Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Alles over het Openbaar Vervoer in Flevoland, Overijssel en Gelderland.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 3670
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor regenmaker » Za 11 Okt 2014, 11:44

Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?

Die loopbrug is gewoon weer de zoveelste geldverspillingsproject geweest, als die nu al weer weg moet.
Vaste reiziger van Syntus Gelderland (Veluwe) & Breng (Arnhem-Nijmegen).
Expert op het gebied van Duits busvervoer.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1648
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor Erno-BE » Za 11 Okt 2014, 12:02

Waarom Dordrecht-Elst en niet Dordrecht-Tiel? Voor Tiel-Elst is er veel minder capaciteit nodig dan voor Dordrecht-Geldermalsen(-Tiel), oftewel je krijgt last van inefficientie, laat staan dat je Tiel-Elst moet elektrificeren. Dordrecht-Tiel ben ik wel voorstander van, aangezien je vanuit Tiel dan makkelijker naar Rotterdam en Den Haag kan zonder via Utrecht te reizen. Maar dit topic is eigenlijk niet bedoelt voor ideën, regenmaker.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor Suus » Za 11 Okt 2014, 12:05

Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5687
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor fogeltje » Za 11 Okt 2014, 13:15

Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.

Bram Mastwijk, broer van?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor waldo79 » Za 11 Okt 2014, 16:55

Bee schreef:Nee, want mensen uit Tiel willen allemaal & alleen maar naar Utrecht*.

*Gebaseerd op een steekproef gedaan op één man uit Tiel met de vraagstelling waar met de trein naar toe werd gereisd.


Er gaat een te verwaarlozen deel overstappers richting Ddr. De scheve dienstregeling op de Merwede-Lingelijn maakt het onaantrekkelijk om over Gdm heen te reizen.

@SuperGhost: om spoor 1 in Tl in gebruik te nemen zul je er bovenleiding moeten hangen. Bovendien kun je met een optimaal gebruik van spoor 2 op beide delen van dat spoor een trein kwijt.
Mij best :)

0318
Berichten: 61
Lid geworden op: Ma 19 Jul 2010, 11:47

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor 0318 » Za 11 Okt 2014, 17:07

regenmaker schreef:Zou het niet een positieve ontwikkeling zijn als je een doorgaande stoptrein Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen - Tiel - Elst krijgt?

Qua reizigersstromen lijkt het mij een stuk nuttiger als er doorgaande stoptreinen Elst - Tiel - Utrecht en Gorinchem - Beesd - Culemborg - Utrecht komen, zowel om de hele Betuwe en Gorinchem/Leerdam een rechtstreekse spoorverbinding met het Utrechtse te geven, als de voornoemde capaciteitsproblemen rondom Houten wat te verlichten door 3 i.p.v. 2 stoptreinseries (6× per uur). En voor de slechte verstaander: dan is dus ook dat hele extra perron niet nodig, waar deze draad over gaat.
Maar ja, concessies en een extra boogje/viaduct boven Tricht zullen wel weer onoverkomelijke bezwaren zijn.
Laatst gewijzigd door 0318 op Zo 12 Okt 2014, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
Berichten: 3619
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor waldo79 » Za 11 Okt 2014, 20:17

Dit gaat nergens meer over, zucht.
Mij best :)

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor marlies » Za 11 Okt 2014, 22:04

Als je ergens over wilt gaan kan een loopbrug handig zijn ;)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5573
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor Hainje » Zo 12 Okt 2014, 02:34

Mooie brug om weer terug ontopic te gaan marlies. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor hidihi » Zo 12 Okt 2014, 21:54

Ach ik zal wel een idioot zijn als ik van deze discussie en van de ideeën van prorail niks begrijpt. Waarom bouwt men geen viaduct waar de trein tussen Geldermalsen en Tiel overheen kan gaan. Dan heb je de kruisingsproblemen toch opgelost? Misschien zou je voor de merwedelingelijn een apart spoor kunnen aanleggen naar het station maar daar hoeft de loopbrug toch niet voor te wijken? Je laat de trein vanuit Gorichem stoppen op het huidige rangeerspoor aan de kant van het busstation en je hoeft geen lang perron voor te maken. Dus je kunt het nieuwe perron voor de loopbrug aanleggen. Met deze oplossing hoef je alleen 1 perron te bouwen en een derde spoor tussen Geldermalsen en de merwedelingelijn te bouwen.

Van de Houten discussie snap ik helemaal niks van. Prorail gaat het capaciteit probleem oplossen door 4 sporen tussen Houten en Utrecht te maken. Als de verdubbeling klaar is kan er een voortrein tussen Houten en Utrecht rijden en dan ben je meteen van alle problemen af.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor reisthijs » Zo 12 Okt 2014, 22:21

De beste oplossing is waarschijnlijk ook de duurste oplossing daarom bedenken ze wat anders.

De Houten discussie draait om het feit dat die voortrein er niet komt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor hidihi » Ma 13 Okt 2014, 14:10

Waarom komt prorail uberhapt met plannen als het feitelijk probleem een tekort aan materieel is. Er is een overschot aan e-locs kan de NS bij een lease maatschapij geen passagiers rijtuigen huren voor een jaar 5. Dan is er tenminste voldoende materiaal tot dat het probleem met een tekort aan materiaal opgelost is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31444
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor Suus » Ma 13 Okt 2014, 14:16

Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3990
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor reisthijs » Ma 13 Okt 2014, 14:32

hidihi schreef:Waarom komt prorail uberhapt met plannen
Omdat de minister daar om vraagt.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor hidihi » Ma 13 Okt 2014, 15:11

Bee schreef:Hoe kom je erbij dat er een tekort aan materieel is?
Als dat er voldoende treinen zijn waarom geen toekomstige voortrein of treinen die groot genoeg zijn?

SuperGhost
Berichten: 1883
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Einde dreigt voor loopbrug Geldermalsen

Berichtdoor SuperGhost » Ma 13 Okt 2014, 23:10

Omdat de minister een 10-minutendienst wil en niet een voortrein.


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten