Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Volgens Cassie is het omdat je youtu.be hebt gebruikt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
nu werkt ie nog steeds niet...cassie127 schreef:Voor december zou de naam Syntus van de treinen verdwenen moeten zijn. Echter doet de video het bij mij niet maar dat kom omdat de youtu.be ipv youtube.com link niet werkt op dit forum o-
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zoek de verschillen...
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
bedankt :pos:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vandaag kwamen de eerste FLIRT3's aan in Nederland. Hieronder een selectie van mijn foto's hiervan, de rest staat in dit album: https://www.flickr.com/photos/dennistd/ ... 2113984293
Syntus 7401 + 7402 + Strukton 303001, Bad Bentheim by Dennis te D, on Flickr
Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.
Syntus 39 en Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Een plaatje van beide Syntus-treintypes die nu in Nederland zijn. Rechts de Stadler FLIRT3 7402 (met digitaal het logo van de 7401 erop) terwijl links Alstom Corodia Lint 41/H 39 vertrekt als stoptrein naar Zutphen, met diverse machinisten in opleiding die later met de FLIRT zullen gaan rijden.
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
Syntus 7401 + 7402 + Strukton 303001, Bad Bentheim by Dennis te D, on Flickr
Nadat de stellen door een V200 van EGP naar Bad Bentheim gebracht waren nam Strukton het transport over. Het vertrek, dat om 11.30u gepland was, liet echter op zich wachten door een aanrijding tussen Hengelo en Almelo. Dat bood mooi de tijd om de stellen wat beter te bekijken. Op de 7401 staan Syntus-logo's, die echter zullen verdwijnen voordat de FLIRT in dienst zal komen: de concessie zal worden uitgevoerd onder de naam van het Franse moederbedrijf Keolis.
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
In Oldenzaal kon er nog een plaatje gemaakt worden met het herkenbare stationsgebouw (en vooral de kloktoren) op de achtergrond. Op spoor 5 staan een aantal grindwagens terwijl op spoor 4 een paar minuten later de Volvo-trein binnen zou komen.
Syntus 39 en Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Een plaatje van beide Syntus-treintypes die nu in Nederland zijn. Rechts de Stadler FLIRT3 7402 (met digitaal het logo van de 7401 erop) terwijl links Alstom Corodia Lint 41/H 39 vertrekt als stoptrein naar Zutphen, met diverse machinisten in opleiding die later met de FLIRT zullen gaan rijden.
Strukton 303001 met Syntus 7402 + 7401 by Dennis te D, on Flickr
Rond enen kwam de melding dat de stremming voorbij was. Vanaf dat moment was het wachten op vertrek, wat uiteindelijk om 13.40u gebeurde. Deze foto is gemaakt bij Hengelo Westermaat, waar de trein iets na 14u passeerde.
En tot slot nog een filmpje waarop ie 2x voorbij komt (Oldenzaal Zandsteenweg en Hengelo Westermaat).
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De machinisten van Twents hadden er zin in zo te zien.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zo zijn we in Twente
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik heb de 2 machinisten de foto even doorgestuurd. Zit bij hun in het 'klasje"
We zijn allemaal van mening, dat we nu al het mooiste beroep van de wereld hebben.
Marvin, wanneer begin jij? Althans jij ging toch ook de opleiding in?
We zijn allemaal van mening, dat we nu al het mooiste beroep van de wereld hebben.
Marvin, wanneer begin jij? Althans jij ging toch ook de opleiding in?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
2 juli mag ik beginnen. Nog een weekje bus rijden, weekje vrij, en dan vol aan de bak :Y
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ah, dat is de week, dat ik mijn praktijkexamen mag gaan doen.
De eerste paar weken zijn heftig en is het allemaal veel.
Maar het is echt leuk om te doen.
en als tip, op de site van de VVRV staan clusters, lees die goed door, haal je veel info uit.
De eerste paar weken zijn heftig en is het allemaal veel.
Maar het is echt leuk om te doen.
en als tip, op de site van de VVRV staan clusters, lees die goed door, haal je veel info uit.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Succes!
Heb al een hoop info gevonden en globaal doorgenomen, moet goed gaan komen :pos:
Heb al een hoop info gevonden en globaal doorgenomen, moet goed gaan komen :pos:
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: di 20 jun 2017, 03:53
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De eerste en laatste foto's waren filmpjes. Maar helaas blijkbaar niet zo upgeload naar het forum.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Netjes hoor, Michel
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ze zijn momenteel met de 7402 aan het proefrijden tussen Amersfoort en Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Fraaie introductie, welkom Michel. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Welkom Michel! Bedankt voor de leuke foto's en alvast heel veel succes op de bok!
Ik doe ook maar wat
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Komende nachten worden de eerste test ritten met FLIRTS gemaakt op Zwolle - Wierden/Enschede
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=274579
http://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=274579
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Er wordt gesproken over een hogere maximum snelheid. Een deel is nu al 140 km/uur, wordt dat nu integraal 140?
Laatst gewijzigd door Dennenboom op di 15 aug 2017, 15:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik mag hopen van wel Zwolle - Heino en Nijverdal - Wierden gaat het dm90 momenteel nog niet harder dan 100 km/h
Tussen Heino - Nijverdal kan 140 km/h gereden worden
Tussen Heino - Nijverdal kan 140 km/h gereden worden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Waar theoretisch 140 gereden zou mogen worden wil nog niet zeggen dat de DM90 dat nu ook haalt daar. Het zijn niet bepaald kampioenen in accelaratie die diesels, terwijl de Flirts een stuk rapper wegkomen. Daar zal ook al wel een deel van de tijdwinst in zitten.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Tussen Heino - Nijverdal wordt de 140km/h Door dm'90 gehaald. Al is de afstand voor Raalte - Heino net te kort om bij de 140 km/h te halen. Raalte - Heino is in de dienstregeling als 5 minuten gepland. Met dm90 is dat erg krap maar een flirt weet dat misschien nog wel naar 4 minuten te brengen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
DM '90 haalt in dit filmpje alleen tussen Raalte en Nijverdal kort de 140 km/h (vanaf 22:15). Tussen Heino en Raalte haalt hij iets van 110 km/h.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De Flirts gaan dus wel 140 km/h halen op dit stuk?
Daarnaast, de sneltrein komt ook te rijden?
Daarnaast, de sneltrein komt ook te rijden?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 gasten