Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
SilentScreamer
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SilentScreamer »

Ja, maar wel gek dat die dan dus al omgestickerd is. Zal wel met overgangstijd te maken hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Suus »

Stickeren bij daglicht gaat misschien wat makkelijker. Zo’n kaartlezer vervangen zal een kwestie van schroeven zijn, dat kan prima onder het licht van een lantaarnpaal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Joshua »

cassie127 schreef:
Floris schreef:Afbeelding
via https://twitter.com/transp_ticket/statu ... 9886356480

Het lijkt er op dat iemand in de nacht van 9 op 10 december heel hard bezig is geweest om de de spullenboel (kaartautomaten en chippalen) van NS te vervangen door Keolis/Blauwnet-apparatuur.
Om 00:05 was men in Heino al druk bezig met het demonteren van de NS kaartautomaat

De automaten die nu op de stations staan kunnen geen buitenlandse kaartjes verkopen en zijn gelijk aan automaten die Arriva elders in het land al heeft staan.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 9739713781
Gaat inderdaad om hetzelfde kaartautomaat als Arriva heeft neergezet in Limburg. Automaten zijn prima in gebruik, in ieder geval beter dan die dingen in Groningen. Ze verkopen alleen geen anonieme OV-Chipkaarten wat ik wel een gebrek vind.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door julsteren »

cassie127 schreef:Inmiddels heeft men alle intercities de rest van de dag opgeheven
Sprinters die minder vaak stoppen*

althans, dat vinden de CTA's en dergelijke en rijdendetreinen.nl.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Ja het staat nogal raar ja de ene keer staat die wel als intercity de andere keer niet. De omroep op het station had het vanmorgen wel over de Intercity naar Raalte
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Joshua »

Nu staat mij iets bij over een discussie een paar jaar geleden dat Veolia hun sneltrein van Maastricht naar Heerlen ook geen Intercity mocht noemen omdat deze merknaam eigendom was van NS in Nederland? Waarom mag Keolis dit nu dan wel?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Aking »

Omdat ze NS miljarden betalen voor het gebruikt van die patenten? :')
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Dan zou dat dus ook gelden voor sprinter
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door nsimmelink94 »

Dat zal best aan te vechten zijn. Lijkt me niet dat je op een woord als Sprinter of Intercity merkrecht kan toepassen. Een intercity trein is niets meer en niets minder dan een trein tussen steden en een sprinter een stoptrein met een hoge acceleratie. Je ziet toch ook niet bij Arriva de Spurt naar Leeuwarden o.i.d. :')
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Dennenboom »

In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf
Floris
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 01:48
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Floris »

Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf
In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.

Een snelle observatie vanuit de NS-intercity: Op zowel Hengelo als Almelo zijn een aantal ouden cico's van Syntus en Arriva vervangen door nieuwe cico's van blauwnet. In ieder geval op Almelo is op een aantal van de overgebleven Arriva-cico's een buitengebruiksticker geplakt.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door jelmerrr »

Overigens heeft blauwnet maar 1 paaltje op Almelo bij opkomen van station, terwijl NS er 4 heeft...
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Ja Almelo heeft er wel erg weinig ja... Dus als de NS Trein later is en dr blauwnet trein naar Hengelo komt moet eerst iedereen naar dat ene paaltje bij de opgang van het perron ok om te checken :?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door jelmerrr »

Hoeft niet stukje verderop staat nog paar omcheckpaaltjes. Maar gister rond 8u met twee keolis treintjes was het druk bij het paaltje. Misschien wordt het Arriva paaltje nog omgestickerd?
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

Dan plaatsen ze eerder nog zo'n nieuwe paal. De palen van Arriva die niet meer in gebruik zijn gaan weg. Ook in andere regio's gaan ze die paaltjes vervangen voor het blauwnet model
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

Floris schreef:
Dennenboom schreef:In de tabellen op de NS site staat anders wel Intercity:
https://www.ns.nl/binaries/_ht_15105741 ... 58/58a.pdf
In de NS-app wordt ie ook intercity genoemd.
Iemand heeft bedacht dat de sneltrein naar Raalte toch geen Intercity is zoals de reisplanner aangeeft maar een Sprinter.
Alleen is op de TB7 in Enschede nu compleet onduidelijk dat deze trein niet stopt op Enschede Kennispark:

Afbeelding

Afbeelding
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door CamilleKreemers »

Noem het dan een sneltrein!!
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door julsteren »

De andere kant op heeft hij de melding ''Stopt niet in Wierden, Almelo de Riet en Borne. Stopt vanaf Hengelo niet op tussengelegen stations.''
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
SilentScreamer
Berichten: 33
Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
Locatie: Zwolle

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SilentScreamer »

Zonde dat hierover geen duidelijkheid bestaat. Over het inchecken heeft de provincie een duidelijke lijn getrokken, maar het volgende probleem van regionale concessies wordt dus de terminologie...
Maxim
Berichten: 300
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 10:52
Locatie: Baarn
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Maxim »

Het is en blijft intercity. Op een of andere manier gaat het in de reisinformatie mis momenteel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Mikos »

Eat your heart out, Hoogeveen; Raalte heeft gewoon een Intercity! :6
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SuperGhost »

Vandaar dus dat die op de borden als 'Sprinter' wordt aangeduid: ze willen Hoogeveen niet weer wakker maken _O-
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Joshua »

Vandaag dan toch maar een rondje Blauwnet gemaakt. Arnhem Centraal - Zwolle - Hardenberg - Almelo - Hengelo - Enschede - Hengelo - Zutphen - Arnhem Centraal was de route. Foto's volgen later nog in een verslagje.

Maar wat zijn de Keolis Flirts mooi! *trein*
De stoelen, het verschil in design tussen de normale en stilte coupe. De let verplichting bij de deuren die groen is als mensen mogen instappen en rood kleurt als de deur sluit. Alles ziet er zo goed uit. Het oogt en voelt allemaal heel degelijk.

Maar dat nu al bijna alle Sneltreinen uitvallen "Wegens beperkingen in de materieelinzet" is toch wel schandalig. De treinen zijn net nieuw.

Verder valt mij op dat Keolis echt spreekt over Keolis Blauwnet, ook op het Twentse lijntje Zutphen - Oldenzaal. Maar Arriva spreekt over de Vechtdallijnen. Naar mijn idee is de merknaam Vechtdallijnen compleet overbodig geworden en kunnen ze direct laten vallen om verwarring te voorkomen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Wubbo »

Vanaf een uur of 11 vanochtend reden er minder IC's tussen Raalte en Enschede door beperkingen in de materieelinzet. Dat is nogal snel na de start van de concessie, wat gaat hier mis?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten