Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Sowieso snap ik ook niet wat lijn 8 te maken gaat krijgen met de drukte op lijn 2.
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zag net ook in dienstregeling van lijn 166 dat die het rondje in oosterenk andersom gaat rijden dan dat nu gebeurd
En lijn 81 gaat volgens mij volledig worden gereden door Syntus overijssel Als ik het goed begrijp
De buslijnen 167/667 en 81 in Ommen (halte Sogenbosstraat) worden aan elkaar gekoppeld. De aparte lijnnummers blijven gehandhaafd, maar de bussen rijden door en doorgaande reizigers hoeven dus niet over te stappen.
En weet iemand wat er met lijn 675 is gebeurd want die staat er ook niet meer tussen
En wat ook opvalt buurtbus 594 Broekland - olst die rijd niet meer een staat er nog gewoon tussen
En lijn 81 gaat volgens mij volledig worden gereden door Syntus overijssel Als ik het goed begrijp
De buslijnen 167/667 en 81 in Ommen (halte Sogenbosstraat) worden aan elkaar gekoppeld. De aparte lijnnummers blijven gehandhaafd, maar de bussen rijden door en doorgaande reizigers hoeven dus niet over te stappen.
En weet iemand wat er met lijn 675 is gebeurd want die staat er ook niet meer tussen
En wat ook opvalt buurtbus 594 Broekland - olst die rijd niet meer een staat er nog gewoon tussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Jammer dat lijnen als 161/166 nog steeds rijden op zaterdag. Wat heeft het voor zin om hele bussen te laten rijden met een handjevol reizigers.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De ritten op lijn 81 tot Ommen station worden door Twente gereden.cassie127 schreef:En lijn 81 gaat volgens mij volledig worden gereden door Syntus overijssel Als ik het goed begrijp
De buslijnen 167/667 en 81 in Ommen (halte Sogenbosstraat) worden aan elkaar gekoppeld. De aparte lijnnummers blijven gehandhaafd, maar de bussen rijden door doorgaande reizigers hoeven dus niet over te stappen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Jammer? Mensen zouden blij moeten zijn dat ze van deze lijnen nog gebruik kunnen maken op zaterdag.Erik1100 schreef:Jammer dat lijnen als 161/166 nog steeds rijden op zaterdag. Wat heeft het voor zin om hele bussen te laten rijden met een handjevol reizigers.
nou klopt wel dat ze niet heel vol zijn. lijn 166 heeft op zaterdag per rit gemiddeld nog zo'n 4 reizigers
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Uit de data van Thom69 haal ik dat die lijn nog wel rijdt, maar alleen nog maar tussen Lemelerveld en Ommen.cassie127 schreef: En weet iemand wat er met lijn 675 is gebeurd want die staat er ook niet meer tussen
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vreemd want hij staat net als lijn 10 nog niet in de dienstregelingen dus of die lijnu nu door twente wordt gereden...
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Welke dienstregelingen bedoel je hier? Naar mijn weten heeft Syntus nog niets gepubliceerd, naast de data in Koppelvlak1 waar mijn bestand op gebaseerd is. De dienstregelingen op de website van Syntus zijn in elk geval nog niet geüpdatet.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Op de site http://www.hoelaatreisjij.nl/ is de nieuwe dienstregeling van Syntus Overijssel al te vinden.
Overigens staat lijn 675 er nu wel tussen, maar lijkt het dat die lijn al sinds 25 augustus ingekort is, aangezien de Guido de Brèsschool in Ommen dit schooljaar geen scholieren uit Nijverdal meer verwacht.
Overigens staat lijn 675 er nu wel tussen, maar lijkt het dat die lijn al sinds 25 augustus ingekort is, aangezien de Guido de Brèsschool in Ommen dit schooljaar geen scholieren uit Nijverdal meer verwacht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Die samenwerking met Go Ahead eagels heeft ook niet echt bepaald lang geduurd
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... digd-.aspx
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... digd-.aspx
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 675 is inderdaad ingekort tot Lemelerveld-Ommen in aansluiting op lijn 162 Raalte-Dalfsen.Meltrain schreef:Op de site http://www.hoelaatreisjij.nl/ is de nieuwe dienstregeling van Syntus Overijssel al te vinden.
Overigens staat lijn 675 er nu wel tussen, maar lijkt het dat die lijn al sinds 25 augustus ingekort is, aangezien de Guido de Brèsschool in Ommen dit schooljaar geen scholieren uit Nijverdal meer verwacht.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
DIe geruchten die hier rond gingen over lijn 10 kloppen inderdaad. Dienstregeling van deze lijn staat nu ook op syntus site!
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... doorn.aspx
http://www.syntus.nl/over-syntus/nieuws ... doorn.aspx
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 5249 rijdt vandaag op lijn 9. Wordt dit de vaste bus voor lijn 9 of gaat Syntus rouleren met gelede bussen?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik zag dat de haltes voor buurtbuslijn 599 Hardenberg - Gramsbergen - De Krim één 'blok' zijn verplaatst:
(rood = oude route, blauw = (vermoedelijke) nieuwe route)
Ik kan echter helemaal nergens iets terugvinden over deze wijziging. Op hoelaatreisjij.nl staat niets, terwijl me dit toch een noemenswaardige aanpassing lijkt. Ook in Google Maps, 9292, etc. staan de haltes nog op de oude plek. Geen goede zaak lijkt me. Ook de vertrektijden zijn ongewijzigd t.o.v. de oude dienstregeling.
Daarnaast is de reden voor de wijziging mij onduidelijk. Het kan een aanpassing zijn vanwege de verlaging van de maximumsnelheid in dit gebied: van 80 naar 60 km/u. Het lijkt me echter sterk dat dan de vertrektijden compleet ongewijzigd kunnen blijven.
Weet iemand hoe dit soort dingen werken en hoe lang het duurt voordat zulke wijzigingen in alle databases zijn doorgevoerd?
(rood = oude route, blauw = (vermoedelijke) nieuwe route)
Ik kan echter helemaal nergens iets terugvinden over deze wijziging. Op hoelaatreisjij.nl staat niets, terwijl me dit toch een noemenswaardige aanpassing lijkt. Ook in Google Maps, 9292, etc. staan de haltes nog op de oude plek. Geen goede zaak lijkt me. Ook de vertrektijden zijn ongewijzigd t.o.v. de oude dienstregeling.
Daarnaast is de reden voor de wijziging mij onduidelijk. Het kan een aanpassing zijn vanwege de verlaging van de maximumsnelheid in dit gebied: van 80 naar 60 km/u. Het lijkt me echter sterk dat dan de vertrektijden compleet ongewijzigd kunnen blijven.
Weet iemand hoe dit soort dingen werken en hoe lang het duurt voordat zulke wijzigingen in alle databases zijn doorgevoerd?
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Een ochtend en twaalfuurtje vertoeven in het ov in Zwolle leert het volgende:
* De 525x rijden nog. 5252 en 5254 getroffen op lijn 609.
* De Veluwe moet de 5249 afstaan aan Overijssel. Bus reed gehele dag op lijn 9 met a4tjes met omloop 440 Midden Overijssel achter de ruiten.
* Slechts twee standaard gas Citaro's gezien in Zwolle. Velen nog in Ede volgens de volgsites.
Ik vind de richtingen van lijn 609 ietwat bijzonder. Je zou denken dat men s ochtends juist vanuit Heerde mensen naar het Deltion moet transporteren en omgekeerd in de middag. Nu is dat andersom.
EDIT: Sorry, bericht had in de concessie Veluwe topic gemoeten...
* De 525x rijden nog. 5252 en 5254 getroffen op lijn 609.
* De Veluwe moet de 5249 afstaan aan Overijssel. Bus reed gehele dag op lijn 9 met a4tjes met omloop 440 Midden Overijssel achter de ruiten.
* Slechts twee standaard gas Citaro's gezien in Zwolle. Velen nog in Ede volgens de volgsites.
Ik vind de richtingen van lijn 609 ietwat bijzonder. Je zou denken dat men s ochtends juist vanuit Heerde mensen naar het Deltion moet transporteren en omgekeerd in de middag. Nu is dat andersom.
EDIT: Sorry, bericht had in de concessie Veluwe topic gemoeten...
Laatst gewijzigd door Maurice Hooikammer op ma 15 dec 2014, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Je kan nu ook al de halte vertrekstaten (zoals ze er bij de halte ook uitzien) downloaden *bus*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dat is ook helemaal niet de bedoeling; lijn 609 is juist voor de mensen Zwolle-Deltion, niet (alleen) voor Heerde (e.v.)-Deltion.Maurice Hooikammer schreef:Ik vind de richtingen van lijn 609 ietwat bijzonder. Je zou denken dat men s ochtends juist vanuit Heerde mensen naar het Deltion moet transporteren en omgekeerd in de middag. Nu is dat andersom.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 609 is bedoeld als versterking van lijn 9 tussen station Zwolle en het Deltion. Dat deze verder rijdt naar Heerde is alleen omdat het eigenlijk de tegenspitsritten van lijn 203 (of 202 dat weet ik niet meer zeker) zijn, die toch vooral lucht vervoerden.Maurice Hooikammer schreef: Ik vind de richtingen van lijn 609 ietwat bijzonder. Je zou denken dat men s ochtends juist vanuit Heerde mensen naar het Deltion moet transporteren en omgekeerd in de middag. Nu is dat andersom.
Reizigers tussen Heerde en het Deltion moeten dus gewoon via station Zwolle reizen.
Edit: Wat MdJ dus ook zegt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Heerde en Epe kunnen op de Katerdijk uitstappen, toch?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Een paar dagen geleden hoorde ik dat een aantal bussen van Midden Overijssel, maar misschien ook in Twente zou gaan worden bestickerd in aanloop naar de Provinciale Statenverkiezingen in maart van aankomend jaar, is er iemand die weet of dit klopt?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bestickerd in de zin van..? Twente bussen naar Overijssel blauw? Of bestickering als reclame voor de Provinciale Staten?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ik gok..... omdat de provincie opdrachtgever is in Midden Overijssel en met ingang van morgen ook de zeggenschap krijgt over Twente, dat het om de verkiezingen zelf gaat.flipje schreef:Bestickerd in de zin van..? Twente bussen naar Overijssel blauw? Of bestickering als reclame voor de Provinciale Staten?
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De reden voor de (mogelijke) bestickering zou inderdaad de Provinciale Statenverkiezingen moeten zijn. Van wat ik nog heb meegekregen zouden er dan leuzen op moeten komen met in feite een oproep om te gaan stemmen.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
en mijn advies aan iedereen is om de Twentse kleur maar te gaan stemmen. Deze hebben het beste op met Openbaar Vervoer zoals Openbaar Vervoer bedoeld is: voor de reizigerqiribi schreef:De reden voor de (mogelijke) bestickering zou inderdaad de Provinciale Statenverkiezingen moeten zijn. Van wat ik nog heb meegekregen zouden er dan leuzen op moeten komen met in feite een oproep om te gaan stemmen.
When you're tired of London, you're tired of life
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten