieuw-Heeten - Okkenbroek - Lettele - Deventer
Geen grote wijzigingen
Lijn 591, 592, 597, 598 & 599
Nog niet naar wijzigingen gekeken
Lijn 629 Dedemsvaart - Hardenberg
Geen grote wijzigingen
Lijn 649 Dedemsvaart - Balkbrug - Zwolle
Geen grote wijzigingen
Lijn 660 Deventer - Bathmen - Holten
Geen grote wijzigingen
Lijn 664 Lemelerveld - Heino - Zwolle
Geen grote wijzigingen
Lijn 667 Ommen - Dalfsen - Zwolle
Geen grote wijzigingen
Lijn 668 Zwolle - Herfte
Geen grote wijzigingen
Lijn 675 Lemelerveld - Ommen
Geen grote wijzigingen
Laatst gewijzigd door cassie127 op di 17 nov 2015, 00:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
En als ik het antwoord van Syntus moet geloven via twitter dan staan deze week de nieuwe lijn/regio folders online.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dat werd tijd. :Dcassie127 schreef:En als ik het antwoord van Syntus moet geloven via twitter dan staan deze week de nieuwe lijn/regio folders online.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
ma-vr:cassie127 schreef:Lijn 675 Lemelerveld - Ommen
Kan hem niet uit google maps reisplanner toveren... Vermoedelijk opgeheven.
Lemelerveld, R. Koetsierstraat 08:38:00 08:38:00
Ommen, Stadshaghen 08:48:40 08:48:40
Ommen, Guido de Bresschool 08:49:00 08:49:00
ma,di,do,vr:
Ommen, Guido de Bresschool 15:20:00 15:20:00
Ommen, Stadshaghen 15:20:06 15:20:06
Lemelerveld, R. Koetsierstraat 15:31:00 15:31:00
wo,vr:
Ommen, Guido de Bresschool 12:15:00 12:15:00
Ommen, Stadshaghen 12:15:06 12:15:06
Lemelerveld, R. Koetsierstraat 12:26:00 12:26:00
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bedankt, heb het direct hierboven even aangepast.
Op het eerste oog (voor wat ik heb opgezocht) lijken er dit jaar niet veel grote wijzigingen te zijn op de streeklijnen... en nu nog wachten op de lijnfolders -o-
Op het eerste oog (voor wat ik heb opgezocht) lijken er dit jaar niet veel grote wijzigingen te zijn op de streeklijnen... en nu nog wachten op de lijnfolders -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
En de nieuwe dienstregelingen en lijnennetkaart staan nu online: http://www.syntus.nl/reisinformatie/fol ... -2016.aspx
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Wat mij opvalt is dat ik nergens iets over lijn 10 in Zwolle vind..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten