Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SilentScreamer
Berichten: 29
Lid geworden op: Do 17 Aug 2017, 15:24
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SilentScreamer » Ma 11 Dec 2017, 13:56

Ja, maar wel gek dat die dan dus al omgestickerd is. Zal wel met overgangstijd te maken hebben.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 37342
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Suus » Ma 11 Dec 2017, 14:00

Stickeren bij daglicht gaat misschien wat makkelijker. Zo’n kaartlezer vervangen zal een kwestie van schroeven zijn, dat kan prima onder het licht van een lantaarnpaal.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Ma 11 Dec 2017, 15:33

Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Joshua
Berichten: 1711
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Joshua » Ma 11 Dec 2017, 15:58

cassie127 schreef:
Floris schreef:Afbeelding
via https://twitter.com/transp_ticket/status/940178479886356480

Het lijkt er op dat iemand in de nacht van 9 op 10 december heel hard bezig is geweest om de de spullenboel (kaartautomaten en chippalen) van NS te vervangen door Keolis/Blauwnet-apparatuur.


Om 00:05 was men in Heino al druk bezig met het demonteren van de NS kaartautomaat

De automaten die nu op de stations staan kunnen geen buitenlandse kaartjes verkopen en zijn gelijk aan automaten die Arriva elders in het land al heeft staan.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9739713781

Gaat inderdaad om hetzelfde kaartautomaat als Arriva heeft neergezet in Limburg. Automaten zijn prima in gebruik, in ieder geval beter dan die dingen in Groningen. Ze verkopen alleen geen anonieme OV-Chipkaarten wat ik wel een gebrek vind.

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1772
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor julsteren » Ma 11 Dec 2017, 16:16

cassie127 schreef:Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven

Sprinters die minder vaak stoppen*

althans, dat vinden de CTA's en dergelijke en rijdendetreinen.nl.

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Ma 11 Dec 2017, 22:12

Ja het staat nogal raar ja de ene keer staat die wel als intercity de andere keer niet. De omroep op het station had het vanmorgen wel over de Intercity naar Raalte
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Joshua
Berichten: 1711
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Joshua » Di 12 Dec 2017, 00:18

Nu staat mij iets bij over een discussie een paar jaar geleden dat Veolia hun sneltrein van Maastricht naar Heerlen ook geen Intercity mocht noemen omdat deze merknaam eigendom was van NS in Nederland? Waarom mag Keolis dit nu dan wel?

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 8112
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Aking » Di 12 Dec 2017, 01:27

Omdat ze NS miljarden betalen voor het gebruikt van die patenten? :')
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Di 12 Dec 2017, 06:56

Dan zou dat dus ook gelden voor sprinter
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

Gebruikersavatar
nsimmelink94
Berichten: 328
Lid geworden op: Vr 12 Dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor nsimmelink94 » Di 12 Dec 2017, 09:26

Dat zal best aan te vechten zijn. Lijkt me niet dat je op een woord als Sprinter of Intercity merkrecht kan toepassen. Een intercity trein is niets meer en niets minder dan een trein tussen steden en een sprinter een stoptrein met een hoge acceleratie. Je ziet toch ook niet bij Arriva de Spurt naar Leeuwarden o.i.d. :')

Dennenboom
Berichten: 728
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Dennenboom » Di 12 Dec 2017, 09:43


Floris
Berichten: 109
Lid geworden op: Zo 07 Jun 2015, 01:48
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Floris » Di 12 Dec 2017, 10:25

Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1510574151208/content/assets/ns-nl/dienstregeling/december-2017/40-58/58a.pdf


In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.

Een snelle observatie vanuit de NS-intercity: Op zowel Hengelo als Almelo zijn een aantal ouden cico's van Syntus en Arriva vervangen door nieuwe cico's van blauwnet. In ieder geval op Almelo is op een aantal van de overgebleven Arriva-cico's een buitengebruiksticker geplakt.

jelmerrr
Berichten: 806
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor jelmerrr » Di 12 Dec 2017, 10:35

Overigens heeft blauwnet maar 1 paaltje op Almelo bij opkomen van station, terwijl NS er 4 heeft...

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Di 12 Dec 2017, 10:49

Ja Almelo heeft er wel erg weinig ja... Dus als de NS Trein later is en dr blauwnet trein naar Hengelo komt moet eerst iedereen naar dat ene paaltje bij de opgang van het perron ok om te checken :?
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

jelmerrr
Berichten: 806
Lid geworden op: Za 16 Jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor jelmerrr » Di 12 Dec 2017, 10:58

Hoeft niet stukje verderop staat nog paar omcheckpaaltjes. Maar gister rond 8u met twee keolis treintjes was het druk bij het paaltje. Misschien wordt het Arriva paaltje nog omgestickerd?

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 3098
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor cassie127 » Di 12 Dec 2017, 11:02

Dan plaatsen ze eerder nog zo'n nieuwe paal. De palen van Arriva die niet meer in gebruik zijn gaan weg. Ook in andere regio's gaan ze die paaltjes vervangen voor het blauwnet model
Online archief dienstregelingen: http://busboekjesenlijnfolders.nl
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet/Syntus Overijssel
2017 Trein: 24785,3 km, Bus: 1799,1 km
2018 Trein: 18770,9 km, Bus: 816,5 km, Metro: 178,5 km, Tram 16,8 km (06-08)

dennistd
Berichten: 2699
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor dennistd » Di 12 Dec 2017, 12:45

Floris schreef:
Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_1510574151208/content/assets/ns-nl/dienstregeling/december-2017/40-58/58a.pdf


In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.
Iemand heeft bedacht dat de sneltrein naar Raalte toch geen Intercity is zoals de reisplanner aangeeft maar een Sprinter.
Alleen is op de TB7 in Enschede nu compleet onduidelijk dat deze trein niet stopt op Enschede Kennispark:

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

CamilleKreemers
Berichten: 3006
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor CamilleKreemers » Di 12 Dec 2017, 13:33

Noem het dan een sneltrein!!

Gebruikersavatar
julsteren
Berichten: 1772
Lid geworden op: Di 11 Dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor julsteren » Di 12 Dec 2017, 16:40

De andere kant op heeft hij de melding ''Stopt niet in Wierden, Almelo de Riet en Borne. Stopt vanaf Hengelo niet op tussengelegen stations.''

SilentScreamer
Berichten: 29
Lid geworden op: Do 17 Aug 2017, 15:24
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SilentScreamer » Di 12 Dec 2017, 17:30

Zonde dat hierover geen duidelijkheid bestaat. Over het inchecken heeft de provincie een duidelijke lijn getrokken, maar het volgende probleem van regionale concessies wordt dus de terminologie...

Maxim
Berichten: 168
Lid geworden op: Ma 19 Sep 2011, 10:52
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Maxim » Di 12 Dec 2017, 18:25

Het is en blijft intercity. Op een of andere manier gaat het in de reisinformatie mis momenteel.

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 3430
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Mikos » Di 12 Dec 2017, 18:31

Eat your heart out, Hoogeveen; Raalte heeft gewoon een Intercity! :6

SuperGhost
Berichten: 2568
Lid geworden op: Ma 28 Jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor SuperGhost » Di 12 Dec 2017, 18:43

Vandaar dus dat die op de borden als 'Sprinter' wordt aangeduid: ze willen Hoogeveen niet weer wakker maken _O-

Joshua
Berichten: 1711
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Joshua » Di 12 Dec 2017, 21:26

Vandaag dan toch maar een rondje Blauwnet gemaakt. Arnhem Centraal - Zwolle - Hardenberg - Almelo - Hengelo - Enschede - Hengelo - Zutphen - Arnhem Centraal was de route. Foto's volgen later nog in een verslagje.

Maar wat zijn de Keolis Flirts mooi! *trein*
De stoelen, het verschil in design tussen de normale en stilte coupe. De let verplichting bij de deuren die groen is als mensen mogen instappen en rood kleurt als de deur sluit. Alles ziet er zo goed uit. Het oogt en voelt allemaal heel degelijk.

Maar dat nu al bijna alle Sneltreinen uitvallen "Wegens beperkingen in de materieelinzet" is toch wel schandalig. De treinen zijn net nieuw.

Verder valt mij op dat Keolis echt spreekt over Keolis Blauwnet, ook op het Twentse lijntje Zutphen - Oldenzaal. Maar Arriva spreekt over de Vechtdallijnen. Naar mijn idee is de merknaam Vechtdallijnen compleet overbodig geworden en kunnen ze direct laten vallen om verwarring te voorkomen.

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 11579
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Berichtdoor Wubbo » Di 12 Dec 2017, 21:38

Vanaf een uur of 11 vanochtend reden er minder IC's tussen Raalte en Enschede door beperkingen in de materieelinzet. Dat is nogal snel na de start van de concessie, wat gaat hier mis?


Terug naar “OV in Oost-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten