Pagina 30 van 31

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 09:38
door gkw1969
Ik ken de dienstregeling niet meer uit mijn hoofd in Zwolle, maar je maakt mij niet wijs dat alle bussen tegelijk aankomen en vertrekken. Volgens mij zijn er wel meerdere lijnen die bij elkaar op de halte kunnen zonder dat ze elkaar in de weg staan, daardoor krijg je weer bufferruimte.

Maar... er is inderdaad geen rekening gehouden met bufferruimte en bufferen op de oude bufferplaats is niet meer aan de orde omdat daar de pauzelocatie verdwijnt. Dus je kunt de bus er wel neer zetten, maar geen pauze houden.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 10:01
door Roeland
gkw1969 schreef:Ik ken de dienstregeling niet meer uit mijn hoofd in Zwolle, maar je maakt mij niet wijs dat alle bussen tegelijk aankomen en vertrekken.
Als er één station is waar veel bussen gelijktijdig zouden moeten vertrekken is het wel Zwolle, omdat de spoorknoop daar echt op .15/.45 ligt.
Dan lijkt het mij zeer logisch dat buslijnen met een kwartiersdienst ongeveer rond .07/.22/.37/.52 aankomen en vertrekken, en dat halfuursdiensten ongeveer rond .20/.50 vertrekken.
gkw1969 schreef:Maar... er is inderdaad geen rekening gehouden met bufferruimte en bufferen op de oude bufferplaats is niet meer aan de orde omdat daar de pauzelocatie verdwijnt. Dus je kunt de bus er wel neer zetten, maar geen pauze houden.
Tot deze maand had je op Zwolle vooral doorgaande stadsdiensten, dus hoefde er op Zwolle relatief weinig te worden gebufferd. Voor de streeklijnen trouwens wel, want die eindigen wel allemaal op station Zwolle.
Maar vanaf 17 febr. heeft Syntus de doorgaande stadslijnen op het station geknipt, waardoor je zou vermoeden, dat er op het station meer gebufferd moet worden?

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 10:12
door cassie127
Ik zie als ik zo door de tabellen kijk van de nieuwe dienstregeling dan is het de planning dat vrijwel alle stads- en streeklijnen aan het begin van de knoop aankomen, en tijdens of vlak voor het einde van de knoop vertrekken, dus dan is het busstation vrij vol met bussen.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 10:28
door cassie127
Roeland schreef:
gkw1969 schreef:Maar... er is inderdaad geen rekening gehouden met bufferruimte en bufferen op de oude bufferplaats is niet meer aan de orde omdat daar de pauzelocatie verdwijnt. Dus je kunt de bus er wel neer zetten, maar geen pauze houden.
Tot deze maand had je op Zwolle vooral doorgaande stadsdiensten, dus hoefde er op Zwolle relatief weinig te worden gebufferd. Voor de streeklijnen trouwens wel, want die eindigen wel allemaal op station Zwolle.
Maar vanaf 17 febr. heeft Syntus de doorgaande stadslijnen op het station geknipt, waardoor je zou vermoeden, dat er op het station meer gebufferd moet worden?
Stadsdienst ligt bijna weer volledig in de knoop van de treinen. Als ik zo snel kijk dan kunnen de lijnen 1, 2, 3, 4, 11 ergens een koppeling met elkaar hebben. Datzelfde geldt ook voor lijnen 5, 6 & 8, en de lijnen 7 & 9.
Spoiler: show
Lijn 1 komt om :35 aan op het station en om :37 gaat er weer een lijn 1 weg
Lijn 2 komt om :36 aan op het station en om :37 gaat er weer een lijn 2 weg
Lijn 3 komt om :35 aan op het station en om :53 gaat er weer een lijn 3 weg
Lijn 4 komt om :35 aan op het station en om :39 gaat er weer een lijn 4 weg
Lijn 5 komt om :39 (ochtend) :47 (middag) aan en om :42 (ochtend) :50 (middag) gaat er weer een lijn 5 weg
Lijn 6 komt om :35 (ochtend) :45 (middag) aan en om :43 (ochtend) :53 (middag) gaat er weer een lijn 6 weg
Lijn 7 rijdt te vaak onregelmatig voor een goed patroon, gekoppeld aan lijn 9
Lijn 8 komt om :49 (ochtend) :29 (middag) aan en om :58 (ochtend) :38 (middag) gaat er weer een lijn 8 weg
Lijn 9 rijdt te vaak onregelmatig voor een goed patroon, gekoppeld aan lijn 8
Lijn 11 komt om :36 aan en om :37 gaat er weer een lijn 11 weg

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 11:24
door flipje
Het gaat straks spannend worden in Zwolle..
De huidige buffer aan de Oosterlaan verdwijnt.
Zoals ik het begreep zijn er straks 2 mogelijkheden mbt pauzes.
- Chauffeur komt aan op het busstation >bus wordt bij de halte afgelost door de collega > chauffeur heet pauze op het busstation > bus gaat direct door.
- Bus komt aan op het busstation > keert rijdt dan door naar de stalling aan de Hoekerweg > daar pauze en buffer > weer terug naar het busstation om reizigers op te halen.

Dit alles gaat uit vanuit de ideale situatie. Dus ik verwacht binnen een half jaar een buffer bij het busstation (A)

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 11:35
door Frank93
Hebben de chauffeurs van de concessie Ijsselmond ook een pauze in Zwolle? Als die bijvoorbeeld daar een half uur pauze hebben is het wel handig als de bus ergens anders kan staan dan op de halte.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 01 feb 2019, 12:20
door cassie127
flipje schreef:Het gaat straks spannend worden in Zwolle..
De huidige buffer aan de Oosterlaan verdwijnt.
Zoals ik het begreep zijn er straks 2 mogelijkheden mbt pauzes.
- Chauffeur komt aan op het busstation >bus wordt bij de halte afgelost door de collega > chauffeur heet pauze op het busstation > bus gaat direct door.
- Bus komt aan op het busstation > keert rijdt dan door naar de stalling aan de Hoekerweg > daar pauze en buffer > weer terug naar het busstation om reizigers op te halen.

Dit alles gaat uit vanuit de ideale situatie. Dus ik verwacht binnen een half jaar een buffer bij het busstation (A)
mag toch hopen dat ze de oude aan het begin nog wel heel even in gebruik laten, mocht er toch iets fout gaan, dan kunnen ze tenminste nog ergens heen

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 12:17
door HOV38
Volgens dienstregeling (Zwolle) rijdt alleen buslijn 70 via de Marsweg naar Park de Wezenlanden - Ziekenhuis - enz. De overige lijnen in die richting gaan volgens dienstregeling via de Hortensiastraat, welke 2 minuten langer duurt. Echter valt het me op dat buslijnen richting Park de Wezenlanden - Ziekenhuis - enz (7, 29, 40, 166, 167) regelmatig worden omgeleid via de Marsweg ipv de Hortensiastraat (wat volgens dienstregeling de reguliere route is). Dit wordt niet vermeld in de reisplanner.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 08 mar 2019, 13:22
door cassie127
Dan nog zal dat als werkzaamheden vermeld moeten worden in de reisplanner aangezien halte Molenweg dan wordt overgeslagen.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: ma 25 mar 2019, 08:31
door Roeland
Hoe gaat het nu met het nieuwe busstation in Zwolle? Functioneert dat naar wens?
En hoe is het gebruik en de doorstroming op de nieuwe Zwolse busroutes?

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: ma 25 mar 2019, 10:12
door cassie127
Wat ik zelf tot nu toe heb ervaren is dat het stuk Station - Katwolderplein een stuk sneller is geworden, met de andere routes nog niet echt een ervaring gehad

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: ma 25 mar 2019, 11:18
door jelmerrr
Volgens mij rijdt het bij de bushalte nu goed, beter dan toen alles aan de oostzijde zat.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: di 21 mei 2019, 13:53
door cassie127
In Zwolle zal van 2 juni t/m 15 juni lijn 10 gaan rijden welke vanaf Station Stadshagen naar Deltion Campus gaat rijden. De bussen rijden alleen in de ochtend, stoppen niet op tussen gelegen haltes en rijden alleen van station Stadshagen naar het Deltion College. Daarnaast rijden er geen bussen van lijn 10 vanuit het Deltion College naar station Stadshagen.

Ik heb op de wiki inmiddels de pagina van lijn 10 aangepast en hij staat nu ook op de concessiepagina.
Afbeelding

Hele discussie is te vinden in het topic van Zwolle - Enschede/Kampen viewtopic.php?f=35&t=10972&start=1300#p629492

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 08:47
door Meltrain
Waarom rijdt lijn 10 eigenlijk alleen 's ochtends (van station Stadshagen naar Deltion)? Hoe moeten de reizigers dan 's middags terug naar station Stadshagen?

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: vr 14 jun 2019, 08:53
door cassie127
Gewoon met lijn 9 via station Zwolle... In de middag is lijn 9 ook een stuk rustiger dan in de ochtend, en zijn de reizigers beter verspreid over de ritten dan in de ochtend.

Overigens stopt lijn 1 op bij een halte welke slechts 4 minuten lopen is vanaf Station Stadshagen.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: wo 26 jun 2019, 14:06
door cassie127
De nieuwe buurtbus lijn 518 loopt erg goed. Vanaf de start zijn er gemiddeld zo'n 1.300 reizigers welke maandelijks gebruik maken van deze nieuwe verbinding. Het gaat hier om ongeveer 40 reizigers per dag.

Tijdens de spitsuren rijden er al standaard 2 busjes. Eerst was dit het Syntus busje samen met een beschadigd oud U-OV busje. Inmiddels zijn deze vervangen voor de 307 en 309 welke eerder in Twente als buurtbus hebben gereden.

Buurtbus Raalte-Lemelerveld is populair, en scoort met 1.300 passagiers per maand ver boven de norm

https://www.destentor.nl/dalfsen/buurtb ... ~a61d3d95/

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 05 sep 2019, 10:34
door cassie127
Ik zie net op de website de dienstregeling van lijn 629 staan geldig vanaf 16 december. De lijn zal vanaf dan in Nieuwleusen beginnen in plaats van in Dedemsvaart

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 05 sep 2019, 11:28
door gkw1969
Waar vind je die Info? Op de site van Keolis vind ik nog niks van een nieuwe dienstregeling

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 05 sep 2019, 14:49
door cassie127
Deze staan gewoon op de website van Keolis... Alleen een beetje verstopt.

Wijzigingen Keolis breed:
Lijn 629 Zal voortaan beginnen in Nieuwleusen, blijft 1x per dag rijden in één richting https://www.allgobus.nl/getmedia/2d2d7b ... 1535660758
Lijn 660 heeft sinds deze maand een nieuwe (veranderde) dienstregeling https://www.allgobus.nl/getmedia/1e03fd ... 1535660758
Lijn 680 Zal vanaf nieuwe dienstregeling in december worden opgeheven, aldus de website.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 05 sep 2019, 15:21
door gkw1969
Je maakt me nieuwsgierig. Hoe heb je het gevonden dan?

Overigens klopt het wel van lijn 680. Wegens gebrek aan passagiers.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: wo 23 okt 2019, 22:42
door cassie127
Dienstregeling 2020 is nu te downloaden via de website van Keolis onder het lijnenoverzicht (in PDF per lijn/dag), en beschikbaar via KV1

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 24 okt 2019, 07:17
door regenmaker
Nog wat schokkende wijzigingen tegengekomen? Ik heb zelf nog niet echt de tijd gehad om er doorheen te bladeren.

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 24 okt 2019, 07:29
door cassie127
Heb er zelf een beetje doorheen zitten kijken... Vooral wijzigingen in de vertrektijden. Lijn 9 in Zwolle stopt voortaan om 17:30 met rijden ipv om 18:00 uur.
Lijn 10 staat er ook tussen en stopt in december dan wel op alle haltes langs de route

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 24 okt 2019, 10:35
door julsteren
De stadsdienst in Deventer start een uurtje eerder op :Y

Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)

Geplaatst: do 24 okt 2019, 10:41
door cassie127
Dat zie ik via via net ook voorbij komen, al zijn sommige aansluitingen er niet beter op geworden