Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse bocht

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse bocht

Bericht door Daniel »

Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse bocht
Geplaatst op: vrijdag 18 juli 2014 07:58
Laatst bijgewerkt: vrijdag 18 juli 2014 07:59


RUURLO - De haakse bocht pal over het spoor aan de Dekkersweg in Ruurlo is waarschijnlijk de oorzaak van het ongeval woensdagavond waarbij een trein de aanhanger van een vrachtwagen aan gort reed.
Volgens ooggetuigen kon de chauffeur de bocht van de Wiersseweg niet nemen en moest hij achteruit steken. De chauffeur stapte uit om de situatie beter in te schatten. Op dat moment kwam de trein er al aan en ramde de aanhanger die deels op het spoor stond.
Lees verder | Dossier Arriva | Meer nieuws over Arriva | Dossier Concessie Achterhoek | Meer nieuws over Concessie Achterhoek | Dossier Storingen in de treindienst | Meer nieuws over Storingen in de treindienst
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door Frans F »

Lekker slim.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door CSA2 »

Frans F schreef:Lekker slim.
De beste stuurlui staan aan wal is het niet? T kan gebeuren een vrachtwagenchauffeur is ook gewoon maar een mens...
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door groningen »

T kan gebeuren een vrachtwagenchauffeur is ook gewoon maar een mens...
Ja hoor; moet je vooral op een spoorwegovergang doen. Afvragen of de weg geschikt is voor een vrachtwagen met aanhanger of er geen alternatieve route is.
De man verklaarde dat de aanhanger bij het manoeuvreren op het spoor was terechtgekomen. Hij was verkeerd gereden en wilde draaien.
Vooral niet omrijden. Dat kost geld. Volgens mij wilde de vrachtwagenchauffeur een zeer scherpe bocht naar rechts nemen van de Dekkersweg naar de Wiersseweg.
CSA2
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 13 sep 2013, 19:17

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door CSA2 »

Heb je ooit een vrachtwagen bestuurd? Dan praat je misschien anders. Treinen en spoorwegen zijn leuk maar niet heilig. Verkeer is verkeer en een mens een mens...
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door matti93 »

groningen schreef:
De man verklaarde dat de aanhanger bij het manoeuvreren op het spoor was terechtgekomen. Hij was verkeerd gereden en wilde draaien.
Vooral niet omrijden. Dat kost geld. Volgens mij wilde de vrachtwagenchauffeur een zeer scherpe bocht naar rechts nemen van de Dekkersweg naar de Wiersseweg.
Lees alsjeblieft eerst het artikel helemaal voor je dit soort statements maakt: volgens het artikel reed de chauffeur om omdat de gebruikelijke route afgesloten was.
Ik zou liever de vraag stellen waarom de vrachtwagen daar mag rijden terwijl de bocht blijkbaar niet haalbaar is. Waarom kwam de chauffeur er te laat achter dat de bocht niet haalbaar is, was het voordat hij de overgang opreed niet te zien hoe de bocht liep?
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door mijack1985 »

zolang er geen gesloten verklarings bord voor vrachtwagens staan, mag je met he vrachtwagen overal komen. Zelfde geld voor de bus. Dat het een omleidingsroute betrof, kan ik wel begrijpen dat hij daar terecht kwam. Is toch altijd beetje zoeken, heb het soms ook met de bus. Zeker als er geen gele borden met alternatieve routes staan. Dus de opmerking "lekker slim" is wel eeg kort door de bocht :-P ;-)
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door mijack1985 »

hoeft trouwens niet perse een gesloten verklarings bord zijn. Kan ook zo'n gebodsbord zijn voor voertuigen langer dan .... meter of zwaarder dan zoveel ton
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Treinbotsing Ruurlo: truck had problemen met haakse boch

Bericht door groningen »

Volgens mij moet hieronder het antwoord tussen zitten (of niet); mogelijk met nader onderzoek.

In verband met onderhoud start de provincie Gelderland in de periode van 14 tot en met 18 Juli met werkzaamheden aan drie rotondes in de N319 / N315 in Ruurlo. Het gaat om rotondes ten oosten van Ruurlo: de aansluiting met de Slootsdijk, de aansluiting met de Groenloseweg en de aansluiting met de Borculoseweg. Het werk wordt in de nachtelijke uren uitgevoerd, echter kan er enige overlast overdag plaats vinden en is er een snelheidsbeperking ingesteld. Op de rotondes worden de asfaltlagen vervangen, en worden straatwerk en bermen op diverse plaatsen hersteld. De rotondes en aansluitende wegen zijn afgesloten in de nachten van 14 op 15, 15 op 16, 16 op 17 en 17 op 18 juli van 19.00 uur tot 06.00 uur. De omleidingen staan met borden aangegeven.

Bron: Berkelland FM
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten