Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ze vermelden er maar even voor het gemak niet bij dat dit al een jaar geleden klaar had moeten zijn :')
Benieuwd hoe druk de ic gaat worden, hij is wel een stuk sneller, maar je valt wel ene beetje buiten de knopen..
Benieuwd hoe druk de ic gaat worden, hij is wel een stuk sneller, maar je valt wel ene beetje buiten de knopen..
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Tja, en een heel nieuw onderstation ook... het huidige is amper een jaar oud Ze draaien er een beetje omheen dat de infra te zuinig gebouwd was, want dat er FLIRT-III ging rijden was immers ook al een behoorlijke tijd voor er überhaupt met de elektrificatie gestart werd bekend. Men was allicht al met het ontwerp bezig, maar je zou zeggen dat er dan wel ergens alarmbellen af gegaan moeten zijn toen het materieel bekend werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat voor treinen had ProRail oorspronkelijk dan wel voorzien?
Het was toch altijd de bedoeling dat er snel optrekkende elektrische treinen zouden gaan rijden. Dat daar een grote stroomvraag bij hoort hadden ze toch kunnen bedenken, ook voor dat er (heeel onverwacht...) Flirts werden besteld.
Het was toch altijd de bedoeling dat er snel optrekkende elektrische treinen zouden gaan rijden. Dat daar een grote stroomvraag bij hoort hadden ze toch kunnen bedenken, ook voor dat er (heeel onverwacht...) Flirts werden besteld.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Men zou uitgegaan zijn van SLT omdat dat het enige moderne elektrische materieel was wat er ten tijde van het ontwerp was. Wat ik me dan wel afvraag: is het verbruik van een E-GTW zo verschillend ten opzichte van een FLIRT dan. Immers zitten die qua eerste indienststelling vrij kort achter elkaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja, een GTW is maximaal 1100 kW, een driedelige of vierdelige FLIRT zit op 2000 kW.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De FLIRT trekt wel 3.000 kW.
Bij optrekken trekt ie zo'n 1.800-2.000A bij 1.500 V. Een vierdelige iets meer dan de driedelige. Kun je als machinist heel mooi zien op het diagnosescherm "Hoogspanning" :Y
Dit verschilt wel per soort trein. De Eurobahn Flirt trekt bijvoorbeeld maar maximaal iets van 1.500A onder 1.500V (2.250kW)
Bij optrekken trekt ie zo'n 1.800-2.000A bij 1.500 V. Een vierdelige iets meer dan de driedelige. Kun je als machinist heel mooi zien op het diagnosescherm "Hoogspanning" :Y
Dit verschilt wel per soort trein. De Eurobahn Flirt trekt bijvoorbeeld maar maximaal iets van 1.500A onder 1.500V (2.250kW)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat een viertje meer trekt komt omdat die meer zogenaamd "hulpvermogen" heeft. Dat is al het vermogen wat in de trein aanwezig is voor wat anders dan voortbeweging. Dan heb je het over de verwarming, airconditioning en verlichting. Dat is bij heel warm of koud weer zo enkele tientallen kW per bak.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt ja, dat verschil is goed te zien tussen een 3 en een 4 bij stilstand in het diagnosescherm. Al zie ook bij het rijden wel duidelijk verschil, 3tje heb ik maximaal tot een 1.800A zien trekken, een 4tje krap 2.000 bij een even grote traktievraag op hetzelfde stuk.
Precieze cijfers heb ik zo niet, toen ik het zag niks opgeschreven en rij er maar weinig mee...
Precieze cijfers heb ik zo niet, toen ik het zag niks opgeschreven en rij er maar weinig mee...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De huidige wordt toch niet gesloopt? Ik lees het als dat er een bijgebouwd wordt.Daniel schreef:Tja, en een heel nieuw onderstation ook... het huidige is amper een jaar oud
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik las het als een vervanging van het huidige tijdelijk versterkte onderstation. Een OS erbij vergt toch ook weer allerlei aanpassingen aan de bovenleiding in de vorm van sectiescheidingen die erbij moeten komen danwel verplaatst moeten worden om de onderstations een beetje gelijkmatig over de lijn te verdelen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zijn er hier meer mensen die de afgelopen dagen een flyer van Blauwnet op de mat hebben gehad met daarin 2 gratis retourtjes Zwolle - Enschede?
Hier is afgelopen week namelijk een flyer specifiek voor inwoners van Raalte op de mat gevallen. Daarnaast heb ik begrepen dat inwoners van Nijverdal en Almelo deze flyer ook hebben gekregen. Aanbod is tevens ook alleen geldig voor inwoners uit deze drie plaatsen
Hier is afgelopen week namelijk een flyer specifiek voor inwoners van Raalte op de mat gevallen. Daarnaast heb ik begrepen dat inwoners van Nijverdal en Almelo deze flyer ook hebben gekregen. Aanbod is tevens ook alleen geldig voor inwoners uit deze drie plaatsen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Discriminatie. Ik wil ook wel een gratis retourtje Zwolle.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt ja, dit stond ook al op het intranet van Syntus. Is inderdaad een probeeractie en inderdaad alleen voor inwoners van deze plaatsen.cassie127 schreef:Zijn er hier meer mensen die de afgelopen dagen een flyer van Blauwnet op de mat hebben gehad met daarin 2 gratis retourtjes Zwolle - Enschede?
Hier is afgelopen week namelijk een flyer specifiek voor inwoners van Raalte op de mat gevallen. Daarnaast heb ik begrepen dat inwoners van Nijverdal en Almelo deze flyer ook hebben gekregen. Aanbod is tevens ook alleen geldig voor inwoners uit deze drie plaatsen
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In hetzelfde kader is er ook een probeeractie speciaal voor inwoners van dedemsvaart (uiteraard voor de bus...)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dus Raalte, Nijverdal en Almelo wel maar Wierden niet?
Door de intercity denk ik dan?
Door de intercity denk ik dan?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
'Men' heeft afgelopen nacht de cico-paaltjes van Blauwnet in Raalte verplaatst van het perron naar naast het stationsgebouw. Zonder enige aankondiging, dus iedereen is nu op het perron aan het rondkijken waar ze wel in kunnen checken. :')
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dank je, anders dat ik waarschijnlijk maandag met uitstappen zelf ook zou moeten zoeken. (A)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Verrek, gisteren met de laatste trein er nog langs geweest en toen waren ze er nog(en vanmiddag is t mij niet eens opgevallen dat ze verplaatst zijn )....
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Niet afgelopen nacht... Dit is direct na de ochtendspits zijn ze begonnen en om 09:20 uur stond er nog maar 1 paaltje op het perron en waren ze bezig om er een op de nieuwe plek te installeren. Om 13:06 waren ze in ieder geval allebei verplaatst.Mikos schreef:'Men' heeft afgelopen nacht de cico-paaltjes van Blauwnet in Raalte verplaatst van het perron naar naast het stationsgebouw. Zonder enige aankondiging, dus iedereen is nu op het perron aan het rondkijken waar ze wel in kunnen checken. :')
Maar iedereen loopt inderdaad te zoeken... En eigenlijk mogen ze er wel een paar meer plaatsen van heel erg op de looproutes staan ze nou ook weer niet.
Het was mij al wel bekend dat Keolis de paaltjes zou gaan verplaatsen... Dat vertelde de eigenaar van de snackbar mij een paar weken geleden al.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat zeg ik toch? Vannacht.cassie127 schreef:om 09:20 uur ... Om 13:06 waren ze in ieder geval allebei verplaatst.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De boer op het einde vat het mooi samen: "Ja, 't is gewoon dom."
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik zie bij station Heino de laatste tijd veel activiteit op het gras naast spoor 2. Weet niet of het gaat gebeuren maar het lijkt bijna alsof ze daar een nieuw perron voor spoor 2 gaan bouwen zodat de intercity straks minder hoeft te remmen voor Heino. Iemand die meer weet?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik kan t mis hebben, maar ik geloof dat ze de bovenzijde van de perronwanden aan het vernieuwen zijn. Woensdagnacht stonden er auto's van 1 of ander betonzaagbedrijf uit Almelo en donderdag leek het erop dat er een zaagsnede zat in de perronwand van perron 2(tot zover ik t kon zien vanuit mijn cabine).
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Meer reizigers weten de trein tussen Zwolle en Enschede te vinden
Hij rijdt pas sinds 10 december vorig jaar, maar nu al kan vervoerder Keolis concluderen dat de vernieuwde treinverbinding tussen Zwolle en Enschede in de smaak valt. Meer reizigers maken gebruik van de Blauwnet-trein, gemeenten kampen zelfs met parkeerproblemen bij stations.
Volgens gegevens van vervoerder Keolis maken dagelijks ongeveer 55.000 mensen gebruik van de trein. Vooral sinds deze zomer de intercity tussen Zwolle en Enschede ging rijden, ziet de vervoerder het aantal reizigers toenemen.
"We zien sinds we begonnen zijn op dit traject een substantiële groei", vertelt Lotte Hendriksen van Keolis. "Daarnaast zien we ook dat reizigers zich steeds beter verdelen over de treinen, zeker sinds de komst van de intercity."
RTV Oost
Hij rijdt pas sinds 10 december vorig jaar, maar nu al kan vervoerder Keolis concluderen dat de vernieuwde treinverbinding tussen Zwolle en Enschede in de smaak valt. Meer reizigers maken gebruik van de Blauwnet-trein, gemeenten kampen zelfs met parkeerproblemen bij stations.
Volgens gegevens van vervoerder Keolis maken dagelijks ongeveer 55.000 mensen gebruik van de trein. Vooral sinds deze zomer de intercity tussen Zwolle en Enschede ging rijden, ziet de vervoerder het aantal reizigers toenemen.
"We zien sinds we begonnen zijn op dit traject een substantiële groei", vertelt Lotte Hendriksen van Keolis. "Daarnaast zien we ook dat reizigers zich steeds beter verdelen over de treinen, zeker sinds de komst van de intercity."
RTV Oost
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten