Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 157
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor NG²7²™ » Wo 12 Okt 2016, 21:54

dennistd schreef:Klopt, maar als er bezuinigd gaat worden met ingang van de nieuwe concessie (wat ongetwijfeld zal gebeuren de provincie kennende) dan moet de nieuwe vervoerder dus meer gaan rijden dan hij beloofd heeft, om zo de oude dienstregeling aan te houden.

Er zijn heel veel goede redenen om een concessie-overgang in december te plannen bij de nieuwe dienstregeling (en dan ook de goede datum, dus de zondag volgend op de tweede zaterdag, niet zoals Twente de tweede zondag). Waarom verleng je de concessie dan niet nog een paar maanden extra?


Een nieuwe dienstregeling kan óók in augustus in gaan…in heel veel concessies is er de verplichting om MINIMAAL 1x per jaar een nieuwe dienstregeling te starten.
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9280
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Ardan » Do 13 Okt 2016, 00:51

Hee maar die kastjes zijn er toch allang? In het blauw in het midden, waar je bestellingen aan kunt ophalen en waar volgens mij nog nooit iemand gebruik van heeft gemaakt?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor dennistd » Do 13 Okt 2016, 01:22

Die in het blauw zijn ophaalautomaten, maar veel reizigers willen daar uitchecken. In Twente zijn de ophaalautomaten trouwens sinds kort weggehaald uit (in elk geval) alle Citea's.

Zie ook de verschillen in knopjes:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9280
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Ardan » Do 13 Okt 2016, 01:39

Ah. Kun je nagaan hoeveel aandacht ik aan die blauwe kastjes geef dat ik dat verschil in mijn hoofd niet had opgemerkt. Meest nutteloze ding ooit. Plaats dan een oplaadautomaatje.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2028
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Chrysa » Do 13 Okt 2016, 02:12

Dat is een ophaalautomaat...
Bedoel je een pinterminal oid?

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor dennistd » Do 13 Okt 2016, 03:03

Ja. Iemand die zijn saldo wil opladen kan er nu namelijk nog niets mee, omdat je alleen vooraf besteld saldo ermee op kunt halen. In Twente zijn ze eruit gehaald omdat vrijwel niemand ze gebruikte, en als iemand hem dan wou gebruiken deed ie het niet (wat dan meestal al weken zo was, maar door niemand opgemerkt werd omdat vrijwel niemand ze gebruikte).
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 627
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Do 13 Okt 2016, 11:49

Maak zelf nog regelmatig gebruik van die automaten in de bus as ik online iets heb gekocht voor de ov-chipkaart. Laatste tijd doen die dingen het prima (op de 5249 na. Daar heeft die het nog nooit gedaan)
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

CamilleKreemers
Berichten: 2336
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Okt 2016, 15:16

NG²7²™ schreef:
dennistd schreef:Klopt, maar als er bezuinigd gaat worden met ingang van de nieuwe concessie (wat ongetwijfeld zal gebeuren de provincie kennende) dan moet de nieuwe vervoerder dus meer gaan rijden dan hij beloofd heeft, om zo de oude dienstregeling aan te houden.

Er zijn heel veel goede redenen om een concessie-overgang in december te plannen bij de nieuwe dienstregeling (en dan ook de goede datum, dus de zondag volgend op de tweede zaterdag, niet zoals Twente de tweede zondag). Waarom verleng je de concessie dan niet nog een paar maanden extra?


Een nieuwe dienstregeling kan óók in augustus in gaan…in heel veel concessies is er de verplichting om MINIMAAL 1x per jaar een nieuwe dienstregeling te starten.

even iets anders formuleren: In de meeste concessies is de verplichting maximaal 1x/jaar een nieuwe dienstregeling te starten. Als er niks wijzigt en je netwerk voldoet aan de vervoervraag, hoef je niks aan te passen.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor SuperGhost » Vr 14 Okt 2016, 19:08

Niet maximaal, want dat zou betekenen dat bij werkzaamheden etc. er geen gewijzigde dienstregeling opgezet zou mogen.

Het is toch echt minimaal, want een dienstregeling is maar maximaal 1 jaar geldig. Als je het jaar erop exact eenzelfde dienstregeling zou hanteren, dan spreek je eigenlijk alsnog over een nieuwe dienstregeling, want je moet er wel advies voor aanvragen.

En dat MINIMAAL 1x per jaar een 'nieuwe dienstregeling' aangevraagd moet worden is geen concessieverplichting, maar een wettelijke verplichting:
Wet personenvervoer 2000, artikel 31 lid 1 schreef:De concessiehouder vraagt ten minste eenmaal per jaar advies aan consumentenorganisaties die voldoen aan bij algemene maatregel van bestuur gestelde voorwaarden, over de door de concessiehouder voorgenomen wijziging van een dienstregeling, het tarief en overige in de concessie geregelde onderwerpen.

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 2028
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Chrysa » Vr 14 Okt 2016, 21:39

Maximaal 1x/jaar lijkt me ook vreemd, dan kan er niks aangepast worden als er veel klachten over iets komen.

CamilleKreemers
Berichten: 2336
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor CamilleKreemers » Vr 14 Okt 2016, 22:17

Jullie hebben gelijk.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9100
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Michael » Za 15 Okt 2016, 12:26

dennistd schreef:Ja. Iemand die zijn saldo wil opladen kan er nu namelijk nog niets mee, omdat je alleen vooraf besteld saldo ermee op kunt halen. In Twente zijn ze eruit gehaald omdat vrijwel niemand ze gebruikte, en als iemand hem dan wou gebruiken deed ie het niet (wat dan meestal al weken zo was, maar door niemand opgemerkt werd omdat vrijwel niemand ze gebruikte).


Hier in Breda bij Arriva zie ik ze vrij regelmatig gebruikt worden. En ze werken ook gewoon goed. En ze zijn nog snel ook. Veolia had die ook in hun bussen en daar werkten ze vrijwel nooit. En als ze het dan een keer deden duurde het vaak nog zeker 5 minuten voordat je je bestelling op je chipkaart had staan. Bij Arriva ben je binnen 1 minuut klaar.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 627
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor cassie127 » Za 15 Okt 2016, 12:53

Klopt, maar bij Syntus hebben ze het eerst ook een hele tijd niet gedaan... Tot afgelopen jaar. Nu is het bijna zelden als zo'n ding het niet doet.
Online archief dienstregelingen (pdf) op: http://busboekjesenlijnfolders.nl (laatste update: 23-11-2016 > Nieuwe dienstregelingen)

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3724
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Zo 16 Okt 2016, 11:59

Wat ik ook las: De provincie overweegt om de concessie Midden Overijssel samen te voegen met de concessie Veluwe en/of IJsselmond. Bron
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor marvinkok » Zo 16 Okt 2016, 14:45

Veluwe is wel apart, dat is geheel provincie Gelderland. Ijsselmuiden is dan wel deels Flevoland, maar past qua schaal en verbindingen wel mooi bij MO.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3724
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Zo 16 Okt 2016, 19:42

Op zich is het niet zo heel vreemd, aangezien de provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland intensief met elkaar samenwerken op het gebied van OV door middel van OV Cluster Oost Nederland. Je zou ervoor kunnen kiezen Veluwe, IJsselmond en Midden Overijssel samen te voegen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

sirvinniei
Berichten: 1249
Lid geworden op: Vr 04 Okt 2013, 08:27
Locatie: Veenendaal

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor sirvinniei » Ma 17 Okt 2016, 07:54

Als ze dan ook de OV visie Gelderland zouden gebruiken zou ik het positiever vinden voor MO dan de visie die Overijssel op OV heeft.

Gebruikersavatar
flipje
Berichten: 788
Lid geworden op: Di 02 Nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor flipje » Ma 17 Okt 2016, 09:37

Heel nieuw is dit niet..
Sinds de eerste aankondiging om te bezuinigen op het OV in Overijssel, was er al de optie om IJsselmond en Midden-Overijssel samen te voegen.
Wat dan wel verrassend is, is de optie om Midden-Overijssel samen te voegen met de Veluwe.

starx
Berichten: 434
Lid geworden op: Wo 26 Feb 2014, 00:25

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor starx » Ma 17 Okt 2016, 16:45

Ik zie niet echt waarom het handig is om de concessies Veluwe en Midden-Overijssel te combineren. De samenhang is uiterst beperkt, want de IJssel ligt tussen de gebieden in en alleen in Zwolle en Deventer zijn bruggen. Combineren met IJsselmond lijkt me een beter idee, maar dan is het eigenlijk beter om IJsselmond te splitsen in Noordoostpolder en Flevopolder..

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3724
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Ma 17 Okt 2016, 16:50

Het beste is om de drie concessie IJsselmond, Midden Overijssel en Veluwe samen te voegen.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9280
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor Ardan » Ma 17 Okt 2016, 16:52

Omdat....?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3724
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Ma 17 Okt 2016, 16:57

Vooral rond Harderwijk en Zwolle kunnen lijnen dan meer in elkaar geïntegreerd worden. Of lijn 103 in Amersfoort koppelen aan lijn 160 naar Almere, zodat je geen lijneneilandjes meer krijgt. Of bijvoorbeeld meer lijnen rechtstreeks naar de Deltion Campus in Zwolle. Daarnaast is het ook handiger qua tarieven natuurlijk.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor SuperGhost » Ma 17 Okt 2016, 20:50

De lijnen vanuit Zeewolde naar Nunspeet en Harderwijk bij Gelderland brengen en probleem is al opgelost.

Veluwe heeft nergens echt veel overlap, alleen de Valleilijn moet samengevoegd worden met de Veluwe. Voor de rest als je Veluwe te klein vind, is het praktischer om die bij Achterhoek-Rivierenland samen te voegen, zodat die laatste ook wat meer een geheel vormt (nu raken ze alleen met de treindienst elkaar bij Arnhem en verder 0,0) en zodat je ook alle Gelderse spoordiensten bij één concessie kan houden (mits je Arnhem-Doetinchem weer terug doet)

Overigens zie ik de Achterhoek liever losgemaakt worden van Rivierenland en met Twente samengevoegd worden, want daar is wel aardig wat overlap.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3724
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor regenmaker » Di 18 Okt 2016, 00:09

SuperGhost schreef:De lijnen vanuit Zeewolde naar Nunspeet en Harderwijk bij Gelderland brengen en probleem is al opgelost.


Uhm, je bedoelt Nijkerk en Harderwijk. ;)
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

SuperGhost
Berichten: 1891
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Berichtdoor SuperGhost » Wo 19 Okt 2016, 22:29

Doe ik het ook mee :wink:


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast