marvinkok schreef:De NS-diesel weegt 95 ton, de trein van Keolis (zoals Syntus is gaan heten) 110.000 ton.
:')
Dan is het ook niet zo gek dat de bodem er last van heeft...
Klopt dat gewicht wel?
Ruim 1000x zoveel.. 110 ton lijkt mij aannemelijker?
Edit 1: Jammer dat de railwiki lege velden bij de gewichten toont..
http://www.railwiki.nl/index.php/FLIRT_3_(NS) Technische_gegevens
Edit 2: Volgens de netverklarring van ProRail is de maximaal toegestane aslast 25 ton. (E5). Geldt voor de Betuweroute.
https://www.somda.nl/forum/10130/Maxima ... orwegnet./
Nou... met 110.000 ton zal die Flirt toch een boel assen meer moeten hebben dan dat ie nu heeft. Rijdt daar een hoogst illegale trein.. dat dat toegelaten is, zeg...
:D
Daarnaast, de L in de naam Flirt staat voor Light (qua gewicht).. Ik bedoel, de Flirt moet toch een beetje de Ambassador van de treinen zijn, toch?
Kortom, het gewicht zal wel 110 ton zijn, 15 ton meer dan de buffel..
Wat zal de toegestane gewichtscategorie voor dit baanvak zijn?
Ps: lekker foutje weer, van de journalist.. precies een fout die 'tendentieus' kan werken voor het artikel...