Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Syntus/Keolis gemiddeld was een 7,3. Het is dan ook een algemene banner. Staat nergens dat het specifiek op blauwnet ofzo slaat
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vind de stoeltjes in de FLIRTs toch best aardig zitten.
(Maar misschien denk ik daar na een uur wel anders over :') )
(Maar misschien denk ik daar na een uur wel anders over :') )
🍉
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Daar denk ik wel Anders over ja.. Had liever dezelfde stoelen als in de Vechtdallijnen treinen gezien of de nieuwe Limburg flirts
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Heerlijke stoelen in de flirt hoor, kan er uren op zitten.
Maar ja ik heb dan ook de mooiste plek,.... voorin namelijk.
Maar ja ik heb dan ook de mooiste plek,.... voorin namelijk.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat zeg ik ook altijd over de Twentse Citea's
Overigens vind ik de FLIRT zeker 1e klas niet verkeerd zitten. Enige grote nadeel zijn die vervelende grote klasse-aanduiding-stickers waardoor je op een aantal plekken gewoon niet naar buiten kunt kijken, of op een raamdeel zonder uitzichtbelemmerende sticker niet naar voren kunt kijken zonder wazigheid.
Overigens vind ik de FLIRT zeker 1e klas niet verkeerd zitten. Enige grote nadeel zijn die vervelende grote klasse-aanduiding-stickers waardoor je op een aantal plekken gewoon niet naar buiten kunt kijken, of op een raamdeel zonder uitzichtbelemmerende sticker niet naar voren kunt kijken zonder wazigheid.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die zijn ze inmiddels van de ramen aan het verwijderen net zoals de stickers die op de ramen zitten waardoor je een heel wazig uitzicht krijgt. Zover ik zelf gezien heb zijn ongeveer de helft van de treinstellen de stickers nu kwijt *O*
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Beide *O*Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Wel goed dat men dit wilt wijzigen en ook aanpakt.
Aan de andere kant.. ervaringen met (reclame) wraps die voor een wazig raster zorgen lijkt mij voor een busbedrijf nou niet geheel onbekend... (A)
Aan de andere kant.. ervaringen met (reclame) wraps die voor een wazig raster zorgen lijkt mij voor een busbedrijf nou niet geheel onbekend... (A)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Is dezelfde stickercassie127 schreef:Beide *O*Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Grt. Stefan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het raster dat bij reclames op bussen gebruikt wordt is anders, daar kan je nog prettiger doorheen kijken.Durashift schreef:ervaringen met (reclame) wraps die voor een wazig raster zorgen lijkt mij voor een busbedrijf nou niet geheel onbekend... (A)
@Selivio: Wat me in die stellen echter wel opviel is dat de sticker maar aan één kant over het hele raam zit, aan de andere kant staat alleen de 1 erop en is het raam normaal doorzichtig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat is iets optisch en heeft met de lichtinval te maken. Alle ramen hebben sowieso een harde antikras/antisplinter-folie. Deze zie je niet maar zou je kunnen voelen met je nagels vlakbij de rand van het raam. Alle ramen naast de deuren hadden nog een extra laag om de witte lijn van de 1/2 netjes te krijgen. Daar zijn klachten over geweest en deze worden dus verwijderd. Wat ze verder met die 1 en 2 gaan doen, geen idee....
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die zijn sowieso prima naar mijn mening. Dat halfuurtje Arriva voor en na het voorheen dagelijkse riedeltje Borculo - Enschede deed mijn posterieur aanzienlijk minder goed :Ddennistd schreef:Dat zeg ik ook altijd over de Twentse Citea's
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nope, dat blijft voorlopig een sprookjegroningen schreef:En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Heb inmiddels ook beeldmateriaal van de verwijderde stickersSelivio schreef:Is dezelfde stickercassie127 schreef:Beide *O*Daniel schreef:Wat zijn ze aan het verwijderen? Die 1en en 2en of de stickers die doorzichtig zijn en voor een wazig uitzicht door dat raam zorgen?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik vind het ook erg lang duren voordat duidelijk wordt wat er gaat gebeuren. Ik zit met smart te wachten op het station dat waarschijnlijk pas over een jaar (of nooit?) zal openen. Dat terwijl ze eerst nog zeiden dat het waarschijnlijk februari zou worden...Selivio schreef:Nope, dat blijft voorlopig een sprookjegroningen schreef:En nog steeds geen stop in Zwolle Stadhagen?
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Een paar pagina's terug staat dan ook dat het probleem te maken heeft met de bodem. Daar is kennelijk nog geen verder onderzoek gedaan laat staan dat er concrete oplossingen in de pijplijn zitten. Met een beetje pech wordt het een spookstation
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het onderzoek is gedaan en tot zover ik weet afgerond. Ze zijn nu aan het overwegen wat de beste oplossing gaat zijn, alleen de goedkoopste oplossing (als je t zo mag noemen), kost al een miljoen....
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zojuist een pushbericht gehad met daarin een flinke tegenvaller voor Keolis, de provincie en prorail
Bodem onder Kamperlijntje nog slechter dan gedacht
Het oorspronkelijke plan voor het Kamperlijntje is definitief van tafel: de grond onder het spoor blijkt dusdanig zacht, dat er niet met 140 kilometer per uur overheen gereden kan worden. Het verstevigen van de bodem is onbetaalbaar. Dat zegt Kamper wethouder Gerrit Jan Veldhoen op basis van het nog niet gepubliceerde onderzoek van ProRail. Daarmee is er nog steeds geen duidelijkheid voor station Stadshagen in Zwolle.
Het traject Zwolle-Kampen is al jarenlang onderwerp van discussie. Voor een goede verbinding werd met Stadshagen zelfs een compleet nieuw station gebouwd.
Bron & lees verder: https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=291117
Bodem onder Kamperlijntje nog slechter dan gedacht
Het oorspronkelijke plan voor het Kamperlijntje is definitief van tafel: de grond onder het spoor blijkt dusdanig zacht, dat er niet met 140 kilometer per uur overheen gereden kan worden. Het verstevigen van de bodem is onbetaalbaar. Dat zegt Kamper wethouder Gerrit Jan Veldhoen op basis van het nog niet gepubliceerde onderzoek van ProRail. Daarmee is er nog steeds geen duidelijkheid voor station Stadshagen in Zwolle.
Het traject Zwolle-Kampen is al jarenlang onderwerp van discussie. Voor een goede verbinding werd met Stadshagen zelfs een compleet nieuw station gebouwd.
Bron & lees verder: https://www.rtvoost.nl/pl.aspx?nid=291117
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 02 mei 2018, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: ingekort ivm copyright, richtlijn is ca 50 woorden overnemen.
Reden: ingekort ivm copyright, richtlijn is ca 50 woorden overnemen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nou, het ik Keolis om het even of ze er moeten stoppen of niet. De oplossing zal uiteindelijk bij prorail dan wel de provincie vandaan moeten komen, en keolis voert het dan wel uit (tegen meerkosten uiteraard als die gemaakt moeten worden ).
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Nou, dat is dan een mooie stunt.... een station voor nop bouwen..
:D -o- :(
:D -o- :(
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Enige wat ik nog kan bedenken om Stadshagen toch te kunnen bedienen is de aanleg van een extra spoor+perron om hier te kunnen kruisen. Geeft meteen ook meer lucht in de keertijd in Kampen en in de overstaptijd op Zwolle. Misschien zelfs wel zoveel dat een doorkoppeling aan de sneltrein naar Enschede mogelijk wordt?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Hoe dik is die grondlaag eigenlijk? Want wat ook nog zou kunnen is palen de grond in heien tot aan een stabielere bodemlaag en daar een dikke plaat opleggen. Ja kost een paar knaken, maar dan kun je de boel in ieder geval gebruiken.
🍉
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het verbaast me weinig dat de wethouder van Kampen de investering niet ziet zitten, die heeft er ook weinig mee van doen...
Ik vind het enorm teleurstellend dat het niet van de grond gaat komen. De situatie bij het station Stadshagen is niet dat die heel snel uitgebreid is, vanwege de kersverse autotunnel die eronder is gebouwd. *trein*
Je zult dan elders aan een passeerstation moeten denken, maar dat zorgt voor hoge uitvoeringskosten.
Ik vind het enorm teleurstellend dat het niet van de grond gaat komen. De situatie bij het station Stadshagen is niet dat die heel snel uitgebreid is, vanwege de kersverse autotunnel die eronder is gebouwd. *trein*
Je zult dan elders aan een passeerstation moeten denken, maar dat zorgt voor hoge uitvoeringskosten.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten