Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Erik1100 schreef:Laatst reed een gewone Ambassador op de lijn 668 naar Herfte. Het was altijd wel volgepropt in dat Mercedes busje.
Zoals ik het de afgelopen weken gezien heb is dat er in de ochtend nog steeds het Mercedes busje wordt ingezet en in de middag er een Ambassador vanuit de garage van Raalte komt.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Wat mij betreft mogen ze in deze concessie de haltepalen wel eens vervangen, wat zien die er slecht uit zeg...
Was me opgevallen toen ik weer eens in Zwolle was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

was vanmiddag beetje druk met de bus (166) tussen Zwolle en Raalte ivm seinstoring tussen Raalte en Heino en dan moesten ze nog tussen de slagbomen door zigzaggen (was thv N348 / N35 als enige overweg gesloten).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

De logica:
Hebben ze in een stadsbus als voorste stoel eentje met een klaptafeltje er achter geplaatst :') .
Heb helaas er geen foto van -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Erik1100 »

Een tijdje terug hebben ze het tv-scherm in bus 4001 weg gehaald.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Bedoel je dat scherm wat bij de Bejaardenstoel zat waar op je suggesties kon indienen (ofzo)?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Vanaf A.s. Zondag vinden er 2 kleine wijzigingen plaats in de dienstregeling:

Lijn 1 Zwolle Stadshagen - Oosterenk
De rit op zaterdag van Zwolle Rozentunnel naar Wkc Stadshagen, vertrek 18.21 uur - aankomst 18.33 uur, rijdt niet meer in de zomerperiode (22 juni t/m 15 augustus).

Lijn 6 Zwolle Station - Voorsterpoort
Met ingang van zondag 21 juni wordt de route van stadslijn 6 in Zwolle gewijzigd. Het gaat om een proef voor anderhalf jaar. Belangrijkste wijziging is dat het Mercure Hotel nu bediend wordt.
Lijn 6 van het station naar Voorsterpoort v.v. rijdt voortaan niet meer in beide richtingen dezelfde route. De reistijd is echter niet gewijzigd.

kijk voor de dienstregeling van lijn 1 & het kaartje met de nieuwe route van lijn 6 op: http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... wolle.aspx

De nieuwe route van lijn 6 is ook verwerkt in de wiki.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door dennistd »

Vanwege het winnen van de concessie Zwenzwoka kan er een weekend gratis gereisd worden met bus en trein van Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus ... teert.aspx
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door ricardo »

Het is mooi dat er ook zulke buschauffeurs zijn die niet denken 'ik moet op tijd zijn en de rest van de mensen boeit me niet'! :-) http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsIt ... 2021&cat=1
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Op 16 augustus wordt de nieuwe centrumhalte Katwolderplein/Centrum in gebruik genomen in Zwolle. Een deel van de lijnen gaat niet meer via Eekwal/Centrum rijden en een andere gedeelte rijdt via beide haltes.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Provincies melden: nog geen bezuinigingen op buslijnen tussen Drenthe en Overijssel
Er zal volgend jaar door de provincie nog niet worden bezuinigd op buslijnen tussen Overijssel en Drenthe. Het plan om het openbaar vervoer tussen beide provincies anders te regelen is op tijd klaar, meldt RTV Drenthe.

Vorig jaar maakte provincie Overijssel bekend 18 miljoen te willen bezuinigen op het Openbaar Vervoer. Ook de buslijnen 40 van Zwolle naar Meppel en Steenwijk, 30 van Hoogeveen naar Slagharen en Hardenberg en 31 van Hoogeveen naar Balkbrug en Ommen staan op de bezuinigingslijst.

Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4372&cat=1

Ben dan wel benieuwd wat ze dan wel gaan aanpassen voor de dienstregeling 2016
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik hoop dat ze de volgende dingen gaan aanpassen in de dienstregeling:
  • Lijn 29 rijdt voortaan in daluren 2x/uur tussen Dedemsvaart en Zwolle. Daarentegen rijdt lijn 83 voortaan 2x/uur overdag om meer snelle verbindingen te bieden. Als deze lijn tot Dedemsvaart Busstation rijdt, kun je met 3 busparen af en een aansluiting op de IC in beide richtingen een beter reisproduct neerzetten. Ook is de 83 tot 15 minuten sneller dan lijn 29, wat ervoor zorgt dat je meer reizigers zal aantrekken.
  • Laat lijn 3 tussen Berkum en Station door lijn 29 overnemen. Dit scheelt iets van een miljoen euro gok ik en toch behoud de wijk zijn busverbinding. Lijn 29 heeft daarnaast ook genoeg tijd in de aansluiting zitten om dit te realiseren (huidig iets van 12 minuten).
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Michael »

Lijn 29 rijdt sowieso al 2 keer per uur over het hele traject.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

In de schoolweken rijdt lijn 29 4x/uur tussen Dedemsvaart en Zwolle.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Michael schreef:Lijn 29 rijdt sowieso al 2 keer per uur over het hele traject.
dat is dus alleen in schoolvakanties, en in de avonden op werkdagen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Michael
Berichten: 11764
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Michael »

Ow okee. Was me niet opgevallen op de haltevertrekstaat vorige maand.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Michael schreef:Ow okee. Was me niet opgevallen op de haltevertrekstaat vorige maand.
Als je tussen Coevorden en Dedemsvaart staat zie je de extra ritten natuurlijk niet. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4390
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

Aangezien er miljoenen bezuinigd moet worden door de provincie Overijssel (nou ja moet, de provincie wil het), waar kun je in de concessies nog optimaliseren, danwel verbeteringen doorvoeren voor de reizigers?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Z2N »

In mijn persoonlijke mening: schrap lijn 161, 166 en 167, en zet op deze routes buurtbussen in waar er niet parallel met het spoor wordt gereden. Deze lijnen zijn niet erg druk, lopen parallel met (goeddeels) rendabele spoorlijnen, en hebben daarom geen groot nut, op het vervoeren van wat ouderen na. Voor deze relatief kleine doelgroep zou nog gekeken kunnen worden naar buurt- of belbussen, maar een buslijn die vijf of zes dagen per week 12 uur per dag bijna leeg rondrijdt is absoluut nutteloos.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Lijn 161 zou ik dan vervangen door lijn 2 of 3 in Deventer (deels) te verlengen naar Diepenveen. Voor lijn 166 en 167 de buurtbussen 503 en 593 versterken. Tussen Heino Station en het dorpje Heino en respectievelijk tussen Dalfsen Station en Dalfsen als plaats. De rest van de route is inderdaad niet heel nuttig. Daarnaast kan lijn 162 ook deels geschrapt worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Suus »

CamilleKreemers schreef:Aangezien er miljoenen bezuinigd moet worden door de provincie Overijssel (nou ja moet, de provincie wil het), waar kun je in de concessies nog optimaliseren, danwel verbeteringen doorvoeren voor de reizigers?
Lees dit topic eens: viewtopic.php?f=35&t=8742

Je hebt er zo te zien zelf ook in gereageerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3643
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

En 165 dan? Die kan je toch ook opheffen als je lijn 4 altijd door laat rijden naar raalte?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

En Wesepe dan?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Daniel »

Die relatie zie ik niet echt: lijn 4 rijdt via Heeten en 165 via Wesepe. Het valt alleen wel op dat het kleinste van de twee dorpjes als enige een weekendverbinding heeft. Blijkbaar wordt het bieden van een dwarsverbinding Deventer - Raalte tussen de twee spoorlijnen dus het belangrijkst gevonden en is 165 daar het meest geschikt voor door de snelle route over de Provincialeweg waar lijn 4 over een 60 km-weg rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef:Die relatie zie ik niet echt: lijn 4 rijdt via Heeten en 165 via Wesepe. Het valt alleen wel op dat het kleinste van de twee dorpjes als enige een weekendverbinding heeft. Blijkbaar wordt het bieden van een dwarsverbinding Deventer - Raalte tussen de twee spoorlijnen dus het belangrijkst gevonden en is 165 daar het meest geschikt voor door de snelle route over de Provincialeweg waar lijn 4 over een 60 km-weg rijdt.
Klopt inderdaad. Niet voor niets rijdt de 165 ook 2x/uur doordeweeks, dat is gewoon om snel een dwarsverbinding tussen Raalte en Deventer te vormen. Het dorp Wesepe wordt echter alleen geschampt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten