Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door isadora »

Hear, hear,......het is zelfs een ras. :X
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door regenmaker »

:lol:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Mdk »

oftwel, je mag ons niet beledigen of je Bent meteen, zoals Aking het subtiel weet te zeggen, een RASIES!1!T!!
Bij twijfel altijd klagen
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

Ga eens lekker naar het Veluwe-topic met jullie Apeldoorn-geneuzel. :?
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

:Y
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Dennenboom »

Besef wel dat door deze grap Glanerbrug ineens de enige plaats in Nederland is die je na twaalven vanuit Enschede met de trein kunt bereiken. Laat Finkers het niet horen!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Meltrain »

Ja hoor, FC Twente - Ajax is uitgelopen op een verlenging. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door JWM »

Nou, de laatste strafschop is genomen. Nu allemaal in polonaise naar Hengelo :P
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Mikos »

En op veler verzoek rijdt de laatste trein naar Zwolle 10 minuten later, probleem opgelost.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Meltrain »

Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door diederickx »

Meltrain schreef:
diederickx schreef:Pardon? Het enige dorp is Borne.
Je vergeet Hengelo, maar ik had eigenlijk tussen de woorden "tussen" en "Almelo" de tekst "de stations" moeten zetten. Tussen die twee stations bevinden zich nog vier andere stations.
Ja, dat weet ik wel. Ik was echter in de veronderstelling dat de pijn hem puur in de sprinterdienst zat en dat er nog wel een IC zou rijden, vandaar dat ik alleen Borne noemde. Excuses voor de verwarring.
MarlinOV
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 10 nov 2017, 15:03

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door MarlinOV »

Meltrain schreef:Ook NS laat een extra trein rijden, met het nummer 28088.
Tot Deventer rijdt deze als Sprinter en daarna door als IC naar Utrecht. :o
NS verwacht nu wel een vergoeding van FC Twente :')
https://www.tubantia.nl/enschede-e-o/ns ... ~a65aa377/
Laatst gewijzigd door MarlinOV op do 21 dec 2017, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door chemie »

Die IC heb ik nog op het station van Enschede zien staan met een solide +55 in de aankondiging.

Wat een partijtje voetbal niet teweeg kan brengen zeg :P
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door dennistd »

Als ik de vertrektijden van vandaag van Enschede Kennispark en Nijverdal zo bekijk dan liep het vandaag op een enkele trein na best goed. Zeker als ik het vergelijk me een willekeurige donderdag in de NS-tijd
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Vinny »

Mdk schreef:met 80.000 inwoners ben je technisch gezien geen stad :P die grens ligt in nederland op 100.000 inwoners. (en nee, dat geneuzel met stadsrechten gaat al helemaal niet op)
Vervoerskundig is een nederzetting al een stad vanaf ongeveer 10.000 inwoners als het een centrumfunctie voor de regio vervult. :Y

Er is eigenlijk één plaats in Nederland als "centrale voorziening" voor het omliggende platteland ontworpen en dat is Emmeloord. Met zijn 25.000 inwoners voldoet het in ieder geval aan de planologische normering voor een stad. Het heeft alleen geen treinstation :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door SuperGhost »

Was Lelystad ook niet als centrale stad ontworpen voor de Flevopolders? Alleen ging een groot deel (Markerwaard) niet door, waardoor het nu wel aan de rand ligt i.p.v. centraal zoals de planning was.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door ODRAIL »

Ja ... en Lelystad breide ook uit naar het noorden i.p.v. het zuiden, waardoor we een spookstation in Lelystad hebben :wink: .
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Mr-W »

Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
Door snel en vakkundig te handelen, heeft een treincontroleur op het Kamperlijntje woensdagavond weten te voorkomen dat een zwartrijder zichzelf van het leven beroofde. De man is opgevangen door de politie van Kampen.
https://www.ad.nl/binnenland/treincontr ... ~ac2e537c/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Daniel »

Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Chrysa »

Mr-W schreef:Treincontroleur voorkomt dat zwartrijder zichzelf wurgt met tiewrap
Dat is wel een heel vreemde manier om onder je boete uit te komen. :')
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door nsimmelink94 »

Moet een beste tiewrap geweest zijn. Als het gelukt was, dan zou hij een blauwrijder geweest zijn. Past bij de blauwnet formule. Sluikreclame allicht? :lol:
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Michael 1988 »

Daniel schreef:Wat werkt het RIS in de treinen van deze concessie eigenlijk merkwaardig. Ik zag, een beetje zoals in de bus vaak te zien is, in Zwolle de vertrektijd steeds oplopen tot de geplande vertrektijd (begon na het ombouwen om .48 en ging door tot vertrek om .52). De aankomsten op de tussenstations schoven ook mee in plaats van de geplande tijden te tonen zolang de trein niet vertraagd was.
Nieuwe manier om punctualiteit op te krikken :p
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door cassie127 »

De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door Durashift »

nsimmelink94 schreef:Moet een beste tiewrap geweest zijn. (..)
Als je die dingen met de juiste kant insteekt, kan je een beste lus maken met wrap's aan elkaar.. De laatste trek je dan aan... :shock:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)

Bericht door marvinkok »

cassie127 schreef:De computer die achter het systeem van de schermen zit is ook precies hetzelfde als van de Syntus bussen.

Wat overigens wel opmerkelijk is, is dat de informatie dus in EBS staat maar ze de huidige locatie niet kunnen laten zien in de apps met actuele tijden
Het kan wel, maar het staat momenteel niet openbaar. Zelfde geldt voor gepland tvv.
Overigens zit in de Flirts weer een net iets andere computer achter het EBS dan de bussen. Het is in ieder geval niet dezelfde als van de Veluwe/Twente/MO (Init CoPilot) maar ook weer geen EvendPC zoals PU/Almere. Wat het wel is weet ik zo ook niet. In de Lintjes zit wel precies hetzelfde systeem als de Twentse bussen (CoPilot). Daar zag ik dat rare aftellen ook, maar dan niet met het verschuiven van de tijden bij de tussenstation, die stonden gewoon op de geplande tijd. Vóór 10 december was dat niet het geval... Er zijn toen een hoop aanpassingen gedaan in het EBS schijnbaar...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 28 gasten