Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Probleem is dat NS niet aan die stations wilt.

Ik ben ook voorstander van die stations, simpelweg omdat een treinproduct veel aantrekkelijker is dan een busproduct.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door ricardo »

De extra bus voor lijn 40 komt vanaf 14 december! *bus*
http://www.destentor.nl/regio/meppel/ex ... -1.4603166
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door CamilleKreemers »

er is dus geen manier op dit beter op te lossen, zoals Beter Benutten om schooljeugd later in de bus te krijgen?
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door gkw1969 »

Erno-BE schreef:Probleem is dat NS niet aan die stations wilt.

Ik ben ook voorstander van die stations, simpelweg omdat een treinproduct veel aantrekkelijker is dan een busproduct.
En dan ff de buschauffeurs maar in de WW drukken?
De mensen die tussen de stations wonen verplichten alternatief vervoer te zoeken?
De provincie wil het doelgroepenvervoer onderbrengen bij het OV, zie jij al verstandelijk gehandicapten en minder validen 3 tot 4 kilometer lopen om bij een treinstation te komen?

1 voorbeeld is heel mooi geschetst tijdens een vergadering in het provinciehuis:
mensen met een beperking krijgen geen vervoer meer via de WMO, zij moeten met de regiotaxi, daar wordt op bezuinigd dus worden ze geholpen met de bus naar de zorgboerderij te gaan (bushalte op hoek). Vervolgens gaat de provincie juist die buslijn opheffen.....
Hoe moeten deze mensen dan bij de zorgboerderij komen? stations Ommen en Dalfsen ieder op 4 km afstand. Daarbij komen een aantal van deze mensen uit Raalte. Moeten deze dan met de trein omreizen via Zwolle omdat ze toevallig binnen de 5 kilometer zitten die ze op eigen kracht zouden moeten kunnen?
En ja.... dit zou het scenario zijn geweest als de provincie door was gegaan met haar bezuinigingsplan en lijn 167 op zou heffen.

Bedenk, met je voorkeur voor een bepaald product, ook dat er andere mensen zijn die afhankelijk zijn van het product wat jij op wilt heffen.
When you're tired of London, you're tired of life
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Nitein-Repart »

Dat heet participatiesamenleving, gkw1969. Als het geld in overvloed is zijn parallelle busverbindingen te verantwoorden, maar dat is in Overijssel niet het geval. De waarheid is hard.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door waldo79 »

Het verband tussen participatiesamenleving en het OV in Overijssel mis ik volledig :X
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

zag laatst lijn 668 rijden. Deze werd eert altijd gereden door touringcar Amor dacht ik, laatst zag ik dat syntus weer met eigen bussen deze lijn rijdt. alleen doen ze dat niet met de bussen die ze nu hebben. voor deze lijn hebben ze een apart busje. vermoed dat dit http://prntscr.com/560t3w een van dat soort busjes is. Kan er zelf geen fot van vinden van dit busje in de gewone syntus huisstijl.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door dennistd »

Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Nieuwe dienstregeling! En hier is de informatie :D ...
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... -2015.aspx
...niet -o-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ja, ik kijk elke dag van: Wanneer geeft Syntus nu eindelijk zijn info vrij. Eind November dus pas. Ik moet alle Syntus concessies bijwerken op de wiki dus ja, dat wordt nog wel even wat werk de aankomende weken. Maar verheug me er nu al op. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 14 nov 2014, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door flipje »

De veranderingen zijn toch redelijk te overzien, toch? (A)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ja, zal waarschijnlijk ook wel meevallen. Er zijn waarschijnlijk niet echt veel grote veranderingen inderdaad.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 14 nov 2014, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Daelea »

Zoals ik net ook in het topic over de Veluwe gepost heb: de data voor 2015 staat in Koppelvlak1, als het goed is voor alle lijnen van Syntus. Excelbestandje ervan volgt vanmiddag!
cassie127
Berichten: 6580
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door cassie127 »

dennistd schreef:Is het toevallig de 2301?
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Besta ... enheim.jpg
ja dat is hem die rijd nu dagelijks retourtje Zwolle - Herfte en gaat daarna weer naar de garage
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Frans F »

gkw1969 schreef: Hoe moeten deze mensen dan bij de zorgboerderij komen? stations Ommen en Dalfsen ieder op 4 km afstand. Daarbij komen een aantal van deze mensen uit Raalte. Moeten deze dan met de trein omreizen via Zwolle omdat ze toevallig binnen de 5 kilometer zitten die ze op eigen kracht zouden moeten kunnen?
Veel instellingen die in de middle-of-nowhere zitten regelen het vervoer met een eigen busje naar het dichtstbijzijnde station. Kan de zorgboerderij dat ook niet doen? Ik zie op hun website dat ze in totaal maar 13 klanten hebben waarvan 8 geestelijk gehandicapten waarvan het maar zeer de vraag is of die sowieso wel met de bus reizen.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Zoals ik net ook in het topic over de Veluwe gepost heb: de data voor 2015 staat in Koppelvlak1, als het goed is voor alle lijnen van Syntus. Excelbestandje ervan volgt vanmiddag!
Helaas heeft het bestand door computerproblemen (lees, trage computer, lege batterijen in het toetsenbord, et cetera) iets vertraging opgelopen, maar hier is'ie dan:

https://app.box.com/s/2zuwhd32sgc4dl8srwe6

(Helaas geen fancy URL zoals bij ZHN, Box laat mij maar 1 zo'n URL tegelijk aanmaken...)

Let er even op dat dit een bestand is van zowel de Veluwe (VE), Overijssel (OV) als Twente (TW) - met behulp van de eerste kolom kun je op deze concessies filteren. Ook heeft Syntus ingewikkeld lopen doen met de dagen waarop een rit rijdt - elke datum heeft meerdere codes gekregen, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie. De dag (ma, za, zo) die in het bestand staat, zegt lang niet alles, daarvoor heb je de dagcode nodig die erachter staat. In het derde tabblad kun je dan aan de hand van die code de dag vinden waarop die rit rijdt.

Veel plezier ermee! :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Mijn hemel wat een bestand. Zijn dit álle ritten die er zijn of alleen die ritten die gewijzigd zijn ten opzichte van 2014?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Alle ritten, van alle lijnen van de drie concessies. Dus het is even puzzelen :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Wat ik in ieder geval heb uit weten te vinden is dat lijn 171 Deventer-Twello v.v. een andere dienstregeling krijgt (Twello-Deventer een paar minuten later, andersom pakweg 10 minuten vroeger), waarschijnlijk voor een betere aansluiting op de s3600.

In Zwolle krijgt de halte 'Isala Klinieken Wezenland' de nieuwe naam 'Groot Wezenland'.

Verder krijgt lijn 160 's ochtends versterking van een nieuwe lijn 660, die door de week buiten de vakanties elke dag rijdt tussen station Deventer (7:19), en Holten Scholengemeenschap (7:52). Het is één rit die alle normale haltes van de 160 ook aandoet.

Lijn 590 krijgt volgens mij iets van een routewijziging, ik zie een paar andere haltes in het bestand dan op onze wiki. Ook lijkt het erop dat alle ritten nu dezelfde route gaan volgen. Binnen Deventer wordt er alleen nog maar op het station, de Dapperstraat en het ziekenhuis, dan verder naar Cröddenbrug en alle verder gelegen haltes.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Ardan »

Alsof Zwolle nog niet genoeg spitsmeuk had komt er nog wat bij.
Lijn 8 reïncarneert en gaat naar het stadion.
Lijn 9 gaat van het station naar Deltion via de Katerdijk, een nieuwe lijn 10 gaat ook naar Deltion maar dan via de Burgemeester Roelenweg.

En nou ben ik door het bestand heengeploegd :P Heb niet echt op frequentiewijzigingen gelet, de getalletjes dansen nou al genoeg voor mijn ogen.
Ik doe ook maar wat
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Delftse Chauff »

Ardan schreef:Alsof Zwolle nog niet genoeg spitsmeuk had komt er nog wat bij.
Lijn 8 reïncarneert en gaat naar het stadion.
Lijn 9 gaat van het station naar Deltion via de Katerdijk, een nieuwe lijn 10 gaat ook naar Deltion maar dan via de Burgemeester Roelenweg.

En nou ben ik door het bestand heengeploegd :P Heb niet echt op frequentiewijzigingen gelet, de getalletjes dansen nou al genoeg voor mijn ogen.
Ik had begrepen dat lijn 10 alleen voor werknemers van bedrijven langs de route wordt. Zij krijgen een sticker op hun OV-chipkaart en ook cliënten van 1 of andere instelling mogen mee op vertoon van hun afsprakenkaart.
Dit omdat lijn 1 en 9 te druk zijn.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik vind het busstation van Zwolle in het weekend altijd zo rustig op het streekbusstation. Er rijden maar een paar lijnen dan, komt natuurlijk ook door de vele spoorverbindingen die Zwolle kent.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Erik1100 »

Lijn 71, 203 en 29 zijn eigenlijk de enige drukkere lijnen in het weekend in Zwolle. Tja, tijdens de spits staan daar soms wel een aantal honderd mensen.
Het bestand is zo groot dat ik hem niet kan openen..
forestfire
Berichten: 1
Lid geworden op: za 15 nov 2014, 19:37

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door forestfire »

Op de site http://www.hoelaatreisjij.nl/ is de nieuwe dienstregeling voor 2015 al te vinden (inclusief vertrektijden). Dit zijn de belangrijke wijzigingen voor de dienstregeling van de stadsbussen in Zwolle:

Lijn 1 richting Stadshagen: frequentie gaat in de spits terug van 8x naar 4x per uur aangevuld met enkele versterkingsritten. Deze ritten rijden niet meer via de Katerdijk. Voortaan zal alleen nog via de Burgemeester Roelenweg worden gereden.

Lijn 2 (beide richtingen): frequentie gaat terug van 4x naar 2x per uur (altijd). Om de scholierendrukte in de spits op te vangen wordt lijn 8 geïntroduceerd.

Lijn 3 (beide richtingen): frequentie gaat terug van 4x naar 2x per uur (altijd). Voor de scholieren wordt lijn 8 geïntroduceerd.

Lijn 5 richting Westenholte: frequentie verlaagd van 4x naar 2x per uur.

Lijn 6 richting Voorsterpoort: frequentie verlaagd van 4x naar 2x per uur. Tevens is er een nieuwe halte gerealiseerd bij het Thorbeckecollege.

Lijn 8 richting Stadion (scholierenlijn): nieuwe scholierenlijn. Gaat op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur 4x per uur rijden tussen het station Zwolle en het stadion en langs de scholen rijdt die op de route liggen.

Lijn 9 richting Deltion Campus (scholierenlijn): er gaat 2 tot 3x per uur een 18 meter bus op deze lijn rijden.

Lijn 10 zie ik er (nog) niet tussen staan.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Bericht door Delftse Chauff »

forestfire schreef:Lijn 2 (beide richtingen): frequentie gaat terug van 4x naar 2x per uur (altijd). Om de scholierendrukte in de spits op te vangen wordt lijn 8 geïntroduceerd.
Lijn 2 blijft gewoon 4x/u volgens de dienstregeling. Die wijzigingsregel als je lijn 2 aanklikt klopt dus niet.
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 15 nov 2014, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten