Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
sirvinniei
Berichten: 1240
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 09 Mei 2016, 12:10

Ik zie er juist meer in om meer stations te openen en een (eventueel aanbestede) stoptrein te laten rijden tussen Zwolle en Deventer zodat je van parallelle buslijnen af bent

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Ma 09 Mei 2016, 12:18

Eerst het spoor Deventer - Zwolle verdubbelen dan mag je verder praten. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Ma 09 Mei 2016, 16:51

Olst - Deventer bedoel je (A)
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Ma 09 Mei 2016, 16:59

cassie127 schreef:Olst - Deventer bedoel je (A)


Ja, maar je snapt wat ik bedoel. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1240
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 09 Mei 2016, 18:08

Het stuk Olst-Deventer is toch maar zo'n acht minuten? 4 treinen per uur is dan toch wel te doen?

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Wubbo » Ma 09 Mei 2016, 18:09

Alleen als beide treinen achter elkaar aan rijden, anders is 8 minuten te lang voor 2*4=8 treinen (8*8 is immers 64 minuten, en die hebben we niet in een uur ;-))

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Ma 09 Mei 2016, 21:39

Of ter hoogte van Diepenveen een station maken met 2 sporen.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Roeland » Di 10 Mei 2016, 16:12

Wubbo schreef:Alleen als beide treinen achter elkaar aan rijden, anders is 8 minuten te lang voor 2*4=8 treinen (8*8 is immers 64 minuten, en die hebben we niet in een uur ;-))


Ik heb ooit wat zitten schetsen: het past op enkelspoor, wanneer je de IC's non-stop laat rijden op Zwolle - Deventer, waardoor de overstaptijden in Zwolle 4 minuten ruimer worden. En dan kun je (zowel in Zwolle als in Deventer) de sprinter 3 min. na de IC laten vertrekken.
Met uiteraard dan opening van nieuwe stations Deventer-noord en Zwolle-zuid :).
Nadeel is dat de overstap in Zwolle vanuit Olst / Wijhe naar elders wat krapper wordt, en dat de reistijd vanuit Olst / Wijhe naar Zutphen nogal toeneemt (de andere kant op blijft het wel goed).
En bijkomend moet je in Zwolle natuurlijk ook perronruimte hebben om die extra sprinter langs een perron neer te zetten...

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Di 10 Mei 2016, 16:14

Alleen bevat de concessie gelukkig geen treinverbindingen. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Di 10 Mei 2016, 16:40

Misschien is het dan weer een idee om die sprinter Door te laten rijden naar Zutphen en daar aan de sprinter richting Arnhem te koppelen.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

starx
Berichten: 432
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor starx » Di 10 Mei 2016, 16:53

Eén ding is in ieder geval zeker: zonder dubbelspoor Olst-Deventer kan de dienstregeling daar onmogelijk wezenlijk veranderen. Als die verdubbeling er al ooit komt, dan gaat dat zeker nog jaren duren. En eigenlijk vind ik niet dat de provincie daar de buidel voor moet trekken, maar het rijk. Echter, het rijk investeert vooral in PHS en de HSL-Zuid, en nauwelijks in de "NS-periferie", dus de kans daarop is ook klein.

Wat wel zou kunnen: Windesheim en Diepenveen opnemen in de stadsdiensten van respectievelijk Zwolle en Deventer. Dan kan lijn 161 beperkt worden tot school-/buurtbus.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Di 10 Mei 2016, 17:16

Met dubbelspoor bij de nieuwe stations (als die er komen) is dit wel mogelijk. Windesheim heeft al genoeg aan een buurtbus. Zoveel mensen stappen daar nou niet in om er een stadsbus naartoe te laten gaan
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Roeland » Wo 11 Mei 2016, 11:03

starx schreef: Wat wel zou kunnen: Windesheim en Diepenveen opnemen in de stadsdiensten van respectievelijk Zwolle en Deventer. Dan kan lijn 161 beperkt worden tot school-/buurtbus.


Het is misschien nog goedkoper om één doorgaande 161 te rijden (die dan in Wijhe en Olst de snelste route rijdt) dan twee lijnen apart vanuit Zwolle en Deventer...

