Zoals ik het de afgelopen weken gezien heb is dat er in de ochtend nog steeds het Mercedes busje wordt ingezet en in de middag er een Ambassador vanuit de garage van Raalte komt.Erik1100 schreef:Laatst reed een gewone Ambassador op de lijn 668 naar Herfte. Het was altijd wel volgepropt in dat Mercedes busje.
Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Wat mij betreft mogen ze in deze concessie de haltepalen wel eens vervangen, wat zien die er slecht uit zeg...
Was me opgevallen toen ik weer eens in Zwolle was.
Was me opgevallen toen ik weer eens in Zwolle was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
was vanmiddag beetje druk met de bus (166) tussen Zwolle en Raalte ivm seinstoring tussen Raalte en Heino en dan moesten ze nog tussen de slagbomen door zigzaggen (was thv N348 / N35 als enige overweg gesloten).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De logica:
Hebben ze in een stadsbus als voorste stoel eentje met een klaptafeltje er achter geplaatst :') .
Heb helaas er geen foto van -o-
Hebben ze in een stadsbus als voorste stoel eentje met een klaptafeltje er achter geplaatst :') .
Heb helaas er geen foto van -o-
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Een tijdje terug hebben ze het tv-scherm in bus 4001 weg gehaald.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bedoel je dat scherm wat bij de Bejaardenstoel zat waar op je suggesties kon indienen (ofzo)?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vanaf A.s. Zondag vinden er 2 kleine wijzigingen plaats in de dienstregeling:
Lijn 1 Zwolle Stadshagen - Oosterenk
De rit op zaterdag van Zwolle Rozentunnel naar Wkc Stadshagen, vertrek 18.21 uur - aankomst 18.33 uur, rijdt niet meer in de zomerperiode (22 juni t/m 15 augustus).
Lijn 6 Zwolle Station - Voorsterpoort
Met ingang van zondag 21 juni wordt de route van stadslijn 6 in Zwolle gewijzigd. Het gaat om een proef voor anderhalf jaar. Belangrijkste wijziging is dat het Mercure Hotel nu bediend wordt.
Lijn 6 van het station naar Voorsterpoort v.v. rijdt voortaan niet meer in beide richtingen dezelfde route. De reistijd is echter niet gewijzigd.
kijk voor de dienstregeling van lijn 1 & het kaartje met de nieuwe route van lijn 6 op: http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... wolle.aspx
De nieuwe route van lijn 6 is ook verwerkt in de wiki.
Lijn 1 Zwolle Stadshagen - Oosterenk
De rit op zaterdag van Zwolle Rozentunnel naar Wkc Stadshagen, vertrek 18.21 uur - aankomst 18.33 uur, rijdt niet meer in de zomerperiode (22 juni t/m 15 augustus).
Lijn 6 Zwolle Station - Voorsterpoort
Met ingang van zondag 21 juni wordt de route van stadslijn 6 in Zwolle gewijzigd. Het gaat om een proef voor anderhalf jaar. Belangrijkste wijziging is dat het Mercure Hotel nu bediend wordt.
Lijn 6 van het station naar Voorsterpoort v.v. rijdt voortaan niet meer in beide richtingen dezelfde route. De reistijd is echter niet gewijzigd.
kijk voor de dienstregeling van lijn 1 & het kaartje met de nieuwe route van lijn 6 op: http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... wolle.aspx
De nieuwe route van lijn 6 is ook verwerkt in de wiki.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vanwege het winnen van de concessie Zwenzwoka kan er een weekend gratis gereisd worden met bus en trein van Syntus: http://www.syntus.nl/nieuwsbrief/syntus ... teert.aspx
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het is mooi dat er ook zulke buschauffeurs zijn die niet denken 'ik moet op tijd zijn en de rest van de mensen boeit me niet'! :-) http://www.rtvoost.mobi/nieuws/nieuwsIt ... 2021&cat=1
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Op 16 augustus wordt de nieuwe centrumhalte Katwolderplein/Centrum in gebruik genomen in Zwolle. Een deel van de lijnen gaat niet meer via Eekwal/Centrum rijden en een andere gedeelte rijdt via beide haltes.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Provincies melden: nog geen bezuinigingen op buslijnen tussen Drenthe en Overijssel
Er zal volgend jaar door de provincie nog niet worden bezuinigd op buslijnen tussen Overijssel en Drenthe. Het plan om het openbaar vervoer tussen beide provincies anders te regelen is op tijd klaar, meldt RTV Drenthe.
Vorig jaar maakte provincie Overijssel bekend 18 miljoen te willen bezuinigen op het Openbaar Vervoer. Ook de buslijnen 40 van Zwolle naar Meppel en Steenwijk, 30 van Hoogeveen naar Slagharen en Hardenberg en 31 van Hoogeveen naar Balkbrug en Ommen staan op de bezuinigingslijst.
Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4372&cat=1
Ben dan wel benieuwd wat ze dan wel gaan aanpassen voor de dienstregeling 2016
Er zal volgend jaar door de provincie nog niet worden bezuinigd op buslijnen tussen Overijssel en Drenthe. Het plan om het openbaar vervoer tussen beide provincies anders te regelen is op tijd klaar, meldt RTV Drenthe.
Vorig jaar maakte provincie Overijssel bekend 18 miljoen te willen bezuinigen op het Openbaar Vervoer. Ook de buslijnen 40 van Zwolle naar Meppel en Steenwijk, 30 van Hoogeveen naar Slagharen en Hardenberg en 31 van Hoogeveen naar Balkbrug en Ommen staan op de bezuinigingslijst.
Lees verder: http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.as ... 4372&cat=1
Ben dan wel benieuwd wat ze dan wel gaan aanpassen voor de dienstregeling 2016
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik hoop dat ze de volgende dingen gaan aanpassen in de dienstregeling:
- Lijn 29 rijdt voortaan in daluren 2x/uur tussen Dedemsvaart en Zwolle. Daarentegen rijdt lijn 83 voortaan 2x/uur overdag om meer snelle verbindingen te bieden. Als deze lijn tot Dedemsvaart Busstation rijdt, kun je met 3 busparen af en een aansluiting op de IC in beide richtingen een beter reisproduct neerzetten. Ook is de 83 tot 15 minuten sneller dan lijn 29, wat ervoor zorgt dat je meer reizigers zal aantrekken.
- Laat lijn 3 tussen Berkum en Station door lijn 29 overnemen. Dit scheelt iets van een miljoen euro gok ik en toch behoud de wijk zijn busverbinding. Lijn 29 heeft daarnaast ook genoeg tijd in de aansluiting zitten om dit te realiseren (huidig iets van 12 minuten).
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 29 rijdt sowieso al 2 keer per uur over het hele traject.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In de schoolweken rijdt lijn 29 4x/uur tussen Dedemsvaart en Zwolle.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
dat is dus alleen in schoolvakanties, en in de avonden op werkdagen.Michael schreef:Lijn 29 rijdt sowieso al 2 keer per uur over het hele traject.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ow okee. Was me niet opgevallen op de haltevertrekstaat vorige maand.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Als je tussen Coevorden en Dedemsvaart staat zie je de extra ritten natuurlijk niet.Michael schreef:Ow okee. Was me niet opgevallen op de haltevertrekstaat vorige maand.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Aangezien er miljoenen bezuinigd moet worden door de provincie Overijssel (nou ja moet, de provincie wil het), waar kun je in de concessies nog optimaliseren, danwel verbeteringen doorvoeren voor de reizigers?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In mijn persoonlijke mening: schrap lijn 161, 166 en 167, en zet op deze routes buurtbussen in waar er niet parallel met het spoor wordt gereden. Deze lijnen zijn niet erg druk, lopen parallel met (goeddeels) rendabele spoorlijnen, en hebben daarom geen groot nut, op het vervoeren van wat ouderen na. Voor deze relatief kleine doelgroep zou nog gekeken kunnen worden naar buurt- of belbussen, maar een buslijn die vijf of zes dagen per week 12 uur per dag bijna leeg rondrijdt is absoluut nutteloos.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 161 zou ik dan vervangen door lijn 2 of 3 in Deventer (deels) te verlengen naar Diepenveen. Voor lijn 166 en 167 de buurtbussen 503 en 593 versterken. Tussen Heino Station en het dorpje Heino en respectievelijk tussen Dalfsen Station en Dalfsen als plaats. De rest van de route is inderdaad niet heel nuttig. Daarnaast kan lijn 162 ook deels geschrapt worden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lees dit topic eens: viewtopic.php?f=35&t=8742CamilleKreemers schreef:Aangezien er miljoenen bezuinigd moet worden door de provincie Overijssel (nou ja moet, de provincie wil het), waar kun je in de concessies nog optimaliseren, danwel verbeteringen doorvoeren voor de reizigers?
Je hebt er zo te zien zelf ook in gereageerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
En 165 dan? Die kan je toch ook opheffen als je lijn 4 altijd door laat rijden naar raalte?
Ik heb geen onderschrift
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Die relatie zie ik niet echt: lijn 4 rijdt via Heeten en 165 via Wesepe. Het valt alleen wel op dat het kleinste van de twee dorpjes als enige een weekendverbinding heeft. Blijkbaar wordt het bieden van een dwarsverbinding Deventer - Raalte tussen de twee spoorlijnen dus het belangrijkst gevonden en is 165 daar het meest geschikt voor door de snelle route over de Provincialeweg waar lijn 4 over een 60 km-weg rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Klopt inderdaad. Niet voor niets rijdt de 165 ook 2x/uur doordeweeks, dat is gewoon om snel een dwarsverbinding tussen Raalte en Deventer te vormen. Het dorp Wesepe wordt echter alleen geschampt.Daniel schreef:Die relatie zie ik niet echt: lijn 4 rijdt via Heeten en 165 via Wesepe. Het valt alleen wel op dat het kleinste van de twee dorpjes als enige een weekendverbinding heeft. Blijkbaar wordt het bieden van een dwarsverbinding Deventer - Raalte tussen de twee spoorlijnen dus het belangrijkst gevonden en is 165 daar het meest geschikt voor door de snelle route over de Provincialeweg waar lijn 4 over een 60 km-weg rijdt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 115 gasten