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Do 12 Mei 2016, 13:25

Opvallend ook dat de provincie nog even 9,2 miljoen in het verbeteren van de fietsbeleving stopt....
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Do 12 Mei 2016, 14:50

Dat zeg ik altijd. Er is zat geld in dit land, alleen het wordt vaak verkeerd besteed.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

willie
Berichten: 13
Lid geworden op: Za 05 Mei 2012, 21:02

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor willie » Vr 13 Mei 2016, 22:00

Ik vind dat Overijssel de laatste tijd wel heel ver gaat met schrappen van buslijnen. Wordt dat echt allemaal veroorzaakt door een rancuneuze ambtenaar met een eigen auto? Het is toch van de gekke dat dorpen als Wijthem, Hoonhorst en Lemerlerveld straks helemaal niet meer per OV bereikbaar zijn? Mafketels!

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Vr 13 Mei 2016, 22:48

Precies, als er nou vervanging komt in de vorm van een buurtbus of vraagafhankelijk vervoer. Maar dat lees ik nergens terug...
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1240
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor sirvinniei » Vr 13 Mei 2016, 23:14

Wat ik nog belachelijker vind is dat dorpen die met een buurtbus bediend worden langer bediend worden dan dorpen die met een reguliere lijnbus bediend worden.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Za 14 Mei 2016, 01:30

De meeste buurtbus en in midden Overijssel rijden van 7 tot 18 uur terwijl de meeste Streeklijnen van 6 tot 20 uur rijden op een werkdag. Laatste ritten buurtbussen:
503: 19:02 - 19:18 (zomertijden)
563: 18:20 - 18:43 (geen koopavond)
590: 19:17 - 19:47
591: 18:32 - 19:00
592: 19:50 - 20:20
597: 17:32 - 17:51 (geen koopavond)
598: 17:40 - 18:00 (geen koopavond)
599: 19:31 - 19:55
Op een enkele lijn na klopt het dus niet wat je zegt. In de meeste gevallen rijdt de streekbus langer Door.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

sirvinniei
Berichten: 1240
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor sirvinniei » Za 14 Mei 2016, 10:56

Maar meerdere buurtbussen rijden ook op zaterdag, terwijl veel streekbussen dat niet doen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Za 14 Mei 2016, 13:19

Dat klopt, alleen 503 & 599 rijden niet op zaterdag. Maar een buurtbus moet ook kostendekkend zijn. En als hier op een zaterdag genoeg vraag naar is lijkt het mij logisch dat ze ook op zaterdag rijden. Ook omdat deze lijnen Door vrijwilligers worden gereden.voorbeeld is lijn 594 tussen Olst - Broekland. Die is opgeven omdat er per maand vaan 200 van de 400 mensen die nodig waren instapten.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3701
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Za 14 Mei 2016, 19:47

Alleen lijnen 162 (Raalte - Dalfsen) en 167 (Zwolle - Ommen) rijden niet op zaterdag. Lijn 161 (Zwolle - Deventer) en 166 (Zwolle - Raalte) doen dit wel.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

willie
Berichten: 13
Lid geworden op: Za 05 Mei 2012, 21:02

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor willie » Za 14 Mei 2016, 20:39

regenmaker schreef:Alleen lijnen 162 (Raalte - Dalfsen) en 167 (Zwolle - Ommen) rijden niet op zaterdag. Lijn 161 (Zwolle - Deventer) en 166 (Zwolle - Raalte) doen dit wel.


Binnenkort is het op al die lijnen elke dag zondag...

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 617
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Za 14 Mei 2016, 23:24

Eerder zaterdag want dan rijden ze ook niet
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Roeland
Berichten: 292
Lid geworden op: Wo 11 Jul 2012, 10:53

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Roeland » Vr 20 Mei 2016, 16:48

Lijn 160 (Deventer - Rijssen) rijdt vrijwel helemaal parallel aan de spoorlijn. Voor de bediening Bathmen is dat ook nodig (zolang daar nog geen station is). Je zou zeggen dat daar nog wel een pijnloze bezuinigingsmogelijkheid zit...
Zitten er op Holten - Rijssen nog een beetje mensen in die bus, of rijdt de 160 daar grotendeels leeg rond?


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast